Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • blakey

    titán

    válasz s7evcsenko #32692 üzenetére

    Nem akarok én is kötekedni, de ha van egy fehér lapom, amit lefotózok, és ezt a kamera képe sárgásnak mutatja, akkor már eleve szar a kamera, nem?
    Vagy a fotós, egy jó fotóhoz érteni kell, megfelelő fényeket kell alkalmazni a kamera érzékenységéhez és addig állítgatni míg tökéletes nem lesz, egy tárgy fotózásához akár 20-100 fotó is "ellőhető" míg tökéletes nem lesz, persze egy fehér papír fotózását gyorsan meg lehet oldani egy kis állítgatással.

    Ha én ugyan azt a fehér lapot szeretném látni a TV-ben, mint amit mellé teszek, akkor mit kell tennem?
    Nem így kell megjhatározni a dolgokat, ahhoz vannak kalibráláshoz szánt tesztképek és ha a beállítás után a fotó mást mutat mint a valóság akkor jöhet pl. a Photoshop, vannak értékek amik az adott színt generálják, fehérnek is van egy értéke, a feketének is és így tovább, tehát egy előre meghatározott rendszer szerint lehet meghatározni a pontos színeket még akkor is ha nem kalibrált a monitor, tehát egy photoshoppal tökéletes, színhelyes fehéret vagy feketét tudsz eláéllítani anélkül, hogy kalibrált lenne a monitorod, más kérdés, hogy a rosszul beállított monitoron mást látsz.

    *** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***

  • badd

    tag

    válasz s7evcsenko #32692 üzenetére

    A kamerán nagy eséllyel van olyan opció, hogy fehéregyensúly beállítása, amivel meg tudod neki adni, hogy mi az ami fehér egy minta képen, és az alapján beállít fehéregyensúlyt, vagy ugye tudod, hogy éppen milyen színhőmérséklet van az adott helységben, vagy környezetben és az alapján állítod be. De mivel ez se lesz tuti, ezért van az, hogy minden felvételt, vagy legalábbis ami profi felhasználásra kerül, pl.: filmek, azokat az utómunka során un. fényelik/color grading/ és beállítják a színeket. Na, de ebben a folyamatban kap minden ilyen felvétel egy saját hangulatot/stílust, attól függően, hogy mit követel meg a film. Pl. inkább melegebb, narancsosabb legyen, vagy hidegebb, kékebb? Innentől kezdve meg keresheted te a tökéletes fehér lapot, ha egyszerűen nem az volt a cél a fényelésnél, hogy a fehér fehér legyen, hanem hogy a hangulat legyen egységes. És a kalibrálásnak is ez a lényege, hogy ha kalibráltad a TV-det, akkor kvázi szinte azt lásd a képernyőn, amit az colorist/operatőr/rendező megálmodott, és ne azt, amit te gondolnál oda színvilágot.

Új hozzászólás Aktív témák