- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Disney+
- AI-alapú, mobilos lopásgátlót tesztel a Google
- Crypto Trade
- Béta iOS-t használók topikja
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Léptek New Yorkban a közösségi média függőséget okozó algoritmusai ellen
Új hozzászólás Aktív témák
-
arnyekxxx
veterán
" drágítani a személyautózást hogy akinek nem muszáj az használjon tömeg közlekedést... Persze a befolyt extra bevételből"
Ha a tömegek átállnak a tömegközlekedésre mert annyira megdrágul a személyautózás akkor hirtelen nem lesz befolyt extra összeg hanem még csökkenni is fog a bevétel viszont hirtelen sokkal többe fog kerülni a tömegközlekedés fenntartása amit vagy összedobnak az adófizetők vagy annyival drágul a jegy hogy ismét előkerülhetnek a személyautók...
-
arnyekxxx
veterán
mert kevesebb ellátásra szoruló lehet majd az eleketromos autók miatt...
az úthálózatot viszont ugyanugy fent kell tartani, a tömegközlekedés sokkal több pénzt fog igényelni cserébe dzrván lecsökken a személyautózásból befolyó jövedelem.
Valaki viszont ki fogja fizetni ezeket a költségeket.
-
arnyekxxx
veterán
Szintén megyeszékhely és kb ugyanez, de valahol érthető a kihasználatlanság mert jár a busz fél/egyóránként, ha nem pont azon az útvonalon van az embernek dolga akkor egy átszállás hasonló követési idővel, esetleg még közben a kölyköket is el kell vinni a bölcsioviiskolába akkor az embernek két opciója van, indul másfél órával korábban busszal és hazaért másfél órával később a kölykökkel vagy beteszi a valagát az autójába és egy órát dugóban rohad. Ez napi 2 óra különbség.
ha a többség átülne a buszra akkor kellene minimum 2x annyi busz-soför-gázolaj és az utakat azért sokkal kevésbé rongálja a könnyű személyautó mint a sokkal nehezebb busz szóval annyira nem csökkenne az úthálózat fenntartási költsége.
-
arnyekxxx
veterán
de nem érzem azt, hogy ez napi másfél óra pluszt jelentene.
ez teljesen attól függ, hogy a város melyik részén laksz és hol van a munkahelyed/iskolák/óvodák. Nekem autóval 15 perc a két gyereket lerakni, busszal nem lenne meg egy óra alatt. Ugy, hogy nem a híd túloldalán a kertvárosban élek hanem a belváros közepétől légvonalban 1, 5kmre
-
arnyekxxx
veterán
Pl az a busz ami elviszi a gyereket a suliba az olyan, hogy az egyik irányba a közeli végállomásra tudok vele elmenni a másik irányba pedig körbemegy a közeli lakótelepen és úgy megy a végállomásra és a suli ennek a körnek a vége felé van.. És az iskolához a komplett kört le kell vele utazni. Ez jár 15 percenként. A bölcsi a másik irányba van. És akkor ez a sűrű lakótelepi járat, aki rosszabb helyen lakik annak fél/egyóránként van busza. Autóval ez ugy néz ki, hogy 35-kor elindulok 40kor kiszáll a gyerek a sulinál, 45kor kiszállok a bölcsinél és 8 előtt otthon vagyok úgy, hogy még megálltam a péknél egy friss kenyérét.
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
válasz 7Heads Drago #178 üzenetére
Ha egy telot így használsz tönkre vágod az akkut.
Már ha NiMh aksis az autód és a telefonod. Mert a Li-ion kimondottan szereti a rátöltést mig az állandó maxratöltés lemerités az ami hamar tönkrevágja.
A telot se érdemes 10% miatt töltőre dugni tudtommal. ha azzal a 10%-al elmenne egy napot akkor érdemes lenne, ártani viszont nem árt neki.
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
válasz #53246592 #197 üzenetére
Bárminek a kiépítése amit nem akarják hogy 1 nap alatt elromoljon/ellopják/tönkretegyék az drága. Nyilván ha ez a töltö egy 220as konnektor lesz egy lebetonozott vasoszlopon az nem drága de egy vandálbiztos fogyasztásmérős számlázós doboz nem filléres tétel soha. És akkor ez csak a doboz, nincs benne a hálózat kiépítése.
-
arnyekxxx
veterán
hanem arról, hogy nem lehet ilyen szerkezeteket kirakni, mert megrongálják őket. Nem azt írtam, hogy nem lehet hanem azt, hogy drága. Egy parkolóóra termel óránként többezer forintot, a megtérülése gyors, egy lassutöltö termel óránként pártiz forintot, kb soha nem hozza be az árát.
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
a német energiamix mégis évről évre zöldül
Úgy, hogy feketéről indultak?
Itt vagyunk mi a fujjantizöld ország akik 300g CO2-t eregetünk villanygyártás közben, a progressziv zöldfordulatú németek ugyanekkor 483g-ot tolnak a levegőbe. És mondhatod, hogy "persze este van" de ez a CO2-t annyira nem zavarja, és a napfényes mai délben ugyanez az arány 280-400 volt és nem a progresszívzöldország javára.
Ha leáll a a 12% atom akkor azt vagy unikornislehellettel fogják kipótolni vagy szénnel. Én az unikornislehelletre tippelek mert több szenet csak nem égetnek a progresszív zöldek.
-
arnyekxxx
veterán
-
arnyekxxx
veterán
Majd mennyire fasza lesz mikor paks 1-re mocsok sok pénzt elverünk mert nem tudunk mit kezdeni a radioaktív hulladékkal. A németek meg jót fognak mosolyogni
Mert az a 17 német atomerőmű az elmúlt 50 évben nem hagyott hátra kiégett fűtőanyagot.
energiatárolás remek alternatíva a kiváltására.
Azért a ZPM reálisabb elképzelés.
Ezt csak úgy itt hagyom
https://www.world-nuclear-news.org/Articles/Germans-asked-to-keep-reactors-in-operation[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
Szép ábra, szóval a lignit (a létező legszarabb tűzelőanyag, kb csak a petpalacknál tisztább) kb konstans, a feketeszén egy pici része átváltott gázra, az atomot lecserélték megújulóra (aminek jelentős része konkrét erdőégetés "biomassza" fantázianéven)
és nyáron délben aránylag kevés co2-ból tudnak áramot csinálni.
Valahol megértem, hogy kiszállsz a vitából, nem lehet könnyű feladat a védhetetlent védeni.
ps. Egyébként az a szép a nyári környezettudatos áramban, hogy nyáron a legalacsonyabb az áramfogyasztás és télen van az éves fogyasztási csúcs.
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
válasz 7Heads Drago #391 üzenetére
Én hiszek az electricitymap-nak, náluk 11,5%
-
arnyekxxx
veterán
Igen, a tuti tárolórendszereknek az egyik fő tulajdonsága, hogy mindig pár év múlva fognak jönni. Olyanok mint a fúziós erőmű.
és már van házi méretű megoldás is:
Az egyik egy powerwallkonkurencia nem szezonális cucc (és alig 35ezer$) a másik meg 2018 óta velünk van, sokat elmond róla, hogy 2021-ben az a hír, hogy tesztelik egy modellházban. Külön vicc, hogy 90% hatékonyságúnak mondják miközben a vizbontás -> hidrogén -> áramtermelés kör hatékonysága 15-30% között van, van egy tippem, hogy háztartási méretben nem a 30hoz közelítve. De legalább szintén drága, és persze ott kezdődik a használata, hogy napelemből többszörös kapacitást kell felpakolni a házra.
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
Szuper, szóval a teljes magyar szélerőműpark ha maximumon üzemel akkor 274 autót tud egyszerre tölteni ilyen kábelekkel már ha nem számolunk veszteséggel.
Új hozzászólás Aktív témák
- HGST 10TB 7.2K 12Gbps 256MB 3,5" SAS HDD Több darab is van
- Poco X6 Pro 12/512 garanciális
- INGYEN POSTA! AsRock B550M, Ryzen 5 5500, RX 6600XT, 16Gb DDR4 3200Mhz CL16, 250Gb M.2, 600W Gold
- CTO ÚJ Bontatlan MacBook Pro 16 M3 Pro 12CPU/18GPU 18GB/1TB SSD Magyar billentyűzet Azonnal átvehető
- ÚJ BONTATLAN Apple Watch Series 8 S8 41-45mm Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év Apple Garanciával.