Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tbsabo

    csendes tag

    válasz schawo #53 üzenetére

    Köszönöm a segítséget, remélem, sikerül túllépni a firewire vs. USB vitán. Otthoni hifi rendszerben van olyan stúdió DAC, ami jó, de ez ritka, illetve van olyan célrendszer (pl. ha íróasztalnál, egy pontból hallgatunk csak zenét), amikor előnyös lehet egy stúdió DAC aktív monitorral, egyébként célszerűbb otthoni hifi használatra szánt DAC-ban gondolkodni. Az USB sokáig gyenge pontja volt az ilyen DAC-oknak, a fordulat, szerintem, a sokat szidott Tenor TE8802 chippel következett be, illetve a mostani 32 bites chipek is képesek nagyon jó hangra megfelelő körítéssel.

  • rootkiller

    őstag

    válasz schawo #53 üzenetére

    A FireWire elterjedésére egész egyszerűen rá lehet húzni azt a sztorit hogy mivel a különböző stúdiók jelentős része Macet használ és a Maceken jó régóta feature a FireWire (korai PowerMac G4-emen 2db USB 1.1 mellett van két külső és egy belső FW400), ezért a régebbi gépekkel való kompatibilitás miatt is és a nagy számú Mac miatt is logikus a Pro Audioban FW-t használni.

    A consumer célra szánt DAC-ok tippre később kezdtek el terjedni mire már általánossá vált az USB 2.0 és a Windows PC-k száma is jelentősebb ezen a területen így erre a célra az USB volt a logikusabb döntés.

    De a fentieket nem tudom bizonyítani, parasztlogikán alapul.

    Nekem amúgy egy Roland Quad-Capture hangkártyám van, és ami felette van Octa-Capture illetve Studio-Capture is USB 2.0-val operál. Ez a termékvonal előtte FireWire-n ment (FA-65, FA-101), amellett hogy volt USB-s kártya is, de csak kis I/O számmal.

    [ Szerkesztve ]

    Artengo TR 990 Pro

Új hozzászólás Aktív témák