Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Fratello

    tag

    válasz b. #35 üzenetére

    Talán a legnagyobb játékmechanikai különbség a DS-sorozat (A) és a DMC, God of War, Dante's Inferno és társai (B) között:

    "B" típusú játékban: ütsz->ütsz-kombózol->ütsz-(hopp, az ellenfél vissza akar ütni) hárítassz/blokkolsz/gurulsz->ütsz->ütsz...

    Magyarul vadul csépeled az ellenfelet, a cél hogy adott idő alatt minnél több sebzést bevigyél neki, és ha vissza akar ütni akkor egy gyors hárítás után ütöd tovább míg meg nem hal.

    "A" típusú játékban meg pont fordítva van: Egyrészt az ellenfelek folyamatosan védekeznek, másrészt van stunlock, vagyis ha megüt az ellenfél egy pillanatra lebénulsz és nem tudsz védekezni (amitől ő újra meg fog tudni ütni hogy megint lebénulj), ami egynél több ellenfél esetében csak halállal végződhet. Ezért az itteni taktika:

    Blokkolsz->blokkolsz->gurulsz->blokkolsz->(hopp, az ellenfél védelmén egy pillanatnyi rés nyílt)->ütsz->blokkolsz->blokkolsz...

    Magyarán SOHA nem jössz ki a blokkolásból (tipikusan pajzzsal, hogy ne tudjanak megütni), csak akkor amikor tuti biztos hogy az ellenfél nem fog tudni riposztozni, és az ütésed után biztonságosan vissza tudsz bújni a blokkolásba. Az már csak hab a tortán hogy minden blokkolásod staminába kerül, ami ha elfogy akkor jön a HP-fogyás...

    Pont ezért "A" és "B" játékstílus között ég és föld a különbség, mind "sebesség", mind a használható taktika, mind minden terén. Rendkívül vicces egy "B"-n szocializálódott játékos egy "A" elé odaültetni, garantált az öt percen belüli anyázás hogy "csal ez a szemét játék, miazhogy püfölöm az attakot ahogy csak bírom és mégis én halok meg???" :)

Új hozzászólás Aktív témák