- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- SUSE Linux
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Windows 11
- Milyen routert?
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Max
- Béta iOS-t használók topikja
Új hozzászólás Aktív témák
-
7Heads Drago
veterán
Mivel? Mert ugye ez nem mindegy...
Az akkor legalább havi 2000 km. Ha magamból indulok ki: van egy 1,5 millát érő dízel autóm hogy juttok el a 12 millás villanyig? Támogatást nem kapok rá és a fiók is üres. Illetve ehhez kell még otthoni töltő is ami plusz költség. Biztos spórolnák az üzemanyagon, de jó eséllyel az amortizáció miatt sokat buknák is. 15 éves autón már pici az amortizáció és jelenleg a szervízzel sincs gond még. (kopp-kopp-kopp) Még egy 5 millás használt is sok nekem jelenleg. Most tervezek autót cserélni, de beérem egy szívó benzinnel gázra átépítve 2,5 M-ből. Talán a következő autóm lehet az lesz. Addigra kifutnak a hitelek.
Örülök neki ha másnak telik rá, nekem jelenleg más a prioritás. Ha valaki zöld akar lenni költözőn ki az erdőbe egy faházba. A panellakás meg a városi lét az nem volt sose zöld.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Így van. Viszont ugye mindenkinek mások a szempontja és mások a priorítások.
A jó az lenne ha ez alternatíva lehetne nekem is.Városi lét:
Mindegy mit léptek Amszterdamban, attól a város még város marad. Örülök neki ha jobb a levegő, de még rohadtul messze van az erdei levegőtől. Elhiszem hogy a panelban élőnek nem tetszik a zaj és a levegő, de ha nem csak sírna hanem tenne is érte valamit akkor élhet zöld környezetben ő is. Mindenki maga dönti el hogy mit csinál és hol él. Persze nyilván könnyebb mutogatni másokra.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Füleske
addikt
A Spring egy jóval kisebb autó (18 centi a tengelytáv különbség), támogatás meg nincs. Viszont én azt sem értem (EV tulajként), hogy minek kellene megtérülnie. Akarsz elektromos autót? Van rá pénzed? Akkor mi a kérdés? Ha nem akarsz és/vagy nincs pénzed rá, akkor megint mi a kérdés?
-
7Heads Drago
veterán
Ezzel az baj hogy a tömegek a városokban élnek ahol sok autó van kis helyen. Én magam is talán találok egy szabad konnektort egyetemi végzetség nélkül is. Az e-autósok közül sokan élnek városban ezek szerint ők le vannak ejtve. Pedig sztem meg pont az lenne a lényeg hogy nekik kellene más olcsóbb alternatívát kínálni ha a terjedést szeretnék generálni. bye-bye
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
dj79
senior tag
Nos, akkor a 17 ezres futáshoz heti 300+ km az átlag futás, ezt pedig 50 kwh feletti teljesítményű akku heti egyszeri töltésével lehet teljesíteni.
Viszont sok esetben, több helyen (és ez itt a csavar) leírták, hogy többet használják az elektromos autót, mert nem sajnálják rövid távra használni, mint a belső égésűt. -
Noukoum
veterán
Tisztában vagyok vele, csak akinek írtam az nincs. Németországban sokkal kevésbé volt jelentős a helyben megtermelt atomenergia mint pl. Franciaországban vagy Magyarországon. Itthonról ezt nyilván nehéz felmérni. Ahogy nem is indítottak be újabb szénerőműveket (az addig tervezetteken kívűl) hanem csak az addigiak energiatermelését növelték meg bizonyos mértékben. Csak az ilyen szennyoldalak képtelenek ezt leírni (nem ez konkrétan), hanem csak az a lényeg hogy a mostani kormány a király az atommal bezzeg a hülye németeket lekapcsolták (jelzem, rövid idővel a tervezett előtt) meg nyitottak szénerőműveket hát mennyire szánalmas bezzeg mi magyarok.. Meg nyilván a dízeloldalak is habzó szájjal szajkozzák ezt.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Rolly
veterán
#379 arnyekxxx:
mit állítottam:
- németek állítják le az atom erőműveket (nem vagyok továbbra se atom ellenes, de imádó sem. Szükséges rossz az atom is. Én se állítottam volna le az atom reaktorokat idő előtt a németek helyében, de nem vagyok német energetikai szakember, se politikus.)
- németek csökkentik a szén erőművek részét az energia mixben (itt azt állítottátok, hogy még újakat és már bezártakat is megnyitottak ami nem igaz)
- állítottam, hogy gáz erőműveket építenek és átépítenek szén erőműveket gázra (ez is látszódik a grafikonból)
- 10%-kal csökkent a lignit 2017-ig (a korábbi csúcshoz képest) újabb adatot nem találtam ez pont 10%-kal több mint a semmi...Már nyáron is sok áramot fogyasztunk a klímák miatt (tény nem többet mint télen de nagy különbség a csúcsokban nincs 250-1000 MWh közötti különbség van...
nyár (2021 július - és kiemelkedően nem volt meleg):
Júliusi fogyasztási csúcs: https://www.portfolio.hu/gazdasag/20210624/uj-nyari-aramfogyasztasi-rekordot-dontott-magyarorszag-a-kanikulaban-489656
De kiemelem a lényegét a cikknek: "Az adatokból az látszik, hogy a nyári időszakban mért terhelési csúcsok értékei összemérhetővé kezdenek válni a téli abszolút országos rekorddal, mely 7119 MW volt 2021. február 11-én, -4 Celsius-fok napi átlaghőmérséklet mellett."
S kérdés vajon ez a fogyasztás tartalmazta azt amit az én napelem rendszerem termelt? Nincs gsmes óra így 15 percenként nem látják mennyit töltők fel és mennyit fogyasztok el itthon (ez utóbbit nem is tudják ugye ...)
#380 Reggie0 felesleges a déli földrésszel össze kötni, az évszaki ingadozás Dél-Európában kisebb mint Észak-Európában. kelet-nyugati tájolással elég széles termelést lehetne biztosítani. Illetve ott van a földközi tenger túloldalán Afrika ahol még több a napsütéses napok száma. Persze geopolitikia okok miatt nem szabad csak arra támaszkodni, de részben lehetne ---
-
Hi!King
őstag
Veled értek egyet, valójában egy kisebb, de magasabb épületekből álló város tud élhetőbb lenni, mert a kisebb távolságok miatt egyszerűbb a közlekedése, kevesebben ülnek autóba, jobban megszervezhető a tömegközlekedés, mindenki hamarabb elut a céljába.
Pl. a dél-pesti kerületek és a déli agglomerációjának hálós szerkezetű kertváros rengetege szöges ellentéte ennek, ami meg is látszik a bevezető utak forgalmán, de a rat driving miatt a mellékutak is kezdenek élhetetlenné válni.
De egyébként a magasházak más miatt is jók: azonos sűrűség esetén az is megoldható, hogy több zöldterület legyen.
Plusz ökológiailag fenntarthatóbb is, nem csak a kevesebb utazás miatt, hanem energetikai szempontok miatt is, olcsóbb a fűtése, mint ugyanannyi belső laktér családi házakként.
Új hozzászólás Aktív témák
- Már elstartolt az AMD nyári játékpromóciója
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Viccrovat
- EAFC 24
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Hegesztés topic
- Elnéztük a mai dátumot
- bitpork: 2024 phautós tali ?
- Mikrofon topic
- További aktív témák...
- Razer Basilisk Ultimate Wireless Gamer Egér! 20k DPI/Dokkoló/Razer Chroma RGB/Razer Hyperspeed Tech
- Ryzen5 GamerPc
- Apple Watch Series 8 41mm GPS fekete 6 hó gari
- TP-Link TL-SG108E Smart, 8 Portos, Gigabites Switch, üzleti osztály, fém burkolattal
- Új, bontatlan iPhone 13 128GB Midnight (fekete) gyári független
- BONTATLAN Új Iphone 13 128-512GB 1év hivatalos Apple garancia gyári független Deák Azonnal Átvehető.
- iPhone 13 128GB Voda beszámítOK!
- BONTATLAN Új Iphone 14 PRO MAX 128-512GB Független 1év GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető
- BONTATLAN Új Iphone 12 64-128GB 1év hivatalos APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL ÁTVEHETŐ.
- BONTATLAN Új Iphone SE 2022 64-256GB Gyári Független 1 év Apple Garanci DEÁK TÉRNÉL AZONNAL ÁTVEHETŐ