- A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
- AI generálja majd a képeket a Photoshopban
- Linux kezdőknek
- Proxmox VE
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- VoIP telefonálás
- A TikTokon marakodik Trump és Biden, betilthatja az USA
- DIGI kábel TV
- Az MSI RadiX AXE6600 tesztje – router, játékosoknak
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
Új hozzászólás Aktív témák
-
ledgeri
nagyúr
Na az ilyen dolgok a jelentősek!
// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //
-
#06658560
törölt tag
Amennyiben ma állnak neki, kételkedem egy 2021-es sorozatgyártásban.
-
gmeszaros
tag
A Mobileye milyen kapcsolatban van a Bosch-al? Ok itt konkurenciak egymasnak?
-
buherton
őstag
a BMW hozza az autógyártási tapasztalatokat és szaktudást
A BMW nem hoz kb. semmit sem. A fejlesztéseket kiadják a Bosch-nak, ThyssenKrupp-nak, ZF-nek és társaiknak. Ők csak összelegózzák ezt. Az Intelnek meg semmi keresni valója sincs a beágyazott rendszerek piacán.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
félisten
-
B.i.L
senior tag
Aztán,ha önjáró és mobilról fogják versenyeztetni,és balesetet fog okozni,vagy hasonló,mint a 'Tesla" ki fog felelni?
Nem elég a tudásunk,és nem vagyunk felkészülve ezekhez a teknológiákhoz*,a jogi kör sincs kiépítve,stb
Azt meg el sem merem képzelni,hogy miközben az autóm magát vezeti,én meg véletlenül meglököm a kormányt . De amúgy jól hangzik és jövőképnek ideális,továbbá gazdasági fellendelülést indukál.Horgászni mentem...B.i.L
-
félisten
válasz #86066176 #10 üzenetére
Ez bruttó számokat nézve nem igaz: az emberek nagyobb része az idő egy részében szeret vezetni. Messze nem mindig.
Én kifejezetten nagyon szeretek vezetni, mégis, ha lenne önvezetni képes autóm, a távolság nagyobb részén ő vezetne. Én meg a jobb pillanatokban, élvezetesebb szakaszokon átvenném tőle.Amikor a vezetés kényszer, mert menni kell, az bizony nem feltétlenül az élvezetről szól még a legfanatikusabb autóbuzik esetében sem.
Az önvezető autók az eddigi tapsztalatok szerint biztonságosabban vezetnek, mint az emberek, ami rossz körülmények között hatványozottan igaz.
Ez pedig csak javulni fog, mert:
- maguk az autók fejlődnek,
- az infrastruktúra fejlődik,
- minél több autó vezet intelligensen, a hálózati hatás miatt annál hatékonyabb lesz a rendszer.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
dajkopali
addikt
volt egy időszak, amikor kényszerből sofőrként dolgoztam
nagyon kemény meló volt, áruterítés, átlagban napi 500 kilométer, minimum 12 óra, néha több
nagyon fáradt voltam egy idő után, sosem felejtem el, amikor egy reggel hatkor kezdett melónál az egyébként ismert útszakaszon este 9-kor nem az utat követtem, hanem a kanyar bevétele helyett betoltam a kocsit a szemben lévő földútra
a rázkódás hozott vissza, hogy elbasztam, szerencse, hogy nem volt szembe jövő autó
igen, azoknál, akik nagyon sokat vezetnek, leginkább a meló miatt, nagyon fontos lenne az önjáró autók bevezetése, életeket menthet"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
félisten
válasz #86066176 #18 üzenetére
A teljes balesetmentesség valóban nagyon messze van, azt viszont már a jelenlegi tapasztalatok is egyértelműen mutatják, hogy sokkal biztonságosabban vezet a robotpilóta.
A munkám aktív része, illetve a diplomamunkám tárgya is a közlekedésbiztonság volt, van némi fogalma a témáról, bár igazi profi sajnos (szerencsére?) nem vagyok.
Irdatlan mennyiségű balerset ügyéhez volt szerencsém, nagyon-nagyon durva történeteket láttam, nem ritkán olyan tragédiákkal, amikor a vétlen, nem sérült fél élete ment a kukába azért, mert valaki azt hitte, hogy tud vezetni.
Semmi, de semmi nem erősebb szempont, mint az emberi élet, épség védelme, az önvezető autók pedig ebben már jelentősen jobbak, mint az emberi vezetők. (Az első halálos baleset most történt meg egy Teslával, ami deklaráltan NEM autonóm jármű.)
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
dajkopali
addikt
válasz #86066176 #19 üzenetére
nem, nem rossz példa
épp azért fontosak az önjáró autók, mivel azok a törvények és a szabályok betartásának mellőzésekor is védenek
és az élet nem arról szól, hogy az emberek, a vállalkozók betartják a tövényeket"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
Lirion
addikt
válasz #86066176 #26 üzenetére
Ez a történet városi legenda, jó lenne nem valósként terjeszteni.
Az pedig kifejezetten nevetséges, hogy szerinted az emberek biztonságosabban vezetnek, mint a robotok. A legkiszámíthatatlanabb tényező az ember a vezetésben.
Amúgy én is inkább rábíznám egy önjáró autóra a gyerekemet, mint egy ismeretlen sofőrre, akit nem is láttam vezetni se. A sofőr sokkal inkább okozhat kellemetlen meglepetést, mint egy ismert önvezető rendszerrel szerelt autó...
-
Thome
addikt
Egy önjáró gk biztonságosabb lehet, lesz is. Éjszaka, őz az út szélén, hőkamera kiszúrja, lelassít, megáll, őzike elballag, automata továbbindul, ha netán műszaki probléma áll fenn, jelez a többinek előre, alternatív útvonalkeresés.
Vagy épp a minap volt szerencsém előre nem jelzett útszakaszon útszéli növényzetírtáshoz, a kanyar közepén... Elhaladtam mellettük, jött utána szemből egy kocsi, csak a gumicsikorgást hallottam.. Itt az automata rendszer ismét jelzést küldhet a többinek, hogy ezen az útszakaszon veszély található. Sokkal jobban működhet ez. Balesetet meg kizártnak tartok, ha folyamatos a szinkronizáció, akkor a pontosan tudják hogy hol tartózkodik az összes, és egymásnak jeleznek. Mivel a reakcióidő is gyakorlatilag nulla, egymásbacsúszás is kizárt.[ Szerkesztve ]
-
#33253120
törölt tag
válasz #86066176 #34 üzenetére
Az ugye megvan, hogy ez a te írásod, és attól, hogy egy szót változtattam benne még igaz maradt.
Őszintén?
Én nem bízom a friss jogsisokban, a túl öregekben, a sietősökben, a szabályokat nagy ívben letojókban, a fáradt sofőrökben, meg azokban akik betegen vezetnek.
Egy olyan világban ahol a rádióban mondják be, hogy hol van trafipax azaz nyíltan szabálysértésre bíztatnak szerintem az emberek nem fognak olyan lassan vezetni, hogy biztonságosabbak legyenek az önvezető autóktól. -
MaUser
addikt
Amiért egy Dell/Lenovo laptopra vagy egy Sony/HTC telóra sem azt írják, hogy Intel, nVidia vagy Qualcomm.
he7edik.: Abban igazad van, hogy a design-on kívül gyakorlatilag a motor az, aminek a fejlesztésében leginkább részt vesz a gyártó, de az is meglepően limitált. Van, hogy az egész motor fejlesztését kiadják (pl. a Kopi által is írt AVL-nek), de még ha nem adják is ki, sok dolog a gyártók 99%-ánál beszállítótól jön: kipufogógáz kezelő rendszer a vezérlésével együtt, feltöltés a vezérléével együtt, befecskendezés a vezérlésével együtt, stb. Pl. ha a gyártó használ egy Denso/Bosch/Whatever vezérlést, sokszor csak a táblákba nyúl bele. (Ugye erről a VW-nél tudnának mesélni. ) Ha már rendes vezérlést csinálnak, akkor is a logikát pl. kiadják ehhez értő cégnek, a hw az open loop vezérléssel jön valamelyik beszállítótól direktben, stb. Egy kisebb gyártónál meg simán legózás megy. És kisebb gyártó alatt a nagy japán gyártókat is simán lehet érteni, mert nagyjából a Toyota kivételével mindegyikén "rácsavarozott" az összes vezetéstámogató rendszer, stb. Ezek a rendszerek úgy vannak kialakítva, hogy paraméterezhetőek legyenek a gyártók számára. A gyártó pedig, beszállítói segítséggel, gyakorlatilag paraméterezi a rendszert. (Már amikor, mert 90%-ban inkább csak teszteli és ezt is ráhagyja a beszállítóra...)
A gyártó igazából azért felel, hogy össze tudja rakni egy működőképes egésszé a dolgot, úgy hogy az hosszú távon is megbízhatóan működjön. Ez korántsem egyszerű dolog, nem véletlen, hogy bizonyos alkatrészeket 40-50 évig húz magával egy-egy gyártó, hiszen azt tudnia kell szerelnie az összes szervizének (pl. hátsó futóművek a franciáknál, vezérlések az amiknál, stb.).
Szerk: Csak hogy számokban látható legyen az innovációs munka. A Bosch és a Conti tavaly egymagában több szabadalmat nyújtott be (és itt nem Apple féle design patent-ekről van szó. ), mint az összes EU-s autógyártó. És mivel még egy sima német szabadalom és kb. 4000€-ba fáj, nyilván nem azért kérik a szabadalmi védettséget, mert szeretnének nagy számokat látni.
[ Szerkesztve ]
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
#33253120
törölt tag
válasz #86066176 #38 üzenetére
Gondolod?
Ma már egy pár éves közepes árú almaválogató gépben is olyan technika van, hogy óránként akár 8tonna almát egyesével lefotóz, megállapítja minden darabról, hogy hány % a zöld/piros arány, mekkora az átmérő, milyen mértékű ütődés van rajta, mennyire szimmetrikus, és a kért igény alapján külön-külön dobozba rakja.
Érted... Akár 1/10-ed mp alatt végez egy almával. És ez elavult technika lassú érzékelőkkel, amelyek nem biztonságspecifikusak.
És ennél sok gyorsabb, pontosabb, biztonságosabb érzékelési mechanizmus van ma is egy járműben.
Elektromos gázpedál, kormány (na itt fontos az érzékelés sebessége, és pontossága igazából) meg még sok más. Gyakorlatilag egy mai autóban majdnem minden benne van ami az önvezető autóhoz kell, csak nincs annyira összehangolva ami egy önvezető autóhoz kell. -
Lirion
addikt
válasz #86066176 #35 üzenetére
Honnan tudja a hőkamera, hogy az őzike?
Teljesen mindegy, hogy őzike, kecske, túzok vagy kisgyerek. Az automata észreveszi és megáll, az ember meg nem.
Hőmérséklet alapján nem tudod, milyen az út, hisz sokszor -10 fokban is lehet 140-el menni, és sokszor +5 fokban is csak lassan, mert pára lecsapódások vagy jeges szakaszok vannak...
Egy szenzorokkal telepakolt rendszer sokkal pontosabban fel tudja mérni, milyenek az útviszonyok, mekkora sebesség a biztonságos, mint egy ember. Az ember azt hiszi, hogy ő baromi jól vezet és tudja irányítani az autót szakadó esőben is 110-zel.
amit a sofőr messziről vagy közelről, de ki tud szúrni
Igen, mert minden sofőr folyamatosan az utat figyeli, hogy nincs-e egy banánhéj előtte.. Gondolom te se hajtottál még bele soha egyetlen gödörbe, kátyúba se, mert mindig időben észrevetted, hogy ki tudd kerülni.
Arról nem is beszélve, hogy az autósok nagy része hírből sem ismeri a követési távolságot, de a távolságtartó tempomat már legalább 10 éve képes ezt figyelni és ennek megfelelően lassítani.
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen autót vegyek?
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- PlayStation 5
- Xbox Series X|S
- Formula-1
- Indiában startolt a Poco X6 és X6 Pro
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care