- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
- Router gondok
- ASUS routerek
- SkyShowtime
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- PHP programozás
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Windows Insider Program
- Mikrotik routerek
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Xiaomi - Mi AIoT AC2350
Új hozzászólás Aktív témák
-
vil59
tag
válasz
bringasisti #17625 üzenetére
Igen, így van ez, ha az ember valamilyen okból idegen kézre bíz olyan munkát, amit végül önmaga is meg tud csinálni..
Én 2007-ben, -12éve- cseréltem le a Formanom teljes hosszában a kipufogó rendszert+katalizátort. Az akkor volt 41ezer de Bosal.
Nyoma sincs rozsdának. Igaz,még mielőtt felkerűlt, lekezeltem rendesen..
Abban az időben, az aknám abból állt, hogy kiástam a kocsi alá egy hosszú vályút és abból kényelmesen elvégeztem az alsó munkákat.
Nem csak kipuff. cserét.. -
vil59
tag
válasz
bringasisti #17627 üzenetére
Igen,ez mindenképpen szerencsés helyzet.
Én sokat tanultam ezekből. De hát, egy-egy saját megoldást közreadni is jó dolog. Vannak esetek, amikor az egyszerűség old meg égbekiáltó nehézségeket.. -
Alidoki68
újonc
válasz
bringasisti #17603 üzenetére
Opssz, ez sem mellékes! Köszönöm szépen!
-
vil59
tag
válasz
bringasisti #17631 üzenetére
Jó állapotban van a kerékdobod.
Ha a rávaló oldallemez is ilyen, akkor szerintem rend van ott.
Nekem ezen a lemezen, az esőelvezető csatorna alatt volt "némi-nemű" rozsda.. Ahol fennt a lefogató csavarok vannak.
Mivel oda, a két lemez közé befolyik a víz és ott meg is marad.Nem is folytatom.. 😈
De ezen már túl vagyok..[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
válasz
bringasisti #17633 üzenetére
Most nézem a szöveg szerkesztő tette a dolgát. Mindegy már nem tudom javítani a lényeg kihámozható . Egyszerűen nem tudom elolvasni mit írtam !!!
BENEFON DELTA--------N8
-
vil59
tag
válasz
bringasisti #17634 üzenetére
Érthető minden.
Sajnos, az ott egy kényes hely, mivel nincs a két lemez között kitömítve a hézag.
Én azt bánom, hogy amikor lent voltak az oldallemezek és hozzá lehetett férni, akkor nem kátrányoztam ki belűl mindent, csak kisúroltam.
Most emiatt már nem szenvedem le újra a műanyag dobbetéteket.
Bevilágítva, - már amennyire lehet - nem látok rozsdás felületet.. Úgyhogy, így marad.
Most, hogy szó került erről a dologról, én attól félek a legjobban, hogy a keréktől felcsapódó víz megtámadja előbb-utóbb a toronyház belsejét,ha el van hanyagolva a belső kifestése.
Láttam, hogy elöttem már javítva volt egy helyen..
Ott volt rozsda nyom is.
Mert,hogy ilyen a véletlen, - épp a múlt héten,, napokig el voltam foglalva mindkét első toronyház belső takarításával,majd kifestésével.
Nem nagy felület, de nehezen lehet hozzáférni és minden cucc visszafelé folyik.. 😬
Holnap kap még egy védő réteget és akkor csinálok róla képeket.
Későn kezdtem el csinálni, a két hátsó toronyházhoz már nem merek hozzáfogni.
Ez már nem egész napos,földön fetrengős időjárás.. ☔
-
vil59
tag
válasz
bringasisti #17636 üzenetére
Épp délelőtt láttam az egyik oldalon, egy szép Favoritot. Merthogy, csak úgy kíváncsiságból bele szoktam keresni, van e valami normális példány. Ami nem egy rozsdahalmaz.
Habár, én nem tervezem a Formanom cseréjét.
((csak aztán el ne kiabáljam....))
Amit én láttam, az egy másodautó, garázsban, fenntartva. Szóval, nem 30 ezerbe kerül, de nem is 300-ba..
Egyszóval, ki lehet fogni még mindig szép darabot. Ha meg már megvan egy ilyen, akkor az ember onnantól már kincsként tekint rá a mai világban...
Ha meg áldozni kell rá, mert van benne fantázia,én úgy gondolom, hogy akkor az nem kidobott pénz.. -
vil59
tag
-
vil59
tag
válasz
bringasisti #17638 üzenetére
Kész lett a toronyház belsők kifestése,polimer bázisú anyaggal. Három rétegben,elötte kisavazva.
Remélem, nem kezdi ki,ami felverődik.
Lehet, hogy a kátrány jobb lett volna ide.
De majd kiderül...[ Szerkesztve ]
-
Frissjogsi
lelkes újonc
válasz
bringasisti #17643 üzenetére
A víz az jó volt ,vika volt benne megadta magát.A váltó szimmeringet hogy cserélitek?
-
Frissjogsi
lelkes újonc
válasz
bringasisti #17646 üzenetére
Váltó rúd. Stiftek vannak benne, hogy szedem ki?
[ Szerkesztve ]
-
Frissjogsi
lelkes újonc
-
Frissjogsi
lelkes újonc
válasz
bringasisti #17650 üzenetére
Az összes rudazat perselyt, nagyon lóg már a a váltókar.
-
Frissjogsi
lelkes újonc
válasz
bringasisti #17652 üzenetére
Akkor a stiftet ki préseled ezzel a szerszámmal, utánna az vissza is megy? Nem lehet kicserélni egy csavarra anyával?Pedig nekem a zöldek, úgy kikopott hogy csak a fém érintkezik a fémmel alul. Meg csak ilyen volt a unixba váltó rudazat persely címszó alatt.A piros nyilas részt még nem néztem de szerintem az is rossz állapotban lehet.
-
Frissjogsi
lelkes újonc
válasz
bringasisti #17655 üzenetére
Köszönöm vadászok alkatrészt, remélem lesz hozzá minden.
-
Frissjogsi
lelkes újonc
válasz
bringasisti #17657 üzenetére
Komplett váltó rudazat 4e ft ennyiért nem érdemes kínlódni vele. Egyszerűbb kicserélni így szerintem. A karosszériában lévő részt kiszedem a donorból az jobb állapotúnak tűnik. De szerintem a rudazat csere is elég lesz.
-
Frissjogsi
lelkes újonc
válasz
bringasisti #17659 üzenetére
Skodapatika. Onnan szoktam rendelni.
-
tsiga18
tag
válasz
bringasisti #17664 üzenetére
Az utóbbi hozzászólásokban olyan dolgokról beszéltek, hogy hozzá se tudok szólni :)
-
Frissjogsi
lelkes újonc
válasz
bringasisti #17666 üzenetére
Bocsi nem figyelem minden nap a fórumot, rugós stiftet nem láttam alul. Az a kasztniban lévő részben van? A váltó rudazat projektet most jegelem, mert szerintem kuplungoznom kell a kicsikét, csak semmi szabadidőm sincs.
[ Szerkesztve ]
-
Frissjogsi
lelkes újonc
válasz
bringasisti #17669 üzenetére
Úgy került hozzám,hogy ott már nem ilyen stift volt hanem egy csavar önzáró anyával. Lötyögött. Raktam bele 2db perselyt akkor egy kicsit feszesebb lett.
-
vil59
tag
válasz
bringasisti #17675 üzenetére
Köszönöm !
Meg lesz ejtve a vezérműlánc csere.
A szelephézag hidegen mindegyiken 0,2.
Melegen megnézve,viszont 0,4 -ek.
Mondjuk ezt nem értem,mert melegen 0,2alatt kellene lennie..Fordított irányban tágúl a melegre ?
Üdv. -
vil59
tag
válasz
bringasisti #17677 üzenetére
Igen. Nálam ez úgy működik,hogy ha hidegen belövöm 0,2-re, akkor öt perc járatás után,ha újra megmérem, akkor már alá megy a 0,4-es mérőlemez.
Mikor kihűl a motor,újra 0,2 lesz.
Örök rejtély marad ez a jelenség... -
vil59
tag
válasz
bringasisti #17679 üzenetére
Elég sokat filóztam már ezen.
Arra gondolok esetleg, hogy valamennyire meg vannak gőrbűlve -(kifli alakban)- ezek a himbanyomó rudak.
Ahogy hőt kapnak, akkor a tágúlás hatására még nagyobb kifli lesz bennük.
Emiatt viszont rövidebbek lesznek az eredeti hosszúknál.
Pont annyival, hogy a hideg 0,2-ből, a meleg hézag 0,4-re nőjön.
Mindegy,nem merülök bele jobban ![ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
válasz
bringasisti #17681 üzenetére
Igen,más a hőtágulás mértéke az alumíniumnak és a vasnak.
Kíváncsi lennék,mi tőrténne,ha alumíniumból lennének a nyomórudjaim..
A gépkönyvben írnak is erről adatot.
Mintha ilyenkor 0,2 helyett,0,25 lenne a szelephézag.
--(lehet,hogy én vagyok az első,aki megnézte forró motoron a szelephézagot ? )--;D
[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
válasz
bringasisti #17683 üzenetére
Valószínűleg a tágulási különbséggel van összefüggés.
Köszönöm. -
Frissjogsi
lelkes újonc
válasz
bringasisti #17686 üzenetére
Kuplung szettet vettem, +új bowden. Kicseréltem mindent. Hézagmentesen összement.
Akkor valószínű hogy jó.[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz
bringasisti #17705 üzenetére
Köszönöm szépen a gyors választ, akkor a feszültségszabályzót kicserélem, úgy is van belőle tartalékom.
De ez majd csak tavasszal, télre most már leállítottam. -
bringasisti
Topikgazda
válasz
bringasisti #17707 üzenetére
Már kicsit öregszem, nem gondoltam át teljesen. Ha szabályozót cserélsz és nem indul el a töltés akkor a képen látható bekötés szükséges úgy hogy az aksi és a generátor közti kábel a helyén van és a motor fordulatot 10-20 másodpercig 2 ezer fordulaton dolgozik. A teljesítmény mérés esetén a feszültség szabályzó át van fúrva és a pozitív szénkefe van a segédkábel végére kötve. A többi ahogy leírtam
BENEFON DELTA--------N8
-
FeniX-
aktív tag
válasz
bringasisti #17703 üzenetére
Huh, ez nem hangzik a legjobban, de a lényeg, hogy túlélted és itt vagy.
A sportot ne hagyd abba sosem, legalábbis ne abban a formában, ahogy az orvos mondja, hogy: "Uram, fogadja el, hogy soha többet nem mozoghat, üjön le szépen a fotelba és sörrel a kézben nézze a tv-t." - na, ez az orbitális baromság.
A csavart köszönöm, igen, legközelebb ilyen megy bele. Félek tőle, hogy az autó hamarabb fog elrohadni, mint hogy a dobféket ismét cserélni kéne. Pont ma gondolkoztam rajta újra, hogy kár volt eladni a feliciát, és fábiát venni, nem sok értelme volt.
-
FeniX-
aktív tag
válasz
bringasisti #17710 üzenetére
Az 1.2-es htp-k amúgy - motorikus szempontból - javíthatatlanok, azt mondják. Vékony a vezérműlánc, átugrik, meg a blokkot sem lehet javítani, ha hengerkopás van.
Én is direkt azért vettem az ős skoda motoros változatot. -
peti_s
addikt
válasz
bringasisti #17707 üzenetére
Köszönöm szépen a bővebb választ is, amint kicseréltem (valószínűleg majd csak tavasszal) szólni fogok.
-
vil59
tag
válasz
bringasisti #17717 üzenetére
Köszönöm .
Ezt a hideg,meleg dolgot még nem vizsgáltam meg.
Vagyis nem tűnt fel
Ezek szerint,ha első indításkor odakint mínusz van,akkor nagyobb ford.számon fog elaludni a lámpa ?
Ha meg forró motort leállítom és egy perc múlva újraindítom,akkor így kisebb ford.számon is elalszik a tőltésjelző ?
Ha hozzájutok, feltétlenül megnézem. -
vil59
tag
válasz
bringasisti #17719 üzenetére
Igen,teljesen érthető amit írtál.
Csak egy észrevétel...
Azt írja a szervízkönyv,hogy a hideg gyors alapjárat 2500 /ford.
Magyarán,ha mínusz10°-ban beülök a kocsiba, hideg motornál rálépek egyszer a gázpedálra,felengedem és indítok akkor egyből 2500-zal pörög.
Ilyenkor azonnal kialszik a tőltés lámpa.
Hiszen a motor fordulatszám a kúlcsfordítás után azonnal túllépi azt a határértéket (nálam kb.1600),amikor kialudna a lámpa.
Ebben az esetben,akkor nincs késleltetve a tőltésjelző kialvása?
-- Az normális dolog,hogy nyáron a hidegindítás elején 1200-zal pörög,
míg télen ugyanígy 2500 ?
Vagy nem jól működik a hidegindító spirál és télen túlhúzza a lépcsőstárcsát...[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
válasz
bringasisti #17723 üzenetére
Igen ,tenni kellett valamit.
Az viszont igaz,hogy egy ilyen kúlcsfordítás utáni egyből 2500 ford. mellett ,hamarabb eljut az olaj a kenési helyekre, hiszen az olajszivattyú is gyorsabban forog.
Viszont,ha jól zár az olajszűrőben lévő visszacsapó szelep,akkor meg az olaj a motor leállítása után is az olajcsatornákban marad és evvel együtt a kenési pontokon is.
És a következő hidegindításkor azonnal megvan a kenés.De,valóban,egy mínusz akárhány fokos motortömböt azonnal megkínálni ekkora fordulatszámmal,ami ráadásul eltart bő egy percig !
Amúgy meg nulla fokban egy perc kb.,
míg mondjuk mínusz tízben két perc,vagy talán több,amíg pörög így 2500-on.
Álló helyzetben.
Ha egyböl elindulok,akkor hamarabb levált alacsonyabb fordulat fokozatokra,viszont így meg idő előtt terhelés alá teszem.
És persze eközben,bármekkora gázfröccsöt adok,akkor sem esik lejjebb a ford.szám.
Amint a langyos hűtővíz elöbb-utóbb felér a bimetálszalaghoz és a fűtőszál is felforrósodott,akkor már persze lejjebb adja magát,hiszen egy újabb gázra, már lejjebb tud zárni a pill.szelep.
--Egyébként ez a fűtőszál nagyon lassan fűti be a bimetálház kis légterét.
Kipróbáltam egyszer télen.
Szétcsavaroztam a bimetálházat és ráadtam csak a gyújtást.
Kb.három percig tartott, amíg egy pici meleg levegőt éreztem kiszállni a bimetál mögül.
Ráadásul,ezen a házon van egy furat,ami a levegő cserére szolgál.
Egyszóval,ezt a hibát ki kellett volna gyárilag küszöbőlni..
Üdv. -
vil59
tag
válasz
bringasisti #17725 üzenetére
Igen ,nem volt már jövőkép abban,hogy belenyúljanak a Favoritba.
Már a spájzban állt a Felícia.. -
vil59
tag
válasz
bringasisti #17729 üzenetére
Köszönöm.
Ma szereztem egy 60 ml-es fecskendőt.
Lementem a kocsihoz,de már öt másodperces köszörülés után tudtam,hogy ebből megint fél perc lesz...
Úgyhogy,egy félretett üveg tartalék benzinből felszívtam a fecskendőbe,kb. 40 ml-t.
Ezt az adagot,benyomtam a karbi tetején lévő szellőző rácsba.Onnan meg azonnal lefolyik az úszóházba.
Van egy tartalék karbi fedelem és ott láttam,hogy van még egy szellőző furat rajta.
--Csak ahhoz nem fértem hozzá, olyan vastag a fecskendő hengere.--
Miután indítottam,azonnal beindult a motor !
Kár,hogy ezen az újfajta AC. pumpán nincs rajta az a kézi szivató kar.. -
vil59
tag
válasz
bringasisti #17732 üzenetére
Ez a flakon jó megoldás lehet..
Nem véletlenül van adva hozzá a két méter vezeték...:-) -
vil59
tag
válasz
bringasisti #17735 üzenetére
Nem lehet majd újraindítani ?
--Sűrgősen be kell szereznem egy kurblit :-)
Egy repülőgép, Budapest-Párizs útvonalon,sokkal többet szennyezi a légkört,mind az én Favoritom,30 év alatt...[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
válasz
bringasisti #17737 üzenetére
Ki kellene találni valami megoldást,ami a tank után leválasztja ezt a káros E10-et, mielőtt bejutna az üzemanyag ellátó rendszerbe és a motorba.
Valami hasonló megoldással,mint a karburátornál a benzingőz leválasztó,kicsapató pohár.
Vagy ahogy a régi AC.vízzsákja működött..
Remélem,lesz aki felfedezi a spanyol viaszt..:-)[ Szerkesztve ]
-
vil59
tag
válasz
bringasisti #17739 üzenetére
Azért,kíváncsi leszek, hogy a 98-asba,mikor fogják beletenni a megemelt mennyiségű etanolt !
-
vil59
tag
válasz
bringasisti #17741 üzenetére
Valami ártalmatlan,semlegesítő ellenszer kellene,ami nem engedi károsítani a szerkezeti elemeket és oldja a lerakódásokat.
Ugyanakkor a cikkben azt írja, hogy ez a bio feloldja a régi lerakódásokat és azért lesz dugulás a rendszerben.
Viszont helyette meg larakja a saját gyantáját..
Az egyik helyen vészharangot kongat,késöbb meg azt írja ,hogy nem jelentős a károkozás.. -
vil59
tag
válasz
bringasisti #17741 üzenetére
A nyugati bürokraták úgy látták helyesnek,hogy kell az E10.
Csakhogy ott nemigen van ám 6-8 évesnél idősebb autó !
Egyrészt,mert lebőgés olyannal járnia, másrészről meg simán meg tudja venni
magának az újat..!
Ezek viszont már bírják az E10-et.
Sőt ezt is ajánlják bele.
A kispénzű keleteurópaiak,--(vannak néhányan) a tízegynéhány éves kövületeikkel meg mennek az enyészetnek..!
Nem semmi..!
-
vil59
tag
válasz
bringasisti #17744 üzenetére
Igen, sajnos elöbb utóbb,már csak dísznek tartjuk fennt,ami így hozzánk nőtt..
A mai technika,más világ.
Szerelés szempontból meg főleg.Nem baj,tavasszal azért is aláfekszek a Favómnak..:-)
és,hát akkor váltok 98-as E5-re...
-
FeniX-
aktív tag
válasz
bringasisti #17747 üzenetére
Sziasztok,
de a cikk azt is írja, hogy pl. a régi suzuki swift meg az opel astra (és ~kaliberű autók) nincsenek veszélyben.
Most akkor - kérdem én - mitől különbözik ebből a szempontból a felicia/fabia vonal? ( régi suzukik karbisak, de ha újabb is, az astra is központi befecskendezős, 1 szeleppel, a felicia meg hengerenkénti. Ez lenne a különbség? ) -
FeniX-
aktív tag
válasz
bringasisti #17749 üzenetére
..Akkor itt a kulcsszó a "ha sokat áll" ?
-
vil59
tag
válasz
bringasisti #17751 üzenetére
Igen,egy idő után a gk. tankban álló bio anyag lebomlik,ha nem használjuk hosszabb ideig az autót, ( a benzinkutakon lévő föld alatti tartályokban is pl.ha túl sokáig áll benne az üzemanyag) és melléktermékként gyanta réteg képződik.
A bio miatt ugyan tisztulna az üa.rendszer (alkohol miatt), de így ugyanakkor másfajta lerakódást eredményez a kőolaj származékokkal vegyülve. (gyantásodás)
A bio,hosszabb állásában megtámadja a fémek felületeit (rozsda képződés),és a műanyag, gumi elemeket kémiai felépítésüktől függően, oldja,vagy kikeményíti.
-Itt az a fő kérdés,hogy amelyik gk. évjáratokra nem ajánlják az etanolt,de ha mégis avval üzemeltetik folyamatosan, vajon mennyi idő múlva,milyen károsodást okoz a fémeken,gumicsövekben, membránokban..?
-Az a hír a legrosszabb,miszerint 2030-ra az EU.szeretné elérni,hogy majd egy E20-as üa.legyen az általánosan elterjedt alapbenzin.. -
vil59
tag
válasz
bringasisti #17753 üzenetére
Olvastam,hogy Szlovákiában kukoricából nyerik ki az etanolt..:-)
-
vil59
tag
válasz
bringasisti #17756 üzenetére
Rob 210-re gondolsz ?
Sajnos,sokan eltüntek innen... -
vil59
tag
válasz
bringasisti #17759 üzenetére
Minden eszközzel harcolni kell a kőrnyezetszennyezés ellen !
Ha lesz sok erdő,az jó,mert több lesz az oxigén a Földön.
Növekszik a legelők nagysága,tehát lesz tej és hús.
A maradék szántón pedig lehet rengeteg bioetanol alapanyagot vetni,aratni.:-)😌 -
vil59
tag
válasz
bringasisti #17761 üzenetére
Hallottam arról,hogy a gázüzemű motorok minden tekintetben jó megoldásnak számítanak.
De erre meg azt mondják, hogy veszélyes a közlekedésben..Eddig hallani sem akartak az elektromos hajtásról, mostanában meg ezt erőltetik..
Úgy tűnik,hogy hanyatlásnak fog indulni az olajkartell..ebben is van valami üzlet,csak nem nekünk..
Fordított világot élünk mostanában..Kerül,amennyibe kerül,én legközelebb már 98-ast tankolok..már amennyit én autózom,kibírom a különbséget..😒