- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
"Ezek a hajtóművek úgy vannak tervezve, hogyha madárral ütköznek, simán bedarálják őket és üzemeljenek tovább."
Aztán mégis megesik, hogy a Hudsonra kell letenni a gépet, mert mindkét hajtőmű leállt madarak miatt. Egy dolog, hogy a madarak beszippantása tervezési szempont, ettől még nem veszélytelen. Drónokra meg egyértelműen nem tesztelnek hajtóműveket.
Az arroganciából meg vegyünk vissza: Egy madár beszippantás is több tízezer dolláros kárt okozhat alsó hangon egy légitársaságnak. A gép kiesik a közlekedésből és a hajtóművek szétszedése pusztán munkaóra költségen több ezer dollár. Ha még javításra is szorul, akkor mennek feljebb a költségek.
Szóval egyáltalán nem veszélytelen repterek közelében drónokat reptetni.
-
#56573440
törölt tag
én inkább abban látom a hisztit hogy lelőnek vele, meg megfigyelnek. bár ha a leendő lányomat nézegetné valaki a tetőtéri fürdőszoba ablakán keresztül drónnal akkor mondjuk lehet másképp látnám a helyzetet. a lehetőség most is adott.
"Ezek a hajtóművek úgy vannak tervezve, hogyha madárral ütköznek, simán bedarálják őket és üzemeljenek tovább."
azért ennyire ferdíteni nem kéne. tessék. meg lehet magyarázni hogy ritka eset, stb, ettől független a tény, hogy egy drón bedarálása ha nem lezuhanást okoz, akkor is az akár csak esetleges sérülések miatt is le kell szerelni, át kell nézni, és tuti cserés lesz valami, mert a "jó az még" nem fér bele az üzemszerű repülésbe. százezer dollárok repkedhetnek egy turbina rendbepakolásakor just sayin'. és akkor még hol a kiesett gépidő, hogy nem tud oltani amikor szükség van rá... csak egy hülyegyerek miatt. ilyen területről takarodjon minden civil az összes játékával a vérbe, semmi keresnivalója ott ha már nem segít.
"A problémát az okozza, hogy amikor észlelik a drónokat, akkor biztonsági okokból a repülőket és helikoptereket vissza kell hívni"
még jó hogy nem te adod a parancsokat hogy lehet repülni, mert csak egyszer legyen belőle gebasz. onnantól radikálisba váltanak a szabályozással érzésem szerint. mondjuk fingom nincs miért kell erdőtüzet filmezni amatőröknek ilyen eszközökkel, jó hogy nem a tűzoltók között cikázik a gopro-val.
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
tudom hogy arra tervezik. attól még nem csak repül tovább, hanem a lehető leghamarabb leteszi a gépet. a repülőket eleve úgy méretezik hogy ha teljesen kiesik egy hajtómű attól még ne zuhanjon le. és? egy lehetséges kimenetele is lehet hogy bizony a szanaszét repülő fémdarabok valamit lebontanak bent, és felrobban a hajtómű. akkor le is zuhanhat. nem törvényszerű, de előfordulhat. lehet mindent a lehető legjobb forgatókönyvre tervezni, és nem véletlen hogy mégis a legrosszabbra teszik ezt.
"Afrika fölött még több ezer m magasan is láttak már kondorkeselyűt"
jah a zsiráfok is nagyra nőnek, de repülési magasságban max mirelit állapotban fordulnak elő mindketten pár ezer méterre pedig igen hamar emelkednek az utasszállítók is a reptér fölött.
"Igen, így van. Mármint feltéve, hogy pont eltalálja"
ki garantálja hogy pont nem találja el? worst case scenario-ra terveznek értelmes emberek továbbra is.
"de ettől még nem lesz instant katasztrófa, mint ahogy az egyből jönni szokott a fórumokban."
egy lángoló erdő oltásánál én pont katasztrófának hívnám ha kiesik egy ott dolgozó gép mert épp le kell bontani a teljes hajtóművet, megjavítani és visszaszerelni. persze lehet hogy két három hét múlva is ég az erdő, és visszaér, meg pár óra alatt a környező gépeket is mozgósítani lehet, de a tény tény marad. teljesen jogosan mondják azt, hogy egy köcsög aki veszélyezteti a reptereken a forgalmat és az oltásnál próbál légifelvételeket maszekolni yt-re. mert az. vagy szerinted nem?
tudom hogy statisztikailag jelenleg a madarak nagyobb veszélyt jelentenek a repgépekre mint a drónok. azt kell elérni hogy ez így is maradjon. ez szerintem nem egy megoldhatatlan probléma.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
"A komolyabb vezérlők alapból no-fly-zone-ként tartalmazzák gps-koordináták alapján a reptereket."
Én is ennek a funkciónak a fejlődését látom az egyik legjobb megoldásként. Viszont ez még mindig nagyon sok szituációra nem megoldás, ilyen a hírben is említett katasztrófahelyzet, ahol lehet, hogy alapból szabad a repülés.
"Csak kissé fragmentált a piac, a kínaiakat meg leginkább az eladás érdekli, nem a szabályozás."
Import tilalom és csá.
"Vagy legrosszabb esetben egy kis irányított jamming a 2.4 GHz sávban, egy komolyabb gép a jel elvesztésekor automatikusan visszatér a kiindulási pontjára; egy nem-komolyabb meg lepottyan, ez esetben az is problem solved."
Ebben is egyetértés van. Az ilyen "le kell lőni" kezdetű marhaságokat komolyan sem lehet venni, jó hogy nem a legközelebbi légibázisról riadóztatjuk az F-16-osokat. A 2.4 GHz blokkolása egy elég egyszerű megoldás, de okozhat flyawayt, ami nem szerencsés.
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- További aktív témák...
- 1151 V2 CPU-k / I5-8500 / I5-8400 / BESZÁMÍTOK!
- Intel i5-10400 hatmagos processzor + doboz + gyári új hűtő
- Nintendo Switch játékok (ง '-' )ง Budapest Nyugatinál
- Fekete Sony PlayStation 5 Cover (Lemezes változat)
- Samsung Galaxy S23 Ultra 5G 256GB Dual SIM Phantom Black Gyárilag független Csere/beszámítás is!