- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- WordPress tartalom kezelő rendszer (CMS)
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Adobe Lightroom topic
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Crypto Trade
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- Programozás topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
nanocry
tag
Végre kemény lépéseket eszközölt, amit én nagyon szimpatikusnak tartok, végre kezdenek a fejükhöz csapni, merre is kéne elmozdulni. Jelenleg még úgy gondolom, hogy gyerekcipőben jár az egész low lvl api, de 2-3 éven belül dramatikus változásnak nézünk elébe, a lehető legjobb irányba. Idő előtt felgyorsult az egész, köszönhető az AMD hadjáratának, de teljesen jogosan a részéről, mivel az ipar szoftveresen le lett szögezve évek óta. Mondhatjuk úgy, hogy: kibaszottul örülök ennek a forradalomnak, ideje volt már elkezdeni valakinek! Grafikus Forradalom tör ki idén, amit szerintem már mindenki várt, mint a messiást!
[ Szerkesztve ]
-
FLATRONW
őstag
A Linux alatt hogy hívják azt a réteget, ami a Windowsban a WDDM? És az milyen fejlettségi szinten van a WDDM-hez képest? Vagy ott nincs is jelentősége ennek?
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Igen, van olyasmi. A DRM [link] teremt kapcsolatot a userspace és a kernelsapce között. Ami most van elterjedve kb. az összes disztróban az nagyon régi cucc, viszont készül a leváltása, ami valószínűleg a Wayland [link] lesz.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
Manbal
senior tag
minek csinálnak windows 10-ből 32 biteset? el kellene már felejteni...
-
Xmister
senior tag
A Wayland még mindig DRM-et használ. (Meg Mesa EGL-t)
[link]
X output requires DRI2. Output outside of X requres DRM and Kernel Mode Setting (KMS) with the page flip ioctl.Egyébként a DRM-el nincs is nagy baj, folyamatosan fejlődik. Ami "gázos", és "régi" az az X. Ezt fogja váltani a Wayland (vagy Mir).
-
Fiery
veterán
válasz this is life #6 üzenetére
Igy van, lesznek sajnos olyan 7 col koruli Win10-es tabletek, amik nagyon olcsoak lesznek, viszont sajnos nem fognak hagyomanyos Windows szoftvereket futtatni, hanem a Windows RT-hez hasonloan csak a csempes appokat es az uj univerzalis appokat.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Igazad van, rosszul írtam!
FLATRONW: Abu írásai alapján, tulajdonképpen amikor portoltak egy játékot csak OSX alá Windowsról, onnan már csak az X dolgait kellett volna implementálni, hogy Linux alá is kiadjanak valamit, mert maga az OpenGl fordítás már megvolt az OSX-re.
A Vulkan ezeken a dolgokon annyit fog könnyíteni, hogy nem kell OpenGL-re portolni, mert a Vulkan multiplatform, ami nagyon megkönnyíti a fejlesztést. Plusz mire tényleg elérhető lesz, talán a Waylandhez is jóval közelebb leszünk.Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
brd
nagyúr
A Microsoft a WDDM 2.0-ban ezt a modellt a kompatibilitás érdekében megtartotta, bár a rendszer működését a kernel szintről a felhasználói szintre helyezték, ugyanakkor ennél fontosabb, hogy érkezik az új sokkal jobb modell, amely lehetővé ...?... (teszi a?) grafikus vezérlő virtuális címterének direkt kezelését.
[ Szerkesztve ]
The only real valuable thing is intuition.
-
-
Sir Ny
senior tag
Ez mondjuk az opengl EOL érdeme lesz. Nem mintha nem töltené be ennek a helyét a DX -> VULCAN portolás ideje.
(bár sokkal gyorsabban változik a mantra mint az épp emlékezettel követhető lenne, de én úgy emlékszem hogy volt egy olyan is, mely szerint minden játék motorját kb teljesen megírják dx mellett opengl-ben is, mert ha kétféleképp oldják meg ugyanazt akkor könnyebb debugolni)
-
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Nem nagyon lesznek rákényszerülve a DX12 használatára a fejlesztők, hiába igyekszik különféle szerződésekkel rákényszeríteni őket az MS. Mikor megjelenik, elve kevés Windowsra lesz csak elérhető a DX12, a Vulkan meg élből mehet a többi platformon.
[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
Sir Ny
senior tag
-
julius666
addikt
Ugyan már. Az X csak az egyike Linux desktop világ számtalan problémájának, ezt te is tudod. A Wayland valamivel könnyebbé teszi majd Linux alapú rendszerek összekalapálását, multimédiás (~játék) szoftverek terén hoz előrelépést, illetve várhatóan javít security szempontból is, de ennyi. A széttöredezettséget, driver kérdést nem javítja semmivel sem (előbbit rontja is, mert az X még legalább egy évtizedre velünk marad).
A Vulkantól sem kéne megváltást várni, az OpenGL is szabványos, multiplatform API-nak lett kitalálva, konkrétan használtam is már Windows alatt. Játékot oda mégsem fejleszt rá a kutya sem, egyszerűen mert a DX-el dolgozni, arra írt játékokat terjeszteni annyival kevesebb szopást jelent, hogy nem éri meg. Tulajdonképpen a Linuxon elérhető játékoknál (ahol vagy rendesen meg van írva az OpenGL kód, vagy valami generált szutyok) is erős a gyanúm, hogy inkább az OSX volt az ok az extra erőfeszítésre.
Nem azt mondom, hogy tuti be fog sülni a Linux alapú játékplatform sztori, Arch felhasználóként várom én is a Vulkant a Waylanddal egyetemben (utóbbit Gnome alatt már próbáltam is, habár a legújabb verzióval még nem volt hozzá szerencsém). Csak messze nem olyan tutibiztos a történet, mint sokan előadjátok.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz julius666 #17 üzenetére
Viszont ha megnézed a másik oldalt, a konkurencia eléggé rossz helyzetben van. A DX12 a Windows10-el fog működni, miközben a netes statcounter oldalak szerint nem nagyon akar kikopni a Win7-se a gépekről, nem hogy jól terjedne a 8.1... Szóval az egész DX12 szekér azon fog múlni, hogy miként terjed a Win10, arra meg hiába lesz egy évig ingyen a frissítés, a nyakamat rá, hogy úgy sem nem lesz túl gyors folyamat.
Ezért mondjuk sokan, hogy ebben a pozícióban gyakorlatilag nem tudja elrontani a Vulkan.Ezt a játékfejlesztés dolgot azért ketté kellene választani. Egyértelmű, hogy az AAA játékokat nem OpenGL alatt írták, ellenben igen sok egyszerűbb játék van steamen Linuxra. Abu leírta ennek az okát, a be nem tartatott szabványosság miatt, de ezeket nyilván te is vágod.
Egyébként lesz itt csúcs OpenGL is Abu írásai alapján, mikor majd elkészül az újraírt OpenGL. Addig meg ott lesz a Vulkan.A széttöredezettség dolgot viszont vitatom. Az alapok azonosak, a driverek szintén (a driverek minősége persze más tészta, de a Valve most pl. a Mesa fejlesztőinek ingyen játszhatóvá tette az összes játékát, hogy még könnyebben tudjanak drivereket optimalizálni, hibát keresni), ez nem lehet különösebb akadály. Mindössze annyit jelentett ez a gyakorlatban, hogy Chakrán kicsit más nevű libeket igényelt néhány Steames játék, mert Debian vonalon más a nevük, kellett picit guglizni. Felraktam, elindult a játék.
[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
trenmost
csendes tag
offtopic, de kijött a geforce 350.05 driver egy hete, mely megkésve, de hoz opencl 1.2 támogatást. nem láttam hírekben csak azért írom le.
-
julius666
addikt
Viszont ha megnézed a másik oldalt, a konkurencia eléggé rossz helyzetben van.
Semmivel sincs rosszabban, mint eddig. Tippre a játékos réteg nagy részét sikerül majd rövid úton rábírni a W10-re való váltásra, a többiek pedig úgyis irrelevánsak DX ügyben. A W10 felhasználók számukban még pesszimista becslések mellett is az indulástól számított pár hónap után reggelire fogják megenni az OSX+Linux usereket a játékos társadalmon belül. A Windows ökoszisztémában a Vulkan API esélyei pedig erősen kérdésesek.
Abu leírta ennek az okát, a be nem tartatott szabványosság miatt, de ezeket nyilván te is vágod.
Nem a "be nem tartással" van a baj, hanem hogy az OpenGL egy kalap szar komolyabb játékfejlesztésre, a driverhelyzet meg katasztrófális.
A széttöredezettség dolgot viszont vitatom. Az alapok azonosak, a driverek szintén (a driverek minősége persze más tészta, de a Valve most pl. a Mesa fejlesztőinek ingyen játszhatóvá tette az összes játékát, hogy még könnyebben tudjanak drivereket optimalizálni, hibát keresni), ez nem lehet különösebb akadály.
Az alapok sem azonosak. Más a packaging, más az environment, más csomagokból van összetákolva a rendszer, más verziókkal, stb. Nem hiába nem erőltetti a Valve sem a kül. disztrókon való játékot, inkább csinált sajátot, ahol a saját szabályai szerint focizik. Csak Gaben nem seggfej és a Steam kliens nem rúg herén ha a támogatotton kívül máshová is megpróbálod felpakolni. Hogy a Star Trek-fan IT fórumos arcok is összekalapálhassák a kedvenc kis zug-disztrójuk alatt, ha kedvük tartja. Max support nem jár mellé.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz julius666 #20 üzenetére
A W10-nek házon belül kell versenyeznie. Nagyon gyorsan kellene nagyon sok Windowst cserélni ahhoz, hogy megérje DX12-re fejleszteni csúcs játékot. Ez ügyben szkeptikus vagyok és szerintem az MS is az, fel is röppentek hírek, hogy miként akarják a DX12-höz kötni a fejlesztőket.
Ezekkel szemben a Vulkan meg pl. élből használható az igen nagy számú Win7-re (is) fejlesztésben.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
hugo chávez
aktív tag
"Egyébként lesz itt csúcs OpenGL is Abu írásai alapján, mikor majd elkészül az újraírt OpenGL. Addig meg ott lesz a Vulkan."
Újabb újraírt OGL? Tudtommal nem lesz már semmi ilyesmi. Továbbviszik a 4.x vonalat is talán egy darabig még (ami ugye "magas szintű"), meg lesz a Vulkan (leánykori nevén glNEXT, vagyis ez tulajdonképpen az újraírt OGL) és majd ahhoz jövögetnek a frissítések.
"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz Cathfaern #23 üzenetére
Mondjuk a Win8-at elfelejteni nem lesz nagy dolog, de pusztán attól h. 1 évig ingyen lesz a váltás, még szerintem nem fogják hihetetlen gyorsan frissíteni azt a nagyon sok Win7-es gépet, már pedig elég sokan játszunk Win7-en. A Vulkanos játék meg menni fog azon is, így a fejlesztőknek is jobban meg fogja érni olyan API-vel dolgozni, ami rögtön megy mindenen.
Ha játékfejlesztő lennék, én biztosan nem bíznám a játékom sikerét arra, hogy mennyire fog terjedni a Win10.Emiatt mondom amit mondok:
A fentiek mellett több fejlesztő is ecsetelte a GDC-n, hogy nem feltétlenül szükséges a Vulkan és a DirectX 12 egymás melletti támogatása, mivel mindkét API nagyjából ugyanazt tudja. A DirectX 12 leginkább akkor szükséges, ha a Microsoft Windows Store áruházát is célozza az adott program, oda ugyanis Vulkan API-t használó alkalmazás nem kerülhet fel. Ha azonban ez nem cél, akkor a Vulkan API sokkal reálisabb alternatíva, hiszen nem korlátozza az applikáció futtathatóságát a Windows 10 operációs rendszerre.
[link]hugo chávez: hmm, annyi glNext hír volt Abutól, hogy ez nem maradt meg bennem, de igazad van. Arról mondjuk nem láttam hírt, hogy mi lesz konkrétan az OpenGL-el. Nyilván nem mindenki szeretne alacsony szintű api-t használni ha nem csúcs játékot programozik, de multiplatform dolog azért erősen kellene. Valamit csak csiszolnak a mostani OpenGL helyzeten. Vagy nem...
[ Szerkesztve ]
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz hugo chávez #22 üzenetére
Hmm, kiderült némi infó. A RedHat is beáll a Kronoss csapatba, nekik céljuk az OpenGL további fejlesztése is. http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Red-Hat-Khronos-Group
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
hugo chávez
aktív tag
Valahol olvastam, hogy még egy darabig tovább akarják vinni a régi, "hagyományos" OGL-t is. Ami a DX11.3 fényében érthető (jelenleg nem mindenkinek való az explicit API, erről Abu is írt már).
"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz hugo chávez #26 üzenetére
Igen. De valószínűleg nem csak egy darabig, hanem mindig is lesz igény egyszerűen programozható, de multiplatform API-re. Gondolok itt az egyszerűbb játékokra és a nem játék célú 3D-t használó programokra.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
hugo chávez
aktív tag
Hát, majd elválik. De a komolyabb nem játék 3D-s alkalmazások fejlesztőinek többsége is szerintem hamarosan átáll a Vulkanra.
Közben innen némi új infó:
Körvonalazódik, hogy merre fejlődik tovább az OpenGL"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
-
_Scythe_
aktív tag
Szerintem meg igen gyorsan el fog terjedni gamer körökben, konkrétan olyan gyorsan, mint még egy Win sem ezelőtt. Hogy miért? Egy HC gamer állandóan VGA teszteket búj, beta drivereket tölt le, tweakelgeti azokat, OC-za cput, vgat, ramot, hogy még 1(!)FPS-sel többet mutasson a 3DMark. Na most ennek felajánlod, hogy megkapja a DX12-t, de csak Win10-zel. Ingyen. Kalóz verzióra is. Ráadásul még jó is. Szerinted hányan fognak váltani?
Akiknek pedig régebbi hw-ei vannak, esetleg nem hc gamerek, csak néha játszanak, vagy megfontoltak, és pl 1-2 évvel megjelenés után veszik meg az AAA címeket, azok eleve nem a célcsoport, hisz náluk amúgy sem futna. De az az igazság, hogy még ezek közül is rengetegen válthatnak és ugyan miért ne tennék ingyér'?A Nadellával jött szemlélet változással óriásit húzott az MS, szerintem sokaknak még nem esett le, mekkorát, de én ahhoz tudnám mérni, mint mikor Bill Gates meglátta, hogy nem a hw-ben van az igazán nagy pénz...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- GIGABYTE RX 6700 XT 12GB GDDR6 AORUS ELITE Eladó! 102.000.-
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 RED DEVIL Eladó! 105.000.-