Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dsandor

    csendes tag

    válasz goldblum #13062 üzenetére

    Sziasztok !

    Idézem a korábban leírt problémát még júniusból : "....Elvileg a porlasztót csak levette és visszarakta (nem tudom a részleteket), azonban azóta nem működik az automata szívató, azaz hidegindításkor gáz nélkül szinte rögtön megáll. Amint kicsit is felmelegszik a motor, már van alapjárat. Visszavittem neki, kicserélt kisebb csöveket, repedés látszott, ellenőrizte a vákuum jelenlétét, ahol kellett, de nem sikerült megcsinálnia. Közben én is belenéztem, és azt láttam, hogy hideg motornál indítás után a levegőcsappantyú nincs bezárva. A lépcsőstárcsa körüli mozgatással sikerült kézzel bezárnom, így már hidegen is járt, ahogy szokott, olyan 1200-as fordulattal. Ahogy melegedett a hűtővíz, úgy a szívatóház mechanikája szép lassan kinyitotta a csappantyút, aztán már rendben is volt minden. Viszont kihűlt motornál ugyanúgy nem zárt le.... "

    Erre válaszolta goldblum: "Ha a karbit úgy szedte ki, hogy lekötötte az automata szívatót és nem a vízcsöveket vette le, az is előfordulhat, hogy összeszereléskor a szívatóházban lévő, hőre táguló spirálba nem a megfelelő helyen akadt meg a szívatószelep mozgatópöcke. Ha szétszeded az oldalán lévő három csavarral és belenézel, érteni fogod, mert lehet, hogy leírva így kicsit kínai."

    Csak most tértem vissza ehhez, mert a kánikulában pillanatok alatt meleg lett a motor, így vizsgálódásra nem igazán volt idő, és gondot se okozott a szívató hiánya. Megnéztem a szívatóházat, minden a helyén volt, az ikerfém spirál hurokjában benne volt a csappantyú mozgatópöcke. Nem sok minden derült ki. Továbbra sincs bezáródva hidegen a csappantyú, és ne is tudom, hogy minek kellene bezárnia. Ha a gázbowden meghúzásával elemelem az szabályzócsavart a lépcsős tárcsáról, akkor kézzel be tudom forgatni a csappantyút, és úgy is marad, megvan a kis hézag.

    Így beindítva a motort rendesen megy, majd ahogy melegszik a víz, csak az ikerfém spirál elkezdi nyitni a csappantyút. Könyv szerint a nyitást a vákuumos működtető (74) kezdi el a vonórúdjának (77) a behúzásával. De én úgy láttam, az nem mozdul meg. Végül a spirál hurokja kb. egy jó negyed fordulatot tesz meg, és elfordítja a csappantyút. Persze, ezután vége a kísérletezésnek, mert sokára hűl le a szívatóház a hűtővíz miatt.
    Ellenőriztem még a termoszelephez menő feszültséget, gyújtást ráadva a 12V megvan. A könyv szerint a szelep elektromos ellenállása 20-30 fokon 1,9-2,6 ohm. Nálam ez kb a 10szerese. Amúgy kicsit furcsának tartom ezt az alacsony ellenállást, mert ha pl. 2 ohm lenne, akkor 12V-nál 6A áram folyna benne, és 72W elektromos teljesítményt adna le. Annak már rendesen kellene fűtenie.
    Szóval, egyelőre nem tudom, mi van. Jó lenne látni egy jól beállított porlasztót, miknek hogyan kellene állnia. Lehet, hogy nem kap vákuumot a pulldown ? Ezt még nem ellenőriztem. A szerelő nézett valamit ekörül. Meg a működést is jobban kellene érteni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák