Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ghoosty

    őstag

    válasz MongolZ #27 üzenetére

    Nem csak ellenérvek vannak.
    Attól, hogy drágább, még lehet, hogy azért drágább, mert az externáliákat más fizeti (környezetszennyezés, út javítás, stb). Tehát a jogszabályi környezetet lehet úgy szabni, hogy az externáliákat internalizáljuk. Ez lehet pl a magasabb útdíj. A lényeg az ésszerűségen van.

    Szerintem nálunk ez konkrétan nem működne, mert szarok a vasúti pályák minősége. Nincsenek Pestet elkerülő pályák, amik előnyösek lennének a tranzit forgalomban. A MÁV sem üzleti alapon működik. Az eddigi tapasztalatok alapján a jogszabályi környezet kialakítása is sokszor félre sikerül. Azt nem tudom, mennyit számít, gondolom sokat, hogy Svájcban, ahol ez működik, ott hegyes dombos, alagutas völgyhidas környezet van, nálunk meg jórészt sík.

Új hozzászólás Aktív témák