Új hozzászólás Aktív témák
-
vil59
tag
válasz bringasisti #16600 üzenetére
Igen. De legalább a ventilátor lapátok felöli oldalon tehettek volna bele golyóscsapágyat. Ott van a nagyobb terhelés.
Pont ez a gondom a gyújtáselosztó tengelyével is. Itt is bronzperselyben forog a szára. A bajom az vele, hogy nincs megoldva ennek a tengelynek az olajozása,csak részben, mivel a körmös csatlakozásánál ketté van osztva a tengelyhossz. Az alsó szár kap szóróolajozást a kartellből, az rendben is van. A felső viszont, ha időnként nem kap olajat, akkor berágódik. E célból van az a vízszintes átmenő furat a bronzcsapágyba. Ide én kéthavonta vékony csőrü műszerolajzóval cseppentek párat. A röpsúlyok alatt,a ház alján van egy furat, amin ki tud folyni a felesleges olaj. Végül is,jó ötlet volt, hogy csak bronzperselyt kapott, mert ez hosszban fixen tartja a különálló felső tengelyt. Viszont oda kell figyelni, hogy rendszeresen megkapja a kézi olajozást. Márpedig, ha kikopik a persely, akkor fennt a csillagtárcsa kóvályog és a gyújtásértékek szóródnak.[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
válasz bringasisti #16602 üzenetére
Igen, eldugott helyen van. A hernyócsavar nagyjából a hengerfej felé néz és ott szűk a hely.
Amúgy nem árt a rotortartó hüvelyébe is cseppenteni olajat,mert az a tengely is még külön elfordúl, mikor a vákuum, vagy a röpsúly elhúzza. Ennek az aljában is bronz, vagy rézkarika van.[ Szerkesztve ]
-
andras966
csendes újonc
válasz bringasisti #16611 üzenetére
Hogy érted azt ,hogy semmi értelme? Valami értelme csak van ha más nem is az ,hogy jól néz ki.
-
vil59
tag
válasz bringasisti #16627 üzenetére
Köszönöm a választ!
Csak amiatt aggódtam, hogy nem őzbarna a porcelán. A menetes rész tetején, a felső peremen vékony korom-film réteg volt , ami egy 'karikás' mozdulattal lejött és alatta nagyjából már látszódott a fém.
0,62-körüli az elektródahézag,a 0,6-os hézagmérő hajszálnyit mozog, mikor közé dugom.Egy éve néztem, azóta ez nem változott. Most annyit tettem, hogy a 0,4-es hézagmérőre kétoldalán ráhajtottam 2000-es polírpapírt és az elektródák közé bedugva, oda-vissza meghúztam a felületeket. Szerencsére nem voltak beégve, mert azonnyomban tükröződtek. Még nagyítóval is megnéztem a pozitív szeg szikrafelületét, de nem volt szivacsos. Viszont azt vettem észre rajta, hogy a sarkai már egész enyhén le vannak gömbölyödve. Kb. 20ezer km. van bennük. Mielőtt újonnan betettem őket,észrevettem, hogy a gyertya végén, ahova a pipa rámegy, ott van rajta egy menetes henger és alatta a gyertya menete gyárilag fekete volt. Nem tudom, mi célból, de attól tartottam, hogy ez nem igazán jó vezető felület, úgyhogy műszerész drótkefével leszedtem róla és ezt is felpolíroztam, majd fogóval ráhúztam.Ez után ide is polír jött, hogy a pipa belsejében fémesen érintkezzen majd. Tulajdonképpen a későbbiekben az is elég lehet itt, ha a pipa rádugott gumicsonkját , kőrkörösen megmozgatom időnként. Igaz, itt nem szokott beégni a két felület.
((azért nem vagyok ám mindig ennyire precíz..))[ Szerkesztve ]
-
andras966
csendes újonc
válasz bringasisti #16632 üzenetére
Végre szereztem gyári digitális kis órát ahhoz fog majd kelleni.
-
mcfly72
tag
válasz bringasisti #16639 üzenetére
Azért gondolom nem 3 literhez a 2 deci!? Van valami "recept"?
a csoda csak a skoda
-
FeniX-
aktív tag
válasz bringasisti #16641 üzenetére
Halihó, de az injektor alkatreszeket nem teszi tonkre?
-
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #16644 üzenetére
Kössz a gyors választ.
A kartergázt hogy tudom ellenőrizni?
A kesztyűtartónál akko ki kell bontani a belsejét és alatt lesz a tábla, ha jól értem.
Írok majd hogy mik a fejlemények. -
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #16646 üzenetére
Sajnos ma délelőtt már be se tudtam indítani.
Ahogy mondani szokták, megszívhatta magát.
A porlasztó hátsó részénél folyik ki a benzin.
(pedig tegnap melegen már egész bizakodóan ment...)
Mi legyen, szedjem le a porlasztót és tisztítsam ki azt is, meg a gyertyákat is...? -
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #16649 üzenetére
A hátsó részénél, amelyik a szellőztető ventillátor felé néz.
Ha jól láttam, van ott valami membrános rész is, meg egy kis csappantyú szerűség, aminek egy görgő féle van a végén. ezt ha kézzel mozgatom, csepeg hátul a benzin, rá a kipufogó csonkra. -
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #16652 üzenetére
Az nincs, de most sikerült elindítani a gyertyák megpucolása után, de nincs alapjárat, rögtön leáll.
-
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #16652 üzenetére
-
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #16652 üzenetére
a fotón látható fekete membrános részből szivárog a benzin szerintem.
-
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #16656 üzenetére
Én szeretném megoldani, ha lehet.
Majd akkor leszerelem az egészet és megnézem.
Ezért is lenne jó egy szerelési útmutató, ahol le vannak írva, mit hofy kell csinálni. pl hány fordulatra kell tekerni a beállító csavarokat, mikor jó az úszószint, stb. -
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #16658 üzenetére
Bocs, most néztem csak, király!
Ezer kössz! -
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #16664 üzenetére
Oké, ha itt az új membrán, kipróbálom...
-
vil59
tag
válasz bringasisti #16672 üzenetére
Igen, épp most a napokban kerestem, igaz nem benzincsövet, hanem a karburátor termóidőszelep és a puldown dob közé azt a vékonyfalu gumicső csatlakozást. Sajna sehol nem találtam ilyen anyagból, mert ez speciális méret és hőálló kivitelü. Aztán találtam Pesten egy szilikon termékeket gyártó céget, akik mindenféle méretű csöveket, idomokat forgalmaznak, hőállóban, fagyállóban. Még nem voltam náluk, de el kell mennem körülnéznem, mivel nekem ott ez a vákumcső repedezett, a karburátor hátsó, tűzfal felöli részén van és ott a felszálló hő kikezdte.
Tehát ki lehet váltani szilikoncsővel.
Azt viszont nem tudom, hogy a szilikon milyen tulajdonsággal bír a kőolajszármazékok terén. Talán itt is van speciális és erre a célra gyártott termék.[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
válasz bringasisti #16672 üzenetére
7ker.Murányi u. 48.
-
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #16664 üzenetére
Kicseréltem az ominózus membránt. A benzinfolyás megszűnt, a kocsi hidegen először beindult, majd alapjárat hiányában le is állt. azóta nem is tudtam beindítani.
Benzint tuti hogy kap mert a gyertyákon is látszik, a gyújtógyertyákat szikráztatva olyan, mintha nem mindig szikrázna, de ezt csak egyedül próbáltam ellenőrizni, úgy hogy a kivett gyújtógyertyát a kábel végére dugva rátettem a motorra, így próbáltam nézni a szikrát.
Az a fura, hogy a kezdeti beindulás óta még csak be se pöffen. -
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #16680 üzenetére
Megnéztem a gyújtást a hátramenetes módszerrel.
Ha jól látom, a sűrítéskor hátulról nézve az első kis rovátkánál fúj a henger, tehát ha a leghátsó rovátka a 0, akkor az 5 fok megvan.
Fejlemény, hogy próbából átraktam a megane ból a gyertyákat, és azzal elindult. Most tehát ugyanott tartok mint az elején, döcögős, egyenetlen járás és sok füst...
A porlasztót hiába tekergetem, még nem sikerült javítani a helyzeten. -
vil59
tag
válasz bringasisti #16742 üzenetére
Szia.
Nehéz a távgyógyítók élete.
Leírtam, mit kell tenni ahhoz, hogy az üresjáratot gyári alapértékre állítsuk.Ekkor,ha minden egyéb beállítás és egyéb járulékos dolog stimmel, akkor így ketyegnie kell.
Ha ezek után mégsem így van, akkor kell körülnézni egyéb helyeken.
A co. csavart ütközésig be, majd egy teljes fordulattal ki. Így van meg az egy százalékos co. érték. De mivel kopott a gyűrű, kifújhat a szívószelep is sűrítéskor, ezért nem elég az egy fordulatos co. csavar ki,mert mire megjön a szikra, addigra a fele anyag elszökik ezeken a réseken. Én, ha kitekerem egy fordulatot, akkor a leállás határán mozog. Ha ezt ellensúlyozom avval, hogy erre rányitom a pillangót, akkor megbolondúl az alapjárat,mivel ekkor már a dúsítószelep is becsepegtet a torokba, a pillangószelep alatti vákuum gyengülése miatt, mivel ide helyeződik át a szívás iránya. Hogy ez ne így legyen, kettő, vagy akár három fordulatot is ki kell tekerni a co. csavart,hogy a gyújtás pillanatában megfelelő legyen a henger töltöttsége. Természetesen magasabb lesz így a mért co. értékem. Ha ez a rész így be van lőve, akkor már csak a pillangó szelep alapnyitását kell a beállítócsavarral addig szabályozni, amíg a fordulatszám 700-800 közé áll be.
Természetesen az alapjárat beállításra más módszer is létezik(pl. Lada), de én azt nem tudom követni, mert ott pl. a legmagasabb fordulatszám megkeresése relatív dolog.
Meg a fűlre beállítás.. hagyjuk..[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
válasz bringasisti #16744 üzenetére
Mielőbbi gyógyulást kívánok !
Hiányzik a topicból az a kék logó.. -
mcfly72
tag
válasz bringasisti #16746 üzenetére
Hályog lesz az barátom, sajnos! Szúrkolok,hogy szürke!
Tesóm ugyan így volt, megműtötték, már jó!
Lehet tévedek, de remélem nem!
Gyógyulást "gazda"!a csoda csak a skoda
-
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #16742 üzenetére
Az ominózus két caavarral nem lehet beállítani az alapjáratot , akár 1, akár 3 v 4 fordulatra van kitekerve a co csavar, az eredmény mindig ugyanaz, kb 1500 on van alapjárat, de még itt is úgy, hogy egy idő után gondol egyet és elkezd csökkenni, majd lefullad.
-
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #16742 üzenetére
Amúgy jobbulást kivánok!
Üdv. -
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #16751 üzenetére
Szia
Megpróbáltam a beállítást, ahogy leírtad, akár leveszem a kupakokat akár nem, az alapjárat magas marad.
valamit amúgy reagál a keverék dúsító csavarra, de hiába próbálom utána a pillangószelep ütköző csavarával visszavenni a fordulatszámot, 1500 alá ritkán megy és mindegy hogy 1 vagy 5 fordulattal van kitekerve a dúsító csavar. Olyan, mintha egyszerűen nem lenne alapjárati rendszer és gondolm hogy az 1 es torokba felülről jutó benzin próbál alapjáratot "csinálni".
Olyan nem lehet pl hogy a mágnesszelep hiába húz be, mégsem enged át rendesen? Le lehet ezt valahogy ellenőrizni?
(ha kiveszem és adok rá 12V-ot behúz és szemre nem tűnik koszosnak) -
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #16751 üzenetére
Ja, még az ac-val kapcsolatban annyi, hogy új a pumpa és van átlátszó szűrő is, amin látsik hogy megy a benzin.
(olyant viszont már tapasztaltam vele, hogy mondjuk fél napi állás utá a szűrőből lefogyott a benzin (ami az ac után van) viszont indult és ment utána is...) -
vil59
tag
válasz bringasisti #16757 üzenetére
Szia.
A bowden feszesség, mint lehetséges hiba, erősen elgondolkodtatott. Sokszor van az úgy, hogy az ember belebonyolódik a nehezébe, mégis fatálisan egyszerű a megoldás.. -
vil59
tag
válasz bringasisti #16762 üzenetére
Igen. Üzemmeleg motoron állítjuk be a gázpedál holtjátékát, mikor a hidegindító ütközőcsavarja nem ér hozzá a lépcsőstárcsa legalsó fokához sem.
Már rég csináltam.Ha jól rémlik, amennyiben a seeger gyűrűt kihúzzuk és a tűzfal felé eső következő horonyba csúsztatjuk, akkor nő a gázpedál holtjátéka. Ha meg a karburátor irányába tesszük a következö horonyba, akkor csökken.
Nálam olyan 3-4mm.-re jön ki a pedálnál. Ha meg túl kicsi a pedál holtjáték, akkor a járó motor rángatja a bowdent és vele együtt a pill.szelep tengelyét. -
peti_s
addikt
válasz bringasisti #16763 üzenetére
Köszönöm!
A teljesítményproblémára nincs így látatlanban ötleted?
Egészen pontosan, az alapjárat gyönyörű, viszont amint megyek, van egy pici rángatás, picit erősebb gázadásra meg csak a hangja lesz hangosabb, nem megy semmit.
Komolyan mondtam, hogy 3 hengerrel jobban megy az enyém, mint az 4-el. Mind a 4 henger jár, cserélve lett minden kötelező ami szóba jöhet. A kopogásérzékelőt mind hiba úgy 2000 km-ként bedobja a computer.
Köszönöm előre is, és szép vasárnapot! -
vil59
tag
válasz bringasisti #16779 üzenetére
Ez vagy valami lerakódás a torok alján, vagy a gumi karbitalp olvadt el és rá van szenesedve.
-
vil59
tag
válasz bringasisti #16781 üzenetére
Igen,jogos a miért van ott és mi az? Ha így kerül vissza a karbi, tuti, hogy a talp falsot fog szívni. Lehet, hogy ezelőtt is ez állt fennt.
Mikimano2 részére :
Mint már írtam, jó alapjárat egyik feltétele, a hibátlan tömítés rendszer.
Ha már lennt van a karbi fedél, érdemes megnézni, hogy az alsó házban, az a két darab fuvóka nem csavarodott-e le.(csavarhúzó bevágás van a tetején)
A képen, az egyes torok pill. szelepe nagyon ki van nyitva. Gondolom azért, mert mikor próbáltad elérni a 800-as alapjáratot, akkor egyre jobban kinyitottad, hogy emelkedjen odáig a fordulatszám.Evvel azt érted el,hogy már a pill.szelep fölötti fúvókából is becsöpögött a benzin. De még az is lehet, hogy ki van szálkásodva a gázbowden és emiatt nem tudja ütközésig visszahúzni a rugó a pill.szelepet. Emiatt nem tud az beállni az alapjárathoz szükséges résre. A képen látható pill.szelep hézag,nálam kb. 80-as tempónál,sebesség tartás esetén van ennyire kinyitva.
Alapjáraton csak egészen kicsit van nyitva a pill.szelep, de ez a nyugalmi helyzete is ezáltal.
A kettes torok pill.szelepe viszont alaphelyzetben teljesen zárt állapotban van. Illetve, csak annyira kell a teljes zárt helyzetét megnyitni, hogy ne érjen hozzá a torok belső falához. Van alul egy beállító csavarja. Ütközéstől, majdnem egynegyed fordulatot kell adni a nyitás irányába. Ha túl nagyra van kinyitva, az nem jó, mert fals levegőt szív, esetleg itt is becsöpöghet.Azonkívül meg kell nézni, hogy ehhez a kettes torokhoz tartozó membrándob, ami nagy terhelés hatására kinyitja a kettes pill. szelepet, nem lyukas-e? Ezt úgy ellenőrzöd le, hogy megszívod a vákumcsövét és ekkor az alsó kar, a rugó ellenében kinyitja a pill.szelepet. Ha a dob membrán átereszt, nincs vákum és helyette fals levegőt szív a pill.szelep alá.
Ha viszont nincs meg ez a pici résre nyitás, akkor a pill.szelep a teljes záráskor nem a beállító csavarvégre ütközik, hanem a torok belső falának. Ez meg amiatt nem jó, mert egy idő után lépcső lesz a torokban, ahol a pereme hozzáér. Ráadásul, ilyenkor vákum keletkezik a pill.szelep alatt és az egyes torokból valamennyi benzin átszívódik ide. Kipróbáltam, "ledugóztam" a kettes torok pill.szelepét és ekkor alapjáraton is átszökött ide benzin, olyan szinten, hogy a pill. szelep fölé is jutott rendesen..
Persze,ez is csak egy hibaforrás lehetőség..[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
válasz bringasisti #16784 üzenetére
Lehet hogy hülyeséget mondok, de nincs közepén a pillangó szelep?!
BENEFON DELTA--------N8
-
vil59
tag
válasz bringasisti #16784 üzenetére
Hát belerokkantam a sok pötyögésbe...
Az nekem is feltűnt. Mármint a tengelynél a fal és a rézlemez közti rendellenes nagy hézag.
Majd Mikimano2-től meg fogom kérdezni, nem cserélték-e benne mostanában azt a réztárcsát. 🔧:-)
Elképzelhető az is, hogy már elkopott a tárcsa a tengely tövében, ahogy nyit-zár és emiatt vízszintesen jobbra-balra lötyög már. Talán emiatt van ott az a nagy fényrés.
-Nekem a közepében tűnik, de az a kétoldali nagy fényrés a tengelynél...[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
válasz bringasisti #16791 üzenetére
Ja, ja. Lehet, elbeszélünk egymás mellett...
-
vil59
tag
válasz bringasisti #16794 üzenetére
Persze.Nem te, meg én beszélünk el egymás mellett. Úgy értettem, hogy ha van meglátásom, vagy tapasztalatom a témában, akkor lehet, hogy amit leírok, az a másik számára nem biztos, hogy olyan egyértelmű, mint nekem..
-
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #16791 üzenetére
Az ac val kapcsolatban írtam már hogy cserélve lett és új, szóval azt talán kizárnám...
-
Mikimano2
csendes tag
válasz bringasisti #16794 üzenetére
#16753
Ebben volt a reagálásom, amit hiányoltál....
A késői reagálásból levont következtetéssel nem értek egyet, hiszen nem tudhatjuk, ki mikor ér rá, mivel foglalkizik, stb...
Ha nem akarnám megoldani ezt a problémát, nem irogatnék itt napok óta! -
vil59
tag
válasz bringasisti #16802 üzenetére
Hát, ez az infód napra kész volt.. A bordó kódja nincs meg véletlenül? ):
Most, hogy szó került róla, már írtam is egy email-t,autófesték keverő szaküzletnek, hogy milyen módon jutok hozzá színazonos sprayhez. Úgy, hogy nem tudom a színkódomat és mintát sem tudok vinni..
Azt kérdeztem, ha autóval megyek oda, úgy bemérik-e ?
Végül is, motorháztetővel mégsem állíthatok be..
Ha nem jön válasz, megyek személyesen.. -
vil59
tag
válasz bringasisti #16804 üzenetére
Akkor, ez nem az újpesti Procolor. Itt régebben voltam, de nem színkeverés miatt,habár foglalkoznak vele, hanem kész sprayt vettem. Sajnos, egy árnyalattal sötétebbet kaptam, az előző számsorozatú meg világosabb volt. Pont a kettő közti kellett volna...Azon filózok, mit szedjek le a kocsiról, amit bevihetnék színmintának.Marad az, hogy viszem az egész autót. ):
[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
válasz bringasisti #16806 üzenetére
Kicsi a világ..
Köszi a címet.
Pont ide írtam azt az emailt. Az üzletnek a neve: Polilackfarben. A pizza mellett van. -
vil59
tag
válasz bringasisti #16809 üzenetére
Igen. A Merkúr korszakban, még nem volt nagy színválaszték. Ott volt a Zsiguli, Wartburg, fehér és kész.
Ma meg kijön egyazon típus,tízféle fehér árnyalattal.[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
válasz bringasisti #16815 üzenetére
A matek nem volt soha az erősségem. 1 nulla lemaradt.
BENEFON DELTA--------N8
-
mcfly72
tag
-
mapet1969
újonc
válasz bringasisti #16820 üzenetére
Szia! Én voltam az aki azt írta, hogy a skoda-shop már csak online fog működni, mivel ott jártam a régi üzlet előtt, ami teljesen ki volt ürítve, és az ablakában olvastam a kiírást! Butaságokat nem szeretek mondani, de köszönöm az infót, nekem is jóleső hír, hogy még mindig vannak!
-
McSzaby
őstag
válasz bringasisti #16851 üzenetére
Szia,
megnézem, de szerintem felújítom a karbit és elviszem co mérős beállításra. Tudtok karbi felújító szettet tömítésekkel?
Kompressziót nem mértem. kb. 100e km van benne. Kicsit már érzem a szagán az olajat, de csak hidegen első indításnal füstol egy picit. Úgy tudom ezekben nincs szelepszárszimering, szóval gondolom azért nem 100%--s a motor.
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
McSzaby
őstag
válasz bringasisti #16855 üzenetére
Hogy érted a ház előtt 3 perces részt? Hogy állítod te a karbid ha megkérdezhetem?
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
bringasisti
Topikgazda
válasz bringasisti #16857 üzenetére
A légszűrő szívó csőben van egy terelő lemez ami a meleg hideg levegő keverését végzi az működik?
BENEFON DELTA--------N8
-
McSzaby
őstag
válasz bringasisti #16858 üzenetére
Majd meglesem, sztem igen. Köszi a tanácsokat!
Még egy kérdés; milyen lengéscsillapítókat vegyek bele és honnan? Láttam 5-8 ezer ft. kozott elsőket, hátsókat, de túl olcsónak érzem őket skodapatikán.
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
-
McSzaby
őstag
válasz bringasisti #16860 üzenetére
Olajos gyári a felfüggesztés. Rendeltem bele keményebb, kovácsolt rugókat. A kasztni szerkezetileg oknak tűnik, hatsó ív néz ki rosszul.
[ Szerkesztve ]
#ThankYouSirAlex #ThankYouLouis
Új hozzászólás Aktív témák
- Óra topik
- A választási tévinformációk ellen küzd a Meta
- Politika
- Xiaomi Pad 5 - hatásos érkezés
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- DIGI kábel TV
- Nem egyedül érkezett a OnePlus 6
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- Red Dead Redemption 2 (PC)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen