Új hozzászólás Aktív témák
-
NGA
addikt
válasz Tikakukac #26 üzenetére
Én meg építésznek tanultam, és van fogalmam arról, hogy mennyibe kerül egy ekkora épület felújítása. Ne hasonlítsad össze egy laptoppal. A barátom itt dolgozott tanárként, láttam előtte, közben, és készen is az épületet.
Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata a projekt megvalósításához (a pályázatban igényelt) bruttó 593 000 000 Ft összegű támogatásban részesült, melynek elszámolására 100 %-os támogatásintenzitás mellett nyílik lehetőség, tehát az Önkormányzatnak a projekt megvalósításához önerőt nem szükséges biztosítania.
Az iskola fejlesztésének szükségességét az alábbi indokok tették szükségessé:
- Az épület szerkezete IMS technológiával készült, amely a statikus szakvélemények szerint néhány éven belül felújításra szorul, máskülönben nem képes biztosítani az oktatás biztonságos feltételeit, amely az iskola bezárását jelentené.
- A mindennapos testnevelés oktatás feltételeit az iskola mai állapota nem képes hosszú távon biztosítani, a szerkezeti problémáktól eltekintve sem. A tornaterem rossz állapota (rossz hőszigetelés, állandó beázások, nem megfelelő hangszigetelés), és az iskola kültéri kosárlabdapályájának rossz állapota szükségessé teszi ezek felújítását, és az iskola testnevelési eszközparkja is bővítésre, felújításra szorul.
A 2014. nyarán elkészült fejlesztés alapvetően az épület felújítását takarja, amely magában foglalja:
• a szerkezeti megerősítést,
• a meglévő nyílászárók cseréjét,
• az épület utólagos külső hőszigetelését,
• személyi felvonó kialakítását,
• az épület teljes akadálymentesítését,
• a lapostető utólagos hő és vízszigetelését,
• a tantermeket összekötő falak hangszigetelését,
• a főzőkonyha tálalókonyhává történő átalakítását,
• mozgáskorlátozott parkoló kialakítását,
• a belső burkolatok cseréjét,
• a felülvilágító kupolák egy részének szerkezeti okokból történő megszüntetését, másik részük cseréjét,
• teljes gépészeti felújítást és
• a sportudvaron található kosárlabdapálya felújítását.Az építési munkálatok mellett a mindennapos testneveléshez elengedhetetlen eszközpark is bővítésre, fejlesztésre került a projektben, illetve nagyszámú innovatív, az egyénre szabott nevelést, és a HH-HHH illetve SNI gyermekek integrált nevelését megkönnyítő innovatív eszköz került beszerzésre.
A fejlesztés eredményeképp, az SNI gyermekek a HH és HHH gyermekek számára kedvező, minőségi oktatási környezet kínáló iskola került kialakításra, amely hosszútávon fenntartható, és megfelelő infrastruktúrát biztosít a pedagógiai eszközök, oktatási folyamatok fejlesztésére. Természetesen a projekt alapvető és kiemelt célja a mindennapos testnevelés feltételeinek biztosítása, amely a fejlesztés eredményeképp maximálisan megvalósult.
[ Szerkesztve ]