Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Menthirist

    veterán

    válasz Cifu #3 üzenetére

    De az gondolom nyilvánvaló hogy ugyanúgy nem a halántékos vagy full látóteres cuccal kell kezdeni, mint ahogy autóból sem a Bugatti Veyron volt az első. A hardver még egy dolog, meg kell tanulni vr-ra élményt tervezni. Azt pedig nem lehet akkor elkezdeni amikor már a hardver tökéletes, akkor már késő.

    #11 MaUser: nem kell felébreszteni senkit, mivel nem kell egyet érteni a cikkel. A cikk egy véleményt formál, nekünk megvan a sajátunk. Az övék sem jobb mint a miénk. Nyilvánvaló hogy nem először próbálkoznak a vr-ral, de soha ennyire jó nem volt még. Lehet a tényleges áttörésre várni kell még, de szerintem az is nyilvánvaló hogy ezé a jövő, nem a kis keretbe sűrített sík képnek. Abrash szerint kb 32k x 32k per szem lenne az a felbontás, ami már megközelíti a szem felbontóképességét, de értelemszerűen nem itt kell kezdeni, ahogy autókból sem 300-at tudtak az elsők. Egyébként több autógyártónál, pl a mercedesnél igenis használják a vr-t pl tervezésnél.

    #12 Pepeeeee: Első körben azért nem veszik meg annyian. Most még az early adopter fázis első fele jön, azok veszik majd meg, akik kíváncsiak, próbálták tetszett nekik, kalandvágyóak, és van felesleges pénzük rá. A lelkesedés tart azért már egy ideje, a cikkben is elfelejtik azt a sokszáz, sokezer embert, akik a dk1 után örömmel váltottak dk2-re, akik örömmel rendeltek mellé vive pre-t, és akik előrendelték a cv1-et is. Pedig ők nem a csúcson kezdték, és mégis sokat sokfélével játszanak rendszeresen, nem csak 15 perceket. Külön aranyos volt az a mondat, hogy "de önmagában az kevés lesz, hogy egy űrhajó kabinjában ülünk és kaszaboljuk a hullámokban érkező ellenséget", lévén pontosan ez az, amivel sok rajongó száz órákat eltölt pl Elite Dangerous-ban, és nem kevés ember írta vr-os redditen is, hogy vr-os autószim után már nem szeret monitoron játszani.

    #20 Alchemist: Attól hogy alapvetően előre néz, az hogy intuitívan benézhetsz a kanyarba mielőtt bekanyarodnál, az hogy oldalra nézve látod hogy milyen messze vagy a másiktól előzésnél, mind mind baromi hasznosak egy autószim esetében is. Arról nem is beszélve hogy pl repszimeknél mindenféle műszer nélkül tartani tudod az alacsony magasságot, körbenézve keresheted az ellenséget, és mindez ugyanolyan egyszerű mint az életben.

    A cikk kapcsán meg felteszem nem a CV1-et és a Vive Pre-t próbálták ki, hanem riftből is mondjuk a DK2-őt.

    A 3d-vel kapcsolatos párhuzammal pedig onnantól nem értek egyet, hogy a 3d szemüveg ugyanazt a keretet mutatta, ál-térérzettel. Tehát a koncepció maga nem változott, ugyanúgy egy keretben nézted a látványt, annyi hogy nem síkban, hanem kis térérzettel. VR esetében viszont más az élmény, mint monitort nézni. Koncepcionálisan is.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz H0P4 #31 üzenetére

    ugyanakkor szükség volt arra, hogy meglegyen az első lépés. Nem akkora tömegek vették még akkor az első 3d gyorsítókat mint amennyien manapság, mégis kellett ahhoz, hogy doom helyett most Battlefront szintű látványt kaphatunk.

    Abrash is azt mondta, hogy ez simán egy 40-50 évre elegendő kutatási terület, hardver és szoftver téren egyaránt, akár a 3d gyorsítók és a 3d grafika.

    Louro: kérdés mi egész pontosan az olcsó? Az eddigi vr-hoz képest nem olyan drágák. Emellett abban is egyetértek, hogy szar gagyi kínai minőséggel első perctől keresztet vethetnének a piacnak újabb 20 évre. Egyszerűen kell egy bizonyos minőségi szintet is hozniuk, de kellően elérhetőnek is kell lennie az első vállalkozó adag számára. Én is sokallom az árát, de tény hogy annak sem örülnék különösebben, ha kisebb felbontással, lassabb szenzorokkal, gyengébb ergonómiával kaphatnám meg az eredetileg tervezett 400 dollár körüli áron.

    szupermacs: Ugye azért nem a 90-es évek 300x200-as felbontású lcd-i alapján akarod elítélni a mostani vr-t.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz schawo #37 üzenetére

    Miért, itt mi van? Eldobod a monitort, és csak vr-ra térsz át? Itt is az a helyzet hogy az árát leszámítva, semmilyen hátrányt nem kapsz (monitort használhatsz továbbra is), csak egy pár dolog sokkal jobb lesz (igazi jó vr élmények). Akárhogy is nézem, ugyanúgy fogom tudni a vadiúj játékokat monitoron és tévén tolni, ebben nem akadályoz meg hogy van-e vr szemüvegem vagy sem. Ellenben bizonyos élményeket csak vr-ban kapok meg, és saját nem-lesajnálandó magánügy, hogy ezért az élményért én vagy bárki más hajlandó kiadni ennyi pénzt vagy sem. Ez olyan mint venni egy sportkocsit vagy elmenni egy drágább helyre nyaralni. Érdekes hogy bizonyos területeken mennyire szeretik lesajnálni a vásárlási döntéseket, míg más területeken mennyire nem.

    42 Alchemist: Persze, oldalirányban, és még mindig ott van a 3 normális monitor ára, illetve hogy ettől függetlenül pl felfele vagy hátra nem nézhetsz. A torzításról és a monitorok közti kerethézagokról nem is beszélve.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz schawo #50 üzenetére

    De ahogy anno a 2d-ben is, itt is a meglévő élményedet nem befolyásolja. Mindent használhatsz ugyanúgy mint vásárlás előtt. Kényelmetlennek elmondások szerint nem kényelmetlen (bocsi ph, többet adok arra több száz beszámolóra amit olvastam a témában, mint a ti személyes véleményetekre), az irányítás nehézkessége relatív (program függő, fejlődés függő, és felteszem amúgy sem próbálták pl a touch-ot vagy a vive kontrollerét, de kormány vagy joy esetén kétlem hogy nehézkesebb lenne mint addig), a fejfájás pedig már sokkal kevesebb embernél fordul elő mint eddig. Van akinek autóban fájdul meg a feje, vagy utazás közbeni olvasáskor. Megesik, de azért a többiek ugye még ettől jól szórakozhatnak (meg autózhatnak meg olvashatnak buszon)?

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz -Solt- #53 üzenetére

    https://youtu.be/Snudv1dG9Gw?t=6m17s

    És ez az ember napi szinten használja a dk2-jét.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz schawo #58 üzenetére

    Nem azt mondtam hogy 5-6-7 éves játékok változtatások nélkül ugyanúgy használhatóak vr-ban. Nyilvánvalóan módosítani kell legalább az irányítását a régi játékoknak (ahogy a hl2-ben is el kellett választani a célkeresztet a nézőpont közepétől). Aztán lett pl ez, és köszi, ez elég jól néz ki.
    Azt mondtam, hogy ugyanúgy játszhatsz továbbra is úgy monitoron, ahogy addig. Tehát kevesebbet nem kapsz, mert pontosan ugyanúgy játszhatsz tovább, mintha meg sem vetted volna, vagy mintha kidobtad volna az ablakon. Ha egy játékkal nem működik amit nem rá terveztek, akkor még mindig játszhatod ugyanúgy ahogy addig. Hátrány nem ér, ahogy a 2d-s játékok sem lettek 3d-sek 3d gyorsítón, hanem ugyanúgy, ugyanolyan körülmények között játszhattad ahogy addig.
    Emellett pedig FS-ben ugyanúgy egér és hotas között kell váltogatnod monitoros játék esetén is. De akkor ott van az elite dangerous, le se kell vennem a hotas-omról a kezem, mert arra is rá lehet konfigolni kb 40-50 billentyűkombót kényelmesen. Hozzáad vagy sem az élményhez a vr jelenléte?

    Szóval még egyszer kiemelem. Ha veszel egy vr szemüveget, az árát leszámítva hátrányba kerülsz-e ahhoz képest, ahogy addig használtad a játékot, lesz-e olyan dolog, amit semmilyen körülmények között nem tehetsz meg. Nem arra gondolok hogy vr-t erőltetve, hanem összességében. Kötelezővé válik-e minden egyes, különösen régebbi, nem vr játékokhoz vr szemüveget használnod, és kötelező-e együttélned a kényelmetlenségével és a körülményességével. Kötelező-e vr-ban játszanod a legsúlyosabb flight sim-eket, ha nem sikerül úgy irányítanod ahogy azt akarod (és ahogy NEM volt még fejlesztés során gondolva). Vagy pedig simán használhatod a vr szemüveget ott, ahol működik, és nem használod ott, ahol nem.

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz schawo #65 üzenetére

    de, a korából is fakad, mert attól függetlenül hogy most jött ki a v3, még kétlem hogy a vr szemüvegeket szem előtt tartva lett volna komplett átalakítva az irányítás. Az hogy bedobták mondjuk a 0.8-as sdk-t, még nem lett vr-ra portolva a játék. Ez még csak egy arasznyival nagyobb támogatás, mint vorpx-en ráerőltetni egy játékra a vr-t.

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz edward2 #68 üzenetére

    de ki beszél itt eltűnésről? Attól hogy 3d-ben is lehet festeni (ráadásul elég jókat), még nem veszik ki a tradícionális festészet majd. +1 lehetőség, újfajta élményeket eredményezhet (pl láttam egy horror jelenetet, ahol egy pincében két nő riadtan beszélgetett, mert menekültek valami elől, te meg mint egy harmadik személy nézted a párbeszédet (nézhetted aki mondja vagy a másik reakcióját erre), aztán hirtelen csörömpölés mögötted, mindketten mögéd néznek, te meg önkéntelenül hátrafordultál. más fajta történetmesélést igényel, de más fajta élményt is nyújt)

    "hogy 400 grammal a fején senki sem fog gamerkedni..."
    a dk2 volt 440 g. Mindenki aki próbálta a cv1-et, elmondta hogy baromi könnyű a cv1, sokkal könnyebb mint ahogy egyáltalán várnád, ráadásul a hátsó merev támasszal nagyon ki van egyensúlyozva, így mintha kb baseball sapka lenne rajtad. A pontos súlyról nincs infó amúgy.

    schawo : jelenleg nehezebb, mert még jelenleg próbálják kitalálni a felvevő hardvert is, és hogy egyáltalán milyen szabályok szerint kell felvenni a videót. Más követelményei vannak, mint ahogy játékok terén is (pl a már említett irreális futási sebesség). Viszont ahogy egy fél évvel ezelőtt jobbak voltak mint egy éve, és most jobbak mint fél éve, egy fél év múlva még jobbak lesznek, és később is fejlődni fognak. Ez ilyen, semmi sem a 20. generációval kezd.

    stevve nem közelre fókuszálsz. Az ember eleve nem is képes túl közelre fókuszálni, így ha a képernyőre magára kellene, akkor alig látnál valamit. Távolra fókuszálsz, egy virtuális pont felé, mintha átlátnál a szemüvegen és egy messzebb lévő pontra fókuszálnál.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz schawo #75 üzenetére

    De még mindig ott tartunk hogy ahogy akkor sem volt hirtelen minden háztartásban tévé, úgy most sem lesz minden háztartásban hmd. De még csak minden tizedikben sem. Egy vállalkozó kedvű pár százezres, esetleg psvr-ral együtt milliós táboról beszélünk, ami a százada ha van a teljes piacnak. Nagyon sokan kivárnak a második generációig, vagy amíg még több anyag lesz rá, ez mindig így volt, mindig így lesz. Ez viszont semmit sem mond arról, hogy mennyire lesz vagy nem lesz sikeres. Mint ahogy az sem, hogy a történelemben voltak már sikeres és sikertelen termékek, sőt sikeres és sikertelen innovatív dolgok is. A sikerről vagy sikertelenségről majd 5-10 éves távlatban célszerű elmerengeni, de semmiképp sem előre, és semmiképp sem 1-2 éves technológiák alapján (a rift eredeti kickstartere még csak kb 2012-ben ért véget)

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz schawo #81 üzenetére

    Ez a bagázs a dk1-et és a dk2-őt sem tette fel porfogónak. A cv1-el is ellesznek egy ideig, és könnyen lehet hogy még egy-két generációt folyamatosan meg fognak venni, akkor is ha csak annyi tartalom van rá mint most (márpedig most még el sem kezdték nyomatni az igazi vr cuccokat, mégis elég sok játékkal lehet már most is játszani). DK1 és 2-ből elment vagy 150 ezer darab, és azért csak ennyi, mert már sokan a cv-t várták (meg a vive-ot). Szerintem simán lehet azt mondani hogy 1 millió példány vr szemüvegekből simán ki lesz küldve, vagy még több (rift + vive + psvr + egyebek, pl osvr), közben pedig tovább fejlődik a technika, pl a fove jellegű pupillakövetéssel és a multires renderinggel. Szóval szerintem a következő 4-5 évben még igen nagy eséllyel megmarad a lelkesedés még akkor is, ha nem annyira jó. A kulcs persze a tartalom, de ne feledjük el hogy eddig is elvoltak sokan azokkal a tartalmakkal amik voltak, ez a szám pedig csak nőni fog. 3d filmek esetében egy jó ideig egyáltalán nem volt tartalom, itt azért ezen a téren előnyből indul.

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz MaUser #85 üzenetére

    De már megint azzal jösz, hogy a 3d tévé mivel bukta volt, így egyenesen származik ebből hogy ez is az lesz. Képzeld, anno az 500 dolláros telefonokat is buktának tartották, aztán NEM lett az. Vagy a számítógépeket. Attól hogy a 3d tévé, a microsoft zune vagy jó pár másik cucc bukta volt, még nem lehet azt mondani hogy minden új dolog az lesz.

    "senki nem akar a fején még egy vacakot viselni, amikor simán pihenni szeretne"
    Egyrészt ez a "senki sem akar a fejéj még egy vacakot viselni" már megbukott, elég sokan vannak már most is. Emellett a pihenés relatív, ha csak a kanapén elvágódva akarok játszani arra nem a vr szemüveg lesz a megoldás, ugyanakkor mennyien kikapcsolódtak és pihentek a Wii-vel is (pedig ÚR ISTEN MOZOGNI KELL VELE!!!!!!!), aztán mégis elment belőle 100 millió darab. A kikapcsolódás mindenkinek mást jelent. Van aki be akar süppedni tévé elé és bambulni, más pedig elmegy túrázni. Játékokban is van aki beül a fotelbe és nyom egy fifát, más meg felállítja a hotas rendszerét vagy ténnylegesen nekiveselkedik egy stratégiai játéknak, asztalnál ülve.

    "amiből lesz aztán az x. niche üzlet. "
    Megvan az esélye? Persze hogy megvan. Biztosra lehet tudni? Hagyjuk már ezt.

    "10 éve keresi, hogy lehetne a VR-t használni olyan területen ahol magától értetődő (szerelés) és mégsem megy, mert a felhasználók kényelmetlennek, nehézkesnek és feleslegesnek találják."
    Ellenben pl a mercedes-nél használják autótervezésnél, koncepciótervezésnél. Illetve azt se felejtsd el, hogy mennyit fejlődött a technika az elmúlt 10 évben.

    Reggie0: Senki sem akar úgy nyaralni, hogy a fején van egy szemüveg :D

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Reggie0 #94 üzenetére

    Mondjuk jah, én is simán toltam 4-5 órát Tomb Raidert 3d-ben tévén :) Fel se tűnt a szemüveg 10 perc után.

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Cifu #99 üzenetére

    "Nagyságrendileg a lakosság 10-20% (nagy a szórás, mert átfogó statisztika nincs a témáról) közé esik azok köre, akik ilyen vagy olyan okból, de érzékenyek rá, és rosszullétet okoz számukra"

    De akkor még ott van a maradék 80% nem? Csak mert talán az sem elhanyagolható arány.

    Komplikato: én egy leap motiont húztam be, mert arra is láttam impresszív (nem a leap által kiadott, hanem 3rd party userek által bemutatott) megoldásokat. Ez is jól nézett ki. (persze tudom hogy messze van a robusztustól a hand tracking)

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Cifu #105 üzenetére

    a visszajelzésekben az a 80% is komoly tétel, ami maradt. Erre a többségre kell koncentrálni, és dolgozni hogy ez a tömeg nőjjön, ahogy a technika fejlődésével egyre kevesebb ember lesz rá érzékeny. Teljesen meg nem lehet kiiktatni, számtalan termék van, ami adott esetben egyszerűen nem alkalmas az illető számára (van aki nem látja 3d filmeket, mégis vannak 3d mozik)

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz MaUser #110 üzenetére

    "de az eddigiek alapján olyan 95"
    Miért is? Mert te ezt mondod? Vagy pontosan ki is jósolt 95%-ot?

    "Még kapkodnak utána az emberek vagy talán kifutott három-négy év alatt?"
    Olyan sikert elérve amit jelenleg még a többi konzol (a ps2-őt leszámítva) nem igazán tudott elérni. Technikailag elavult mert nem lett tovább fejlesztve, ettől függetlenül anyagi siker volt? Igen.

    "Úgy látom a nagyon lelkesek nem nyomták vele eleget."
    A nagyon lelkes youtuberek és a vr csatornák tucatjai, százai nyilván nem nyomták eleget. Bezzeg te.

    DigitXT: https://www.youtube.com/watch?v=0bIdKG9P6yU

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz schawo #119 üzenetére

    Én meg 20 éve szemüveges vagyok, és ugyanúgy nem zavar mint 20 éve. Sőt az aktív 3d szemüveget a szemüvegemre veszem fel, csakúgy mint a moziban a passzívat. Nekem az éles látás fontos a mindennapokban.

    Különbözőek vagyunk, egyikőnkből se vonjunk általánosságot.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz szupermacs #122 üzenetére

    nálam is van ilyen szerepe, nem csak azért nem hordok kontaktlencsét mert irtózom attól hogy a szememhez nyúljak és szórakozzak vele minden nap, hanem mert tetszik rajtam a vékony, alig látható, alul nyitott keretes szemüveg. Órát, nyakláncot viszont nem hordok :P

    desolator: én csak két filmet néztem meg 3d-ben a tévémen (igaz nincs régóta meg). A Jurassic world-öt és az Avatar-t. Az Avatar kb hasonló volt mint amikor anno moziban láttam (kellemes élmény), a Jurassic world-nél pedig baromi széles vigyorra húztam a számat, amikor a kissrác szaladt az erkélyre, kinyitotta és a kamera áthaladt a feje felett, megmutatva a parkot. Szóval ez a két film nálam kellemes élmény volt 3d-ben tévén is.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Raynes #132 üzenetére

    + #129: A google glass nem VR, még csak nem is AR, és nem termék. A google glass egy koncepció volt, amiből pár darabot lehetett rendelni játszadozni, kutatni, de nem piaci termék volt, ergo meg sem bukhatott. Kiderült hogy jogilag, technikailag, stb még gyúrni kell rajta sokat mielőtt piaci termék lehetne belőle, így visszaültek a tervezőasztalhoz.

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz tailor74 #134 üzenetére

    az idő (következő 5-10 év) majd eldönti.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz MaUser #143 üzenetére

    Az eddigi hasonló "mindenikek kelleni fog a világmegváltó 3d/smart tv/4k/whatever" hype-ok alapján tippeltem.
    Oké, tehát ha te tippeltél, akkor biztos így is lesz.

    "A vr-t azonban úgy hirdetitek, hogy az mindenhová jó lesz és ez a következő okostelefon. "
    Egyrészt nem hirdetjük mi sehogy, másrészt jó lesz ezekre a helyekre. Nem most, LESZ. A Star Trek óta sokan szeretnének holoszobát, ez pedig közelebb visz hozzá minket. Csak a vak nem látja milyen lehetőségek vannak benne hosszú távon. Azt viszont senki sem mondta, hogy minden már holnapra meg lesz váltva.

    A youtuberek kapcsán te azt mondtad hogy a lelkesek nem használták sokáig, én erre válaszoltam neked hogy sok lelkes bizony sokat használta. Hobbi vagy sem, a lelkesedés és a sok használat ott megtalálható ahol mondtam.

    "Itt is leírták vagy 15-en, hogy nem akarnak szemüveggel vacakolni, de ők is biztos nem tudják, hogy mit akarnak, "
    De ki a fene beszélt arról, hogy kinek mi a jó meg mi nem. Nem akarnak szemüveget hordani, nem hordanak. Én nem akarok autót vezetni, nem vezetek. Ahogy fentebb is írták, mindenki tegye fel a kezét hogy érdekli-e egyáltalán a virtuális valóság vagy nem. Ha a válasz nem, akkor hol nem sz*rom én azt le hogy akar-e szemüveget hordani, vagy egy előtte lebegő kis drón a retinájára vetíti folyamatosan a virtuális világ képét. Nem érdekli, nem érdekli.

    "A második team event-re már nem nagyon akart senki jönni, mert unalmasnak találták volna..."
    Szóval gyakorlatilag cáfolod hogy sorban kell állni a legtöbb helyen hogy kipróbálják a vr-t? Illetve te mondod hogy mi azt mondjuk hogy akik nem akarnak szemüveggel vacakolni azok nem tudják mit akarnak, de ugyanakkor azt is te mondod, hogy mindenkit untatna.

    El kellene különítened a tényeket a tippjeidtől, feltevéseidtől és ötleteidtől és megérzéseidtől. A tipped nem tény. Azt hogy te mit hiszel az emberek hogy fognak hozzá viszonyulni nem tény. Az hogy szerinted hányan vannak el a szemüvegükkel és hányan éreznek iránta zsigeri utálatot, feltételezés, nem tény.

    #152 Németh Péter: Azért ne felejtsd el hogy ezeket a mai fps-eket már nagyon felgyorsították. Gyorsabban futsz, gyorsabban fordulsz, nagyobbat ugrasz, stb. Hiába van benne a vr támogatás, ha még a monitoron is pörgős játékmenetet erőltetik. VR-ban nem fogsz fél sec alatt 180 fokban hátranézni és vissza előre, míg monitoron ez az ilyen játékokban megtörténik.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Peat;) #173 üzenetére

    Kihagytad a legfontosabb túl-t, túl sok a feltételezés.

    vitko: azért várjuk meg a végét. Egészen biztosan nem idén vagy jövőre fog ez eldőlni hogy akkor most igen vagy nem, megy vagy marad perpill (mert ha megy is, visszajön 10 év múlva :D)

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    PC Gamer vélemény

    "I think it will be absolutely a gamechanger. I dont think vr is dead, i think everybody says vr is just a gimmick, i think thats wrong, but it is earlier than i thought it was. you see everyone talking about how great vr is, and i preordered an oculus rift, and im still really excited for the oculus rift, but it finally kinda hit me using it that we are in the first year, the first stages of vr, and its only get better and its only getting more immersive. Once again, i think its really really amazing, and i think it absolutely... im excited about my preorder more having tried it, but its earier than the my hype had build me up for i guess..."

    Szóval kb amit mi is mondunk. Valahol el kell kezdeni, érdekes, izgalmas, de a mai csúcs grafikához mérten még elég kezdetleges sok szempontból. De innen csak felfele van.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz stevve #212 üzenetére

    Nézőpont kérdése. Tartalom = mit tudok vele perpill csinálni. Ide pedig már most is jön jó pár játék, élménydemó, 360 fokos videó, stb. Lehet nem olyan minőségű mint ami a jövőben lesz, de már most sem üresen állna ott a sarokban, mert tudok vele mit csinálni.

    "Ezt nem kétlem, de ez amolyan mozis 3D-sítés, mint amit az NVidia is csinált - csak épp ez most sisakban jön"
    + fejkövetés + 3d hang + teljes látótér lefedése. Magyarul nem olyan mint a mozis 3d-sítés, ahol a tér ugyan egy szinten megjelent, de semmi egyebet nem kaptál az eredeti koncepcióhoz képest, miszerint egy keretben látod a mozgóképet és pont.

    #222: az azért remélem feltűnt hogy kanyarnál benéz mielőtt kanyarodna. És itt még nincs verseny, nem kell nézned hogy ki van melletted és mennyire közel.

    xRagna: a 970-es jelenleg a legnépszerűbb kártya steam-en. Ergo nem olyan ritka.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz #52815360 #229 üzenetére

    Nem az számít hogy a teljes játékosvilágban hány százalékot ér el, hanem hogy a célközönségben (olyan érdeklődő és kíváncsi játékosok, akik hajlandóak már első perctől kiadni 600+ dollárt egy első generációs eszközre) mennyi az ilyenek aránya. A potenciális első generációs rift vásárlók jelentős részének van már egy korrekt gépe, vagy megveszi csomagban (1500 dollárért)

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz #52815360 #232 üzenetére

    attól függ mennyire komoly hobbija :)

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz #31342592 #242 üzenetére

    Nem tudom hogy troll vagy komoly, de jééééééézusom.

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz edward2 #246 üzenetére

    Véleménye bárkinek lehet bármiről, de a véleményének a relevanciája, értéke már erősen függ a hozzá füződő tapasztalatok mennyiségétől. Értsd, nekem is van véleményem a világgazdaságról, a fekete lyukak fizikai tulajdonságairól és számos más dologról, de mégis sokkal többet ér a véleménye egy olyannak, aki lényegesen többet tud ezeken a területeken. VR-ról is lehet bárkinek véleménye, de azoknak relevánsabb, akik már próbálták, sőt azoké még inkább, akik mindet próbálták.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Peat;) #258 üzenetére

    Az 5 perc is több mint a 0, és nem is feltétlen 5 percről beszéltem.

    "onnantól profi fotósnak képzeli magát ha nem is szándékosan"
    Csak amíg a minőségi fotózáshoz szakértelem is kell, addig a vr alapvetően élményről szól, és csak arról. Tehát inkább ahhoz hasonlítsd, hogy "A" ember nem látott még imax filmet, "B" ember meg már igen, és "A" mondja, hogy szar az imax film, és nincs semmi értelme. Mivel csak az egyik élte át magát az élményt, így jogosabban beszél, mint az aki csak olvasott róla.

    Márpedig ha súlyozni kell, hogy kinek a véleményére adjak, aki több tucat órát töltött rifttel, aki 2-3 órát töltött rifttel, aki 30 percet töltött rifttel és aki sosem próbálta, akkor a vélemény-értékelési listám is kb ugyanígy alakul, szóval jóval jobban hiszek egy olyannak aki több tucat órát töltött vr-ban, mint annak aki csak olvasott róla, vagy csak messziről hasonlító megoldást próbált (pl google cardboard jellegű cuccot). Van cardboard-om a nexus 5-ömhöz, próbáltam a dk2-őt, és közelben nem voltak egymáshoz össz-élményben.

    Az pedig hogy valakinek a szeme érzékeny volt az aktív shutteres 3d-re, még nem feltétlen jelent sokat a rift 90 hz-es képfrissítéséhez képest. Anno crt-knél is volt aki 60 hz-től kivolt, volt aki 75 hz-en volt legalább használni a monitort, de a 90-100 hz már jó volt az emberek többségének. És ugye a crt 75 hz kellemetlenebb volt mint az lcd 75 hz. Az aktív shutteres szemüvegeknél ahogy nézem 30 és 60 közötti lehet (minőségtől és technológiától függően) a szemenkénti képkocka másodpercenként, tehát a csúcs shutteres szemüvegek 60 hz-et tolnak szemenként. Ismét csak, a rift és a vive 90 hz.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Peat;) #260 üzenetére

    Jó hát én sem hagynám egy 6 éves fején napi 12 órát :) Sőt ha lesz nekem is, akkor is valószínű hogy tartani fogok legalább pisiszünetet időnként, amikor lekerül a fejemről a szemüveg.

    Amúgy a samu tévémhez adott aktív 3d szemüveghez hozzá tud szokni a szemem, de azért eleinte érzem a vibrálást, viszont a cardboardnál nem zavart az sem, amikor az egyik lencse fordítva volt benne, az agyam kicsit gondolkozott aztán megoldotta, csak ugye a tér nem volt jó. Utána viszont amikor megfordítottam a lencsét, máris lett térérzet is :)
    Szóval szerintem az én agyam rendben lesz, adaptálódni fog.

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz #20655360 #264 üzenetére

    ezek olyan játékok, amiknél szóba sem volt a vr támogatás. Emellett nem nézd és lőjj, nem is lenne sok értelme, a beleélési faktor meg aztán végképp le lenne húzva a wc-n.

    Már volt párszor linkelve, de egy fokkal korrektebb támogatással ilyen
    Eldobhatsz egy gránátot a fejed mellett a hátad mögé, lőhetsz oldalra úgy, hogy közben előre nézel, ténylegesen úgy kell célozni hogy átnézel a távcsövön, és még lehetne sorolni.

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz Tuomas #268 üzenetére

    A technológia egy dolog. Nem csak annak kell fejlődnie, hanem a szoftvereknek is, sőt az egész vr-ra való élménytervezésnek és fejlesztésnek. Nem a kábel a legnagyobb kihívás, de még csak nem is az üzemidő. Meg kell tanulni szoftvert írni vr-ra, mit szabad, mit nem, mi működik pl történetmesélésben és mi nem, stb. Ezt pedig egyrészt már most is el lehet kezdeni kutatni, másrészt már most is el KELL kezdeni. Amire a technológia elér oda hogy vezetékmentesen fog menni nagyobb felbontással, addigra a tartalomkészítés is eljut oda, hogy már megfelelő vr élményt tudjanak tervezni.

    most még a kutatás és próbálgatás fázisa van.

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz szupermacs #279 üzenetére

    majd akkor visszatérsz, ha olcsó lesz mint egy Galaxy S6/S7 vagy egy iPhone 6 plus? :) Eljött a te időd :D

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz szupermacs #282 üzenetére

    Nem azt mondtad hogy ha annyiért meg tudod venni ahol egy okostelefon kezdődik, hanem ha olcsó lesz mint egy okostelefon. Okostelefont 20 és 250k-ért is lehet venni.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz szupermacs #284 üzenetére

    Ebben az évgilágon semmi kiforgatás nincs. Nem tudom hogy azt várod hogy 40 ezerért utánad dobjanak egy vr szemüveget, esetleg 100-at is hajlandó lennél fizetni, vagy pontosan mennyire is akarsz sokat várni. A kb 250 ezres ár egy első generációs, vadonatúj cuccért nem feltétlen sok, gondolok itt arra hogy az lcd tévéknek is eltartott egy ideig amire megfizethető lett. Én is jobbszerettem volna ha az eredetileg gondolt 400 dollár körüli az ár, de ez van.

    #286: ezt írtad egészen pontosan:
    "Majd akkor visszatérek én is erre a témára, ha olcsó lesz mint egy okostelefon és játszhatok vele azzal, amivel ÉN akarok."
    Ez egy baromi tág határ, ergo nem tudni hogy mennyire gondoltál. Még kb-re sem. Annyit lehet tudni hogy mondjuk 300k alatt.

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    válasz caindwan #293 üzenetére

    Jah, én is csak a replikátort és a teljes test teleportálást várom :D

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

  • Menthirist

    veterán

    Ez egy remek előadás arról hogy mi működik vr-ban, mi nem, és mit várjunk és mit nem, mozogjunk-e, mit szabad, mit nem, mivel lehet elkerülni a motion sickness-t és mivel óvhatjuk a presence "buborékját".

    "If you come to VR because what you wanna do is to imitate the same goddamn games you been playing in the last 20 years, just get the hell out of here"

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

Új hozzászólás Aktív témák