Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MaCS_70

    félisten

    válasz buherton #4 üzenetére

    Akkor most jól átverték egymást!
    Biztosan azt hiszik, hogy az egyik tud autót tervezni, a másik meg ért a mikroelektronikához.

    Szerencse, hogy itt vagy Te, aki mindezt sokkal jobban átlátja és majd rendet teszel!

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • MaCS_70

    félisten

    válasz #86066176 #10 üzenetére

    Ez bruttó számokat nézve nem igaz: az emberek nagyobb része az idő egy részében szeret vezetni. Messze nem mindig.
    Én kifejezetten nagyon szeretek vezetni, mégis, ha lenne önvezetni képes autóm, a távolság nagyobb részén ő vezetne. Én meg a jobb pillanatokban, élvezetesebb szakaszokon átvenném tőle.

    Amikor a vezetés kényszer, mert menni kell, az bizony nem feltétlenül az élvezetről szól még a legfanatikusabb autóbuzik esetében sem.

    Az önvezető autók az eddigi tapsztalatok szerint biztonságosabban vezetnek, mint az emberek, ami rossz körülmények között hatványozottan igaz.
    Ez pedig csak javulni fog, mert:
    - maguk az autók fejlődnek,
    - az infrastruktúra fejlődik,
    - minél több autó vezet intelligensen, a hálózati hatás miatt annál hatékonyabb lesz a rendszer.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • MaCS_70

    félisten

    válasz #86066176 #18 üzenetére

    A teljes balesetmentesség valóban nagyon messze van, azt viszont már a jelenlegi tapasztalatok is egyértelműen mutatják, hogy sokkal biztonságosabban vezet a robotpilóta.

    A munkám aktív része, illetve a diplomamunkám tárgya is a közlekedésbiztonság volt, van némi fogalma a témáról, bár igazi profi sajnos (szerencsére?) nem vagyok.

    Irdatlan mennyiségű balerset ügyéhez volt szerencsém, nagyon-nagyon durva történeteket láttam, nem ritkán olyan tragédiákkal, amikor a vétlen, nem sérült fél élete ment a kukába azért, mert valaki azt hitte, hogy tud vezetni.

    Semmi, de semmi nem erősebb szempont, mint az emberi élet, épség védelme, az önvezető autók pedig ebben már jelentősen jobbak, mint az emberi vezetők. (Az első halálos baleset most történt meg egy Teslával, ami deklaráltan NEM autonóm jármű.)

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

  • MaCS_70

    félisten

    válasz #86066176 #25 üzenetére

    Ez a "rá bíznád-e a gyerekeid életét" egy tipikus érvelési hiba, ugyanis köze nincs az alapkérdéshez.

    Az önvezető autók baleseti statisztikája jelenleg is jobb, mint az embereké.
    Mivel átlagról van szó, szerintem el lehet mondani, hogy tart már ott a technika, hogy az autósok nagyon nagy részénél bizony biztonságosabban vezet mondjuk a Google autója, ami ugye autonóm üzemmódban gyakorlatilag sajáthibás baleset nélkül rója a km-százezreket.

    A kérdésre a válasz: arra bíznám szívesebben a gyerekeim életét, aki/ami biztonságosabban vezet. Ez pedig már most is a robotsofőr, és egyre inkább az lesz. Szoftverhibákkal, szenzorba repülő lepkével, alkorrodált érintkezőkkel együtt.
    amint írtam már, sosem lesz tökéletes. Fognak vele meghalni emberek. Sokan. De sokkal, sokkal kevesebben, mint ahányan az emberi vezetők miatt halnak meg.

    Éppen harminc éve vettem részt először helyszínelésen, ráadásul egy csúnya esetnél, emberi aggyal a járdaszegélyen. Volt azóta alkalmam jónéhány baleset elemzését tanulmányozni, tanultam róla, diplomáztam belőle.
    Imádok vezetni, és 1M balesetmentes km-rel a hátam mögött a robotautókra szavazok, mert biztonságosabb és gazdaságosabb közlekedést garantálnak.

    MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

Új hozzászólás Aktív témák