- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Linux kezdőknek
- Synology NAS
- HBO Max & OD topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
- A streamingszolgáltatások összecsomagolása lehet a következő divat
- Windows 11
- WordPress tartalom kezelő rendszer (CMS)
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
Új hozzászólás Aktív témák
-
-=RelakS=-
veterán
válasz #06658560 #100 üzenetére
"A Google évek óta nem csapja el az össze-vissza kacsázó, szabálytalan kerékpárosokat, szóval check."
A google autója azt a motoros tolókocsiban ülő hölgyet sem csapta el, aki valami madarat üldözött
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Somatom
veterán
válasz Tigerclaw #98 üzenetére
Érdekes gondolatok. Vegyük az egyszerűbbet, hogy "az utas dönt". Mi alapján? Bármilyen, közlekedéssel kapcsolatos döntéshez az utasnak képesítéssel kell rendelkeznie. Vagyis, jogosítvánnyal. Ezen felül döntésképes állapotban is kell legyen.
Kié lesz a döntéssel járó felelősség? Itt elérkeztünk egy következő érdekes momentumhoz. Az kell legyen az alap, hogy a robot nem sértheti meg a szabályokat. Mi van akkor, ha az utas olyan döntést hoz, ami sérti a szabályokat? A robot szabályt sért, vagy megtagadja az ember utasítását?
Ebből a szemszögből nézzük meg ezt az "utas kiszáll" lehetőséget, mert ez nem is olyan egyszerű. Ugyanis, az utas nem akkor szállhat ki, amikor akar, hanem akkor, amikor a vezető (vagyis a robot) engedélyt ad rá. Nézzük ezt a jó kis rakpartos esetet! Az autó nem parkol, hanem közlekedési helyzet miatt áll. Azon a szakaszon nincs járda, illetve gyalogos közlekedésre alkalmas hely. Ha a szabályt vesszük alapul, akkor a robot akaratuk ellenére sem engedhetné kiszállni az utasait. Gondolj bele! Ez is egy érdekes helyzet a robot-ember viszonyában.Cathfaern:
Mások próbálták. Nemrég olvastam erről egy írást.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dabadab
titán
""az utas dönt". Mi alapján? Bármilyen, közlekedéssel kapcsolatos döntéshez az utasnak képesítéssel kell rendelkeznie. Vagyis, jogosítvánnyal."
Egy kicsit túltolod azt, hogy meg akarod magyarázni, hogy miért lesz a munkádra mindig szükség.
A taxik utasának is kell jogosítvány?... Nem. Hát akkor egy önvezető autó utasának miért kellene?
DRM is theft
-
Somatom
veterán
Az én munkámnak ehhez semmi köze. Bár, az utas praktikus áru, mert önállóan be és kirakodja magát, de egy áru nekem ne nyavalyogjon, hogy pisilnie kell, és ne ugasson bele a dolgomba! Az áru szép csendben várja ki, amíg a rendeltetési helyére szállítják! Na ezért nem lettem taxis, vagy buszsofőr.
"A taxik utasának is kell jogosítvány?... Nem. Hát akkor egy önvezető autó utasának miért kellene?"
A taxiban a taxi vezetője ad engedélyt a kiszállásra. Övé a felelősség. Az utasnak nincs lehetősége felülbírálni a sofőr döntését. Ha azt a taxit egy robot vezeti, akkor a roboté a felelősség. A taxis esetleg kiengedi az utast, megszegve a szabályt. A robotnak azonban ez nem áll módjában. Ugye, milyen érdekes helyzetek adódhatnak, ha betü szerint követjük a szabályokat? Márpedig a robotnak követnie kell.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
btprg
senior tag
válasz #06658560 #100 üzenetére
A repülőről nem tudok nyilatkozni (azt még nem próbáltam), de egy kötött pályás közlekedési eszköz számottevően kevesebb szabadsági fokkal rendelkezik, mint egy autó. És azokat elég jól felügyelik is, kismillió autót nem fog felügyelni másik kismillió ember. Persze a programkód és a feltörhetőség problémái sajnos biztosan megvannak, bár a metró talán nincs rákötve közvetlenül az Internetre, mint az okosautó faszbuk-képes vezérlőrendszere (remélem..).
Tudom hogy ebben a témában kisebbség vagyok, de az egyik autómban tranzisztor sincs, a másikban meg az irányjelző villogtatója az egyetlen elektronika@Tigerclaw:
Én se hiszem, hogy maguk a Google fejlesztők akarnának bárkinek is rosszat. A fejlesztők meg a techbuz... akarom mondani technikakedvelők inkább örülnek, hogy komolyabb és komolyabb dolgokat meg tudnak valósítani, jobb lesz az emberek élete stb. Csak ott van a másik oldal is, amit te is kifejtettél. Nem az újdonságok ellen akarok harcolni, viszont szerintem tudatosítani kell az emberekben a dolgok árnyoldalát is, hogy el tudják dönteni megéri-e nekik az a plusz cserébe a veszélyekért, privátszféra-csökkenésért..."Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
btprg
senior tag
Ne haragudj, de ez teljesen irreleváns válasz volt, mert a "Ricsike" ugyanúgy letarolta volna az önvezető autót is. Ha meg szerinted legyen kötelező az önvezető majd, akkor pontosan rólad szólt a kommentem, a birkáról aki önként megy a szabad legelőkről a karámba (meg a vágóhídra).
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
btprg
senior tag
Hát azért nyugtával dicsérjük a napot (jobban fog vezetni), meg az is kérdés hogy mikor jön ez el A szélsőséges időjárási viszonyok és forgalmi helyzetek amik igencsak kérdőjelesek számomra, hogy a válasz ne az legyen hogy "STOP amíg elhárul a veszély"...
Ez nagyobb veszélyt jelent szerintem, mint hogy az önvezető autó balesetet okozhat.
Meg a veszélyen kívül érdekes kérdés, hogy az alföldi tanyavilágban vagy egyéb feltérképezetlen helyeken hogy lehet majd megadni a célt, és milyen úton megy oda ha nincs "hivatalos" út... Lehet majd irányítani közvetlenül utasításokkal, hogy jobbra, balra, egyenesen? No meg a parasztbácsi se lesz hirtelen IT zseni...
Szóval remélhetőleg az ilyen feloldhatatlan problémáknak köszönhetően a kötelező önvezetés ugyanúgy soha nem fog megvalósulni, ahogy a lovat, a szekeret, a biciklit se tiltották be azért mert lett autó és motor."Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
#06658560
törölt tag
Már itt is linkeltem, milyen körülmények között tesztelik ezeket. Időjárás nem indok. Pláne, hogy az emberek nagy tömege pár csepp eső esetén nyom egy system errort. Leginkább azok, akik kurva jó sofőrnek hiszik magukat.
Google Mapset, OSM-et mikor láttál utoljára? Csak hogy tudjuk mennyire vagy elmaradva navigáció, útvonalak ismerete terén.
Miért kell tudnia pontosan az utat? Érzékelnie kell, hol tud elmenni. Az oroszok tudják pontosan az utat Szibériában, miután elolvadt alatta a tajga?Nem fogják betiltani, majd mehetsz pályára vezetni. Ahogy egyre inkább lovagolni is csak arra kijelölt helyen tudsz.
[ Szerkesztve ]
-
btprg
senior tag
válasz #06658560 #108 üzenetére
Az ilyen különböző tesztek eredményeivel kapcsolatban szkeptikus vagyok. Most direkt megnéztem amiket linkeltél. Oké, hó, rendben van. De tökéletes látási viszonyok. Nem hóvihar, nem sűrű köd, nem felhőszakadásszerű eső. Ki mer majd olyan programot írni, hogy ha egy szenzor se lát semmit, akkor is menjen tovább az autó? Most is van sok béna sofőr, vagy esetleg jó is aki éppen rosszul dönt, de ha esélyem se lesz beavatkozni akkor ha azt mondja az autó hogy HALT, akkor halt...
Nincs az a szenzorhálózat és algoritmus, ami minden helyzetet le tud kezelni. Lehet hogy a gép sok esetben jobb tud lenni mint az ember, de csak egy tökéletes mesterséges intelligencia lehetne ugyanolyan jó, az meg (remélem) úgyse lesz, nem is hiányzik egy ekkora filozófiai teher a világnak...A Google Maps-nak mi köze ehhez? Érzékelni kell hol tud elmenni, na ja. És ha egy fa dőlt az útra, és úgy érzékeli, hogy nem fér el mellette sehol, akkor ott állunk napestig? Vagy lehet neki mondani, hogy akkor nem baj ha kicsit leér a padlólemez, de akkor is kerüljük ki a tökön-babon keresztül? Nem hiszem.
Nagyon remélem, hogy az agyalágyultak nem fogják kiharcolni a személyes szabadság totális korlátozását egy ilyen önvezetés kötelezővé tételével. Lovaskocsival most is bárhol el lehet menni, ahol tábla nem tiltja, nyilván nem az autópályára gondolok...
Hozok rá egy analógiát (amiről majd biztos megkapom hogy nem jó): a Linux folyamatosan fejlődik, egyre jobb és jobb lesz. Tiltsuk már be a többi operációs rendszert pár éven belül, hiszen ez sokkal jobb, tökéletesebben védett a vírusokkal szemben, stabilabb. Természetesen egy szarrá korlátozott változatról van szó, mert milyen jó lenne, ha az embereknek soha többet nem kéne azzal szívniuk, hogy a saját hülyeségük miatt elromlik a gép. Linus úgyis jobban tudja hogy kell csinálni, kisebb a hibalehetőség, egy gombnyomásra 0 másodperc alatt betölt a faszbuk. Ugyanilyen idiotizmus lenne az önvezetés kötelezővé tétele."Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
dabadab
titán
"Nincs az a szenzorhálózat és algoritmus, ami minden helyzetet le tud kezelni. "
Ez a tökéletesség-mánia honnan van akkor, amikor évente százezrével gyilkolják meg egymást az emberek közlekedés címszó alatt?
"Lehet hogy a gép sok esetben jobb tud lenni mint az ember, de csak egy tökéletes mesterséges intelligencia lehetne ugyanolyan jó"
Ja, ahhoz tényleg tökéletes mesterséges intelligencia kell, hogy másfél percig parkoljon meg tökéletese viszonyok között hetvennel menjen a főúton, fehéredő ujjakkal markolva a kormányt.
Tegyük már meg egymásnak azt a szívességet, hogy nyilvánvaló hülyeségekkel nem fárasztjuk egymást.
DRM is theft
-
btprg
senior tag
Ha nem tűnt volna fel, akkor én elsősorban a kötelezővé tétel ellen beszélek. Ha minden sofőrnél jobb lenne, akkor se lenne jogos kötelezővé tenni, ha csak a legbénábbaknál jobb, akkor meg egy vicc az egész felvetés.
Tegyük már meg egymásnak azt a szívességet, hogy nem értjük szándékosan félre amit a másik mond.
A tudomány és technológia mindenhatóságába vetett hit is egy vallás, mint a kereszténység vagy a buddhizmus. Vallási fanatikusokkal meg nem érdemes vitatkozni, még ha jómunkásemberek is egyébként.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
-=RelakS=-
veterán
Nesze neked, emberi sofőr XD
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-
válasz -=RelakS=- #115 üzenetére
Na b+
Sebaj, jobb kétszer, mint egyszer sem...
Mindenki jó valamire, ha másnak nem, hát elrettentő példának.[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Somatom
veterán
Pontosan. Még ez a szerencsétlen balfék is megfordult. A robot meg csak állna ott, mert a programja nem ismerhet olyan opciót, ami megsértse a KRESZ -t. Márpedig a rakparton, záróvonalon addig nincs forgolódás, amíg egy rendőr nem ad rá utasítást. Millió olyan szitu van, ami a KRESZ betartásával megoldhatatlan. Kíváncsi vagyok arra, hogy ilyen helyzetekben mit tenne a robot.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Foglalt név #118 üzenetére
Igazából szinte kizárólag azért vannak megoldhatatlan helyzetek a KRESZ alapján, mert valaki már megsértette a KRESZ-t (pl. megáll szabálytalanul megáll olyan helyen, ahol a záróvonal miatt KRESZ szerint nem lehet kikerülni). Szóval ha csak automata autók lennének, nem lenne KRESZ szerint megoldhatatlan helyzet.
-
Somatom
veterán
válasz Foglalt név #118 üzenetére
Jó, akkor itt ez a rakpartos példa. Mi a szabályos megoldás?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Cathfaern #119 üzenetére
Akkor írok egyet neked is. Városi bevezető, délutáni csúcs. Kereszteződés, nekem macisajt, keresztben főútvonal. Egyenesen szeretnék átmenni. A kereszteződés túloldalától kb 50m -re útfelbontás, dugó. A KRESZ világosan fogalmaz. Akkor hajthatok be a kereszteződésbe, ha azt el is tudom hagyni. Csakhogy, jobbról és balról, a főútvonalról is próbálnak bekanyarodni, és nekik elsőbbségük van velem szemben. Ha mindenki szabályos, akkor ha felszabadul egy autónyi hely, akkor a következő behajthat. Már így is veszett a helyzetem, de erre még rátesz egy lapáttal az, hogy nekik elég 5m hely. Én viszont nyergessel vagyok, tehát kb. 20m kéne. Esélytelen. Az egy dolog, hogy én beugrom a helyi okmányirodába, és beíratom lakcímnek a kereszteződést. De, a mögöttem levők sem tudnak átjutni a kereszteződésen, mert elzárom az útjukat. Erre mi a megfejtés? Én megoldottam a nagyobb tömeg elvén. Beugrattam a kereszteződésbe, mert senki sem szeret a közvetlen közelében egy 40 tonmás monstrumot. De, egy robot ezt nem teheti meg.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz #06658560 #122 üzenetére
Ahha. A főútvonalon 12 tonnás korlátozás volt. Egyébként sem úgy működik a dolog, hogy a délutáni csúcsban csak úgy, jobbra, balra forgolódok egy 20 méteres szerelvénnyel. Az is jópofa, hogy majd nem hajt be a dugóba. A lerakón várják, ami csak arról közelíthető meg kamionnal.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
MongolZ
addikt
-
Cathfaern
nagyúr
Ha minden autó önjáró (és ugye én innen indultam ki), akkor tök egyszerű a helyzet, ki se alakul a dugó, szépen elengedik egymást az autók.
Ha csak az autók egy része önjáró, akkor vagy előbb-utóbb jön egy nem önjáró aki el fogja engedni, vagy jön egy önjáró és az elengedi.
Probléma megoldva -
-
nagyúr
Többeknek is, csak épp ez volt az utolsó ilyen hsz.
Vagy 10 éve dolgozik az önvezető autó kérdéskörön számos tőkeerős cégnél intenzíven sok nagyon okos ember. Azokat a problémákat, amiket itt lelkes fórumozók feldobálnak hobbiból, minden bizonnyal kb. pár nap alatt ők is összeszedték (meg még sokkal többet), és ezeknek a megoldásával foglalkoznak azóta is. Komolyan gondoljátok, hogy ezekre nincsenek megoldások? Nem vagyok benne az iparban, de erős a gyanúm, hogy a vezető játékosok a dolgok jelen fázisában az itt felsorolt problémák megoldásának következményeiként felmerült problémák megoldásának a következményeként felmerült, 3. generációs (vagy még több) problémákkal foglalkozhatnak. Meg olyan szélső esetekkel, amikor a csillagok és az idióta vezetők sajátos együttállása folytán olyan szituáció merül fel, aminek a gyakorlati valószínűsége < 0.00001%.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
dabadab
titán
-
MongolZ
addikt
Persze, hogy összegyűjtötték, ők sem hülyék, a megoldást meg azóta is keresik.
Elég megnézni egy akármilyen Tesla, Waylo stb. videót, hogy mennyire hatékony az autó haladása. Pedig senki sem idióta, mindenki betartja a szabályokat.(#130) Somatom: Alapvetően a már eleve meglévő infrastruktúrára gondolok: vonatok, villamosok, metrók. Sok helyen ezek már működnek is, jóval egyszerűbb szituációkat kell lekezelniük (közlekedés szempontjából).
Egy hatalmas városban fogalmam sincs, hogy hogyan lehetne kialakítani, ha csak nem úgy, hogy elzárják a belvárost a hagyományos autók elöl, és megtámogatják nagyon jó tömegközlekedéssel, de ezt nem tartom valószínűnek. Szerintem lesz néhány "szuperfejlett" tech város (Bill Gates???), ahol ez működni fog, meg a városok közötti autópályás forgalom az, ahol ezt könnyen meg lehet oldani, pl. 3 sávból az egyik csak autonómoknak fenntartott.[ Szerkesztve ]
-
laszlohu
addikt
A tesla - val kapcsolatban, alábbi hír :
[link]kiváncsi lennék, hogy mit takar az, hogy :
"Az önvezető autók a sofőrök minimális beavatkozásával tették meg a 300 kilométeres utat." -
-=RelakS=-
veterán
válasz laszlohu #135 üzenetére
Plö:
"Öreg, elfogyott a felfestés, veddmánát, kösszép!"?Vagy: "B+ fehér, és sárga csíkok? Miezaxar?! Átveszed!" ;D
Ma este sötétben mentem egy figura mögött. Ha jöttek szemből, látványosan leugrott a gázról. Neki tuti jó lett volna egy önvezető autó.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Somatom
veterán
válasz -=RelakS=- #138 üzenetére
De, nem szokták mutogatni, hogy egy tanulóvezető hogyan sajátítja el az autóvezetés képességét. Talán azért, mert a kutyát nem érdekli. Amikor megtanulta, és önállóan kikerül a forgalomba, onnantól érdekes, hogy mit tud. Ha olyankor is kell hozzá oktató, akkor sz.rt sem tud.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
laszlohu
addikt
Egy évvel le vagyok maradva :
A fenti linken azt írja, hogy már az eső, a hó , és a köd sem akadály a továbbfejlesztett Lidarnak,
ezenkívül az árát sikerült levinni :
$75,000 -ról($8,000 - $30,000) ra : Attól függően,
hogy mennyi lézer szenzort használ ( 16, 32, 64 )olvasgatva fórumokat a témában :
1. Fekete dobozokat szerelnének az önvezető autókba, hogy kiderüljön ki volt a hibás pl. egy balesetnél.
2. A Tesla jelenleg 3-as szintű önvezető automatizálásra képes, míg a Google 4- es szintű.
3. A Tesla 2017 év végére éri el a 4-es szintet.[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
"ha én nem használhatok ilyen célra kamerát, továbbá bizonyítéknak sem hsználható az ilyen kamerával rögzített felvétel, akkor az önvezető autó sem használhat ilyet."
Ez ilyen erősen pistikés megközelítés, a konkrét jogi szabályzás ennél jóval differenciáltabb szokott lenni.
DRM is theft
-
MongolZ
addikt
Ja, értem. Kiragadott példa volt.
(Egyébként én nagoyn nem szeretem a céget, számomra olyan, mint az Apple.)(#149) Kopi31415:
1., Azt meg hogy oldod meg?
2., Miért csak ez a feltétel?Nem, a bíróság egyéni mérlegelés alapján veszi figyelembe Magyarországon a fedélzeti kamerák által készített felvételeket. Több országban meg tiltott a használata.
Mint ahogy más is írta, (leginkább) nem kamerákkal operálnak az önvezető autók, hanem Lidarral.(#135) laszlohu:
Gondolom hasonlóan homályosan sokat jelenthet, mint ez:
"egnagyobb részben a robotpilóta vezette a személyautókat"[ Szerkesztve ]
-
#67688960
törölt tag
találtam egy tesztet
[link]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest