Új hozzászólás Aktív témák
-
1430
senior tag
"Jótállás esetében mindenkor a vevő feladata bizonyítani, hogy a meghibásodás tőle függetlenül, a rendeltetésszerű használat alatt lépett fel."
Szerintem inkább a kereskedőt terheli a bizonyítási teher a jótállás ideje alatt, amit az alábbi idézet is megerősít:
"A jótállás kedvezőbb a fogyasztó számára a szavatosságnál, mert a jótállási idő (1 év) alatt nem neki kell bizonyítania, hogy vétlen a meghibásodásban, hanem a kereskedőnek."
forrás: http://www.ofe.hu/inet/ofe/hu/top/gyik/szavatos.html#subtitle_2''Usus de plura docebit!'' - A gyakorlat majd megtanít a többire!
-
1430
senior tag
Kötelezni? Javítják anélkül is, legfeljebb díj ellenében.
Az iPhone-ra 1 év jótállás és 3 év szavatosság van. Vagyis az első évben ha probléma van, beviszed és ingyen javítják, kivéve, ha bizonyítani tudják, hogy nem rendeltetés szerű használatból ered a hiba (pl. beázott). Utána a szavatossági idő alatt a bizonyítási teher megfordul, vagyis ha probléma van, beviszed és díj ellenében javítják, kivéve ha bizonyítani tudod, hogy a hiba a gyártási folyamatra visszavezethető okból keletkezett. Ha a szavatossági idő is letelt, ingyenes javítás szóba sem jön.
Ez most nem egy szakszerű megfogalmazás akart lenni, csak szemléltető példa, mielőtt belekötne bárki is.[ Szerkesztve ]
''Usus de plura docebit!'' - A gyakorlat majd megtanít a többire!
Új hozzászólás Aktív témák
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- OLED TV topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Háztartási gépek
- Alkoholista nevelde
- Autós topik
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- SSD kibeszélő
- További aktív témák...