Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • imibogyo

    veterán

    Akkor végre véget érhet sok felhasználónál a "coil whine" (már akinél a sok FPS okozza). Nekem is csak akkor jött elő a 7970-nél, amikor 200+ FPS-em volt. Az (lehet csak nekem) nem derült ki a cikkből, hogy ezt globálisan is be lehet álítani? Tehát, hogy sehol sem legyen mondjuk 100 FPS-en felüli érték, vagy CSAK programonként? Mert az én szememben ennek globálisan lenne értelme. Beállítanám, hogy mondjuk maximum 150 FPS legyen globálisan és akkor akár mit is csinálok, akkor is csak 150 FPS lesz. ;)

  • imibogyo

    veterán

    válasz Bogyó bá' #10 üzenetére

    Na jó, ok. De gondolom az nem is pörgeti a Far Cry-t 230 FPS-el..... :P Mondjuk a jelenlegi gépemnek nekem sincs ilyen gondja. Félpasszív Celeron diszkrét VGA nélkül. Bár a Just Cause 2-vel még így is elvagyok. :D

    Meg aztán ez amúgy sem csak AMD betegség. Nekem a GTX 670-680 is csinálta, meg a GTX 570-em is. Pedig mind a három más-más gyártótól volt. És elég sokan panaszkodnak erre más kártyáknál is, például GTX 970-nél. ;)

    [ Szerkesztve ]

  • imibogyo

    veterán

    válasz katt777 #23 üzenetére

    Konkrétan a felhasznált alkatrészek minőségére, amelyek nem bírnák a terhelést, esetleg ciripelnének... :U Leszabályozott VGA-n persze kisebb eséllyel jönnek ki hardveres (ne adj isten, driveres :D ) hibák, ergo lehet szemetet teríteni, nagyobb a haszon, amire meg égető szükségük van. ;)

    Szerintem ezt a "gyenge minőséget" nem szabad leszűkítened még gondolatban sem csak az AMD-re. Csak én legalább 3 darab NV csúcs kártyával és 2 AMD csúcs kártyával szenvedtem a "coli whine"-tól (mivel ez általában csúcs kártyákat érintő probléma). Akkor az mi? A fórumok most is teli vannak a GTX970-es nyavalygásokkal is. Mert én meg mondhatnám a te gondolatmeneteden elindulva, hogy térítse vissza az NV a pénzemet, mert 180.000 Ft-ért "hibás" hardvert ad el..... (ahogy ilyen szempontból az AMD is). Szóval ez a "gyenge minőségű komponensek" problémakör színtől függetlenül megtalálható. Egyébként pedig a legtöbb ilyen kártya NV és AMD oldalon is a gyártópartnerektől jön, nem az anyacégtől nem referencia kártyák, tehát ezért őket okolni eleve balgaság.

    És pont emiatt a hírhez kapcsolódva az AMD sem foglalkozna ezzel, ha mondjuk a ciripelő Sapphire kártyákkal lenne a probléma, akkor azt oldja meg a Sapphire. Vagy, hogy NV oldalról is mondjak akkor az ASUS vagy az MSI (az én esetemben pl. GTX 680 volt ilyen és egy MSI 970). ;)

    Épp ezért én azt gondolom, hogy ténylegesen a fogyasztás csökkentése a cél. És mondjuk amikor CSS-zek (amit már a mákdarálóm is 180 FPS-el futtat), akkor akár maradhatna passzívban is a dVGA (lásd ASUS Strix).

    [ Szerkesztve ]

  • imibogyo

    veterán

    válasz katt777 #46 üzenetére

    De hát ez a te döntésed, hogy használod-e vagy sem. Nem kényszeríti rád senki sem. Ráadásul már többen jelezték, hogy nV-nél is van ilyen lehetőség driverben. Magyarul mind a két cég driverében megtalálható lesz (és már) ugyanaz. Próbálhatod tovább savazni egyoldalúan a pirosakat, de akkor légyszíves tedd ezt a zöld oldallal is, mert így igazságos. Szóval DE, ezek tényleg butaságok, amiket összehordasz, mert nagyon zöld szemüveget viselsz.

    Ráadásul már ott nagyot hibázik a logikád, hogy nem lesz a 290x-ból 270. Mert mondjuk ha beállítasz 150 FPS-es limitet, akkor az összes nagy címnél izzadni fog a 290x-es kártyád, nemhogy 150 FPS-t kicsavarjon magából, hanem hogy mondjuk 60-70-et (csak hasra példa). De ott ahol meg mondjuk 2000 FPS-ed lenne (Supermario 3D ;] :P ), ott meg ne menjen már a kártya feleslegesen, mert egyrészt ciripelhet (és ismételten mondom, hogy zöld és piros oldalon egyaránt), másrészt meg minek fogyasszon? Mert ugye átkapcsol a játék miatt "teljesítmény módba" a vga, csak épp az nem fogja meg a hardvert, akkor meg minek pörögjön? Hogy Pistike jókat masztizzon a bazi nagy FPS számokra?

    CSAK AKKOR lesz a kártyád visszafogva, amikor majd a felhasználó úgy dönt és CSAK ANNÁL a programnál aminél így dönt. És ez nagy különbség. Persze elképzelhető egy globális beállítás is (ennek én örülnék), de ezt majd meglátjuk. Az szinte 100%, hogy lehet majd paraméterezni/profilozni a dolgot. Ha meg majd nem, akkor majd úgyis jól meghőzöngjük a dolgot. De majd csak akkor... ;)

    És erre a V-sync sem megoldás, mert mi van, ha mondjuk 60-nál (60 Hz-s monitor), vagy 144-nél (lásd előbbi) én többet akarok FPS-ben, de mondjuk 200-tól meg kevesebbet (mert mondjuk ott kezd el ciripelni a GTX 970-em)?

    Igazad van, csakhogy az nV-nál tudni fogod, hogy szar kártyát vettél, AMD-nél meg nem
    Ne haragudj, de ez oltári nagy hülyeség... Te nem ugyanazzal a füleddel hallgatod az egyik kártyát, mint a másikat (bár a hsz.-ediből úgy látom, hogy tényleg nem). Az meg eleve hülyeség, hogy ha az egyik gyártónál hibaként tekintünk valamire, akkor a másiknál miért is nem? Egyébként azt mondják a nagyok, hogy ez működési sajátosság (elsősorban a csúcs kártyáknál), de annál zavaróbb. Csak bizonyos hardver-összeállításnál (táp, alaplap és vga kombinációknál) és ehhez még ráadásként csak bizonyos programokkal jön elő (ráadásul például játékok esetén, csak bizonyos FPS tartományban). Ettől még nem lesz kellemes.

    Ráadásul az ASUS és MSI nV kártyámat sem gariztatták alapból (ők gagyi gyártók ugye???), mert ez NEM HIBA. Volt amelyiket végül sikerült kicseréltetnem, és kaptam egy még ciripelősebbet, ráadásul pont nV-ből (GTX 680 referencia). Ja, akkor az nV is gagyi gyártó. Értem.

    De segítek, hogy fogd a lényeget: az AMD leszabályozza az FPS-számot...
    Nem. Neked kellene fognod, hogy nem erről van szó. Arról van szó, hogy ha a user úgy dönt, hogy neki elég mondjuk 80 FPS, akkor aföllött ne teljesítsen a kártya. Ezzel energiát spórolva meg és a kártyát jó esetben halkabban járatva van a céljánál. Talán akár még a vga életét is meghosszabbítva.

    Szóval SZERINTEM nem arról van szó, hogy innentől a BF4-ben 50 FPS-ról leveszi a teljesítményt mondjuk játszhatatlan 20-ra. Hanem arról van szó, hogy mondjuk 400 FPS helyett beállítasz magadnak mondjuk 144-et maximumnak a 144 MHz-es monitorodra. Ami meg amúgy is alaposan leterheli a gépedet, arra meg jól nem húzol rá limiter profilt. Ennyi. ;)

    Mutasd meg, hol csinált ilyet az nV. Ide akartam írni egy hosszabb részt az átcímkézgetésről, de inkább nem teszem, mert úgy látom felesleges. :N

  • imibogyo

    veterán

    válasz LordX #52 üzenetére

    Ezt tudom. De mivel ez egy új funkció lesz és még nem látta senki miképp lesz megvalósítva, így addig csak találgatunk és nyitva hagytam egy kiskaput a gondolatmenetemben. Én is azt írtam, hogy szinte 100%, hogy erre is lesz profilozás. :K

    kenyocsaba23:
    Egyrészről nem értem miért kell mikor legtöbb programban benne van hogy le szabályozza az fps értékeket. Azért mert rengetegben nincs benne. És ne csak játékokban gondolkodjatok már. Nekem például 3DS Max alatt úgy sírt a GTX 680 az előnézeti ablakban, hogy öröm volt hallgatni.

    Viszont amit már fentebb is írtak így jóval ócskább alkatrészekből meg tudnak oldani dolgokat amik közel bírnák addig mint a mostani jobb alkatrészek. Hagyjuk már ezt a hülyeséget. Honnan tudná a gyártó, hogy te mire használod? Honnan tudná a gyártó, hogy te leszabályzod-e a terméket, vagy sem? Vajon mennyi felhasználó korlátozná le a kártyáját (szerintem kevés a tulajdonosok számához képest) és épp ezért mennyi embernél jelentkeznének a gyengébb komponensek miatti sűrűbb halálozások és így a gyártóknál mennyivel nőne az ebből következő RMA? Vajon ez mennyi plusz költséget jelentene a cégeknek? Hagyjuk már a bullshit generálást....

    Azt viszont nem értem miért éri meg nekik meg írni az új motort +firmware-ket minden új kártyához + évente hozzáírni dolgokat és fejleszteni a meglévőt. Ebben nem látok logikát ez szerintem nem egy okos húzás mert pl ennek fejlesztésére elköltenek xxxxmillió dollárt De miért kellene ezt tenniük pont emiatt a feature miatt? Amúgy egyébként is megteszik. Ha ez egy a driverben benne lévő feature lesz, akkor nem kell hetente fejleszteni, pláne nem kell játékonként optimalizálni. Egyszerűen valószínűleg figyelni fogja az FPS értékeket és ehhez igazítja a teljesítményt. Pont. Ha jól csinálják tökéletesen mindegy lesz a kártyának, hogy Super Mario miatt kell leszabályoznia az FPS-t, vagy a 3D-s kecskepornó miatt.

    holott hagyhatnák a helyzetet úgy ahogy most van és nem költenének feleslegesen pénzt. Így van minek fejleszteni. Dögöljön éhen a sok programozó és fejlesztő. Gondolom nem hiába döntöttek úgy, ahogy.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák