- Hálózatokról alaposan
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- ASUS routerek
- Asustor NAS
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen program, ami...?
Új hozzászólás Aktív témák
-
xmaas
őstag
Erdekes csak nemtudom mennyivel lesz olcsobb ilyen repulo cuccokal kuldozgetni kisebb csomagokat vagy egybol kuldeni csomo dolgot egy nagy repulogeppel, vagy kamionnal stb.ezeknek se lehet olcsobb a karbantartasuk uzemeltetesuk mint az edigi szallitasi rendszernek
-
zsigus
őstag
Érdekes cikk, köszönet érte. Kívánom nekik, hogy sikerüljön a projekt..
xmaas: Ezek kis hatótávú, nem túl nagy teherbírással rendelkező gépek, amiknek közük nincs sem az óceánjárókhoz, sem a teherszállító repülőgépekhez. Ezt max. a futárok furgonja helyett lehet majd használni csomagszállításra, kis távolságban, vagy katasztrófáknál/katonaságnál felderítő célokra, meg még ezer más dologra.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Esetleg egy nagyobb repülőn kizárólag vagy részben futárszolgálati/csomagküldési céllal ki lehetne alakítani drón-kapcsolási pontokat, vagy egy olyan rendszert, ami kis helyen sok kis gépet tárol, a hozzájuk rendelt csomagokat vagy előre rögzítve, vagy egy automata rendszerrel dinamikusan kiosztani közöttük, s egyszerűen ledobni őket a gépről a drón hatótávolságukon belül eső célpontokhoz.
Egy repülőre több száz drón férhetne el... egy nagyobb város/régió felett a gépből kiszórva célba tudnának érni, majd a csomag lepottyantása után egy gyűjtőhelyre térhetnének vissza, ahonnan a legközelebbi "hordozót" fogadó reptérre lennének szállíthatóak.
Persze felvetődik (és vetődött már korábban is), hogy egy társasház elé például nem lenne előnyös dróncsomagot várni, de ez kiküszöbölhető lenne egy, a rendszer által küldött sms-sel, hívással, bármivel, hogy a tulaj időben leérkezzen várni a motyóját, a pontos landolás pedig akár egy előre kinyomtatott, speciális, drón által felismerhető mintát tartalmazó lappal, amit az ember egyszerűen letenne a földre, s az eszköz ráhelyezné a csomagot.
Akár az NFC-s fizetés is megoldható lehetne, a felhasználó a mobilját a drónhoz érintve fizethetne a csomagért.
Mindennapi prémium szolgáltatásként nem túl nagyméretű csomagokkal simán elképzelhető az ilyesmi évtizedeken belül.Ha valaki megvalósítja, kérem a részem
-
bambano
titán
ez se.. vagy ha mégis, felszállni nem fog.
egyébként ez a mezőgazdasági dolog érdekelne, van rajta rögzítési pont az ekének? vagy képes hangszórón instruálni a terelőpulikat?
kíváncsi leszek, ki adna ki egy ilyen cuccért 60-80 gurigát...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
zsigus
őstag
Permetezés, vegyszerezés, szúnyogirtás esetleg. Vagy óriási területnél figyelni, hogy lazsálnak e az emberek, or no.
dying_star: A Bosszúállók egyik jelenete ugrott be erről, amikor a csapatszállítókról ugrálnak le az UFO-k. Hidd el nem szeretnél így csomagot kapni.
[ Szerkesztve ]
-
sanci777
tag
Most itt van egy nagy lehetőségeket rejtő valami, aminek kezd kialakulni a technikai háttere.
Pesze lehet most élve temetni, hogy ugyan mire is lesz ez használható, de azt hiszem az idő majd mindenre megadja a választ.
Nem kell messzire menni, az elmúlt egy-két évtized alatt kiderült az is, hogy mivé tudott válni a mobiltelefon.[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
félisten
-
Glenda
addikt
-
fi:zi'k
nagyúr
Érdekes cikk volt és a címválasztás is jó lett.
Örvendetes, hogy megint vmi kutatási területen sikeres magyar cég van. Viszont az is érdekelne, hogy nemzetközi szinten hol helyezkednek el?
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
htc07
addikt
válasz FoxiestFox #4 üzenetére
Szerintem ez a drónos csomagszállítás módszer úgy lenne ésszerű, ha kijelölt átvevőpontokra szállna le a drón (pl. egy konténer), és ott a konténerben tárolnák a csomagot, amíg érte nem megy a vevő, és ott a rendszer futószalagon kiadja neki a csomagot, vagy valami hasonló.
-
bambano
titán
1 hektár 100 méter x 100 méter. Egy rendesebb méretű tábla, mondjuk legyen 70 hektár, az 1 km x 700 méter. Na ennyin talán megfordul ez a gép. Átlagos termésátlaghoz kell majdnem 3 mázsa hatóanyag hektáronként, az kb. 7 mázsa komplex műtrágya, 70 hektárra számolva 490 mázsa, majdnem 50 tonna.
Tehát ráhajítok erre a légycsapóra 50 tonna műtrágyát és felszáll vele? mert ha igen, akkor nekem kell belőle három. Rakok bele egy csomag duracellt oszt megvan a műtrágyázásom. A permetezés valamivel kisebb tömeg, de az is túl van ennek a gépnek a terhelhetőségén.
Emberek figyelésére nem alkalmas, mert kimegy a paraszt este, ránézéses módszerrel megtekinti a táblát, ha fel van szántva, dolgoztak, ha nincs, lógtak. ehhez nem kell 60 milliós repcsi. másrészt a trakiban a komputer megmondja, hogy dolgoztak vagy sem, ha meg rátettem az rtk-t, akkor meg megy magától a traki, az ember nem tud beleszólni, jobb is, ha nem nyúl bele. Értsd: ma már az nem szabotálja a munkát, ha kimegy a tábla szélére a géppel és ott a traktoros lefekszik a fa alá, hanem javítja a minőséget.
(#9) dying_star: belvíz, árvíz jellemzően eső után van. oda nem kell. tűz füstöl, az látszik,
(#10) Glenda: remek, fel tud emelni három kilót... akkor már csak 49 tonna meg a kerekítés hiányzik... ja, közben felfogtam, hogy mit írtál. a te drónod helikopter. ez meg repülő.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
ivana
Ármester
válasz FoxiestFox #9 üzenetére
Ilyenekre használnak is drónokat most is, nálunk is. Sőt olyan rendszer is van amivel a traktor kimegy szántani magától, gps vezérelve.
-
Armagedown
őstag
Mi fogja megvédeni a drónokat attól hogy valaki ellopja őket amikor földközelben vannak?
Lopás elleni védelem van bennük?“If you don't read the newspaper, you're uninformed. If you read the newspaper, you're mis-informed.”
-
kispecek
aktív tag
A cikk konkrétan erről szól:Az ütközésvédelmi rendszer kifejlesztéséhez.....
Az most mellékes mekkora súlyt tud cipelni.
Napi egy alma - az orvost távol tartja.
-
zsigus
őstag
Vannak olyan speciális vegyszerek amik pl. (szinte) minden növényt kipusztítanak egy bizonyos hatósugárban, és forognak a talajvízzel, vagyis évekig nem lehet az adott területen növényt termeszteni.
Ezekből nem hiszem, hogy olyan irtózatos mennyiség kell. Viszont előfordulhatnak olyan frissen vásárolt területek, amik pl. megközelíthetetlenek (vagy az adott időszakban, vagy általánosságban). Felküldesz egy ilyet, kiengedni, majd egy pár hónap alatt kapsz egy pusztaságot (nyilván a fákat kivéve, azokat nem hiszem, hogy bántani tudná).
Ha nem kell rögtön művelés alá fogni az adott területet (vagy nem is lesz művelés alá fogva, mert valami épülni fog ott), lehet, hogy olcsóbban megúsznád így, mintha gépeket/embereket kellene felfogadni, majd heteken keresztül fizetni őket.
A többit (permetezés) nem gondoltam át eléggé.
Armagedown: Az opcionális.
[ Szerkesztve ]
-
adi mester
tag
Szerintem nem épp arra gondolt a srác, hogy felszántja, beveti a kertedet... Ahhoz nem igazán van szükség a propellerekre, csak jobb esetben pár kerékre egy motorra, meg egy csöpp dieselre... Permetezéshez, esetleg kisebb mennyiségű víz szétlocsolásához tökéletes megoldás lehetne később, ha nagyobb súlyokat is el tudnak majd szállítani (100 kg alatt, nem kell sokra gondolni). Egy hőkamerával pedig akár az egész határt lehetne vele pásztázni, naphosszakat. Ha füstifecskekolléga bemegy a kukoricásba két zsákkal, azt pillanatok alatt észre veszi például. Az esetlegesen kint lévő őrök nem biztos...
Egyébként ez egy jó dolog, hogy magyar cég fejleszt ismét valami hasznosat. Remélhetőleg lesz is belőle valami. Ha pedig az MTA is beszáll a dologba, akkor csak összejön belőle valami...
szerk.: Közben megérkezett a válasz is
[ Szerkesztve ]
Csak két közönséges herkentyű husi, de ha egy bajnok tudásával szakértő módon hajítjuk el: "Ez a jegy a fájdalomba, csak odaaaa :D
-
Geller72
veterán
Már alig várom, hogy egy ilyen autó nekivezessen egy hatszáz éves platánfának...kikerülőmanőver közben.
[ Szerkesztve ]
-
vittorio7
őstag
Felettébb érdekes volt ez az írás.
-
szab.tam
nagyúr
nem jól tetted fel a kérdést.
- hány drón bír el egy fél kilós tököt?
- afrikai vagy európai drón?- ? ->***
engem elborzasztanak az emberi vezérlés nélküli közlekekedő eszközök.
mint majd az m4 is lesz.
ahol a szoftverek csukják az ajtót, (a kabátomat becsípve esetleg), nem érzékelve, és odavágva az alagúthoz. és nincs egy másnapos vezető, aki nyomjon egy stoppot, ok, ezt a buszvezető is meg tudta idáig csinálni ködös estén, de akkor is.a távvezérlésben, adatkommunikáció stabilságában is túlzottan hiszünk.
addig, amíg nem lesz egy komolyabb fennakadás.
csak modellezés szintjén, amikor pár éve a kis piros modellgép letarolta a gyerek előtt apukát, mert nem volt kontakt a vezérlővel...tudom, ez az itcafe-n nem népszerű gondolat.
[ Szerkesztve ]
fanless project: fourth gear......................................................................... http://prohardver.hu/teszt/interju_csucskonfig_passzivan_hutve/kezdetek.html
-
-
Romvr
őstag
Nekem az ilyen cikkekről mindig egy Petőfi vers ugrik be:
"(...)S szellemének országában
Hány rejtett gyöngy és gyémánt van!
S mindezek maradnak ott lenn.
Vagy ha épen a véletlen
Föl találja hozni őket,
Porban, sárban érnek véget,
Vagy az inség zivatarja
Őket messze elsodorja,
Messze tőlünk a világba,
Idegen nép kincstárába,
És ha ott ragyogni látjuk,
Szánk-szemünket rájok tátjuk,
S ál dicsőséggel lakunk jól,
Hogy ez innen van honunkból.(...)"Oké hogy magyarok dolgoznak rajta, de itt magyar-honban fejlesztették ki az ELTE, BME..stb egyetemen? Esetleg egy magyar cég az országban? Vagy állami támogatással egy alapítvány? Mert a legtöbb "nagy magyar felfedezés" nem nálunk születik.
"(...) instead of looking out, they look in. Instead of speaking, they listen. Instead of trying to make sense, they make dreams." ~ Thistle-Chaser
-
rollair
csendes tag
Amióta az első hír megjelent a csomagszállító drónokról, azóta várom, hogy hozzon egy valamit valamelyik szomszédomnak. Agyoncsapom egy lapáttal (erre már be is ruháztam) és lesz dupla reverse engineering. Hátha én is hozzá tudok tenni valamit a végén.
-
cekkk
veterán
Nem úgy volt, hogy ez az amazonos hír, csak egy jópofa vicc volt?
Valóságtartalma meg kb semmi, de legalább az amazonról beszéltek[ Szerkesztve ]
-
szab.tam
nagyúr
a liftben van vészleállító gomb, amit meg tudsz nyomni. itt az utastérben lesz ilyen?
igaz, nem is lenne nagyon jó...
vagy csak sos hívó, amin keresztül egy diszpécserrel cseveghetek...
de önmagában a liftet összehasonlítani egy komplex metróvonallal, rengeteg egyszerre közlekedő emberrel, sok szerelvénnyel, eléggé erőltetett.látom, pesti vagy.
talán metrózni is szoktál.
rengeteg olyan, előre nem kiszámítható eset van, amikor direkt helyszíni, humán döntésre van szükség.
itt a szoftver majd csak letiltani tud. (jó esetben.)
többet fog állni a metró, mint menni...annyi jó, hogy tudtommal az üzem elején lesz bent sofőr is.
de majd rájönnek, és addig legalább van egy hozzáértő ember is a szerelvényen.[ Szerkesztve ]
fanless project: fourth gear......................................................................... http://prohardver.hu/teszt/interju_csucskonfig_passzivan_hutve/kezdetek.html
-
szab.tam
nagyúr
"ki az"
én.a natgeo-n szerintem láttam az öszes repülőgép-balesetes részt.
a balesetek nagy része műszaki vagy emberi hibára vezethető vissza.
igaz.
de több olyan eset volt, amikor egy időjárásból vagy műszaki hibából adódó vészhelyzetet szeretett volna a pilóta elhárítani, de szoftver ezt nem engedte.
adatrögzítőből kinyert adatokat rávitték a szimulátorra, és beigazolódott.
ez utóbbi kisebb %-a a baleseteknek.
de engem az ilyen jobban felháborít, mint egy elalvó sofőr.de hosszú távon a közlekedés automatizását sokkal veszélyesebbnek tartom, mint a humán hibákat.
de ez szemlélet, világnézet és bizalom kérdése.
innentől kezdve érvekkel az elletétes álláspántok nem igazán meggyőzhetőek.
én sem, te sem....fanless project: fourth gear......................................................................... http://prohardver.hu/teszt/interju_csucskonfig_passzivan_hutve/kezdetek.html
-
DigitXT
félisten
a közlekedés automatizását sokkal veszélyesebbnek tartom
Főleg ,ha ilyen, amikor a robotok vezetnek... -
dabadab
titán
"de hosszú távon a közlekedés automatizását sokkal veszélyesebbnek tartom, mint a humán hibákat.
de ez szemlélet, világnézet és bizalom kérdése."Nem, ez alapvetoen egyszeru adatok kerdese, azok pedig nagyon erosen az emberek ellen szolnak.
Persze, ha te azt mondod, hogy inkabb haljon meg evente 10000 ember az utakon emberi hibabol, mint 10 a gepek hibajabol, ott mar tenyleg bejon az egyeni tenyezo, de hat azert egy ilyen allasponthoz az esszerusegtol eleg messze kell tavolodni.DRM is theft
-
DithenS
senior tag
Metrón is van vészleállító gomb,eddig is volt és lesz is csak majd a robot állítja meg a szerelvényt,nem az ember fél perc után,mert a hülye öreg akkor jön rá hogy mi ez a zaj.
Másrészt ne úgy képzeld el mint a widowst h lefagy és kisiklik.
De vegyük például a repülőgépeket,80%-ban az utat a robotpilóta végzi,de a legtöbb repülőtéren már automatizált leszállító egység is van azaz magától leszáll a gép,szóval már igazából ember sem kellene oda mivel ha valami történik a levegőben ember már úgy se tud mit tenni,ha meg a robot pilóta kikapcsol mert valami olyan nagy baj van,akkor is tök 8 mert lezuhan ha ül ott pilóta ha nem,én is szoktam nézni ezeket a légikatasztrófás filmeket ahol a legtöbb esetben emberi mulasztás okozza a hibát.
Az meg még csak még jobb lehet hogy ember nem irányít ilyen nagy dögöket mert bármikor rosszul lehet a pilóta,robot nem.Lézerrel belevilágíthatnak a leszállópályák közelébe a pilóták szemébe,robotba nem mivel nem úgy néz.
Vissza térve a metróra,mért szerinted az ember észre veszi ha oda csukta a karodat az ajtó?! Esetleg a ruhádat? Velem buszon előfordult buszos még se vette észre.
A szoftver meg nem csak letiltani tud,hanem képes a hibát jelezni esetleg kijavítani,1 hiba miatt nem fog lezuhanni egyetlen repülőgép sem,így metró sem fog kisiklani.
De egyébként a technika elég sokat fejlődött,már egy egyszerű kis játékkonzol is (PS4) olyanokra képes amire eddig semmi mert képes kezelni a laphibát mondjuk,vagy a 18 aktív CU-ból ha elromlik egy,képes egy tartalékot aktiválni esetleg kettőt is(20 van benne)
képes compute munkafolyamatot kezelni s saját magán is képes ilyeneket indítani emberi beavatkozás nélkül! És csak egy egyszereű kis játékkonzol,akkor szerinted egy embereket szállító automatizált gép szar lesz? Vagy össze fossa magát 1 hibajelzésnél? -
BatchMan
senior tag
Ma is sokmindent az automatika csinál, a sofőr csak engedélyezi ezeket. (Már ahogy hallottam.) Ha a szerelvény az automatika szerint nem indulhat, hát nem is fog. Megállítani egy metrót a legritkább esetben van értelme. Attól a baj nem múlik el. Alagútban ritka a zebra, körforgalom, metró előtt ténfergő nyugdíjas...
Az ajtók záródását a peronőr ellenőrzi és nyugtázza. Kilógó kisujj elvileg így ki van szűrve. A következő megállóig viszont meg van írva előre a sors könyve (programja).Szerk: Most jutott eszembe, vannak nálunk robot targoncák. Nincs nekik külön élettér, velük osztozunk a liftben is. Még nem volt baleset az elmúlt kb. 10 évben.
[ Szerkesztve ]
-
szab.tam
nagyúr
ok. akkor másképp.
100m-rel az állomás előtt az utolsó kocsival baj van.
tűz, bármi. futóműprobléma. (tudom, már nem éghető anyagokból van, de létezik hidraulikos olaj, stb.)
szoftver fékez, mert akkor ezt látja legjobb megoldásnak a kapott szenzorértékekből.
és nincs ott a vezetőállásban egy ember, aki ezt felülírva valahogy bevonszolja a szerelvényt az állomásra, szépen megsül bent mindenki.leálltak a hajtóművek.
a softver megpróbálta volna levitorlázni a gépet a hudson folyóra?
ugye, hogy nem. pilóta megtette, túlélték.ilyenekre is gondolok.
de mint írtam, a 2 álláspont hit, bizalom, világnézet, stb-k kérdése, így elég nehéz a másik meggyőzése, és meg sem próbálom.
egyszerűen ez a véleményem.****
kicsit elkanyarodtunk.
a hírben ugye drónról volt szó.
természetesen vannak olyan területek, ahol az ember védelme szükségesé teszi a fejlesztést.
főként ugye a katasztrófákra gondolok.
és akár pl. a kémrepülőgépeknél. (ezt ugyan elítélem, de van benne logika, jól megmagyarázható.)de a mindenáron az emberi tényező kiváltását nagyon rossz szemmel nézem.
ebben kisebbségben vagyunk, tudom.[ Szerkesztve ]
fanless project: fourth gear......................................................................... http://prohardver.hu/teszt/interju_csucskonfig_passzivan_hutve/kezdetek.html
-
bambano
titán
az userek hülyeségének csak alsó határa van. egyszerűen lehetetlen fejlesztői szemmel mindenre gondolni.
például hogy programozod le azt, hogy a metró oldala milyen király graffiti hordozó? és esetleg 10 esetből egyszer lefújja a hülye neoluxszal az érzékelődet is? vagy hirtelen elterjed a plankinghoz hasonló marhaság, ami akadályozza a metrót, és akkor a sok mikrokontrollered csak vakarja a fejét?még azzal sem mész semmire, ha megnézed 15 évre visszamenőleg a metró biztonsági kameráinak felvételeit és amit ott látsz, arra felkészülsz. mert mindig van új hülye.
talán annak lenne értelme, hogy van a metróban felügyelet, egy-két ilyen állomáson lehetne metróvezető is, aki távirányítással felül tudná bírálni az automatikát, ha az mattot kapott.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dabadab
titán
"az userek hülyeségének csak alsó határa van. egyszerűen lehetetlen fejlesztői szemmel mindenre gondolni."
Igen, ezert van az, hogy a SIL-3 meg SIL-4 szoftverek halomra olik az embereket.
Ja, nem.Akkor megis csak lehet gondolni eleg sok mindenre (es persze nem kell tokeletesnek lenni, a "jobbak, mint az emberek" eleg alacsonyra teszi a lecet).
Szoval szep dolog a retorika, de a tenyek ellen semmi eselye.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
szab.tam
nagyúr
pont most megy a natgeo-n egy válogatás az extrém helyzetekről, amiket a pilóták oldotak meg.
ezeknél a kizárólagos szoftveres vezérlés valszeg mind csődöt montott volna...[ Szerkesztve ]
fanless project: fourth gear......................................................................... http://prohardver.hu/teszt/interju_csucskonfig_passzivan_hutve/kezdetek.html
-
Glenda
addikt
Akkor reklámszünetben iterálj végig ezen.
During 2004 in the United States, pilot error was listed as the primary cause of 78.6% of fatal general aviation accidents, and as the primary cause of 75.5% of general aviation accidents overall.
from r in rings where r.Owner == "Sauron" select r
Új hozzászólás Aktív témák
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
- MacBook Pro 13" 2016, i5 2.0GHz, 8GB Ram, 256GB SSD - rossz saját képernyővel, occón!
- Logitech G502 X vezetékes gaming egér, fehér, akár 25600 DPI
- Garett GRC Maxx okosóra, fekete, Android és iOs kompatibilis
- Zotac GeForce RTX 3070 Gaming 8GB GDDR6 256 Bit LED OC Videokártya
- Amazfit Bip 5 okosóra, krémfehér, Android és iOs kompatibilis
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen