Hirdetés

2014. december 19., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) csibe1


csibe1
(őstag)

"de biztos mindenkinek van olyan ismerőse, akinek a nővére második unokatestvérének a sógorának a legfiatalabb húga már legalább 3 hónapja küzd egy hibás, akciósan “mikor, ha nem most” áron vásárolt, aztán rövid időn belül működésképtelenné váló elektronikai eszköz megjavításáért vagy kicseréléséért"

Ez egy kicsit Űrgolyhós duma,de aki éppen ezzel küzd biztos nem találja olyan viccesnek.
Arra akart netán célozni a cikkíró,hogy ezek csak kamu történetek? :U

" Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "

(#2) b0bcat


b0bcat
(őstag)
LOGOUT blog

Pedig nem olyan bonyolultak ezek a szabályok:

- úgynevezett "téves vásárlás" törvényileg nem létezik, azaz a kereskedő nem köteles visszavenni a terméket 3 napon belül akkor sem, ha az bontatlan csomagolású
- ha a neten vásárolsz valamilyen terméket, akkor azt 8 napon belül indoklás nélkül visszaadhatod, amit a kereskedő köteles visszavenni, és a vételárat 30 napon belül visszafizetni neked
- ha valami 3 napon belül elromlik, akkor azzal nem küldhet a szervizbe a kereskedő, hanem azonnal ugyanolyanra kell cserélnie, vagy ha az nem megy, akkor ajánlhat fel hasonló terméket, vagy vissza kell, hogy fizesse a vételárat (sajnos az olyan garázscégek, mint a T-M*bile, erre nagy ívben tesznek... :W)

Online angol nyelvtanuláson töröd a fejed? www.angolozz.hu *** PHP és SQL kezelésben jártas (web)programozót keresünk!!!

(#3) Tapsi válasza b0bcat (#2) üzenetére


Tapsi
(őstag)

Az utolsó pont csak bizonyos termékekre vonatkozik.

(#4) sing1ep1ayer


sing1ep1ayer
(őstag)

Teljesen elszomorítóak a leírtak, az oly sok filmben elhangzó "jogod van befogni a pofád" jut róla eszembe - nagyjából ennyire van védve a hazai fogyasztó, mivel a kereskedő addig javíttatja a meghibásodott termékét, amíg csak kedve tartja. Ezek után nem csoda, ha újabban mindenki Kínából rendel tabletet meg okostelefont: sokkal olcsóbb és ugyanolyan garanciális ügyintézésre számíthatsz, mint amit itthon kapnál - persze tisztelet az igen ritka kivételnek.

Érdemes megnézni a kolléga aláírását: http://prohardver.hu/tag/zszso.html

(#5) b0bcat válasza Tapsi (#3) üzenetére


b0bcat
(őstag)
LOGOUT blog

Tartós fogyasztási cikkekre gondoltam. A telefon biztosan ide tartozik. ;)

Online angol nyelvtanuláson töröd a fejed? www.angolozz.hu *** PHP és SQL kezelésben jártas (web)programozót keresünk!!!

(#6) FlekkeN


FlekkeN
(fanatikus tag)

Azt nem tudom felfogni egyes üzletek miért nem értik meg, hogy a plussz kényelemért akár fizetni is hajlandóak az ügyfelek. Simán kiadnék több pénz egy áruért, ha vásárlás után csak egy telefonba vagy emailbe kerülne és másnap felvennék az árut az ajtómból és elvinnék cserére. De cipőt én viseltem rosszul, a gyártó alkatrésze sokára jön... Blah blah...

(#7) vhunor válasza sing1ep1ayer (#4) üzenetére


vhunor
(VIP)
LOGOUT blog

Azért ennyire nem tragikus a helyzet, és nagyon cégtől függő, hogy ezt hogyan intézik. Amelyiknek van egy kis esze, és hosszú távon meg akarja tartani a vásárlót, az jóval az előírton felül fog teljesíteni. A gyakorlatban nem javítja annyiszor ahányszor akarja (ezt körbejárjuk majd a jövő héten), csak ugye az a gond, hogy ha két-három javítás után kéred a cserét - ott már azért elég keményen meg lehet indokolni az aránytalan kényelmetlenséget, meg mást is -, az eltelt idő hónapokban mérhető. Ezalatt ők már rég megkapták a pénzed, te meg ott ülsz a nagy semmin. Gond viszont, hogy cserekészülék biztosítása sem kötelező, még ilyen esetben sem.

Az egyik barátom az édesapjának vett számítógépet tavaly november tájékán. Komplett konfig volt, ami rejtélyes hibákkal fagyott és indult újra rendszertelen időközönként. Meg nem nevezett kisker több mint 3 hónapig ült rajta, míg ügyvéd+NFH és társaival való fenyegetőzés után csináltak vele valamit, ennek ellenére a gép ugyanolyan rossz ma is, jelenleg a PH szerkben van, hátha mi megtaláljuk a baját.

Alapvetően a fenti sztori miatt kezdtem el foglalkozni a témával, de közben az egyik PH-s cikkíró is bekapta a legyet egy routerrel, úgyhogy volt indíttatás bőven csak a közelmúltból is.

Tudomásom szerint jövőre bekerül a törvénybe a gyártói jótállás is, ami például a viszonteladó jogutód nélküli megszűnése esetén lehet érdekes/hasznos. Az NFH-sok szerint viszont a kifogásolt gumifogalmakon nem változtatnak, mert... (és itt jönne egy hosszú monológ arról, hogy milyen a magyar jogalkotás, és a PTK-t mennyire nehézkesen módosítják stb.).

(#8) hallador válasza b0bcat (#2) üzenetére


hallador
(őstag)

Igen ez van leirva. Ezt nagyon kevesen tartjak be Magyarorszagon. A kereskedo ha elad valamit azt nem fogja neked visszavenni sem 3 sem 8 napon belul. A torvenyre nagy ivben tesznek a magyar kereskedok. Mar csak azert is, mert nagyon jol tudjak, hogy nincs semmi a vasarlo kezeben. Ha a termek nem hibas a magyar kereskedi nem veszi vissza a termeket. Miert? Mert az Fogyaszto Vedelem igy sem meg ugy sem tud semmit tenni. A bekelteto testulethez kuldi a vasarlot, ha pedig ott sem sikerul megegyezni (miert sikerulni, a kereskedonek nem erdeke) akkor mehet az ugyfel a birosagra, amit meg nem vallal be, mert tobbe kerul a leves, mint a hus.

A fogyasztovedelem nem tud mit tenni a tipikus elektromos eszkozokkel, mert ugyan hogyan bizonyitja be, akkar egy telefonrol, hogy hibas az eszkoz. Sehogy, mert sem eszkoze, sem szakembere nincs.

Persze, ha egyertelmu a hiba, akkor OK. De a lefagy a gepem neha hibakra nincs megoldas, sem szerviz. Meg ujraindul a telefonom 1 ev utan, pedig gyari az oprendszer rajta.

Azt pedig nem eri meg senkinak, hogy a gyarba visszakuldje a termeket, hogy valojaban mi tortent vele.

A gyar letojja, mert Tavolkeleten nincs garancia, mert nem letezo fogalom. Kuldenek egyet cserebe, de mivel minimum 1000 DB-ot vehetsz a legtobb gyartol, esetleg 500-at nem fog foglalkozni a Fogyaszto Vedelemmel, a magyarral plane nem.

Innentol kezdve a legjobb esetben is a nagyker/kereskedo altal uzemeltetett szerviz joindulatan mulik, majd, hogy cserelnek-e alkatreszt vagy nem. Ami meg nem sok.

Ezeket a dolgokat fokeppen az elektromos nagyobb bonyolultsagu eszkozokre ertem (Telefon, Notebook, Szamitogep, PDA, Tablet stb....)

Termeszetesen Tisztelet a remelhetoleg minel tobb kivetelnek.

(#6) FlekkeN

Ez nem U.S.A. Neked erre van igenyed, de a masik 100-nak nincs. Nekem sem.

[ Szerkesztve ]

HP ProBook 6460B - sb 2520m+vPro, 16 GB , 128 GB SSD + Caddy 750 GB WD Scorpio Black. HP Keyboard with pointer. (Black Mouse Pointer) | Dell Latitude E5440

(#9) b0bcat válasza hallador (#8) üzenetére


b0bcat
(őstag)
LOGOUT blog

Most küldtem vissza egy tablet-et egy magyar webshop-ba, mert nem voltam elégedett vele. Szó nélkül visszavették. A T viszont anno nem akarta cserélni a feleségem mobilját 3 napon belül, de egy kis fenyegetőzés megtette a hatását.

Online angol nyelvtanuláson töröd a fejed? www.angolozz.hu *** PHP és SQL kezelésben jártas (web)programozót keresünk!!!

(#10) hallador válasza b0bcat (#9) üzenetére


hallador
(őstag)

Én sem azt mondtam, hogy semelyik nem csereli, hanem azt, hogy sok nem csereli.

Klasszikus: Mistral, Bluefish. Ma mar nem leteznek. De ez a ketto ceg csak a kezdet volt, azota gomba mod szaporodnak a webshopok, csak az a baj ezzel, hogy a ez a modell egy U.S.A. ban megy, mert ott van Fogyasztovedelem, de Magyarorszag nem mellesleg ebben is a vicc kategoriajaba esik.

[ Szerkesztve ]

HP ProBook 6460B - sb 2520m+vPro, 16 GB , 128 GB SSD + Caddy 750 GB WD Scorpio Black. HP Keyboard with pointer. (Black Mouse Pointer) | Dell Latitude E5440

(#11) Runo


Runo
(PH! addikt)

"a visszakapni remélt vételér újbóli elköltésén gondolkozik"

(#12) vhunor válasza Runo (#11) üzenetére


vhunor
(VIP)
LOGOUT blog

Javítva, köszi.

(#13) sanci777


sanci777
(fanatikus tag)

Sikerült nekem is belefutnom a 3 napon belül sem vesszük vissza esetébe az egyik legnagyobb magyarországi barkácsáruház lánc egyikében. Lesz*rták hogy a közel sem volt képes a termékük arra amire váltig állították, hogy simán jó lesz nekem (csak vegyem már meg). A pofátlan dumájuk az volt, hogy "ez nem gépkölcsönző!", és közölték, hogy az nem az ő dolguk, hogy én nem tudom használni. A gép hibátlan, így nincs semmi dolgunk egymással.

Azóta a gép árának soxorosát inkább elköltöttem konkurrens barkácsáruházakban.

Majd ha ezek is kivonulni kényszerülnek az országból, akkor elgondolkodhatnak végre a bunkó üzletpolitikájukon.

[ Szerkesztve ]

(#14) bul07


bul07
(PH! addikt)

Jó cikksorozat

Én most nem műszaki cikkel vagyok bajban, hanem egy hideghab matraccal , két év alatt kipuhult, most van oda a gyárba (lengyel országban)
Jövőhetre talán mondanak valamit, remélem pozitívan zárul számomra

( ͡° ͜ʖ ͡°) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy S2 / Small Sun ZY-T08 / Lenovo Z510

(#15) vontor válasza hallador (#8) üzenetére


vontor
(újonc)

Usákoknál nem csak 6 hó a kötelező gari ? :U

(#16) Diopapa válasza FlekkeN (#6) üzenetére


Diopapa
(PH! addikt)

Acer pl ezt tudja már egy jó ideje ;)

A cikkhez:
A "gumijogszabály" pár kormányváltással ezelőtt keletkezett, hiszen előtte létezett ugye ez a 14 napos javítási határidő, de akkor az idő szavára és az EU jogharmonizációra hallgatva kicserélték a szöveget erre a semmire sem jó gumiizére. Közben még mindig ott tartunk, hogy számtalan termék esetében nincs magyar nyelvű használati útmutató, legyen az egy videokártya, táblagép v. hajápoló termék.

Citizen Diopapa / Commander Diopapa "SC csomag olyan, mint a barackfa, unokáidnak veszed - .tnm / De pálinkát nemlehet főzni belűle - Cris99"

(#17) hallador válasza vontor (#15) üzenetére


hallador
(őstag)

Mint ahogyan Magyarorszagon is (lsd: pl cipo)

[ Szerkesztve ]

HP ProBook 6460B - sb 2520m+vPro, 16 GB , 128 GB SSD + Caddy 750 GB WD Scorpio Black. HP Keyboard with pointer. (Black Mouse Pointer) | Dell Latitude E5440

(#18) csibe1 válasza hallador (#17) üzenetére


csibe1
(őstag)

Ez értéktől is függ nem?
Mire 6 hónap a gari?

" Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "

(#19) hallador válasza Diopapa (#16) üzenetére


hallador
(őstag)

A 14 napot 1995-ban sem tartottak be mar, mem, hogy ma. Ma ez 30 nap, de csak torekedni kell ra, nem kozelezo, az az lehet fel ev is, mert ez is benne van a torekedni kell szovegben.

A VGA nem tartos fogyasztasi cikk, ha nem ad hozza semmit (pl egy oem termekhez), akkor is megallja a helyet. Magyar nyelvu hasznalati utmutato az internet vilagaban nem kell, nem a szocializmusban vagyunk, ahol volt 3 fajta termek amibol 2 re is varni kellett 1 honapot, ahhoz psszolt ez a nagyszeru jogszabaly mikor nem volt a piacon osszesen 500-nal tobb termek uszkve. Ma van 5 000 000 fele, "szegeny" magyar vasarlo, aki ha lenne magyar nyelvu hasznalati, akkor is a "haverom jobban tudja mint a 8 szervizes" effektusban szenved, mindaddig, amig a haver elcsesz valamit, ha mar pont informatikanal tatrunk.

A Tablethez pedig adnak. Ha mast nem is de egy minimalis leirast, hogy hogyan szabad hasznalni. Nyilvan ha Kinabol rendeled, akkor nem. Ha zug GSM boltban veszed, akkor sem biztos, de aki Okostelefont kezel, annak legyen mar annyi affinitisa, hogy felmegy a gyarto weboldalara le tudja esetleg tolteni a magyart is ha van. (Valljuk be oszinten 2013-ban ne okozzon problemat az angol)

Ha pedig valakinek igy 2013-ban csak magyar nyelvu hasznalati utmutato alapjan tud uzembe helyezni pl: egy VGA-t akkor mar csak egy kerdesem lenne, honnan tudja, hogy mivel kompatibilis, honnan tudja, hogy mibe teheti belel, honnan ismeri a szabvanyok tomkeleget ami a szamitogepben van, ugy ossz, sehonnan, ennyi erovel adhatnanak neki egy 10 000 oldalas konyvet, arrol, hogyan mukodik a szamitogep, ami irrelevans.

Persze el van nagyolva a dolog, de erted a lenyeget azt hiszem.

ACER:

Persze tudja, ha minden jol megy, de ha nem megy jol, akkor johet a 3 szor visszakuldjuk, meg 5-szor, elmegy 10 -12 het, mire kozlik veled, hogy levasarolhatod, de akkor mar eltelt 3 - 4 honap, ugy, hogy a gepedet nem hasznaltad 5 oranal tobbet ezalatt a 3 honap alatt. Sajat tapasztalalt. Alaplap hibas Acer Aspire, nem volt az Acernek raktaron mar ilyen alaplap, nem volt gazdasagos javitani a gepet, 5-dik alkalomra mondta a BRNO-i szerviz, hogy akkor levasarolhatod, addig szerintuk minden alkalommal visszakuldott geppel teljesesen rendben volt minden, 4 szer kuldtek vissza ugyanaolyan alaplaphibasan. Szoval tudja ha akarja, es ha minden smakkol ha nem, akkor semmit nem er ez a modell... Magyarorszagon.

[ Szerkesztve ]

HP ProBook 6460B - sb 2520m+vPro, 16 GB , 128 GB SSD + Caddy 750 GB WD Scorpio Black. HP Keyboard with pointer. (Black Mouse Pointer) | Dell Latitude E5440

(#20) hallador válasza csibe1 (#18) üzenetére


hallador
(őstag)

Nem.

HP ProBook 6460B - sb 2520m+vPro, 16 GB , 128 GB SSD + Caddy 750 GB WD Scorpio Black. HP Keyboard with pointer. (Black Mouse Pointer) | Dell Latitude E5440

(#21) 1430 válasza vhunor (#12) üzenetére


1430
(őstag)

"Jótállás esetében mindenkor a vevő feladata bizonyítani, hogy a meghibásodás tőle függetlenül, a rendeltetésszerű használat alatt lépett fel."

Szerintem inkább a kereskedőt terheli a bizonyítási teher a jótállás ideje alatt, amit az alábbi idézet is megerősít:
"A jótállás kedvezőbb a fogyasztó számára a szavatosságnál, mert a jótállási idő (1 év) alatt nem neki kell bizonyítania, hogy vétlen a meghibásodásban, hanem a kereskedőnek."
forrás: http://www.ofe.hu/inet/ofe/hu/top/gyik/szavatos.html#subtitle_2

''Usus de plura docebit!'' - A gyakorlat majd megtanít a többire!

(#22) daninet válasza b0bcat (#5) üzenetére


daninet
(PH! addikt)
LOGOUT blog

Jólmondod. Tmobile nem szereti tartani. Volt egy SE xperia x10 telom, darált rajta a zene, illetve egy ora hasznalat utan gyakran ujraindult. Főzött romokkal a zenedaráláson lehetett segíteni, de az ujraindulason nem. 5x vittem vissza a t-hez, folyton ugyanugy adták vissza. Mikor mondtam, hogy kérem vissza a pénzt mert ez egy szar a szemembe hazudtak, és azt monták ilyenre nincs lehetőség, írattak a szervizzel egy papírt, hogy a telefonnak nincs baja (!!) és mondták, hogy többet ide ne hozzam. Írtam a sony magyarországi nagycégének vmi vezető beosztású ember cimét kigugliztam, mindent szépen összegyűjtöttem, elküldtem a levelet. 3hét után válaszoltak, hogy vigyem ujra a t-be és ha beérkezik a telefon különös figyelmet fordítanak rá. Ez azt jelentette, hogy 2 percig hallgatnak rajta egy zenét. Ezt 5 alkalommal nem tudták megtenni, holott a hiba felvételénél szépen odairattam. Volt, hogy mikor visszakaptam a telefont ott helyben elinditottam a zenét, és persze szar volt adtam vissza csavonak. Sajnalom, hogy naiv voltam es tudatlan rajuk kellett volna boritanom az asztalt a 3. alkalom utan. :(

Trust me.. I'm from the internet. http://todayseyecandy.com/ ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>

(#23) hallador válasza csibe1 (#18) üzenetére


hallador
(őstag)

Alaphelyzetben De igazad van, csak eppen, hogyan bizonyitod, azt, hogy ez egy tartos fogyasztasi cikk? Pl komputer: "személyi számítógépek és alkatrészeik, monitorok, nyomtatók, szkennerek", akkor ez pontosan hogyan is nezne, ki a monitor, szkenner, nyomtato egyertelmu ugye alapvetoen onalloan is mukodni kepes eszkozok.

De ez?

"személyi számítógépek és alkatrészeik"

Ki tudja ellenorizni, hogy valoban rossz-e? Hogy valoban kinek a hibaja a termek meghibasodasanak folyamata? Hat nem a fogyasztovedelem az is biztos.

Menjunk tovabb egy notebook eseteben hogyan bizonyitod a veletlenszeru hibat? Sehogyan... Sot ez egyertelmut sem, ha a garancialis szerviz nem hagyja jova.

Amugy 10 000 FT a hatar, most de ezt ugyan hogyan hatarozzak meg hiszen szabad piac van?

Szoval sok olyan dolog van ebben ami nem a vasarlot vedi, sot nem vedi egyaltalan.

De tudok meg ilyet ami biztos hogy nem bizonyithato sehogyen sem:

"MP3 lejátszók, Pendrive készülékek, illetve az ezekhez, valamint a digitális fényképezőgépekhez használatos memóriakártyák"

"elektronikus hírközlő végberendezések (telefonok, mobiltelefonok, telefax-készülékek, több funkciós készülékek stb.),"

(#21) 1430

+ 1

(#22) daninet

Errol van szo a fogyasztovedelem pont ezert sem er szart sem Magyarorszagon, nevlegesen letezik, de ennyi. Meg van a birosag, akihez meg nem erdemes menni, mert ki donti el, hogy a termek jo vagy nem? A fogyasztovedelem nem fogja. A T-Mobile altal megbizott "fuggetlen" szakerto igen, de az annyira fuggetlen, mint maci - laci nelkul, semennyire.

[ Szerkesztve ]

HP ProBook 6460B - sb 2520m+vPro, 16 GB , 128 GB SSD + Caddy 750 GB WD Scorpio Black. HP Keyboard with pointer. (Black Mouse Pointer) | Dell Latitude E5440

(#24) sing1ep1ayer válasza vhunor (#7) üzenetére


sing1ep1ayer
(őstag)

Kiszedem a lényeget a válaszodból:
Nem olyan tragikus a helyzet, mivel alaposan meg tudod indokolni az aránytalan kényelmetlenséget és ezáltal kérheted a cserét, amit viszont megintcsak nem kell teljesíteniük. Ez nem tragikus?

Én úgy látom, hogy egy tisztességtelen kereskedővel szemben az embernek nem marad más lehetősége, mint a viszontszívatás: például berendelni jó sok terméket a webshopjukból, aztán 8 napon belül (vagy azonnal az átvételkor) elállni a vásárlástól, némelyiket esetleg kissé karcosan visszaadni és hasonló finomságok. Aztán meglátjuk ki bírja majd tovább cérnával. Ebben nagyjából ki is merülnek a fogyasztó jogai.

Érdemes megnézni a kolléga aláírását: http://prohardver.hu/tag/zszso.html

(#25) mihook77 válasza csibe1 (#1) üzenetére


mihook77
(újonc)

Én kereskedő voltam, és volt olyan ügyfél, akinek hibás terméket adtam el véletlenül, vagyis úgy, hogy mikor kipróbáltuk, nem működött tökéletesen, de azt gondoltuk, hogy csak a körülmények miatt nem tudtuk rendesen kipróbálni, de majd fog menni. Visszahozta 3 napon túl, hogy nem jó. Mivel letelt a 3 nap, így szervízbe irányítottam (bárcsak kicseréltem volna neki!), aztán a hosszú szervízidőt nem bírta kivárni, eljött, és hiszizett, hogy adjak neki cseregépet a javítás idejére. Belementem (én hülye) úgy, hogy elkértem a szervíz papírját, ami az ő nevére volt kiállítva, de elvileg azzal lehet kiváltani a gépet, és aláírt egy átvételit, hogy átvette a cseregépet. 2 hét múlva felhívom a szervízt, hogy kész-e a gép, azt mondták a fickó már elvitte a gépét útlevéllel igazolva magát. Amikor felhívtam, hogy akkor hozza vissza a cseregépet, azt mondta, külföldön van, majd ha hazajön, akkor visszahozza. Mikor hazajött, meg azt mondta, hogy ott kinn a rendőrség lefoglalta mind a két gépet, és nem tudja visszaadni, de megfizeti a 80 ezer Ft-ot. Ennek már vagy 4 éve, azóta is fizeti.. :-) Szóval vannak ilyenek. Ja, és a nevét is leírom, ha már elmeséltem a sztorit: Dandos Antonio-nak hívják! :-)

[ Szerkesztve ]

(#26) llaszlo válasza b0bcat (#2) üzenetére


llaszlo
(PH! kedvence)
LOGOUT blog

Ha már ilyennel huzakodsz elő, akkor legalább pontos lennél. 3 MUNKANAP és 8 MUNKANAP.

A cikkhez: TFC (Br 10e Ft feletti vételár) esetén 3 év az előírt szavatosság Mo-on nem pedig 2 év. Az EU-ban van előírva a 2 év.

A konkrétan erre vonatkozó részt most nem találtam meg, de itt több helyen is olvasható a 3 év.

[link]

"BH1992. 187. Ha a jogosult szavatossági jogait nem tudta érvényesíteni, mert a hiba nem volt felismerhető, és a hiba felismerésétől számított három hónapon belül igényét keresettel nem érvényesítette, szavatossági igénye akkor is elévült, ha a tartós használatra rendelt dologra előírt hároméves idő, illetőleg az ennél hosszabb kötelező alkalmassági idő még nem telt el [Ptk. 308. § (1) és (2) bek., 326. § (2) bek.].
BH1990. 179. Szavatossági jogok kifogás utján való érvényesítésének lehetősége a"

"BH1985. 154. Ha a tartós használatra rendelt dolog kötelező alkalmassági ideje három évnél hosszabb, a szavatossági jogokat a hosszabb jogvesztő határidőn belül lehet érvényesíteni [Ptk. 308. § (1) és (2) bek.,
16/1981. (VI. 3.) ÉVM sz. r. 3. §]."

Xiaomi Piston Headset 5990Ft. Sekunda női karóra 4490Ft Lásd a hardveraprón vagy érdeklődj privátban. http://hardverapro.hu/tag/llaszlo#aprohirdetesei

(#27) csibe1 válasza hallador (#23) üzenetére


csibe1
(őstag)

"a monitor, szkenner, nyomtato egyertelmu ugye alapvetoen onalloan is mukodni kepes eszkozok."

Nem mondod,és magában mit kezdesz velük?Nézegeted őket az asztalon?

"Amugy 10 000 FT a hatar, most de ezt ugyan hogyan hatarozzak meg hiszen szabad piac van?"

Számla vagy blokk alapján?

(#25) mihook77

Nem tudom mennyire ismerted az említett emberkét,de ha csak úgy beszédült az utcáról akkor biztos nem
adtam volna neki cseregépet akárhogyan hisztizik.

[ Szerkesztve ]

" Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "

(#28) hallador válasza llaszlo (#26) üzenetére


hallador
(őstag)

Ez volt az elmelet.

(#27) csibe1

Ettol meg tartos fogyasztasi cikkek.

Szoval, ha valaki vesz egy fogpiszkalot 11 000 Ft-ert. Beregisztraljak butornak. A szamla 1 db fogvajorol szol. de 11 000 Ft, akkor mehetek kovetelozni.

Hiszen ott a blokk nem? :)

Azt gondolom erted a lenyeget..... :)

[ Szerkesztve ]

HP ProBook 6460B - sb 2520m+vPro, 16 GB , 128 GB SSD + Caddy 750 GB WD Scorpio Black. HP Keyboard with pointer. (Black Mouse Pointer) | Dell Latitude E5440

(#29) robogár válasza mihook77 (#25) üzenetére


robogár
(újonc)

Fontos, hogyan áll hozzá az ember.. Mint vásárló nagyon kritikusan szemlélem a hardveraprót és a kereskedőket is. Ha lezajlik egy üzlet, többnyire addig kétségeim vannak, amíg tartósan használatba nincs véve az adott eszköz.

Ezért fontos, hogy ne csak a korrektség, hanem a rugalmasság is meg legyen az adott személy esetén. Találtam egy-két tisztességes tagot (van akivel pontot is cserélünk), de hozzád hasonlóakból egyre kevesebb van. Lehet, hogy épp a hiénák miatt, akik mindent megtennének egy kis pénz reményében.

Ez nem természetes, de meg lehet előzni a pontos referenciával. Eladó és Vevő részéről egyaránt.
Amíg valaki 0 megbízhatósággal rendelkezik, jobb, ha viselkedik és elér pár értékesebb pontot. Vagy meghúzza magát és a jogai mellett a kötelességeivel is tisztában van.

"Embernek lenni annyi, mint választani."

(#30) franc0


franc0
(őstag)

Ezért nem értem, a magyar ember miért követeli annyira a 3 év garit. Ha nincs másfél hónapig alaplapod, a hajadra kenheted.
Az ipon épp 2 hete ül a Logitech Performance MX-emen, ez nálam már kimeríti a kényelmetlenség fogalmát. Tegnap vettem is egy másikat.

ThinkPad X200 X201 alkatrészek: http://bit.ly/Qcadc4

(#31) arnyekxxx


arnyekxxx
(őstag)

Hát ez így hogy, kérdezné a művelt riporter:

Jótállás esetében mindenkor a vevő feladata bizonyítani, hogy a meghibásodás tőle függetlenül, a rendeltetésszerű használat alatt lépett fel.

ptk

A jótállás

248. §268 (1) Aki a szerződés hibátlan teljesítéséért szerződés vagy jogszabály alapján jótállásra köteles, ennek időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

[ Szerkesztve ]

(#32) arnyekxxx válasza franc0 (#30) üzenetére


arnyekxxx
(őstag)

miért követeli annyira a 3 év garit.

Szerinted mi a jobb neked mint vevőnek, ha a 2,9 éves alaplapodat megcsinálják/cserélik (ha sokáig tart veszel újat, a régit meg eladod ha visszakaptad hibátlanul) vagy ha 1 év 1 napos korában kidobhatod a kukába meghibásodás esetén?

(#33) arnyekxxx válasza hallador (#8) üzenetére


arnyekxxx
(őstag)

A kereskedo ha elad valamit azt nem fogja neked visszavenni sem 3 sem 8 napon belul. A torvenyre nagy ivben tesznek a magyar kereskedok. Mar csak azert is, mert nagyon jol tudjak, hogy nincs semmi a vasarlo kezeben.

Tudatosabbá kell válni a vásárlóknak. kapott már egymillás bírságot bolt mert nem cserélt hanem javitani küldött 3 napon belül egy telefont

Persze ha a vevő inkább elkullog mert azt olvasta a neten okosoktól, hogy el kell kullogni akkor is ha igaza van, akkor senki nem fog helyett kiállni a jogaiért.

(#34) arnyekxxx válasza sanci777 (#13) üzenetére


arnyekxxx
(őstag)

Sikerült nekem is belefutnom a 3 napon belül sem vesszük vissza esetébe az egyik legnagyobb magyarországi barkácsáruház lánc egyikében

Ennek az lehet a logikus magyarázata, hogy nem kell visszavenniük 3 napon belül csak azért mert neked nem tetszik.

(#35) arnyekxxx válasza hallador (#19) üzenetére


arnyekxxx
(őstag)

A VGA nem tartos fogyasztasi cikk,

151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról

Melléklet a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelethez

20. személyi számítógépek és alkatrészeik, monitorok, nyomtatók, szkennerek 10 000 Ft bruttó vételár felett;

(#36) hallador válasza arnyekxxx (#33) üzenetére


hallador
(őstag)

Ebben igazad is lenne, HA

A Vasarlo visszakapna a penzet, vagy a termeket, de a birsagtol nem kapja vissza.

"Persze ha a vevő inkább elkullog mert azt olvasta a neten okosoktól, hogy el kell kullogni akkor is ha igaza van, akkor senki nem fog helyett kiállni a jogaiért."

A Birosagon? Komolyan gondoltad, szted egy par mondjuk 11 000 Ft-os termekert valaki megy a birosagra nem nem megy, ez a robin hood duma ja, csak nem mindenkinek van kedve evekkig birosagra jarni, persze lehet, hogy neked igen :)

Tudatosabbá kell válni a vásárlóknak.

Igaz, pontosan annyira hibasak a vevok is mint aki arulja. A pongyolan megfogalmazott jogszabaly pedig ezt erositi.

(#35) arnyekxxx

151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról

Melléklet a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelethez

20. személyi számítógépek és alkatrészeik, monitorok, nyomtatók, szkennerek 10 000 Ft bruttó vételár felett;

Ez az elmelet, a gyakorlat viszont nem ez...

Ha ugy gondolja a kereskedo akkor igen, ha nem akkor probald meg bebizonyitani.... Ha nem mukodik egyaltalan, akkor rendben az egyertelmu, a tobbi amit irtal az valoban le van irva. Ennyi nem tobb... Amugy barki be tudja bizonyitani, hogy melyik alkatreszre vonatkozik pl?

[ Szerkesztve ]

HP ProBook 6460B - sb 2520m+vPro, 16 GB , 128 GB SSD + Caddy 750 GB WD Scorpio Black. HP Keyboard with pointer. (Black Mouse Pointer) | Dell Latitude E5440

(#37) b0bcat válasza llaszlo (#26) üzenetére


b0bcat
(őstag)
LOGOUT blog

Nem huzakodtam, hanem hozakodtam. ;) De amúgy igazad van, ezek munkanapokon. Mellesleg miért baj, hogy ezeket leírtam? Pár hsz-szel később rögtön kiderült, hogy az első említett példám megállja a helyét, amikor a kolléga leírta, hogy nem vették vissza a nem hibás készülékét 3 napon belül. Más kérdés, hogy a FV tv. miért nem szabályozza azt, hogy mi van akkor, amikor a készülék nem tudja azt, amit tudnia kellene.

Online angol nyelvtanuláson töröd a fejed? www.angolozz.hu *** PHP és SQL kezelésben jártas (web)programozót keresünk!!!

(#38) Tapsi válasza b0bcat (#37) üzenetére


Tapsi
(őstag)

"Más kérdés, hogy a FV tv. miért nem szabályozza azt, hogy mi van akkor, amikor a készülék nem tudja azt, amit tudnia kellene." - ez alatt mit értesz? Valamilyen "hibából" eredő alul működést? Mert ha igen, akkor természetesen vonatkozik rá az esetleges garancia/jótállás.

Minden más esetben távollévők között a 8 napos elállás segít. Ha személyesen vetted, akkor pedig a te felelősséged, hogy a termék funkcionalitásáról meggyőződj.

[ Szerkesztve ]

(#39) arnyekxxx válasza hallador (#36) üzenetére


arnyekxxx
(őstag)

a dolgol maguktól a legritkább esetben változnak. Ha a boltok megszoknák, hogy minden jogszabályellenes vevőszivatásuk millás bírságot eredményez, elkezdenék betartani a jogszabályokat, de ehhez kell az, hogy a vevő kiálljon a saját jogaiért, ne csak forumokon buslakodjon a cunarossz eladók miatt akik kaksiznak az ő pici fejére.

"Ha ugy gondolja a kereskedo akkor igen, ha nem akkor probald meg bebizonyitani...

Amugy barki be tudja bizonyitani, hogy melyik alkatreszre vonatkozik pl?"

Ott a kormányrendeletben, ami szg akatrész és 10e feletti az ára, szvsz ennél a megcsalást se bizonyítja jobban ha inflagranti találod az asszonyt a postással.

(#37) b0bcat

Más kérdés, hogy a FV tv. miért nem szabályozza azt, hogy mi van akkor, amikor a készülék nem tudja azt, amit tudnia kellene.

Mit kellene ezen szabályozni. Ha a flex korongja forog nagy fordulaton és nem füstöl a motorja akkor müködik. ha nem akkor csere. vagy legyen benne a törvényben, hogy Mancika hazaviszi a galaxy-t és nem tud rá iProgramot telepiteni csak a gPlayből zöldkukásat akkor a készülék hibás mert nem tudja azt amit Mancika szeretne?

[ Szerkesztve ]

(#40) avman


avman
(PH! addikt)

Fontos: szavatosság mindig van, jótállás elvétve! Azt is érdemes megjegyezni, hogy a fentiektől eltérni a fogyasztó terhére csakis pozitív irányba lehet!
elvétve? 10k felett mondjuk már mindenre, és legalább 1 év.

Caedite eos. Novit enim Dominus qui sunt eius.

(#41) csibe1 válasza franc0 (#30) üzenetére


csibe1
(őstag)

Vajon miért?Neked ezt el kell magyarázni?
Esetleg ha másfél év múlva behal az alaplap jó tudni,hogy még garanciában cserélik.
Esetleg az almás csetveszek példáját követve veszett drága cumókra is legyen csak 1 év gari? :U
A garanciaügyintézés ideje szerintem nem függ a termékre adott garancia nagyságától,de ha találsz valamit erre vonatkozóan akkor linkeld be nyugodtan. :)

" Bármi megtörténhet,még a pók is foghat halat. "

(#42) arnyekxxx válasza avman (#40) üzenetére


arnyekxxx
(őstag)

ja, elég vicces az a mondat, alatta meg linkelve a rendelet benne a melléklettel amik kb minden cuccot felsorol ami bonyolultabb egy vasgolyónál.

Szóval lenne mit átírni ezen a cikken.

(#43) b0bcat válasza arnyekxxx (#39) üzenetére


b0bcat
(őstag)
LOGOUT blog

Volt régebben egy olyan esetem, amikor visszavittem egy digitális fényképezőgépet, mert bár tudta azt, ami a dobozára volt írva (3 megapixel, stb.), a képek minősége kritikán aluli volt. Természetesen nem vették vissza először, mondván, hogy nem hibás a készülék, és ebben igazuk is volt, de végül mégis cserélték. Itt is az volt, hogy helyben nem tudtam kipróbálni, csak otthon, és csak a gépen nézve derült ki a dolog.

Online angol nyelvtanuláson töröd a fejed? www.angolozz.hu *** PHP és SQL kezelésben jártas (web)programozót keresünk!!!

(#44) b0bcat válasza Tapsi (#38) üzenetére


b0bcat
(őstag)
LOGOUT blog

Te mindig mindent ki tudsz próbálni a boltban? A legtöbb helyen nem engedik kinyitni a gyári csomagolást. Akkor hogyan győződsz meg arról, hogy tudja-e azt, amit tudnia kell? :U

Online angol nyelvtanuláson töröd a fejed? www.angolozz.hu *** PHP és SQL kezelésben jártas (web)programozót keresünk!!!

(#45) arnyekxxx válasza b0bcat (#43) üzenetére


arnyekxxx
(őstag)

Semmi nem tiltja a boltnak, hogy jofej legyen, de nem is kötelezi rá jogszabály.

Akkor hogyan győződsz meg arról, hogy tudja-e azt, amit tudnia kell?

Olyan boltban kell vásárolni, ahol van kipróbálható készülék. Ha meg olcsó, raktárból dobozban áruló boltban akarsz olcsóbban vásárolni, akkor rendelj neten és van 8 napod kipróbálni a cuccot.

[ Szerkesztve ]

(#46) TIT


TIT
(őstag)

Mit lehet tenni?Kidobni a kukába gari lejárta után,de ez csak a számtechre vonatkozik,mert műszaki termékeknek van szervíze ahol javítják,számtechnek nem.(esetleg lehet amerikába postázni,mert majdnem minden számtech.amerikai)Jó nagy lehúzás+még a webáruházak is 1 év garit adnak 2-3 helyett,pedig a gyártó többet ad,nem tudom miért jó ez nekik?Ill.sejtem:lustaság!

(#47) hallador válasza TIT (#46) üzenetére


hallador
(őstag)

Ennek semmi koze a lustasaghoz. Ez uzlet. Ha egy evet ad es elromik, akkor veszel masikat. Es igy tovabb. Ha 5 even belul 2 szer csereli neked, akkor nem tud eladni meg 2 termeket. Ez ennyire egyszeru.

Igen amugy ki kell kuldened a legkozelebbi service ponthoz, Magyarorszagon ez a "Szar"ker, tehat el is felejtheted a cseret, a kulfoldi szerviz pont viszont foglalkozni fog a probemaddal.

HP ProBook 6460B - sb 2520m+vPro, 16 GB , 128 GB SSD + Caddy 750 GB WD Scorpio Black. HP Keyboard with pointer. (Black Mouse Pointer) | Dell Latitude E5440

(#48) zoli62


zoli62
(őstag)

Érdekes, az NMHH biztosánál bejelentést is lehet tenni,ez díjmentes, (szemben a panasszal, amit a hivatalhoz kell benyújtani,és eljárási illetéke is van) amit minden olyan esetben kivizsgál, amikor az előfizetőt valamilyen fogyasztóvédelmi hátrány éri a szolgáltató részéről, és ehhez nem szükséges a törvényellenes magatartás. A fogyasztóvédelemnél ugyanez nincs meg. Igaz ugyan, hogy az ilyen ,az NMH biztosához benyújtott bejelentésekre általában standard, azaz előre megírt válaszokat adnak a szolgáltatók, de ez is valami, szemben a fogyasztóvédelemben követett eljárással, ahol ilyen nincs.

(#49) vhunor válasza 1430 (#21) üzenetére


vhunor
(VIP)
LOGOUT blog

Ezt este megnézem, meglehet, hogy a nagy szabálytúrásban és kérdezősködésben magam is belekeveredtem. Mindenesetre a jegyzeteimben az volt amit leírtam, addig kiveszem a kérdéses mondatot, köszi a jelzést.

(#50) Tapsi válasza b0bcat (#44) üzenetére


Tapsi
(őstag)

Igazándiból olyan termékeknél, ahol fennáll ez a kérdés (tudja-e, amit kell) általában van bemutató darab (lásd: Tv, rádió, stb.) a mintaboltban. Egy videokártyát nyilván nem tudsz így kipróbálni, de nem is kell, hiszen ott mégis hogyan győződnél meg róla? Hiszen ezek teljesítménye erősen konfigfüggő is, és a variációk száma végtelen.

Egyébként pl. az Aquánál kérés nélkül (automatikusan) kibontják a gyári csomagolást, megelőzendő a későbbi reklamációt - persze már akkor, amikor a vásárlásra kerül a sor, csak úgy pofira nem hiszem.

Mellesleg nem is értem ezt a dolgot. Mégis mit akarnál megnézni egy videokártyán, alaplapon, stb-n, ami nem derül ki a specifikációból/mellékelt képből? Egy TV-nél/projektornál még megértem, hogy csekkolni akarod a képét, de szinte semmi másnál nem látom értelmét.

#41 csibe1: Az "almás csetveszeknél" némi felárért vásárolható hozzá garancia kiterjesztés. Ha úgy veszed, akkor ez a módszer még felhasználóbarátabb is, mint a többi gyártóé, hiszen a vásárló eldöntheti, hogy hajlandó-e felárat fizetni a több garanciáért, míg máshol erre nincs lehetősége.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2014 PROHARDVER Informatikai Kft.