- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 10
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Synology NAS
- DIGI internet
- PHP programozás
- Invitel (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
vil59
tag
válasz peti_s #17511 üzenetére
Arra a három újjnyi széles műanyag csíkra gondolsz, ami a lökhárító alsó peremén húzódik,a két kerék között.
Az egy kiegészítő légterelő spoiler.
Esős időben, a szemből jövő vizet kevésbé engedi bejutni a motor alá.
Nekem nem volt rajta ilyen, de nem is baj. Annyival kisebb a légellenállásom.. ✈ -
vil59
tag
válasz peti_s #17536 üzenetére
A gyári kenőanyag előírások "megszegése" nem szerencsés eset. Természetesen, magyarországi viszonyok között.
Egy sokat futott motor esetében az előírthoz képest nem a hígabb motorolaj kell. Főleg úgy nem,hogy a hideg és meleg oldalit is erre váltjuk.
Tehát, 10w-40-ről, 5w-30-ra állunk át. Az igaz, hogy hamarabb felépül az üres csatornákban a nyomás.
Feltéve, hogy nincsenek túl nagy résveszteségek.Mert, ha igen, akkor pont emiatt nem lesz meg a kellő olajnyomás a távolabbi kenési helyeken.
Azonkívül, a két súrlódó fémfelület közé jutott hígabb olaj,olyan vékony fílm réteget eredményez,ami nem elegendő a mechanikus terhelések elviselésére.
Huszonéves Skodás berkekben... Ez, leginkább a téli hidegindításnál káros. Így,viszonylagos fém a fémen súrlódás következik be.
Kerülni kell,a meleg oldalit, pl.40-ről,30-ra változtatni. Nem beszélve arról, hogy garantáltan növekedni fog az olajfogyasztás is.
Csak egy példa: Afrikai, szaharai térségben, 20w-50 kell.Megnézném azt a motort aki ilyen kűlső körülmények között, beletesz 5w-30-ast.
Ha olyan szerencse érne, hogy részt vehetnék egy Dakar ralin a Favorit Formanommal, akkor én bele merném tenni a 20w-50 -es MOL Botondot. Eszembe sem jutna, 10w-40-essel hazavágni a motorom.
De, Észak-Norvégiában nem fordulna meg a fejemben,az ajánlott 5w-30 helyett, a 15W-40-et használni.
Üdv.[ Szerkesztve ]
-
kmarco05
csendes tag
válasz peti_s #17541 üzenetére
Én elhiszem amiket írsz, de én mivel szerelő se vagyok, sokkal jobban hagyatkozok a gyári előirásokra mert bármi gixer vsn, nem biztos hogy meg tudom vagy meg lehet csinálni.
Volt olyan hogy több komoly szerviz egyszerűen nem is vállalta ( már nem emlékszem mi miatt vittem volna ) mondván hogy öreg autó és nem éri meg melózniuk vele. :-(
Szoval mint a himestojás ugy bánunk mi is vele. :-) -
vil59
tag
válasz peti_s #17576 üzenetére
És, ha az olajjáratokban, csövekben lenne valami lerakódás kezdet, akkor azt onnan hogyan oldjam fel? Oda nem lehet hozzáférni ecsettel,ha a többi részt el is érem.
Azért is kérdeztem, hogy ezek az olajiszap, olajsár oldószerek , vajon milyen munkát végeznek.
Köszönöm a válaszokat ! -
bringasisti
Topikgazda
válasz peti_s #17706 üzenetére
Azt tudni kell hogy ha másik típus szabályzó megy bele akkor lehet hogy delejezni kell a generátort. A generátor hibát úgy lehet kizárni ha van multiméter a legolcsóbb hogy azt a csatlakozási pontot ahová az aksi megy a szabályzó csatlakozási ponttal összekötöd és a motor lassú fordulat emelése közben világítás ablak fűtés bekapcsolva 1500 fordulaton a feszültség 13 Volt fölé kell menni. Figyelni kell hogy a feszültség a kritikus 14 Volt fölé ne emelkedjen
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
kmarco05
csendes tag
válasz peti_s #17901 üzenetére
Na akkor az kell nekem!! 😁
Bár mondjuk ilyen hogy részecske szűrősről még nem hallottam , csak szintetikus, fél-szintetikus meg ásványi.
Meg ha már mondjuk kokszos a lambda akkor egy "csodaolaj" nem tudom mit sehít rajta, igaz nem értek hozzá csak kérdezem.
Köszi
Üdv
KMarco -
vil59
tag
válasz peti_s #17907 üzenetére
Valószínűleg azért fejlesztették ki a részecskeszűrőhöz való olajat,mert olyan autókba való,amelyekbe be van építve ez a részecskeszűrő dob.
Ennek a sima mezei katalizátornak egy idő után olyan mindegy,hogy mit kap.
Ami bemegy,az szinte ki is jön a túlvégén.
Mi szükség van Favorithoz,Feliciához részecskeszűrőhöz való olaj,ha nincs benne ez a speciális rács,amin lecsapódik,felhevül és el tud égni a dízelüzem okozta koromszemcse ?[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
válasz peti_s #17909 üzenetére
Semmi szükség ezekbe a típusú,idős autókba ilyen olaj !
Ettöl nem lesz tisztább a kipufogó rendszered.
Sőt,mivel égéskor kevesebb hamu termelödik ezért a keletkezett koromszemcse jobban le tud letapadni.
És mivel neked nincs ilyen szűrőd,ami még elötte elégeti ezt, hosszú távon számolhatsz avval,hogy fordítva sül el a dolog.
Gondolkodj paraszt ésszel ! (:Az aztán meg marha nagy, új technológia,hogy bele van téve egy részecskeszűrő az új típusokba !
Vagy építs be a kipufogó rendszeredbe utólag te is egy ilyet,használd a hozzá való olajat és így máris sokat teszel a kőrnyezetünkért ! 😑-- Egy dologban viszont igazad van.
Eredetileg a diesel kormozás miatt kezdték bevezetni a részecskeszűrést,majd később valóban alkalmazták már a benzinüzemnél is.
Én maradok a Formanomnál a hagyományos, de belevaló olajnál.
Tehetnék bele fejlettebb dolgokat én is,de minek !
Üdv.[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
válasz peti_s #17936 üzenetére
Küszöb csere az bonyolult kérdés. Amit Te látsz és rohad az a borítás. A külső és belső borítás között van egy egyenes vastagabb lemez ami például emelés esetén a munkát végzi mert a hajlított külső borítás behorpadna különben. Ez biztos rozsdás. Ezért egy csere esetén üregvédelem szóba se jöhet. Felrakják az új küszöböt és megy vagy 5 évig és kész. Azt kell mérlegelni hogy a kocsi többi része várhatólag még mire képes. Én pár éve csak ott cseréltem a küszöb rohadt részét ahol nagyon fáradt volt mert egyrészt nem vagyok lakatos és másrészt az én kocsimban már nincs több év tartalék.
BENEFON DELTA--------N8
-
FeniX-
aktív tag
válasz peti_s #17958 üzenetére
2-es fabia 1.0 mpi? Abban nem ugyanaz a 3 hengeres motor van, amit az első generációnál is használtak? (Arra mondták, hogyha egyszer elkopott, akkor lehetetlen felújítani)
Amúgy klappolni klappol most is a dolog.. Mindegy, max szétnézek.
Köszönöm szépen a sok infót, még át fogom rágni magam a kettővel előtti hozzászólásodon. -
bringasisti
Topikgazda
válasz peti_s #17962 üzenetére
Igen, de kérdeztem a fickót ahol vásárolok alkatrészeket és azt mondta hogy ott is csak egy évjáratról van szó. És az a gond vele hogy nem hüvelyes a motor és ha gond van akkor kuka. Onnan indult az egész hogy 250 ért füstmentes karcmentes kocsik voltak halom számra úgy hogy hengerfej a csomagtartóban. Mondta hogy nem tudom megcsinálni pedig ismert mert tegnap is ott vásároltam
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
válasz peti_s #17976 üzenetére
Az a gondom hogy én csak lánggal tudok hegeszteni, már nem akarok Co- ra beruházni. Ezért amikor valamit foltozok mert a küszöb is van vagy 5 helyen a sárvédő ív hátul mindkét oldal, alul a taposó lemez a két küszöb között végig javítva szóval akkor a lemez másik fele úgy felmelegszik hogy a festék hólyagos lesz és nem mindenütt lehet két oldalról újra festeni ezért fokozott a rozsdásodas veszélye. Utolsó vizsga úgy ment le hogy egy hétig feküdtem alatta. Szeretem csinálni de már öreg vagyok.
Ahogy nézem el vagy látva autóval rendesenBENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
válasz peti_s #17984 üzenetére
Nem kell cserélni és nem is olyan egyszerű! A forgórész tekercs kivezetés hozzá van ponthegesztve nem forasztàssal rögzítve amit nem minden helyen tudnak csinálni eszköz hiányában. Fel szokták eszterga gépen szabályozni, úgy hogy " patronba " fogják meg hogy a tengely 0.02 pontosan szaladjon és HSS kés segítségével folyamatos kenés közben tisztára esztergálják. Csapágy csere 6201A-RS ( 10*12*32) és 6303 A-2RS (14*17*47) két oldalt műanyag porvédős. Generátor terjesztés 3.6 Ohm . A csúszó gyűrű és a tengely között az ellenállás végtelen!
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
válasz peti_s #17988 üzenetére
Végével kezdem: olommentes benzin 50 ezer kilométer / gyertya. Nem pénz és itthon cserélhető a légszűrő milyen? Generátor: életemben 1* találkoztam dióda hibával, de ami a lényeg hogy ha egy dióda leteszi a kalapácsot akkor még bárhonnan haza tudsz jönni még éjszaka is. Sőt ha az állórész három tekercs közül 1 leég akkor is ésszel hazahoz. Forgórész szálszakadásról nem hallottam. Feszültség szabályzó nem pénz kesztűtartóban elfér. Ha más a polaritasa mint az előző szabályzónak volt akkor delejezni kell ami egy mozdulat.
BENEFON DELTA--------N8
-
FeniX-
aktív tag
válasz peti_s #18067 üzenetére
Igen, a sorrend nem mindegy.
Igaz, amit magamnak cseréltem ki (pl. fék) azzal nem volt gond.
Az előző szerelő is olyan, hogy 5-ből 3 munkát szuperül megcsinált, a maradék kettőnél volt a nyűglődés. Nem tudom, mi lenne a jó szűrő.
A márkaszerviz meg nem evilági emberek pénztárcájának való. (és lehet, hogy az is szar) -
bringasisti
Topikgazda
válasz peti_s #18095 üzenetére
Az hogy hogy kell leszedni azt a pillanatnyi helyzet mondja meg. Öreg autó esetén szépen óvatosan a végénél fogva le lehet kézzel feszíteni úgy hogy nem deformálódik az elem mert a tömítő alatt sajnos a rozsda már megjelent. Ha nem jön le akkor lehet kapni OBI " hajszárító" amivel le tudod melegíteni. Azt meg kell nézni hogy minden csavar oldva legyen! Küszöb, ajtó tetején stb. [link]
BENEFON DELTA--------N8
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- PlayStation 5
- Milyen TV-t vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Melyik tápegységet vegyem?
- World of Tanks - MMO
- Wuthering Waves
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs