Új hozzászólás Aktív témák
-
Cannabis7
senior tag
szóval igazából semmi egetverő innováció, csak amit kb eddig is tudták a prémium személyautók !?
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
Olyan technológia eddig nem volt, amire rá merték volna mondani, hogy el is engedheted a kormányt, ez meg olyan.
Főbb vonalakban technikailag persze nagyjából azt tudja, amit a Mercedes személyautókba is rakott, de szerintem ők ebben a témában nem fognak túl nagy ugrásokat produkálni, hanem lépésenként finomítják a technikát (merthogy ez - ellentétben pl. a Google autóival - nem valami kísérleti dolog, hanem olyasmi, amit meg is lehet rendelni a kamionjaikhoz).[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
nbg
senior tag
Az Actros egy egesz szeria neve, nem egy specifikus modelle...
I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?
-
E.Kaufmann
addikt
A sofőr, ahogy a cikk is említi. Ez "csak" egy vezetéssegítő rendszer, ha hülyeséget csinál, miért nem figyelt a soför és vette át a kormányt.
Persze, ha utólag kiderül, hogy a soför nem tudott volna időben beavatkozni....[ Szerkesztve ]
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
nagyúr
Már csak 1-2 lépés, és jön a konvolyban haladó vezető nélküli (max. a vezérkamionban 1) automata kaminonok kora. Mégis inkább a vasút híve lennék, mert a 20 tonnás dögök szétrombolják az utakat és kamionforgalomtól zajos út szélén lakni maga a halál
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
E.Kaufmann
addikt
Csak azzal nem tudsz háztól-házig szállítani, de mintha lettek volna kezdeményezések hibrid megoldásokra, hogy kamion fel a vonatra, pl.
De olvastam tanulmányt ennek a félelméről, hogy Amerikában a gazdaság kicsit megdöccenne, legalább is egy külön iparág van, ami a kamionsofőrök ellátását hivatott bizosítani és ők is bezárhatnának.[ Szerkesztve ]
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
nagyúr
válasz E.Kaufmann #10 üzenetére
Persze ez jogos, de le lehetne redukálni a kamionforgalmat mondjuk 20-40km-es körzetre, és nem kellene 3000 km-t menniük. Az is igaz, hogy fogy a sofőrök száma, nemrég említette pár cikk, hogy hiány van hivatásos sofőrből. Naná, mert alacsony a fizetés is. Nemtudom mi lenne a kölcsönösen jó megoldás, de kíváncsian lesem a jövőt ez ügyben
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
LamerGyuri
senior tag
Elég viccesen néz ki két öltönyös pilóta a fülkében
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
nbg
senior tag
válasz LamerGyuri #14 üzenetére
Nem is csoda, a "sofor" a Merci kamion-fonoke, az utas meg Baden-Württemberg miniszterelnoke.
[ Szerkesztve ]
I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?
-
#06658560
törölt tag
És akkor a következő lenne egy Magyarországon belüli vasúti áruszállítás:
Teherautó elcaplat a földre mondjuk Zsadányban. Megpakolják paradicsommal/cukorrépával/akármivel. Elmegy a legközelebbi állomásra, ott vár, amíg lesz egy ROLA. Felpakolják a teherautót, majd elindul. Pár menet közbeni megállás, más árurakodás miatt, legrosszabb esetben le is kell szállni a kamionnal, majd vissza, kismillió rendezés, s ha szerencséje van, két nap múlva megérkezik a célállomásra, ahonnan még teherautóként meg a vevő címére. Ha romlandó az áru közben még tönkre is mehet a nagyja. -
#06658560
törölt tag
válasz E.Kaufmann #20 üzenetére
Mert nem éri meg- hosszabb, lassabb, körülményesebb.
#22: Kerülve sem lenne versenyképesebb a vasút.
[ Szerkesztve ]
-
daninet
veterán
válasz E.Kaufmann #22 üzenetére
Ha jól tudom svájcban van valami olyasmi rendszer, hogy az útidíjnál olcsóbban kijön a ROLA, így többen azt választják, még ha lassabb is.
Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
-
kriszpontaz
veterán
válasz Racionális #11 üzenetére
Csak az indexhasználatot nem tanulták meg (vagy hiányzik mert minek), és kimaradt belőlük a kihangosító.
[ Szerkesztve ]
-
VS461
tag
Hallottam olyanról, hogy a MÁV nem vállal felelősséget a ROLA szerelvényen lévő rakomány biztonságáért, hanem a sofőr sara minden. Ha ez igaz, akkor érthető, h miért nem akarnak a sofőrök vasúttal menni, amikor pl. órákra kitérőre rakhatják a szerelvényt, azalatt meg akármi történhet...
[ Szerkesztve ]
Helicopter pilots are different... "За всю историю никто и никогда не сумел завоевать Афганистан. Hикто и никогда" - 9я рота
-
Cannabis7
senior tag
válasz Racionális #11 üzenetére
Ez se fog teljesen magatol menni
-
MongolZ
addikt
válasz E.Kaufmann #22 üzenetére
Ez hatalmas ötlet.
Ha valami abszolút veszteséges és csak ellenérvek vannak vele szemben, akkor hozzunk létre olyan jogszabályi/törvényi környezetet neki, hogy mégis megérje.
Zseniális....
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Olyan igazi magyarosch vircsaft lenne.
A mai gazdaság nagy része már főleg just in time rendszerben működik,book-olt időkkel,főleg a hightech iparágak (elektronika,autógyártás).Erre pedig a közúti fuvarozás a legmegfelelőbb,a ROLA nem életképes ebben a rendszerben,marginális a jelentősége.[ Szerkesztve ]
XXX
-
veterán
A Lexus-nak már 2008-ban volt ilyen modellje ami ezt tudta. Parkolni is egyedül tudott. Autópályán tudott sávot, sebességet, és követési távolságot tartani 180 km/h-ig. Sőt még enyhe esőben, és ködben is működött a robot pilóta. Persze a felelősség a sofőré minden esetben. Ez eddig sem volt másképp.
[ Szerkesztve ]
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
speeedyyy
tag
Ez egy szuper ötlet. Napi 12-13 órákat levezetni nagyon fárasztó tud lenni...
-
Ghoosty
őstag
Nem csak ellenérvek vannak.
Attól, hogy drágább, még lehet, hogy azért drágább, mert az externáliákat más fizeti (környezetszennyezés, út javítás, stb). Tehát a jogszabályi környezetet lehet úgy szabni, hogy az externáliákat internalizáljuk. Ez lehet pl a magasabb útdíj. A lényeg az ésszerűségen van.Szerintem nálunk ez konkrétan nem működne, mert szarok a vasúti pályák minősége. Nincsenek Pestet elkerülő pályák, amik előnyösek lennének a tranzit forgalomban. A MÁV sem üzleti alapon működik. Az eddigi tapasztalatok alapján a jogszabályi környezet kialakítása is sokszor félre sikerül. Azt nem tudom, mennyit számít, gondolom sokat, hogy Svájcban, ahol ez működik, ott hegyes dombos, alagutas völgyhidas környezet van, nálunk meg jórészt sík.
-
Nem tudom, hogy milyen pszichológiai kutatások előzték meg az egészet, ugyanis az általam ismert kutatások szerint az ember nehezebben viseli (jobban fárad) és több hibát is vét az aktív* készenlét alatt mintha valóban neki kellene dolgoznia.
* most nem csinál semmit, de figyelnie kell és bármikor megszólalhat a csengő, hogy igen. A passzív készenlét más, az az, hogy olvasgat otthon vagy pecázik és közben bármikor behívhatják mint egy rendőrt.
-
A napi rutin vezetés is aktív figyelés szvsz. A legtöbb hivatásos már-már motorikus reflexek szintjén vezet és csak akkor koncentrál ha történik valami ami kizökkenti a monotóniából. Hogy egészen pontos legyek ezt magamon figyeltem meg amikor 20 óra körül kellett vezetni.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
-
jozefgucci1
addikt
Ugyan nem kamion ,de a hajózásban is nagyon régóta van robotpilóta emberi felügyeltet mellett , mint itt és tapasztalatból írom , hogy sokkal fárasztóbb ülni semmit nem csinálva , mint mozgatni a kart . Nem egyszer aludtam el másod magammal mellette .
Origin :jozefgucci1980 , Cod =játszótéri mászóka színekkel operáló, vérpistikebőszítő játékmenet...
-
-
gabor7th
addikt
"a vezető felelőssége nem szűnik meg, folyamatosan követnie kell a történéseket." A kis ravasz fiúk megoldották a kár esetén ki a felelős kérdést. Simán lehet, hogy a soförnek már nincs ideje közbelépni...
[ Szerkesztve ]
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
gabor7th
addikt
"A rendszert úgy alakították ki, hogy csak „normál”, hétköznapi viszonyok között dolgozzon, amennyiben rendellenességet tapasztal – romló időjárási viszonyok, nehezen vagy nem érzékelhető útburkolati jelek stb. –, azonnal riasztja a sofőrt." Ezt viszont díjazom. A Google mégkormányt se rakina be a kocsiba...
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
gabor7th
addikt
Kár, hogy nem írta a cikk, hogy vajon netre van-e kötve. Mert ha igen akkor hackelhető...
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
MongolZ
addikt
válasz jozefgucci1 #37 üzenetére
Pontosan. Mindig fárasztóbb a robotpilóta, mint az aktív cselekvés.
Nem egészen értem ezt a fejlesztést, ha az ember nem vezet, de megy az autó, kb. fél óra és elalszik.
(#39) gabor7th: ABS, ESP, ASR mellett ki fizeti a kárt?
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
"Nem egészen értem ezt a fejlesztést, ha az ember nem vezet, de megy az autó, kb. fél óra és elalszik."
Valószínűleg ez a terv része (mondjuk a konkrét elalvás valószínűleg nem, de az, hogy nem figyel az útra), szinte teljesen biztos vagyok abban, hogy az átadást nem úgy képzelik, hogy "van egy tizedmásodperced, mielőtt meghalunk!", hanem úgy, hogy a kamion jelez, hogy most akkor lassan át kellene venni a vezetést.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
E.Kaufmann
addikt
Ha meg nem veszi át, biztos akkor is van egy b és c terv, mondjuk ahol szabályosan lehet, leáll és bekapcsolja az elakadásjelzőt, én legalább is így fejleszteném, kérdés ők hogy, de valamit tuti kitaláltak.
Az biztos nem lesz, hogy nesze Jóska, itt a kormány, egyszer élünk.[ Szerkesztve ]
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
dabadab
titán
"cask akkor van probléma, amikor hirtelen kell reagálni/extrém esetben."
Ha hirtelen kell reagálni, akkor azt jobb gépekre bízni.
(#48) Kopi31415: "Ami nekem nem tetszik, az a hátracsúszáskor kiforduló ülés. Nem egy biztonságos pozíció."
Azért ez egyrészt még csak koncept, másrészt gondolom valami Pre-Safe-szerű rendszert ehhez is álmodtak, ami ütközés előtt visszaállítja az ülést.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
MongolZ
addikt
válasz #06658560 #48 üzenetére
Az igaz, hogy egy irányú az út, de nagy a sebesség. Nekem már volt balesetem autópályán 130-cal... (nekemjött egy török az osztrák pályán úgy 170-nel).
Én itt konkrétan arra gondolok, hogy rengeteg olyan dolog van, amit a rendszer nem tud figyelni, és itt pont nem az autópályán történő dolgokra gondolok. Pl. azt a rendszer látni fogja, hogy előttem megy egy teherautó, amelyik túl magas/rakománya túl magas, és bele fog akadni a felette átívelő hídba? Idióta példa, de a szubjektív, nem logikusan megítélhető dolgokra gondolok itt. Az autó itt annyit fog érzékelni, hogy az előtte lévő teherautó egyszercsak 0-ra leállt, és ki kell kerülnie/fékeznie kell. Az ember, meg mondjuk azért, mert a teherautón lévő rakodógép karja kinyílt, látja, hogy itt baj lesz, jóval az események előtt tud reagálni.
(#49) dabadab:
"Ha hirtelen kell reagálni, akkor azt jobb gépekre bízni."Egyetértek. DE! Csak és kizárólag akkor igaz ez, hogy ha a gép fel van készítve a veszélyhelyzetre. Márpedig van jónéhány dolog, amire (egyelőre) nem tudják felkészíteni.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
E.Kaufmann
addikt
Akár a gép is láthatná előre, mi lesz. előbb le tud játszani egy halom lehetőséget, minthogy a sofőr egyet pislant.
Én csak két dolog miatt félek, egyrészt ezeket is emberek programozzák/tanítják (nem tudom, hogy szokás ilyen rendszert felkészíteni, nem vad fantázia már egy öntanuló rendszer). A másik, amitől jobban tartok, hogy a világ másik pontjáról feltörik a kamiont és azt csinálnak vele, amit akarnak. Még itt a Maximum Overdrive valósággá válik, ha nem is saját "akaratukból"[ Szerkesztve ]
Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox tulajok OFF topicja
- Milyen okostelefont vegyek?
- Gyúrósok ide!
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Gaming notebook topik
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Itt van az első fotó a Motorola Razr 50 Ultráról
- 33 280 mAh csak elég lesz
- Külpolitika
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- ASRock Phantom Gaming RX 5700 XT - eladó!
- ÚJ Bontatlan MacBook Pro 14 M3 Pro 11CPU/14GPU 18GB/512GB SSD Magyar billentyűzet Azonnal átvehető.
- BONTATLAN Új Iphone 15 PRO MAX 256-512GB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- OLED65GX6LA 2 Év gyári Garancia
- LG OLED55G39LA 2 Év gyári garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest