Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz proradeon #4 üzenetére

    Az EU célja a monopólium kialakulásának elkerülése, mely azért így is a küszöbön van. Vannak ugyan versenytársai a Google-nek, de momentán a keresőszolgáltatásuk messze túlteljesíti a többiekét népszerűségben. A Google így alkalmassá válik arra, hogy a piacot maga alá gyűrje és ő diktálja a verseny szabályait, ami ugye ellentétes a szabad versennyel.

    Ráadásul ne felejtsük el, hogy a keresőszolgáltatások kereskedelemre gyakorolt hatása egyre csak nő. A Google-t már így is többször bírálták amiatt, hogy a keresőmotorját a konkurencia gyengítésére és a saját szolgáltatásainak előtérbe helyezésére használja. Lehet erre ezt mondani, hogy a saját keresőjével azt csinál amit akar, de ez nem biztos, hogy közgazdasági szempontból segíti a piac hatékony működését (sőt), így itt jut szerephez a "láthatatlan kéz", ami néha nem is annyira láthatatlan.

    A monopóliumok tevékenysége felveri az egekbe a bekerülési költségeket (tőke, innováció, technológia) és végül az "erősebb kutya b*szik" elvet érvényesítve megszűnik a verseny. A versenyhivatalok (nem csak az EU-ban, hanem minden piacgazdaságban) arra törekednek, hogy a szabad verseny felé tereljék a piacot (ami ugyan sosem valósulhat meg tökéletesen, de a törekvést feladva csak a monopóliumok, oligarchák vagy éppen az államok hatalma nőne és kiélezné a javak egyenlőtlen eloszlását).

    Nem biztos, hogy a Google feldarabolásával egyet tudok érteni (szerintem amúgy nem lesz belőle semmi, ha meg is szavazzák, azt sem tudják hol kezdjenek bele), de valamilyen megoldásra szükség van. Az USA-ban nagyobb verseny folyik, hiszen a Yahoo és a Bing inkább ott népszerű, Európában viszont nagyon elborult az erőviszony a Google irányába. Ami nem baj, nem az a célja az EU-nak, hogy a Google ne legyen piacvezető, csak az, hogy megmaradjon a versenyhelyzet a monopólium helyett.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák