Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
"készül okostelefonokon és tableteken futó MÁV-START app"
Na ez tök jó! Csak készüljön már el.
Thanos was right.
-
Damage401
senior tag
És a Kaller mit kér majd? Jegyeket, SMS-eket, bérleteket?
Siemens MC60>Sony Ericsson K300i>Sony Ericsson K750i> Sony Ericsson C902> HTC Desire > Nokia C7> Sony Ericsson Neo>Sony Xperia P>HTC Desire X> Sony Xperia L>Nexus 4>LG G2>Sony Xperia Z1 Compact> Sony Xperia Z3 Compact> Apple Iphone 6>Sony Xperia Z5 Compact>Samsung S7
-
anulu
félisten
max tisztes távolról mutatom meg neki a telefonom, ha ilyenre vetemedne.
"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB
-
Derrewyn
senior tag
A cikkből:
"A vásárlás után az ügyfél SMS-ben kapja meg a jegy átvételéhez szükséges tízjegyű kódot, melyet az ország negyven vasútállomásán (a legnagyobb forgalmú vasútállomásokon, az IC megállóhelyeken és a turisztikailag fontos állomásokon) található internetes jegykiadó automatákon lehet kinyomtatni, de választható az otthoni jegynyomtatás lehetősége is."
Már vettem online jegyet, otthon kinyomtattam. A4-es papír formában adja ki, amin van egy QR kód, ezt olvassa le a kalauz (céges Moto Defy volt nála).
Viszont máig nem vagyok benne biztos, hogy tényleg sikerült-e a fazonnak ez a művelet, vagy 5 percig molyolt vele, aztán némileg bizonytalanul kijelentette, hogy elfogadja. -
Waikiki
tag
tavaly november óta azonban már bárhol ki tudják nyomtatni a menetjegyeket a vásárlók
Mielőtt még az otthoni nyomtatást ki nem próbálók hanyattesnének, pár apróság a MÁV öntömjénezéséhez: szép dolog az otthoni jegynyomtatás, amennyiben:
- nem menettérti jegyet akarsz venni,
- előre elhatároztad, hogy hajszálpontosan melyik vonatot akarod használni, függetlenül attól, hogy az mondjuk gyorsvonat vagy akár személyvonat - merthogy az otthoni jegyet csak az előre meghatározott vonaton használhatod, ha üzemes menetrendes vonalon a következő gyorsvonattal akarnál menni, arra már nem jó!Egy szegedi hétvégére a fentiek alapján két jegyet kellett vennem, és csak a vásárlás után esett le, hogy bizony, kötve vagyok a vonathoz - az én hibám, tény, de amíg ez a rendszer marad, addig ez volt az utolsó alkalom, hogy otthon nyomtattam. (Mellesleg nem igazán értem az okot. Ha nem kérek otthoni nyomtatást, akkor kapok menettértit, és nem vagyok kötve a járathoz, csak a viszonylathoz, cserébe el kell mennem a legközelebbi kioszkig.)
Mi lenne, ha az ilyen partikuláris fícsörök helyett mondjuk ezeket intéznék el:
- korlátozások nélküli jegyvásárlás online vagy otthoni jegynyomtatással,
- hivatalos MÁV app okostelefonokra menetrenddel, tényleges indulással/érkezéssel (igen, tudom, vannak app-ok), appban jegyvásárlás gombnyomásraHa ez a kettő teljesül, akkor lehetne villogni, hogy mi minden egyebet lehet még.
[ Szerkesztve ]
Xiaomi, LeEco, ZUK, (Yi M1 Mirrorless, Redmi Pro, 360N4S, Redmi Note 4, Mi5S (plus), Le Pro 3!!!! stb.) SPEmall kuponok https://goo.gl/P3v6B0 Hardverapro csoport: https://goo.gl/EPnfc1
-
Ringman
nagyúr
ez e-számlát is ad egyben?
jó lenne, ha elég lenne laptoppal/okostelefonnal megmutatni a kódot, a felülök a vonatra, megveszem a jegyet, közben kapom az e-számlát, az már jól hangzik.
-
bijesz
aktív tag
Én azt nem értem minek erőltetik ezt a mobilos fizetést.
Miért nem használnak az emberek bankkártyát?
A mobilcég leveszi brutálisan nagy sápot és drágább lesz így a jegy.
Akiknek nincs okostelefonja azok szerintem úgysem vesznek így jegyet, akinek van az meg fizethetne bankkártyával.
Mondjuk az is rejtély számomra, hogy a hazai bankok bankkártyás fizetőfeületeinek miért nincs mobilos interfésze, és az OTP-ét meg miért bonyolíottál túl (kártyákibocsátó bank nevét kéri beírni, könyörgöm minek?) -
tkazmer
addikt
sajnálatos, hogy neked ez gond, ugyanakkor én viszont bízom benne, hogy nem hogy így marad a rendszer (tehát vonathoz leszel kötve), hanem erre épülve alakul át az egész díjstruktúra, azaz ideális esetben:
- az összes vonatjegy adott vonathoz kötött lesz
- csúcsidőben drágább lesz vonatozni, míg csúcsidőn kívül olcsóbb
sok országban használják ezt, és ennél jobb díjstruktúrát nehéz lenne kitalálni...úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
Ringman
nagyúr
tényleg jó lenne, ha a csatlakozást lekésve (jellemzően máv hibájából) újabb vonatjegyet kellene venni, vagy forgalmi dugó miatt lekésed a vonatod, akkor hasonlóképpen.
mivel nem mindegyik vonat biztosítja a helyfoglalási lehetőséget, ennek nem sok értelme lenne, viszont levágná a biztosítékot sokaknál. (kivéve, ha az a szándék, hogy sok fel nem használt jegyet vásároljanak)
nemzetközi vonatnál mi a csúcsidő? melyik időponttól mérnéd?
-
tkazmer
addikt
a csúcsidő mindig az, amelyik vonattal a legtöbben akarnak utazni, ezt azért elég egyszerű megállapítani
a lekésésekkel kapcsolatban: nyilván ebben az esetben, ha a máv hibájából történik a késés, akkor azért a máv a felelős (ergó neked nem kerülhet több pénzedbe).
ugyanakkor a többlet jegykiállításokból készült statisztika alapján lenne egy objektív mutatószám arra vonatkozólag, hogy akkor mégis mennyibe került 1-1 késés (szumma késő utas szorozva jegyárral), így egyrészről lehetne rangsorolni a fejlesztéseket (ott fejleszteni, ahol a késések a legtöbb veszteséget okozzák az ingyenes pótjegy-kiállítások miatt), másrészről pedig ez a mutatószám elég jól számonkérhető lehet, tehát kiválóan beépíthető egy vezetői prémiumrendszerbe...úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
Ringman
nagyúr
a csúcsidő mindig az, amelyik vonattal a legtöbben akarnak utazni, ezt azért elég egyszerű megállapítani
csakhogy a 3-4 óra menetidejű vonalokon más-más szakaszon más lesz a csúcsidő.
a lekésést a máv cégcsoport előszeretettel keni cégcsoport más divíziójára (fiktív példa: ez a máv váltóátállításértfelelős kft hibája, nem a máv-starté, azellennemvéd), váratlan időjárásra (télen hó, nyáron meleg), ufótámadásra, stb-re.
-
tkazmer
addikt
csakhogy a 3-4 óra menetidejű vonalokon más-más szakaszon más lesz a csúcsidő.
és ez hol zavar bármit is?a lekésést a máv cégcsoport előszeretettel keni cégcsoport más divíziójára
amikor koncepcióról van szó, akkor ezek nem annyira érdekes kérdések egyébként meg azért szerintem ez a "rákenem egy másik cégre" szöveg jogilag eléggé támadható, tudom hogy ez a máv gyakorlata, de ha komolyabban foglalkozna vele egy joghoz értő, én nem hiszem, hogy megállná a helyét a bíróság előtt.úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
HXY
addikt
Valaki tud valami infót, hogy mikor indul újra?
Tavaly decemberben azt mondták, hogy fél évig fog szünetelni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Lightyear - befektetési app
- Mobil flották
- Microsoft Excel topic
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- EA Sports WRC '23
- Vigor - Alig egy nap múlva PC-n is elérhető lesz a korai kiadás
- Ukrajnai háború
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Robot fűnyírók
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
- Hibátlan - GIGABYTE B550M Aorus Elite alaplap - AMD AM4
- Oehlbach új Bi-wire átkötő (hangfal áthidaló) "jumper" szettek audiofiltől közel High-End hangzásig!
- Precision 5770 17" FHD+ IPS i7-12800H RTX A2000 32GB 1TB NVMe IR kam., gar
- Apple iPhone 11 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciávsl
- Apple iPhone 11 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen