- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- DIGI kábel TV
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Aliexpress tapasztalatok
- pfSense - Avagy az okosított házirouter
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- AI-alapú, mobilos lopásgátlót tesztel a Google
- Gépész 3D tervezőrendszerek
- Mikrotik routerek
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
Új hozzászólás Aktív témák
-
dj79
senior tag
válasz
arnyekxxx #153 üzenetére
Kicsit vonatkoztassunk el a fővárostól a tömegközlekedés kérdésében. Itt a megyeszékhelyen a járatoptimalizálás után sincs 30-40 százaléknál nagyobb kihasználtság a buszokon, kivéve a reggeli és délutáni órákban. (cserébe az ipari parkokhoz tartozó útvonalakon több km sor összejön naponta ötször: 3 műszakváltás, irodisták reggeli autókázása valamint hazatérése idején...)
Mivel a tömegközlekedés itt is helyi fenntartású és veszteséges, így az úthálózat karbantartásával együtt (amit a sok hidegmotorralmegyekháromkilométertegyedüladízellemertaznekemjár jellegű ember autója amortizál) )dupla kiadás az önkormányzatnak. -
dj79
senior tag
válasz
arnyekxxx #159 üzenetére
Tudom, mit írsz, van két gyerek, egy ovis és egy kisiskolás.
Ennek ellenére át tudtuk szervezni úgy az életünket, hogy a második számú olcsóbb autót egy éve eladtuk (pedig akkor még mindkettő ovis volt egy helyen), de nem érzem azt, hogy ez napi másfél óra pluszt jelentene.
(és nem rumli, ha esernyővel kell hazasétálnunk, jót is tesz nekik egy kis levegő)Elsősorban fejben kellene átállni sok városi embernek, a "mertnekemazautókényelmejár" állapot nem maradhat fent tartósan.
-
Rolly
veterán
válasz
arnyekxxx #169 üzenetére
sajnos pontos információm ehhez nincs, de idehaza kb 25-30% lakik Budapesten és az agglomerációs körzetében. És ahogy már a carsharing most is elérhető például Dunakeszin úgy idővel ez még jobb lesz. 30 év múlva már valószínűleg lesz carsharing / robot taxi a 100e+ városok esetében is de tulajdonképpen ha robottaxi lesz akkor az, hogy mondjuk Békéscsabán (70e körüli lakos) van 1000 robot taxi és azok napközben 15-20 km-es agglomerációba is kijárnak nem hiszem, hogy nagy dolog lesz.
#167 Espla: nem tudom, hogy jött ide, hogy bezárna, csak leírtam, hogy csak a hazai üzemanyagfinomítás jelentős része mennyi energiát használ el (és ez nem mind és még nincs benne a szállítás)
-
#53246592
törölt tag
-
-
Rolly
veterán
válasz
arnyekxxx #194 üzenetére
az aki az eddigieket is telepítette (, de mi lenne ha értelmetlen kérdések helyett utána olvasnál a témáknak?)
- magán befektetők,
- autógyárak
- EUs pályázati pénzekből önkormányzatok,
- EUs pályázati pénzekből állam
- Energia szolgáltató cégek
- benzinkút hálózatok (Mol, Lukoil, Shell)
- szolgáltatók (Lidl, Aldi, Decathlon, Tesco, Ikea, MC Donalds, stb...)
- vendéglátó helyek (most is más sok szállás van aki biztosít töltést)
Például a Sellantis bejelentette, hogy 2030-ig 9000 helyszínen 35000 töltőpontot létesít 2030-ig Dél-Nyugat Európában.Én a vállalkozásommal például nagyon szívesen intéznék töltő telepítést, ha csak úgy lehetne de áram kereskedői engedély kell hozzá aminek megfelelni nem egyszerű... Pedig a cégben lévő kis megtakarításból 10-15 db 22-es AC töltőt tudnánk telepíteni ...
de csak néz meg egy betterrouteplannert pedig ott nincs fent minden töltő
[ Szerkesztve ]
-
#53246592
törölt tag
válasz
arnyekxxx #198 üzenetére
Kicsit tovább menve, azt is gondolnám, hogy ezek "lassú" töltők lesznek, netán valami kis "okossággal", azaz nem kell 100MW hálózat hozzájuk. Tehát kiépíthető lesz a hálózat.
Vandálbiztosság meg nehezen érthető el. Éltem olyan országban, ahol már 20 éve is alap volt, hogy "lakótelepi" parkolókban van konnektor mindenhol (igaz, csak pár száz watt használata volt engedélyezett). Nem a konnektorokat bántották a vandálok. Mást igen. Nem hiszem, hogy ezen a fórumon fogjuk megtalálni a megoldást, de lesz megoldás -
Degeczi
nagyúr
válasz
arnyekxxx #213 üzenetére
Hja, csuklyában, maszkban, éjjel, így még a nemét sem lehet teljes biztonsággal megállapítani...
Vki említette itt a nyugat-eu tapasztalatokat: Németországban a töltőhibák 15-20%-át okozza szándékos rongálás. Nem mindig látványosan, kamerán feltűnően, pl. egyszerűen darált húst tesznek a csatlakozóra.
-
dj79
senior tag
válasz
arnyekxxx #213 üzenetére
Egy off sztori, hogy megértsed, miről is szól a dolog.
Tavaly egy márciusi reggelen lesétáltam az autónkhoz, mely egy harckocsi hangjával kelt életre, ugyanis az éjszaka folyamán kapucnis, maszkos srácok levették róla a katalizátort. Na most nálunk pont nincs kamera, azokat a zűrösebb városrészre összpontosították.
Ennek ellenére 24 órán belül (amikor bementem a feljelentést aláírni) már a rendőrség kezében voltak azon mobiltelefonok cellainfói, amik az elkövetés időpontjában az autó 3 méteres körzetében mozogtak, a közelebbi kamerák felvételei, védainformációk és még sok minden más is. Pár hét alatt kattant a bilincs.Azt gondolom, ha a töltőt telepítő cégek érdekeltté teszik a rendvédelmi szerveket, a rongálást közvagyon elleni bűncselekménynek fogják elkönyvelni, akkor már egyszerűgerzson is kevésbé fogja jó bulinak gondolni a dolgot.
Bocsánat, hogy a kérdésedre (és?) nem egy "csak" szóval válaszoltam, remélem nem eresztettem túl bő lére a dolgot.
Degeczi: számszerűsítve hány töltőhiba van, aminek a 15-20 százalékát okozza szándékos rongálás?
[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
válasz
arnyekxxx #212 üzenetére
továbbra sem számolsz két dologgal:
1) hogy idehaza erre van 30 évünk
2) hogy idehaza van 4500e lakás ezek fele legalább olyan hely ahol esélytelen töltőt kialakítani (panelok régi belvárosi ingatlanok ahol nincs rá hely és megoldás), de
- van jelenleg körülbelül 1-1,5 millió ingatlan (ikerház, sorház, családi ház) ahol van áram egyfázisú így ott egy körülbelül 20-30e Ft-os beruházással egy 16A-t tudó töltő csatlakozót (sima schuko) ki lehet építeni
- van ezek között olyan ahol van három fázis így oda három fázisú 5P csatlakozó kiépítése szintén 30e körül van és akkor itt már 3x16A-rel tudnak tölteni (persze tudom akkor a háznak nem marad, de ma is 3x10A-rel töltöttem és a házban is ment minden aminek mennie kellett)
Tehát jelenleg ma van idehaza 1,5 millió opciónális töltőpont és ha valaki vesz egy használt / új elektromost akkor annak nem lesz gond, hogy kell mellé egy csatlakozót is raknia... Máris lehetne 1,5 millió töltőpont és 1,5 millió elektromos autó.Városban pedig továbbra is a carsharing és robot taxi lesz a jövő.
-
dj79
senior tag
válasz
arnyekxxx #286 üzenetére
Nyilván valahol sántít a matek, de sebaj….
szóval nézzünk egy 6kw töltőt, amit az E.ON telepít. Saját áramköltsége 35 forint, feltételezett díj 110ft/kw. Óránként párszáz is lehet az a pártíz, tehát egy év alatt visszajöhet az ára, de legyen kettő, ha karbantartást illetve kihasználtságot is figyelembe veszünk. -
Rolly
veterán
válasz
arnyekxxx #359 üzenetére
Most igen nyáron meg 200-250 között mozog a németeknél az áram CO2 tartalma... Jó lenne ha éves átlagokat néznénk... a hazai átlag pár éve 350 volt most 300... a németeknél is 300-350 között van az éves átlag ami évről évre közeledik 300hoz... Mert az áram lehet zöldebb...
De most tényleg ennyire Fekete - Fehér hozzáállás kell tolni? Arról beszélünk, hogy az elektromos autó jobb mint a belső égésű mert árammal 6 KG Co2-t "bocsát ki" egy elektromos autó míg benzin / gázolaj esetén 10-15-20 (4-6-8 literes fogyasztás mellett)
Vagy ott van, hogy 8 liter üzemanyag finomítása 10 kWh körüli energiát igényel amivel egy elektromos autó megtesz 100 km-t ... úgy, hogy ez csak a finomítás... elégetés nélkül.#360 arnyekxxx
#361 dabadab:hány olyan átroló van ahol 100.000 évre letárolható a rádioaktív anyag? Hány olyan van ahol 100-1000 évre? Hány km2-es terület van ami tulajdonképpen lakhatatlan? rádioaktív szennyezés miatt (erőművek, kutatási területek, urán dúsító üzemek...) Nem vagyok egyáltalán atom ellenes de szar az is...
Ráadásul egy atom erőmű se 0 CO2-es mert az építés és a felszámolás valamint az urán dúsítás kibocsátása i ott van. Az atomnak 12 gr CO2 / kWh mediánja van (amúgy 3,7 - 110 között van / kWh) ami a legjobb CO2 érték de van...
-
Reggie0
félisten
-
Noukoum
veterán
-
válasz
arnyekxxx #425 üzenetére
Érzem a szarkazmust, de nézd a fordítottját. Biztosan jobb lenne az, ha Budapest területe 2x akkorára nőne azért, mert mindenki kertes házban akar élni, de élvezni akarja a városi lét előnyeit is? Illetve ki finanszírozná ennek az árát, pl. tömegközlekedés?
[ Szerkesztve ]
-
#53246592
törölt tag
Új hozzászólás Aktív témák
it Egyre magasabb költséget jelent a lítium, az elektromos autókhoz való kínai akkumulátorok árai is megugrottak emiatt.
- BestBuy ruhás topik
- Honor 200 Lite - nem százas a kétszázas
- Politika
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Holnap mutatkozik be a HTC új készüléke
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- EA Sports WRC '23
- EAFC 24
- Sorozatok
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- További aktív témák...