Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
válasz t72killer #95 üzenetére
"az automatizálás hasznát viszont a befektető elviszi, miközben az egész társadalom dolgozott rajta": az automatizálás hasznát a gazdaság minden résztvevője élvezi. te is.
az automatizáláshoz viszont tőke kell. ezért nem mondhatjuk, hogy a tőkefelhalmozásnak kizárólag negatív hatása van.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz t72killer #108 üzenetére
Kieg: valóban nem ő aktívan veszi ki, a rendszer alakítja úgy, hogy míg az ő cégének a végtelenségig elszáll az értéke, miközben az alföldi falucskában 0-ra redukálódik a ház értéke, amibe egy család élete munkáját fektette.
Amit aktívan kivesz és a társadalomba visszaforgatva sokkal jobb helye lenne, azok a hobbiköltségek: ő is saját műholdflottát akar, illetve pörgeti a Blue Origin-t.
Tévedés ne essék, nekem se Bezossal se az egyébként néha agresszívkismalac Musk-kal semmi bajom, nagyon értelmes emberek. A rendszer a probléma, ami ő alájuk dollárszázmilliárdokat tesz, míg a munkásaik, akik életük ébren töltött idejének 80+%-át arra áldozzák, hogy ez a pénzhegy összeálljon, nem kapnak annyit, amiből kijön egy kertes családi ingatlan a melótól <30km-re. És az amazon egyébként messze nem is a legrosszabb.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
válasz t72killer #95 üzenetére
Alapvetően azzal van a baj, hogy csomó helyen kéne emberi erőforrás, ott nincs, ahol meg van, az felesleges, azzal meg nem kezdünk semmit. Pláne nem képezzük, hogy a kulimunkán kívül jó legyen másra is. Sima pazarlás.
Aztán csodálkozunk, hogy retrográd vezetőket választ a jónép, akik azt ígérik, hogy lehet menni vissza a szalag mellé.@t72killer : ++++
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz t72killer #110 üzenetére
Musk mostanaban eleg komolyan "dolgozik" rajta, hogy lerombolja a hirnevet. Remelem par ev mulva betiltjak a Starlink projektjet. Kivancsi lennek arra, hogy hogy kaphatott engedelyt, de nem csodalkoznek azon, ha penz is mozgott volna a hatterben.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
válasz t72killer #123 üzenetére
Ez mindig attól függ, mit akarnak kihozni a tanulmány készíttetői A Teslákat is lehetne itt gyártani, meg egyéb európai elektromos autók is vannak.
És "a jelenlegi németországi energiamix mellett ". Most hogy a németek elkezdték tolni a fosszilis erőművet... Ha ugyanaz az áram megújuló+atomból jön, akkor máris beljebb vagyunk.
Mutogatni való hater díszpinty
-
válasz t72killer #126 üzenetére
Nem, ha nem hagyják ki, akkor is lehet torzítani a dolgokat. Pl. pont a fent említettel, ami kihagyja az olajfinomítókat, stb.
"mekkora is a lábnyoma a mostani autópark idő előtti bezúzásának?"
Jaja, ezt is bele kéne venni, mert jelenleg az elektromos autók nélkül is pár éves autókat cserél le a világ jobban élő fele, azaz Nyugaz-EU és USA... Aminek csak egy része jön hozzánk, a többi megy a bontóba... De muszáj mindig újat venni, mert nem pörög eléggé a gazdaság"Ha meg ugyanakkora a környezeti lábnyom, akkor mi a frásznak szenvedni 3x annyiba kerülő és fele hatótávolságú autókkal."
3x annyiba azért kerül, mert kisebb mennyiségben termelik, értelme meg minimum annyi, hogy csendesebbek és kipufogógázokkal kevésbé terheltek lennének a városok.Mutogatni való hater díszpinty
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz t72killer #126 üzenetére
Ido elotti bezuzas biztos nem lesz, latva az elektromos autok arat es vasarlasi statisztikakat. Szerintem vissza is vesz majd az igereteibol az a par nyugati orszag aki mar beigerte elore 5-10-15 eves tavlatra, hogy naluk akkor mar csak elektromos auto lesz uzembe helyezve, eladva. (talan a kogazdag Norvegia, Svajc esetleg Belgium, Luxemburg meg tudja oldani)
Most is csak komoly artamogatassal es masodlagos kedvezmenyekkel tudnak eladni e-autokat, lathatoan mikroszkopikus mertekben es az is lathato, hogy annak ellenere hogy allitolag nagy mertekben csokkent az akkumulatorok gyartasi koltsege, ez semennyire sem jelent meg az autok araban.
Egyebkent bontasi, ujrafelhasznalasi szempontbol az e-auto joval problemasabbnak tunik, plane hogy az akkuk, cellak tekinteteben nem latszik komolyabb standardizacionak nyoma. Nincsenek szabvanyos cella, akkupack egysegek, amik segitenenek a koltsegcsokkentesben, karbantartasban, ujrafelhasznalasban. (persze reszben azert is, mert ha nem is nagy ugrasokkal, de evente fejlodik az akkutechnologia)
En a hagyomanyos hajtasu autok aranak emelkedese miatt, folyamatos forgalomcsokkenessel szamolok, uj autokat tekintve, kozeptavon, sot hosszabb tavon is vagyis kevesebb auto kerul majd bontoba varhatoan, illetve egyre tobben lemondanak majd a masodik, sot elso szamu autorol is, az arerzekenyebb orszagokban.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
-
makkmarce
őstag
válasz t72killer #150 üzenetére
ezeket a meséket majd máshol.. nem a te oktáviádat mérték, nem azt az évjáratot, és nem országutat, hanem vegyest. az én V8-am is elmegy 8.5 literrel ha 80-al tötymörgök, de városban jóval többet eszik. A másik, ha 5 literrel számolsz, akkor se sokkal több, csak szorozd át azt az értéket.
ott van a táblázatban az összes forrás is, bár gondolom nehéz lett volna elolvasni mi van kiírva.okoskodom, tehát vagyok
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz t72killer #142 üzenetére
Se a villanyauto, se a plug-in-hibrid nem oldja meg mindenki igenyeit, es epp ezert nem is kell se elvarni se torekedni arra hogy megis megoldjak. Nem kell Tesla meretu hatotav a legtobb autosnak, sot Leaf meretu sem. Azt se kell elvarni, hogy nyaralasnal fel Europat atszeled elektromos autoval mindenfele kotottseg nelkul. Nem erre valo.
A tobbseg naponta rovidebb tavokat megy az ev legtobb napjan es ritkabban nagyobb tavokat. Ma mar vannak 50-60km-es hatotavval rendelkezo plug-in hybridek es szerintem ez meg novelve lesz a kovetkezo evtizedben. Ez normalis munka/ovoda/iskola/bolt jellegu tavokra eleg a tobbsegnek. Masoknak kis benzines rasegites kellhet. Ha van tolto a munkahelyi parkoloban, akkor meg jobb a helyzet.
Aki meg ettol is tobbet megy munkaba, annak egyszeruen nem valo ez a dolog, vagy fogadja el, hogy az autoja benzint (is) fogyaszt.
Uzletileg is eladhatobb, a hibrid, mert mondjuk 1-1,5 millioval dragabb a nem hibrid verziohoz kepest, nem 2-2.5x. A kormanyzati artamogatas is tobbet erne, ha hibridekre adnak, nem 10+ millios e-autokra, amiknek emiatt semmit sem csokken az ara.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
-
válasz t72killer #161 üzenetére
Ott a videóban a válasz, hiába pluginhibrid, ha a júzer baszik bedugni a konnektorba éccaka' A modern CR dízel pedig drága, mert 2000bar+-t tol a magasnyomású, a volvo dízele egy ciklus alatt (azaz egy holtpont környékén) kilencszer (!) fecskendez be, kell rá EGR, DPF, SCR, DOC, slip-cat, adblue meg a tököm tudja még mi, ezzel szemben a benzinesbe meg kell egy EGR és egy katalizátor. A közvetlenbefecsisbe még pluszban egy GPF. Slusz.
És ezek egyike sem hozza a környezetvédelmi normát addig, amíg a lambda nem éri el a 250-300 fokot. Ezért (is) büntetném az autók ketyegtetését télen.
Mert a modern CR dízelt ketyegteted 20 percig télen, és meg sem mozdul a vízhőfokmérő, egy benzines meg 5 perc alatt legalább a vizet befűtötte (ha még az olajat nem is).
Szóval egy kis benzinmotor a gyártónak (ahogy mondja) kb 1000 euróban van, egy dízel meg 2-3ezer között, attól függően, hogy mennyire van szarul összerakva.
Ha egy CR dízellel mész, az bemelegszik 30km alatt is csak haladni kell vele.
Szóval ha az összképet nézzük, én élek a gyanúval, hogy az elektromos 10 év alatt sem dolgozza le a gyártása során fellépő +co2 kibocsájtást.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
válasz t72killer #142 üzenetére
Természetesen a belső égésű motoros autókat nem szállítják, hanem ott teremnek.
"ha nincs töltős garázsod és kúttal kell szórakozni ahelyett, hogy vacsorát főzz a családnak."
Ez idővel változni fog.Láttál már olajfinomítót, és annak melléktermékeit? (Ami szintén nem magától épül...)
Nem mellesleg : a villanyautó egy fejlődési fázis elején van, a belsőégésű meg a végén. 120 éve 4-8 literes motorokból jött ki 20 lóerő, ment ötvennel, alig tudott megállni... ehhez képest ma mi van? Szóval nem kéne egy éppen fejlődő technológiát szarozni.
"kínai a szénerőműve áramán rakat nehézfémből és egyéb szennyező szarból"
Ez nem a szolárfarm hibája, hanem a kínaié."ott tarravágnak x hektár erdőt/volt erdőterületet nem adnak vissza a természetnek,"
Teljesen fals.
Olyan helyekre szokás telepíteni, ahol amúgy is puszta van."Ha lejárt az élettartama/kinfingott egy panel, dobhatjuk mi is valamelyik folyóba az egész készletet, "
Esetleg újra is lehet hasznosítani belőle? De még nem tudod, mert nincs 20 éves szolárfarm.Január-feb. - errefelé már alig van tél, ember
Különben nyilván nem oda kell napelemfarmot tenni, ahol nem annak jók a feltételek. (Amúgy borús időben is termel valamennyit egy nagyobb farmDe nyilván azért látok egyre többet, mert nem éri meg
@Tüzi : A németeknek az atompara tett be, nekem ez világos Hiába próbálnak mindent helyette.
Amúgy az valós, hogy az araboknál lopják a kábelt, ami volt szerverünk afrikai országokban, azoknál rendszeresek voltak a hálószakadások ilyesmi miatt.A Totalcaros videó meg erősen részrehajló, láttam korábban.
Mutogatni való hater díszpinty
-
válasz t72killer #164 üzenetére
Akkuból azért van fejlődés, és lesz is, akármilyen belharc is van...
#1 : Te belevetted a villanyautó szállítását, míg a belső égésűekét nem. Nem mellesleg belső égésűből is szállítanak eleget, mennyiségre még többet is, mint villanyosból.
#2 : "Én leszek a legboldogabb, ha 20éven belül lesz egy tényleg környezetbarát, minden célnak megfelelő villanyautónk. "
Akkor meg most mi a baj velük? Nyilván idő, míg elég jó megoldások lesznek. De lesznek, és minél több villanyautó fogy, annál többen fognak ezekkel foglalkozni."Kína baja a szennyezés persze, csak próbáld meg tiszta üzemben gyártani: "
Mondom Kína hibája . Nem baja . Nyilván ennek van ötféle megoldása, de itt jön az, amit Tüzi mondott : emberi hülyeség. Tehát nem a technológia okozza a bajt."Újrahasznosítás: tudod te miről beszélsz?"
Tudom. Nem azt mondom, hogy a mostani helyzet rendben van, de ez megint csak az emberektől függ. Szándék és szabályozás kérdése.#4 : Ezért kellenek alaperőművek a napelemfarm mellé... lehetőleg nem szénnel... De ki az a hülye, aki csak napelemmel képzelte el az energiaellátást?
@Tüzi : "Az a baj, hogy ezzel a sok szövegből kiemeléssel, hogy a kontextusból teljesen kiveszed a részleteket."
1. ez csak esetemben baj? 2. egy komment terjedelmét meghaladja a részletes válaszolás (meg az időmet is)"Mert ha nem kínában készül a napelem, hanem európában, akkor nem kell bele szennyező nehézfém, "
Jó, hogy sikerült fogni a lényeget. Ha nem Kínában gyártják, akkor lehet környezetbarátan gyártani... Nem mellesleg a belső égésű motoros autókhoz történő alkatrészgyártás + üzemanyaggyártás is baromira szennyez.Villanybusz. Pécsett volt egy BYD busz teszten (most vesznek többet).
0 zaj. Felment a hegyre tele akksiból, majd lefelé a felhasznált energia 70%-át visszatermelte.Tiszta rossz...Nekem nagyon sarkítottnak tűnt Hanula videója, de ez meg az én bajom.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
makkmarce
őstag
válasz t72killer #153 üzenetére
szóval nem olvastad el a szöveget, és az se tünt fel, hogy több lapja a van a táblázatnak. Nem égetem a benzint, mert nem használom már nagyon a kocsit. A hajó a legkörnyezetbarátabb szállítási módszer(rakomány méretéhez mérten), persze a hanula féle baromságban nemaz. Az egolf egy ipari hulladék, a vw a kvóta miatt csinálta, nézd meg a többi lapot. Nem, nem fog elmenni most annyit, mint egy mostani dízel, egyik sem. Nem is való mindenkinek, de azt előadni, hogy jobban szennyez, az nem állja meg a helyét.
okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
válasz t72killer #174 üzenetére
igen, ez a tipikus dízeles környezetszennyezős móka.. hogy ami nem látszik az nincs.
hanula számomra kb az oltásellenes orvos / laposföldhívő fizikus szint.
Az EUR szabályzás sajnos úgy baromság ahogy van, hisz a nagyobb motorú autóknak jóval többet enged, ami teljességgel értelmetlen, és a kis benzines autókat a turbós irányba taszítja, pedig a sima 1.6-os szívó benzines jóval értelmesebb. mint egy 1.2-es turbós csoda, ami széthullik az első 100.000km után. Mellé meg megkapja a zöld rendszámot a v8-as suv, mert van benne villany, amivel akár 20km-t is meg tud tenni.
az EUR6 se javít semmit se, mivel az EUR4 és EUR6 közt ugyanannyi trágya jön ki, csak az irreális mérési ciklus és a hozzá jobb, a mérési ciklusra optimalizálz software hozza az ereményt, persze valójában nem a NECD szabvány szerint közlekedünk, tehát semmit se ér az egész. (most meg nem keresem neked az egyetemi tanulmányt, de a lényeg, hogy az EUR6 semmivel se jobb a valóságban, csak jobban mutat papíron). Ugye milyen érdekes, hogy a károsanyagot a NECD alapján számolják, a fogyasztást és a hatótávot mostanában már WLTP alapján adják meg? és a WLTP is sokszor még messze van a valóságtól, de azt legalább egy tojással a lábad alatt talán elérheted.
A robogók előbb lesznek villanyosak, mint az autók, ezt bármibe lefogadom. Már 7 éve is olyat vettünk használtan ami simán elment 40-50km-t egy töltéssel 40km/h-val és összesen 50.000 pénzbe fájt. Azóta 1x volt akku csere ami kb 25.000be fájt.okoskodom, tehát vagyok
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz t72killer #174 üzenetére
"Ha ezeket és az őszi-téli szeméttelfűtést felszámolták..."
Ez utobbi nem valasztas kerdese. Majd ha nem lesz nagy merteku munkanelkuliseg, kozmunka, nem adoztatjak meg az minimalbert es a nyugdijasoknak se kell szukolodniuk ledolgozott 40+ evek utan, ez is valtozni fog. Jo hogy nem ott tartunk, hogy megbuntetjuk a szegenyeket, mert szegenyek.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
makkmarce
őstag
válasz t72killer #177 üzenetére
csak CO van. a mérési ciklus meg NECD, amit kb laborban, leragasztott hézagokkal tud hozni. A külömbözetre meg kifizetik a két fitying büntetést, és kész.
A gonosz norvégok megmérték forgalomban is:
https://www.toi.no/transport-technology-and-environment/diesel-cars-have-high-emissions-in-real-traffic-article33388-1314.html[ Szerkesztve ]
okoskodom, tehát vagyok
-
-
válasz t72killer #169 üzenetére
1. Arról volt szó, hogy az autók szállítása. X5-ösöket is szállítanak.
2. Minden technológiának megvan az a fázisa, amikor már bőven használható, de még nem kiforrott. Az 50-es években még zsírozgatni kellett 1000km-eknént a futóművet, nem volt szinkronizált egyes, de senki nem mondta, hogy ez szar, nem kell vele foglalkozni.
A szennyezés kiszervezése meg azért nem rossz dolog.3. " az a teljes ma ismert világrend radikális megváltozását igényli."
Az sok máshoz is jó lenne, és én sem mondtam mást..."Viszont onnan indultunk, hogy a villany húdemilyen tiszta"
Az olajhoz képest lehet tiszta, ha jól használják. Az olaj alapúak nem tudnak tiszták lenni.Szóval attól, hogy neked nem jó 1 150km-es villanyautó, csomó mindenkinek jó lehet. Nekem is jó lenne (70km-re lakik anyám, onnan 70-re anyós, és 70-re van Pöst is). Nemrég jártunk (télen) Ioniq-al Pestre, pár napot, teljesen frankó volt. Tök meglennék egy olyannal.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
bambano
titán
válasz t72killer #185 üzenetére
ha megnézed a térképet, van rajta néhány szám. na ott mérnek. a többi becslés. a térkép azt állítja, hogy mivel Debrecenben 436-ot mértek, Szegeden 174-et, Nyíregyházán 376-ot, ezért a TELJES Tiszántúlra extrapolálhatnak és x ponton a szennyezési szint annyi, amennyit számoltak.
ami nyilván nem igaz, hiszen már a Nagyerdőben sem annyi a szennyeződés, mint amit a debreceni mérőponton mérnek, mitől lenne ugyanannyi például a Tisza partján?
Nézd meg a mostani szmog jelentést, nem véletlen, hogy most már csak a mérőpont kis környezetére adnak meg értéket és a térkép nagyrésze üres. [link]
Matematikailag az általad berakott kép hazugság, nullát ér. Állítás bizonyítására alkalmatlan.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz t72killer #188 üzenetére
1. Arról volt szó, hogy fú mert a villanyautókat szállítják. A többit is, nem mindent gyártanak helyben az adott kontinensen. Legalábbis annyit tutira szállítanak belsőégésűből, mint amennyi villanyautót.
2. "és az államilag adókkal/adófizetői pénzből TÖMEGESEN finanszírozott eladások"
Erre eléggé szívesen adózok, a németek idióta "cseréljünk autót csak azért hogy legyen meló" roncsprémiumjára pl. nem.3. ""Az olajhoz képest lehet tiszta, ha jól használják." - de nem teszik," , ja, akkor már tuti jobb, ha valami ugyanúgy szennyezőt tolunk (azaz szerintem jobban), aminek esélye nincs tisztábban működni? Ez baromság.
@Tüzi : Vannak ilyen kiterelős akciók, csak inkább tehergépjárművekre. S&C matrica meg inkább német dízeleken szokott lenni
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
válasz t72killer #192 üzenetére
Nem is kell meggyőznöd. Megvan a magam szempontrendszere, köszönöm (én már korábban befejeztem volna, ha nem jönnek folyton olyan felvetések, amik nem voltak addig a szempontok között). Ráadásul az értelmes válaszok nagy része annyiról szólt, hogy a mostani megoldás rossz, és nem is érdemes folytatni. Ha így állnánk mindenhez, akkor nem lenne semmilyen autónk.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
válasz t72killer #200 üzenetére
2-3 hete kezdték el összerakni az ITER reaktorát.
Az egész project kb 30 milliárdban lesz.
Ha úgy nézünk erre mint a szent grálra (mert az), és mondjuk a sok f.szkodás helyett ebbe öntenék a lóvét (egy tollvonásba kerülne), és a 30 milliárdot felsrófolták volna 150-re (világgazdasági szinten is szotyipénz), ezzel sokkal vonzóbbá téve a mammutoknak a belépéshez, akkor szerintem már pár éve kész lenne, sőt lehet, hogy már a DEMO-t építenék, és a tapasztalatok alapján aaaa... mondd már... PROTO-t terveznék.
Mert ha már ez adná az EU-s áram 30-50%-át, akkor azt mondom, hogy "ergye fiaim, mindenki akksisba"*. Lehetne lelövöldözni a fosszilis erőműveket, az egységnyi áram előállítási költségének csökkenése miatt pedig a bányászokat is lehetne támogatni... stb stb...
De az emberiség ehhez túl hülye. Egyén szintjén intelligens (legyünk PC-k), de tömegben idióta birkává válik.A sok pénznél csak a még több a jobb, a még többnél pedig az annál is sokkal több, Bezos pedig nem lesz szép gyerek a pénzétől, de az ezermilliárdos cégétől sem, szóval, igazából arra jó, hogy valami nő lehúzza róla. Meg a sok technokratának legyen kiket hájpolnia, hogy mars, meg globálnet, szpész-szex, meg anyámkínja okán. És itt most nem az innováció, és a haladást fikázom mielőtt valaki rám fogná. Csakhogy... ->
Közben meg az az ökoszisztéma ami ezt az elbaszott fajt életben tartja ezen a tyúkszaros sárgolyón recseg-ropog, az összeomlás határán van. Mars nélkül szerintem tök jól elvagyunk, kaja, oxigén, meg élhető időjárás nélkül már nem annyira.
Egy olyan rendszert barmolunk szét a pénz/hatalomhajkurászással, ami olyan, mint a világűr... minél többet tudunk meg róla, annál inkább rájövünk, hogy semmit sem tudunk.
[link]
De majd ezt is megmagyarázza valaki, hogy az emberek igazából jól viselik a 90 fokot és az anaerob életvitelt is, a hülyehíreknek úgyis egyre nagyobb a keletje mostanában ahogy az emberek napról napra butulnak el. [link]*Bár mondjuk még mindig nem vagyok meggyőzve arról, hogy egészségileg jó ötlet az elektromos autó.
De akkor is ott van az a gondolat a fejemben, hogy már 20-30 éve kifutottunk az időből.
Azok a folyamatok amik beindultak a természetben, már olyanok globálisan nézve, mint a Sharidon... egymás hatásait gyorsítják. Aminek a végeredménye elég szar ránk (a fejfájásra) nézveNa mindegy, abbahagyom, mert úgysem érek el vele semmit, így értelme sincs.
Ez a faj pusztulásra érett, és nem is kár érte.hcl:
ezért nem szeretek neten beszélni, mert nincs se hang, se hanglejtés, se semmi, csak szöveg, én gyorsan olvasok, ez pedig nem jó abból a szempontból, hogy simán átsiklok lényegi részek felett/kimarad az értelmezésből.
Ugyan azt beszéljük, ez tény. A villanyozás nem hülyeség, csak helyén kell használni. Városban. Messzire meg dízel kell. Lehetőleg nem kiütött dpf-el egr-el adblue-val.
Szerintem.[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
válasz t72killer #207 üzenetére
Ezt csak te hiszed, hogy ezek prototípus termékek. Az mondjuk a GM autója volt.
A többi új technológia a belső égésű motorokban, az nem minősül prototípusnak, amikor gyártásba engedik?
Ültem már villanyautóban, elég autószerű volt. Nem érződött prototípusnak.Mutogatni való hater díszpinty
-
-
válasz t72killer #227 üzenetére
Neked ezek problémák. Másnak nem (nekem sem lenne az egy 150km-es autóval).
" Telibesz.rom, " Ja, az jó hozzáállás. Mindenki más meg dögöljön meg, vagy mi?
"De a xxi.században vagyunk, ne kelljen már a K+F-hez feleslegesen alfa-bétaverziós termékeket milliószámra legyártani "
Most még durvább a gazdasági környezet. Számítógépekkel sem volt másképp, stb. (Szoftveriparban meg folyamat bétatesztelsz ) És ezek továbbra sem alfa-bétaverziós termékek, csak szerinted."Ennyi erővel az állami pénzek mehetnének egyenesen a fejlesztésbe."
Nem lenne feltétlen rossz modell (az űrkutatás így kezdte).[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
dabadab
titán
válasz t72killer #227 üzenetére
De a xxi.században vagyunk, ne kelljen már a K+F-hez feleslegesen alfa-bétaverziós termékeket milliószámra legyártani
Ha alfa-bétaverziós cucc lenne, akkor nem lehetne milliószámra eladni.
Az első Tesla Roadster az tényleg prototípus volt, gyártottak is belőle kemény 2500 darabot.
A Model S, 3 meg X már nem az, azok tényleges napi használatban lévő autók és tulajdonosaikat különösebben nem érdekli az, hogy neked jó-e az a München-Kiskunfélegyháza közti ingázásra, mert az érdekli őket, hogy nekik jó-e oda, ahova használják (és nyilván jó, különben nem vennék ilyen nagy számban ennyi sok pénzért).Az viszont látszik, hogy a villany alapvetően jó irány, meg az is, hogy itt még sok szempontból az elején vagyunk a dolognak és szerintem az is, hogy ez pont olyan dolog, ahol a befektetett állami pénzek valós társadalmi hasznot termelnek.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Viktor77
titán
válasz t72killer #229 üzenetére
"A számítógépekhez/winfosch.hoz nem kellett fél esőerdőt letarolni. Tömeges béta-akksik nyomatásához viszont kell"
Csak szólok, Alaszkát most fogják letarolni az olajért.
Nem elöször írtok olyan dolgokat, amik ugyanúgy fennállnak a másik oldalon, de mintha nem akarnátok tudomást venni róluk.[ Szerkesztve ]
Csinálni kell. Kész. Pont.
-
válasz t72killer #229 üzenetére
"Mert ha nem kapsz kézhez egy alfaverziós járgányt, "
Francia autók?Amúgy Teslából már bőven vannak ám 400km-es példányok... Vagy mennyitől béta? Ja, meg gyártanak villanyautókat 10+ éve. Miért lenne béta.
Nekem sajnos most egy 20 éves F Astrám van, árban semmi nem versenyzik vele, de ha megtehetném, már villanyom lenne.
"A számítógépekhez/winfosch.hoz nem kellett fél esőerdőt letarolni. "
Nem a büdös francot nem..."Futtassák fel a fejlesztést kevesebb környezetrombolással,"
Ezt én is támogatnám, a többi meg üres vagdalkozás amit csinálsz. Továbbiakban nem fogok ezzel foglalkozni.@Viktor77 : Meg mondjuk akkukért még nem volt háború, olajért meg nem egy
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
makkmarce
őstag
válasz t72killer #239 üzenetére
1-2 már elavult panel van, amiben volt nehézfém.
az újakban nincs
ha neked a réz a fő szennyező, akkor inkább ne használj elektromos eszközt, sőt. réz kilincset sem. Vicc, hogy ilyen butaságokkal meg tudnak etetni embereket, hogy a réz, mint erős nehézfém szennyezés, mikor ezeket a fémeket simán újra lehet hasznosítani.okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
válasz t72killer #243 üzenetére
nem tolták orrba szájba.
a 11 ktonna ólom meg a forraszanyag, és ennek semmi köze a prototípushoz, az a dízel csotrogány az, ami 50.000km-nél kb 50x-es kibocsájtást tud most is...
tudod a számítógépedet is azzal forrasztották, mielőtt az eu betiltotta a forraszanyagban(cserébe 5 év alatt szarrámegy rengeteg dolog, mert nem elég rugalmas a forrasztás, már a háztartási gépeket is újra kell forrasztgatnom). Nem adják be a kulcsot, max csökken a teljesítményük, te a gyári garancia végét nézed, de annak semmi köze ahhoz, hogy egy sima panel mikor romlik el.okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
válasz t72killer #245 üzenetére
bizony, sőt, van tervezett üzemidő is. sőt, van tervezett degradáció is..
az eredeti terv évi 1%-os degradáció, jelenleg 0.4%-osat mérnek a valóságban átlagban.
Amin meglepődtem, hogy amit hozzám kihoztak az nem üvegburkolatú, hanem valami gyantás cuccnak tűnik. A napelem maga annyira primitív (persze ezt is túl lehet bonyolítani), hogy simán adnak rá hosszú garanciát, mert ha csak nem csap bele a villám, túl sok baja nem lehet.
Ami szét szokott menni az az inverter, de annál meg divat lett kültérre szerelni, holott se a párát, se a tűző napot nem szereti.okoskodom, tehát vagyok
-
makkmarce
őstag
válasz t72killer #270 üzenetére
miért ne mondana, de eljárt felette az idő.. meg is vettem még droidra is.
azért egy googlis mapot összehasonlítani az igo-val... sajnos nem egy kategória, a másik, hogy ettől függetlenül az igo elkészítéséhez is kellett tőkekoncentráció, ami finanszírozta a fejlesztést és termékgyártást. 2 fityingből az se megy. Ha az igo-t most készítenék, akkor ugyanúgy full online lenne, mint a többi. Ma már nem kérdés a mobilnet.
Az internethez szintén szükség van tőkekoncetrációra, ahogy a GPS-hez is.. pistike otthon nem fog összedobni egy műholdat a garászban. (most az, hogy ezt egy állam katonai részlege dobta össze irreveláns, neki is sok pénz kellett).okoskodom, tehát vagyok
-
dabadab
titán
válasz t72killer #273 üzenetére
X milliárd ember összes személyes adata
Itt asszem némileg túlzásokba esel, az "összes személyes adat" pl. határozottan az.
amit a gyakorlatban némi 1x kifizetett kp-ért megkaptál 15 évvel ezelőtt.
Egyrészt 15 évvel ezelőtt nem kaptál olyan térképat, ami tényleg naprakész volt, az jó esetben is minimum előző évi volt (a valósidejű forgalmi adatok meg ugye scifinek tűntek) és az azért tipikusan nem "némi kp", hanem elég jelentős summa volt.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz t72killer #275 üzenetére
Nem volt sokkal elavultabb, mint a mostani
De. Az a baj, hogy ott az autóban a beépítetett hagyományos GPS, az elérhető legfrissebb térképekkel, de mellett ott megy a Waze, mert az sokkal inkább szokta tudni, hogy merre lehet és merre érdemes menni, szóval nem tudok az emlékezet által megszépített "régenmindenjobbvolt" fedezékébe húzódni.
Igen, tudok a TMC-ről, van az autós GPS-ben is, az kb. sehol sincs a Google Maps / Waze adataihoz képest.
DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Melyik tápegységet vegyem?
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- OLED TV topic
- Xbox Series X|S
- Formula-1
- Google Chromecast topic
- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- További aktív témák...
- -59% HP EliteBook x360 830 G7:i5 10310U,16GB,256GB,vil.MAGYAR bilI.,IR,13.3" Touch,100%sRGB,WWAN 4G
- Sony PS5 (1116A) + 2TB Samsung SSD bővítés a gyári 825GB mellett, két karral + venom töltőhub
- HP Laptop 15-fd051ne - ÚJ - 15,6" FullHD IPS notebook - Core i5-1335U, 8GB, 512SSD, Win11
- Brother DCP-L2532DW wifis, multifunkciós lézernyomtató
- HP Pavilion x360 14-ek Convertible - ÚJ - 14" TOUCH notebook - i5-1235U, 16GB, 512SSD, Win11
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs