Új hozzászólás Aktív témák

  • tkazmer

    addikt

    remélem, még nem volt
    emberek, lehet örülni.
    :O

    úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

  • finest

    őstag

    válasz dabadab #96 üzenetére

    Most is vannak háborúk, pedig nem verik a gyrekeket a sulikban.

    “Don’t shoot, I’m Globish.”

  • Vladi

    nagyúr

    válasz finest #102 üzenetére

    Engem sosem ítéltek szobafogságra. Csak "mosogatás fogságra". :))

    Jáá, ez inkább tkazmernek ment. :B

    Neked inkább: hol van háború? Amerika, Európai Únió vagy Japán?
    Hol nem verik a gyereket? Dél Amerika, Afrika?

    [ Szerkesztve ]

    Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!

  • Vladi

    nagyúr

    válasz JagdPanther #104 üzenetére

    Megdöbbentő, de tudományosan megalapozott kísérlet.

    Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!

  • leviske

    veterán

    válasz tkazmer #101 üzenetére

    Én ugy érzem, hogy ezekkel a törvényekkel annak a gyereknek vették el az élethez való jogát, akit két fiatal srác megölt nem rég. :( Ha senki nem nevelheti a gyerekét, akkor a gyerekekkel egyre inkább nevelés szempontjából kell foglalkozni a tanároknak>>a diákok nagy része nem fogja érteni az anyagot>>kompenzálják azzal, hogy aki érti, azt bedobják a tóba néhány vasdorong megsuhintása közepette. :o

    A *ülye, értelmetlen törvényeivel az állam többet árt a diákonak/gyerekeknek, mint használ. :( Ennek kb annyi értelme van,mint hogy nekem műszaki suliban felére csökkentik a fizika óraszámot, hogy legyen hely a + angolnak. (Megjegyzem heti 5 angol van!)

    [ Szerkesztve ]

  • Vakegérke

    veterán

    Nos, hogy témánál maradjunk.

    Végülis egy gondolat körül bóklászunk. Kié a felelősség? Írásomban kifejtettem véleményemet. Elnézést, idézem:

    "A szülő felelőssége elsődleges.
    A tanárnak csak akkor van felelőssége, ha "eszközt" kap a kezébe ahhoz, hogy kordában tudja tartani a diákjait.
    Minden felnőtt felelős, aki tétlenül nézi, hogy egy minisuhanc dohányzik, szipuzik, iszik, randalírozik."

    Egy gyerek önfejű, irányítani kell. Ha lehet szép szóval, ám ha úgy nem megy, akkor kell valami, ami jobb útra téríti.
    Egy gyerek képtelen felfogni azt, hogy ami brahi, az nem biztos, hogy jó is. Lásd cigi, pia, drog. Akkor most dönthet helyette a felnőtt, vagy sem? És ha nem hallgat a jó szóra, amellyel egészségét védik, mi légyen a teendő? Tán könyörgőn térdre kéne borulni egy gyerek előtt?
    Egy gyerek igazából nem látja a jövőt, nem érzi át a tanulás fontosságát. Kényszerítsük rá, vagy maradjon bunkó?

    Erkölcs, becsület, mások tisztelete!
    Ezt tessék - akár szó szerint - beleverni az ifjúságba, hogy soha többé ne legyen ilyen jellegű topic.

    tkazmer (#101): Ez már a vég. Siralmas. Ezt felnőtt emberek találták ki? Ecsém, csak szójjá, aztán lesittelik a faterodat...
    Erre csak azt tudom mondani, hogy amíg egészséges a gyerek, verésnyomok nincsenek, senki nem szóljon bele abba, hogy neveli a szülő a gyereket. Ez vonatkozik a pedagógusokra is.
    Ám ha úgy vélik a főokosok, hogy kötelesek a felnőttek a gyerek akarata szerint ugrálni, akkor neveljék ők a rosszcsontot.

    Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)

  • bambano

    titán

    válasz leviske #106 üzenetére

    Egész pontosan a gyerek pillanatnyi érdekeit a hosszú távú érdekei fölé helyezik, ami nem feltétlenül helyes.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • JagdPanther

    aktív tag

    válasz bambano #108 üzenetére

    vagyis pontosan így van :D késő van már no :B :W

    [ Szerkesztve ]

  • finest

    őstag

    válasz Vladi #103 üzenetére

    A Milgram-kísérletedet sem Afrikában vagy Dél-Amerikában csinálták. :(

    “Don’t shoot, I’m Globish.”

  • finest

    őstag

    válasz philoxenia #61 üzenetére

    Pápua Új-Guinea az emberevők világa, még ma is gyakorolják, igaz, csak titokban: megeszik a természetes halállal eklhúnyt szülőket, nagyszülőket. Talán a fejvadászat már nem dívik, de kitudja? A mi tanárainknak nagy elégtétel lehet az ilyen hírt olvasni, de az igazi, amiről szerintem a hír hallgat, az volna, ha utána a falusiak lakmároztak volna a tanár hullájából, mert hitük szerint, így annak bölcsessége átszáll rájuk a kajával. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    “Don’t shoot, I’m Globish.”

  • Crystalheart

    senior tag

    válasz Vladi #103 üzenetére

    "Engem sosem ítéltek szobafogságra. Csak "mosogatás fogságra". :)) "

    Jááj, az még rosszabb is. :D

    Nálunk a legkeményebb szankció a számítógéptól való eltiltás. Huhh, egy gépfüggőnél rendes rohamokat is okozhat! :DDD

  • Rive

    veterán

    válasz bambano #75 üzenetére

    Tanár nem üthet meg diákot. Ez egy olyan szintű alapszabály, amit semmilyen esetben nem lehet megszegni.
    Vegyünk egyszerű példának egy ideiglenes gyermekotthont. Azt a fajtát, ahova azok a gyerekek kerülnek, akiknek a szülei valami oknál fogva átmenetileg elvesztik a képességüket, lehetőségüket a gyerek ellátására.
    Vehetnénk mást is, de ez legalább egy konkrét, megtörtént eset.

    Az otthonba bekerülő gyerekek tekintélyes része alapból sérült valamilyen szinten. Egy része pl. oly módon, hogy a fizikai bántalmazást is az amúgy természetes módon igényelt szülői figyelem jelének érzékeli.

    Ilyen gyerekeknél szok' előfordulni az, hogy 'sír a pofonért'. Azaz minden eszközzel megpróbálja kiprovokálni a felnőtt figyelmét. Amit ő ugye akkor érez, ha valamilyen szinten bántalmazzák.

    A lakókat rendszeresen viszik kirándulni, sétálni, játszótérre, etcetera. Az említett gyerekre ekkor jön rá a bolondóra. Ugrál, szaladgál, ki-be ugrál a parkoló autók közül, le az úttestre, a kocsik elé.

    Te vagy a gyerekek felügyeletével megbízott személy. Mit teszel? Hagyod, hogy a gyerek figyelem utáni vágya életveszélyes helyzetet teremtsen? Megpróbálsz a lelkére beszélni, amit ő ugye képtelen a figyelem jelének érzékelni, sőt - úgy érzi, hogy most aztán végkép nem is akarsz vele törődni?

    /// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!

  • wiggen123

    aktív tag

    válasz VaniliásRönk #98 üzenetére

    :C Szerintem semmi, de ez a magánvéleményem. A válaszra én is kíváncsi lennék.

    Sometimes you win, sometimes you learn.

  • sztikac

    őstag

    válasz finest #111 üzenetére

    "Pápua Új-Guinea az emberevők világa, még ma is gyakorolják, igaz, csak titokban:"
    ha csak titokban, akkor te honnan tudod :DDD

  • rii

    nagyúr

    válasz Vladi #5 üzenetére

    " ... Amúgy miben jobb az, ha a tanár veri a diákot. Esetleg alázza meg, teszi tönkre? .... "

    mert az hol jobb, mint jelen esetben, hogy a diák alázza a tanárt?

    és maradjunk csak a láb az asztalon eseténél
    meg a visszabeszélésnél

    szerintem teljesen helyes egy kurva nagy pofon, mert a tanárnak ez az utolsó lehetôsége, hogy csorbát szenvedett tekintélyét megpróbálja helyrepofozni

    azzal hogy kirúgták, hatalmas nagy hibát követett el az iskola

    piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg

  • shtml

    őstag

    Csak pár hozzászólást olvastam el, talán mások is írtak ahhoz hasonlót, amit én fogok.

    Nagyon nem értek egyet a testi fenyítés alkalmazásával, semmilyen formában. Mondom ezt annak ellenére, hogy sok esetben bizony úgy érzem, jót tenne egy-egy embernek, diáknak. Az írásban említett esetben is túlzónak érzem a tanár reagálását, bár emberileg megértem őt és a felháborodását. De úgy érzem, a testi erőszak csak akkor lett volna jogos a diákkal szemben, ha a diák megütötte volna a tanárt. Gyanítom, hogy a diáknak - aki persze tagadhatatlanul kivételesen nagy bunkó lehet - a kurvaanyázás kb. olyan közömbös kifejezés lehetett, mint másnak a jó reggelt kívánás. Attól, hogy szerencsétlen tanárnak nem volt semmi más eszköze - és ez nem is az ő hibája volt - , még nem lesz jó megoldás az erőszak.

    Mások is írták, hogy a tanár kezében nincsenek hatékony fegyelmezési eszközök. Ez bizony így van, ám a testi fenyítés több szempontból sem jó megoldás, most csak álljon itt kettő:

    1) A tanárok között is vannak szép számmal nem a pályára való emberek, akiket a diákok okkal és joggal néznek le. Vannak cezaromániás tanárok, akik itt élnék ki uralkodni vágyásukat. Vannak, akik a testi fenyítéssel kompenzálnák kisebbrendűségi komplexusukat vagy tekintélyük hiányát. Pedig a tekintélyért meg kell dolgozni, ki kell azt érdemelni, veréssel nem lehet megteremteni. Röviden: csúnyán vissza lehetne élni a testi fenyítés intézményével.

    2) Dacot szül. Amikor én általános iskolás voltam, nálunk az iskolában még volt tanári pofon, körmös, sőt ennél durvább dolgok is. (Falun többet megengedtek maguknak a tanárok.) Egy tanár különösen gyakran körmösözött, érdekes módon a legrosszabb tanár. A tananyagot (oroszt tanított) nem tudta rendesen leadni, pontosabban egyáltalán nem adta le, csak óra végén megmondta, mit kell megtanulni a könyvből. Nem is becsültük sokra és ezt ő is érezte. A körmösözéssel hiába próbált tekintélyt teremteni magának, a legtöbb fiú még a könnyein át is (mert nagyon erősen ütött) a szemébe nevetett.

    Nem mondom, hogy nem használhat alkalmanként az a bizonyos makarenkói pofon. De az is csak akkor használ, ha ritkaságértéke van. Akkor még évekkel később is emlékezni fognak rá, tehát lesz nevelési hatása. Ha rendszeressé válik, akkor már csak az marad meg, hogy XY tanár egy brutális vadállat volt.

    Őszintén szólva nem tudom, mi lenne az ideális megoldás, hiszen tudni kell, hogy a nevelés nem csak az iskolán múlik. Kellene, hogy legyen a tanár kezében hatékony fegyelmezési eszköz, de csak akkor, ha azt ellenőrzött módon alkalmazzák és nem tud vele visszaélni a tanár. Közhely, de igaz, hogy az iskola maga a társadalom, kicsiben. A társadalom általános eldurvulását ne verjük rá kizárólag az iskolára és ne is várjunk rá megoldást csak az iskolától.

    Azok az idők végérvényesen elmúltak, amikor veréssel lehetett tekintélyt szerezni az iskolában. Az erőszak (és a testi fenyítés az) erőszakot szül és ez nem jó. Ne sírjuk vissza az iskolai veréseket.

    A szak­ember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki min­denre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)

  • shtml

    őstag

    válasz leviske #106 üzenetére

    nekem műszaki suliban felére csökkentik a fizika óraszámot, hogy legyen hely a + angolnak. (Megjegyzem heti 5 angol van!)

    Az angol nyelvismeret hiányát akkor fogod igazán érezni, amikor később, már a szakmádban dolgozva, képtelen leszel megérteni egy angol nyelvű műszaki leírást. Vagy általánosságban képtelen leszel a szakmai továbbfejlődésre, mert nem érted meg az angol nyelvű (és csak e nyelven elérhető) szakirodalmat.

    A fizika óraszám csökkentése persze tényleg nagy baromság. Inkább növelni kellene - akármennyi van hetente, pár fizikaórával több soha nem árt.

    A szak­ember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki min­denre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)

  • Vakegérke

    veterán

    válasz shtml #118 üzenetére

    Senki sem akar taslást, vagy körmöst kapni. Fél tőle, és ez a kulcs. Ha már hiányzik a tisztelet a gyerekből, legalább a félelem vegye el a kedvét a renitens viselkedéstől, avagy szorítsa tanulásra.

    Lehet, hogy a megszólalók némelyike beteg, de állapota mégsem leszármaztatható a tanári pofonokból. Nem tört csontunk, és kész.

    Nálunk is volt véreskezű tanár, állandóan üres terület volt körülötte, kerülte mindenki. Egyszerűen nem adtunk rá okot, hogy üssön. Egyszerű ez, kérem tisztelettel.

    Ami pedig az elnéző hümmögést illeti, csak egyetlen kérdés.
    Tegyük fel, hogy kedves édesanyád tanár, és egy suhanc bunkó módon beszól neki. Nem taposnád ki a belét, ha tehetnéd?

    [ Szerkesztve ]

    Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)

  • celeron

    senior tag

    válasz dabadab #96 üzenetére

    Huhha Ez tényleg elég értelmes hsz volt. :B
    Nem is tudtam hogy nagyimék rendeztek világháborút. De várj megkérdem. :DDD :F

  • shtml

    őstag

    válasz celeron #121 üzenetére

    Talán nem hiszed el, de tényleg értelmes hozzászólás volt. Ha nem értetted, az nem dabadab hibája.

    A szak­ember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki min­denre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)

  • shtml

    őstag

    válasz Vakegérke #120 üzenetére

    Az apám volt tanár, így van/volt némi belátásom a dolgokba. A kérdésedre válaszolva, persze, kitaposnám még az életet is belőle. De a lényeg éppen az, hogy nem tehetem meg és ez jó így, mert az önbíráskodás többnyire nem vezet sehová - vagy ahová vezet, oda én nem szeretnék kerülni.

    Attól, hogy az oktatás átesett a ló túlsó oldalára és a tanárokat kiszolgáltatja pár igencsak bunkó diáknak (akik ellen még az iskolának, sőt a társadalomnak sincs semmi eszköze), még nem kell visszasírni a testi erőszakot. Egy igazságtalanságot nem lehet egy másikkal jóvátenni - vagy legalábbis nem célszerű. Találni kell jobb megoldást, még akkor is, ha ez sokkal nehezebb, mint lekeverni egy maflást.

    Talán egyfajta megoldás lehetne valami ahhoz hasonló, amit a büntetésvégrehajtásban is alkalmaznak több helyen, persze nem Magyarországon, ha valaki kisebb súlyú vétséget követ el. Az illető diákot egyheti társadalmi munkára kötelezném pl. egy kórház mosodájában - a munka ne legyen megalázó, de legyen nehéz. Persze szigorúan ő lenne ott az egyetlen ilyen munkára kötelezett, nehogy kialakuljon egyfajta bandaszellem. A ledolgozott hetet követő hétvégén látogatást szerveznék neki egy börtönbe, ahol megtekinthetné, milyen körülmények között élnek azok a nagyfiúk, akik hozzá hasonlóan kezdték.

    Ha ez nem az első ilyen megnyilvánulás volt az adott diáktól, akkor át lehetne helyezni egy ilyenek nevelésére szakosított intézménybe. Ott aztán vagy észhez térnek, vagy alaposan felkészülnek a börtönre, ahová előbb-utóbb úgyis kerülnek. Persze a jelenlegi kiherélt oktatási-nevelési rendszerben reménytelen az ehhez hasonló megoldás. A diák és a szülei röhögnek a markukba, hiszen még egy másik iskolába sem lehet átirányítani az gyereket.

    (Tudom, egy ilyen intézet sem feltétlenül jó megoldás, de ne várd, hogy itt és most megoldást adhatok olyan problémára, amelyre a nálam sokkal okosabbak és tapasztaltabbak sem találtak eddig.)

    A szak­ember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki min­denre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)

  • JagdPanther

    aktív tag

    válasz shtml #122 üzenetére

    a világháború pont az olyan túlzott liberális és álbaloldali értékrendek elképesztő térnyerése ellen robbant ki mint amilyen a mai Magyarországon megfigyelhető és erősen köthető egy bizonyos etnikumhoz de ez nagyon off :o

  • Rive

    veterán

    válasz JagdPanther #124 üzenetére

    Ez nem off, hanem konkrét hülyeség.

    /// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!

  • Vakegérke

    veterán

    válasz JagdPanther #124 üzenetére

    Szépen kérlek, hogy ezt a vonalat lehetőleg ne feszegesd ebben a topicban.
    Köszönöm.

    Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)

  • MichaelSD

    őstag

    válasz shtml #123 üzenetére

    A szigor nem egyenlő a fizikai fenyítéssel. Apám német és porosz nevelést adott nekem, a jó és rossz oldalával együtt, de egyszer nem püfölt meg.

    A társadalmi munka jó ötlet, csak megint az a gond, hogy a gyereket felügyelni kell, stb. és az drága. A társadalom (=politikusok) nem találnák költséghatékonynak.
    A börtön, jelenlegi formályában, a legnagyobb butaság ami létezik, különösképpen gyerekeknél. Csak azt érjük el, hogy még deviánsabbak és harciasabbak leszenk mire kijönnek.

    A gond az, hogy a társadalom, szülők és a gyereknek más-más rendszer lenne optimális. A kérdés az hogy, mit tartunk fontosnak.

    JagdPanther: társadalom teljesen más volt nagyapáink korában, mint ma. Azzal érvelni, hogy ami akkor jó volt az mi jó nem állja meg helyét érvek nélkül.

    [ Szerkesztve ]

    XMPP: sdmichael@kdetalk.net

  • bambano

    titán

    válasz Vakegérke #120 üzenetére

    A gyerekek egymás között is verekednek. Ha a tanár megveri őket, úgy csapódik le bennük, hogy a haverral pofozkodtak egyet az udvaron.

    Nekem ez a személyes tapasztalatom. Ergo ha megvered, degradálod magad a haver szintjére.

    A véres kezű tanárral semmi gond nincs, egyszer megüti a gyereket, akkor bemegyek hozzá és megverem. Ha verekedni akar, ne egy 20 kilós 10 éves gyerekkel verekedjen, álljon elém, majd lenézek rá és megoldjuk.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • leviske

    veterán

    Én egyszerűen ugy érzem, hogy ha a mai szülők többet foglalkoznának a gyerekeikkel, akkor nem kéne semmi féle fizikai fenyítés és nem a tanároknak kéne sulykolni a gyerek fejébe az alap illemszabályokat... :(

  • #64791808

    törölt tag

    válasz tkazmer #101 üzenetére

    Egyrészt - ahogy bambano is leírta - keverik a szezont a fazonnal. Az, hogy a gyerek mit AKAR csinálni, és mi az érdeke, az két külön dolog.

    A másik, hogy a honlapon nem látom a kötelezettségeket. Nem látom leírva, hogy a gyereknek legjobb tudása szerint helyt kell állnia abban a közösségben, amelyben van, és még sokmindent nem látok.

    Nem lehet szobafogságra ítélni? Értem, akkor a gyerek oda megy, ahová akar, csinál azt, amit akar, de természetesen a felelősség nem az övé. Agyonb*sznám gereblyével a sólyomlacit is, takarodjon vissza parkőrnek, meg az összes elferdült gondolkodású okoskodó ombudsmant. Ugyanis baromi nagy figyelmet kapnak mostanában a jogok, de a kötelezettségekről senki nem beszél.

  • bambano

    titán

    válasz leviske #129 üzenetére

    Azt a helyzetet, hogy a szülők nem foglalkoznak eleget a gyerekkel, még nem kellene továbbrontani azzal a tévesen liberálisnak gondolt állásponttal, hogy akkor a gyereknek már mindent szabad.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • tkazmer

    addikt

    válasz #64791808 #130 üzenetére

    A másik, hogy a honlapon nem látom a kötelezettségeket.
    a fő gondom nekem tulajdonképpen ez.

    a szobafogságról: én mindig csak 'nevettem', ha esetleg ilyesmire 'ítéltek', ugyanis kiváló könyveket találtam a könyvespolcon olyankor. az mondjuk igaz, hogy összesen 1 szobafogságra emlékszem, talán 2-re:)

    úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

  • leviske

    veterán

    válasz #64791808 #130 üzenetére

    "Ugyanis baromi nagy figyelmet kapnak mostanában a jogok, de a kötelezettségekről senki nem beszél."

    Mert manapság az embernek joga van a kötelezségei be nem tartására. :)

  • joshua7

    veterán

    válasz bambano #128 üzenetére

    Inkább beszélgess el a gyerekeddel, h miért fajult el a dolog odáig, h megütötte őt a tanár...
    Ettől függetlenül persze én is elítélem a verekedést/ütlegelést, de az édes-drága, áldott jó, tisztelettudó gyerekkel sem ártana elbeszélgetni. :U

    Semper Fi

  • bambano

    titán

    válasz joshua7 #134 üzenetére

    A kettő nem zárja ki egymást.
    A tanári pofozkodásnak lehet egy olyan hátulütője is, hogy egy-két felsőbb tagozatos gyerek már elég nagy ahhoz, hogy ha pofont kap, leveri a tanárt a porba.

    Úgyhogy maradok annál, hogy a tanár ne pofozkodjon.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • joshua7

    veterán

    válasz bambano #135 üzenetére

    Igen, egyetértek. Csaképp a családok házatáján is rendet kéne tenni. A mai ifjúság nagy része katasztrófa...

    Semper Fi

  • kicsitomi88

    őstag

    Ilyenkor csak a kedvenc történelem tanárnőm tudom idézni akinek az óráján soha egy hangos szó nem hangzott el pedig egy fiúgimnázium legrenitensebb osztályát tanította akik más órákon szinte őrjöngtek. "Ha valaki fegyelmezés céljából megütne egy gyereket az nem tanár hanem egy állat."

    Nem értem miért kéne félelemmel telt tisztelettel nézni egy tanárra. Az én történelem tanárnőm első órán megmondta: Egyenrangúak vagyunk, partnerek. Megpróbál mindig következetes lenni és igazságos, ha gond van szóljunk neki és megbeszéljük. Az egyetlen olyan tanár volt a suliban aki így gondolkozott és az ő óráján volt a legnagyobb rend.

    Volt egy baromállat előző rendszerből maradt elektro tanárom - igaz a történelem tanárnő is 35 éve tanított - aki viszont a régi elveket vallotta. Egyszer hirtelen lett egy egyesem a naplóba és bukásra álltam. Megkérdeztem, honnan van az egyes mert én nem emlékszem rá erre elkezdett ordibálni, hogy hogy merem meghazudtolni meg azonnal álljak fel és menjek ki a teremből. Felálltam szó nélkül, kimentem, lehiggasztottam magam. Benyitottam és már elkezdett újra ordibálni, mondtam neki, hogy most én beszélek. Halk szavakkal az osztály dermedt csendjében elmagyaráztam neki, hogy szünetben szeretném ha eljönne velem az igazgató úrhoz mert úgy gondolom az az egyes indokolatlanul került oda, és nem érdekel, hogy Ön mit gondol, de én addig viszem feljebb az ügyet míg igazam nem lesz és erre van 30 tanúm. Szünetre az egyes eltűnt a naplóból.

    Na az ilyen tanárok lennének az elsők aki ütnének, nem azok akik eleve normálisak.

    Remélem hamarosan kipusztul az az emberi csoport mely így visszakanyarodna egy ilyen zsarnoki rendszerhez melyben a tanuló nem ember hanem egy kiszolgáltatott egyén lenne.

    [ Szerkesztve ]

    90 87.5 87.8 87.5

  • leviske

    veterán

    válasz kicsitomi88 #137 üzenetére

    Szerintem sem szabadna, hogy a tanárok "nevelési" jogot kapjanak, de a diákoknak sem szabad hagyni, hogy megfélemlítsék a saját tanárukat.

    Még mindíg azt vallom, hogy a szülőnek kéne nevelni a gyereket. Nem veréssel, hanem azzal, hogy foglalkozik vele. Ha egy gyerek ugy nevelkedik, hogy tudja, mi a jó és mi a rossz, akkor nem fog ellenkező képpen cselekedni...az agresszió teljesen felesleges és csak mégtöbb agressziót szül. :(

  • Vakegérke

    veterán

    Csak egyetlen mondatot ragadnék ki shtml barátunk javaslatából.

    "Az illető diákot egyheti társadalmi munkára kötelezném pl. egy kórház mosodájában - a munka ne legyen megalázó, de legyen nehéz."

    Az ötletet jónak tartom, csak nem kivitelezhető. Milyen munkát nevezünk megalázónak? Megalázó egyáltalán a munka?
    Szerintem sántít a javaslat, hiszen egyenes út a munka megútálása felé.
    Jó, rendben, büntetésként beosztják a diákot X kórház mosodájába, ahol mondjuk meg is jelenik időben. Két zsák szennyes megemelése után úgy dönt, hogy ő márpedig ezt nem csinálja. Nem azért, mert nagyon nehéz, hanem azért, mert ha a szüleinek, tanárainak is beint, akkor itt se fog szorgoskodni. Három eset lehetséges.

    1., Megjelenik naponta, igazolják az idejét, bár nem csinál semmit.
    2., Elküldik a fenébe, aztán találja ki az iskola, miként bünteti meg a diákját.
    3., A dolgozók munkára serkentik, és mivel másként nem megy, kicsit "megdorgálják" a diákot.

    A harmadik megoldás valóban hatékony, csak újra itt a dilemma. Az erőszak győz, holott épp ez ellen ágálnak sokan. Viszont dolgozik a diák, az tény.

    Újra és újra visszatérünk a szülők felelősségére. Ugyanis ők a kulcsfigurák. Mintaként kéne szerepelniük a gyerek előtt, nekik kéne tisztességre tanítaniuk őt. Ha ez működne, nem lenne ennyi gond az oktatásban.

    Elmondom, én hogy csináltam.
    Már dedós korukban sem hagytam gyerekeimet sem hisztizni, sem követelőzni. Csak kétszer szóltam valamiért, harmadszorra puffant a fenekük. Az arcukat sosem ütöttem.
    Köszönni kötelező volt nem csak családban, hanem mindenkinek, akit ismertünk, vagy akinek én, vagy az anyjuk is köszönt. De nem ám csá, meg helló, mert az ilyenért kicsit bokán billentettem őket.
    Ha valamelyik elkövetett valami stiklit, ami nem kívánt azonnali megtorlást, megtárgyaltuk a büntetést. Tessék kérem kapaszkodni. Néha a bűnös szigorúbb ítéletet hozott, mint amit megérdemelt. Ilyenkor persze kitárgyaltuk a dolgot, és megállapodtunk méltányossági alapon. Mondjuk három napi tv nézés kihagyás, kedvenc játéktól tiltás, én játszom a kisvonattal, ő hozzá sem nyúlhat, ilyesmi. Becsülettel kitöltötték a büntit, soha nem volt gond.
    És eljött az az idő, amikor egyszerűen nem volt szükség büntetésre.

    Tisztességre, becsületre neveltem őket. Csóró lévén csak ennyit tudtam nyújtani.

    [ Szerkesztve ]

    Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)

  • SystemRoot

    őstag

    A szerző álláspontja sztem is téves, azonkívül én úgy gondolom hogy ilyen kérdés megítélésre ismerni kell a pszichológia tudományát mélyen. Tehát igen ezt egy felsőbb politikai vezetésnek kell fentről az eredmények alapján meghatározni. Ne higgyjük hogy a nevelés az egy szubjektív dolog, vannak hozzá kutatások, és tesztek. Persze iszonyat bonyolult, de ahogy az szerzőnk ír, nekem az jön le belőle hogy ez csak egy amolyan érzelmi ítélet, talán mert neki így volt gyerekkorában és ezt szokta meg, vagy talán mert ő is indulattal gondolkozik. Persze az álláspontja nem mondhatom hogy alaptalan, teljesen védhető, csak nem így. Le kell vezetni hogyha ilyen rendszer lenne, akkor annak a kihatásai egyértelműen szolgálnák a kitűzött céljukat(miszerint erkölcsös és rendes gyerekeket nevel) és semmiféle mellékhatással nem rendelkeznek.

    Namármost, vegyük a lecsúszott cigány rétegek példáját, ott jellemző az erőszak mindenféle formája. És lám mit látunk erőszakosak a cigány gyerekek az iskolába(általánosítás persze, de annak igaz). Lehet hogy az erőszak erőszakot szül? Miért gondoljuk hogy a fenyítés nem csak tovább deformálja az egyébként is feltételezhetően rossz lelkületű delikvenst. Miért gondoljuk azt hogy a megfélemlítés, nem gyűlöletet szül hanem motivációt. Még ha így is lenne hogy motiválná a gyereket a rendes viselkedésre és tanulásra (és nem megutáltatná...) akkor is felmerül a kérdés hogy ez a motivációs út ekvivalens e azzal amikor normális emberi lelkülethez mérten szóbeli neveléssel érjük el ezt. Mert ha nem, ha más fajta ez az eredmény, pl effektív olyan szempontból hogy tanár elött rendesen viselkedik a gyerek mert fél, mivan ha egyáltalán nem fogadta be a "nevelést" és amint kilép az iskolából rögvest beleköt a kisebb diákba, és összeveri őket, vagy egyéb dolgokat csinál.
    Szal ezen el kéne gondolkodni.

    [ Szerkesztve ]

    Wisdom is the principal thing; therefore get wisdom: and with all thy getting get understanding.

  • #64791808

    törölt tag

    válasz Vakegérke #139 üzenetére

    A megalázót mostanában keverik azzal, hogy "ciki". A mosodai munka lehet ciki, de kérdem én attól, aki szerint megalázó: ha a mosodában nem dolgoznak, akkor a szaros gatyádat ki mossa ki?

    Ennek a képletnek egyébként nincs megoldása. A világban mindenhol összekeveredett a szabadság és a szabadosság, ehhez itthon társul a kiforgatott jogi felfogás, és a "mindenkinek mindent lehet", bele egy cseppnyi "az erősebb kutya baszik" szabállyal.

    Egyetlen megoldás lenne: ha ezekkel a normákkal lehetetlen lenne célt érni. Például hiába a vajda vagy a miniszter fia volt az, aki pofánrúgta a tanárbácsit, egy év pihenő és közmunka. Akkor a szülők is rá lennének kényszerülve, hogy tudás- és teljesítményalapú értékrendet adjanak át a gyerekeiknek, mert nem megy máshogy.

    De hogy példával éljek: a szülő mért biztassa a gyerekét munkára, a segéllyel majd'annyit lehet keresni? Mért tiltsa a szülő az iskolai agressziót, ha a gyerek célt ér vele, de nem büntetik? Rá kellene ébredni, hogy a magyar csak a büntetésből ért. A közlekedésnél már rájöttek, hiába kalap szar a szabályozás, akkor is be-fogják-tartatni. Itt a szabályozás normális lenne, csak egyszerűen büntetni kellene azt, aki nem tartja be.

    Vakegérke: mi nehezen indultunk, de mikor már 6-7 éves lettem, elég sok dolgunk volt, saját ház, kocsi, nyaralni mentünk, tehát viszonylag jó körülmények között nevelkedtem. De soha senkitől nem hallottam, hogy hisztiztem volna, és a húgomnál sem emlékszem még csak hasolnlóra sem. A szüleink ugyanis hasonlóan neveltek, mint ahogy te is leírtad. Kicsiként szétszedtem a lemezjátszót, apám 2 napig rakta össze. Semmi baja nem lett, csak kíváncsi voltam. Képzeld el, hogy jössz haza, és a kölyköd atomjaira szedte a videódat... Egy hangos szó nem volt, elmondták, hogy ezt ne csináld többet. Ugyanakkor egyszer rohantam át szétnézés nélkül az úttesten, apám úgy elvert, mint a lovat. Azóta tudom, hogy engem elütni nem fognak. És hasonló sztorik ezrei vannak még, ami miatt mindig én voltam a szószóló, aki először felállt, és elmondta a tanárnak, hogy márpedig ez így nem igazságos, nem jó, de soha nem tudtak velem semmit kezdeni, mert egy határt soha nem léptem át.

    A partnerségről: régen működött, mert a diák ráébredt arra, hogy "némmánbammeg ez nem is olyan hülye". Ma már általános iskolában mindenki okosabb, mint a tanár, mindenki felülbírálhatja őt, részben joggal, részben ok nélkül. Gimnáziumba már eleve úgy érkeznek a diákok, hogy a tanár egy baromarcú. Innen nem egyszerű partnerséget kialakítani... És végül: egy Jó Tanár mit tehet? Értéket, tudást ad át. Na de ha a gyerek azt hozza otthonról, hogy ezek nem érnek semmit, csak az erő...?

  • Vakegérke

    veterán

    Szépen kérek mindenkit, felejtsük már el a cigányozást. A manapság tapasztalható tiszteletlenség nem köthető rasszhoz, népcsoporthoz. Korosztállyal kapcsolatos probléma, és kész.

    SystemRoot: Van a Logout-on pszichológus Cs.Orsolya személyében. Nem alkot véleményt, vagy csak nem olvasta a cikket és a hozzászólásokat.
    Való igaz, írásom indulattal teljes. Vagy talán birka türelemmel kéne mosolyognom, amikor taknyos kölyök felnőtt embert rugdal? Más is pálcát tört az erőszak mentesség mellett, mégis kitaposná a szuszt abból, aki anyukájának beszólna. Vagyis nem tenné, hiszen az már erőszak. Ám az indulat ott van benne is. Úgy is kell, robbanj fel mérgedben, a kölök meg hadd röhögjön bele mindenki képébe.
    Sajnos a probléma nem csak az iskolákban van jelen. Különböző rendezvények alkalmával sikkes bemutatni a felsorakozott rendőröknek, disznónak nevezni, kővel dobálni őket. Ilyetén módon növekedhet az ifjúság sérthetetlenségébe vetett hite. Akkor komolyan gondolhatja bárki is, hogy hallgatni fognak egy halk szavú, szelíd tanárra?
    Ha nem tudsz magyarul, a Te nyelveden szólok Hozzád, hiszen abból értesz. Nem értesz a szép szóból? Két taslás, attól majd a sarokba húzódsz.
    Igen, én is nyakasok, körmösök közt nőttem fel. Érdekes, az én korosztályom korántsem agresszív. Akkor most hogy is van ez az erőszakot szülés?

    Cerebellum: Közel húsz évig voltam sofőr az egyik budapesti kórháznál. Az én feladatom volt (többek közt) a szennyes ruha szállítása. Testközelből "élveztem" a pisis lepedők szagát, az ágyneműből kiguruló kakit. Megalázó? Hát persze, ha a munka megalázó lehet. Számomra nem volt az.
    Ami az "egy év pihenőt" illeti, én is jó megoldásnak találom, viszont tehetetlenek az iskolák, nem csaphatnak ki diákot. Szerencsétlen megrúgott, megalázott, lelkében megtört tanár bácsi viszont nem tanít többé. Hány pedagógus fog még távozni a szakmából? Meg lehetne törni a suhancokat, de hát ugye az már erőszak. Inkább vesszenek a tanárok.
    Egy tanár legyen sérthetetlen. Ezt kéne tűzzel-vassal elérni.

    A lányom egyszer szétszedett egy zsebszámológépet. Nem nagy tragédia, egy ujjal sem nyúltam hozzá. Leültünk, és megbeszéltük a dolgot. Ő is csak kíváncsi volt, és még meg is kellett dícsérnem, hiszen órás csavarhúzót használt, tehát a szerelés szakszerűnek volt mondható. Na, akkor most mi legyen? Talán ha összeraknád, az nem lenne butaság. Az volt a nem semmi. Figyeltem mit csinál, élveztem, hogy töprengőn rakosgatja helyére a billentyűket, csak aztán az egyik nem volt sehol. Vad keresgélés, négykézláb közlekedett a szobában. Hogy ne legyen könnyű a dolga, a padlószőnyeg is barna, a billentyű is. Megtalálta. Hurrá, csavarok a helyükre, bekapcsol, kijelzőn ott a nulla. Csakhogy a billentyűk nem voltak megfelelő helyen, mondjuk a 9-est lenyomva 4-est írt, stb. Na, újra szétszed, összerak. Sajnáltam is a lányomat, meg jót nevettem is titokban rajta. Görcsösen küzdött, és egyáltalán nem találta már szórakoztatónak a dolgot. Minden jó, ha a vége jó, sikerült neki. Jó lecke volt.

    Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)

  • shtml

    őstag

    válasz Vakegérke #139 üzenetére

    Direkt kihangsúlyoztam, senki ne várja, hogy készen adom a kidolgozott tökéletes megoldást. Olyan okos még én sem vagyok...;]

    A lényeg az, hogy feledjük már el az erőszakot a nevelésben. SystemRoot igen helyesen részletezte, miért nem jó az.

    Ez persze nem zárja ki azt, amit Cerebellum írt (úttesten átrohanás körülnézés nélkül), mert ez épp az a verés, amelyet a gyerek még felnőttkorában is meg fog köszönni az apjának. Itt gyakorlatilag egy életre szóló feltételes reflex, vagy inkább gátlás alakul ki a gyerekben, amely az életét hivatott megvédeni. De hát ez igen rendkívüli eset és a legtöbb gyereknél eleve nincs rá szükség, mert vagy eleve óvatosabb, vagy tanul más kárán.

    SystemRoot:
    Ne higgyjük hogy a nevelés az egy szubjektív dolog, vannak hozzá kutatások, és tesztek.

    Ez így igaz. Ám az is igaz, hogy a gyerekek annyira különbözők lehetnek, hogy bizony szükség lehet egyénenként is foglalkozni a nem általános esetekkel. Nem biztos, hogy jó megoldás a viccbéli hajvágó automata. (Na de mindenkinek más a fejformája...! - Persze, de csak először!)

    Vakegérke:
    Egy tanár legyen sérthetetlen. Ezt kéne tűzzel-vassal elérni.

    Ez csak akkor áll, ha sikerül elérni, hogy a pályán csak kiváló tanárok dolgozzanak.
    Ha a sérthetetlenséget fizikailag érted, akkor egyetértek, amennyiben a tanárok is sérthetetlennek tekintik a gyereket. Fizkiailag, persze.

    Sajnáltam is a lányomat, meg jót nevettem is titokban rajta. Görcsösen küzdött, és egyáltalán nem találta már szórakoztatónak a dolgot. Minden jó, ha a vége jó, sikerült neki. Jó lecke volt.

    Remélem is, hogy jó lecke volt és legközelebb egy cucc szétszerelése előtt megnézte, esetleg leírta, hol vannak, hogyan helyezkednek el az alkatrészek. Így már ugyanis sokkal könnyebb újra összerakni.:DDD

    Edit: De remélem, ez nem vette el a kedvét attól, hogy továbbra is szétszerelgessen tárgyakat.:DDD

    [ Szerkesztve ]

    A szak­ember olyan barbár, akinek tudatlansága nem terjed ki min­denre. (Stanislaw Lem: Az Úr hangja)

  • Omega81

    senior tag

    A nyuszika sétál a mezőn, egyszer csak felnéz az égre és látja, hogy a sas hátrafelé repül.
    - Mit csinálsz sas, miért repülsz hátrafelé - kérdezi a nyuszi.
    - Ó, hát nem tudod, nyuszika? Ez a demokrácia. Azt csinálsz, amit akarsz! - mondja a sas.
    - Tényleg? Ezt én is kipróbálhatom? - lelkendezik nyuszika.
    - Persze, próbáld csak ki - válaszolja a sas.
    A nyuszika nagy örömmel elkezd hátrafelé tolatni, élvezi a demokráciát.
    Ahogy ott tolat a mezőn, meglátja a medve a farral közeledő nyuszikát.
    Más se kell neki, rögtön élesíti a szerszámot, a nyuszika meg pont rátolat.
    Mikor végre a medve elengedi, nyuszika fájdalommal és könnyekkel küszködve rohan a sashoz és sírva meséli neki, mi történt.
    - Jaj, ne haragudj nyuszika - válaszol a sas - elfelejtettem mondani, hogy a demokrácia csak idefent érvényes! Ha odalent azt csinálsz, amit szeretnél, könnyen seggbe kúrhatnak érte...

    értékelt üzletek: 42+ 0-

  • Vakegérke

    veterán

    válasz shtml #143 üzenetére

    Újra az a történet jut eszembe, mikor a rendőrök megbilincselve vittek el egy óvodás kiscsajt, mert a nevelő nem bírt vele, megütni meg tilos. Amerikai történet, de mi is "jó" irányba haladunk.

    Való igaz, azóta is szerelget a lányom, csak már ésszel. Nem volt probléma számára tizenévesen sem vasat cserélni a gépben, vagy akár aksit kiszerelni-tölteni-visszaszerelni, kereket cserélni a Trabin.

    Omega81: Háááát iggennnnnn... ;)

    [ Szerkesztve ]

    Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)

  • Crystalheart

    senior tag

    válasz #64791808 #141 üzenetére

    "ha a mosodában nem dolgoznak, akkor a szaros gatyádat ki mossa ki?"
    Én? :DDD

  • Crystalheart

    senior tag

    Egyébként diákkorban semmiképp sem szabadna munkával büntetni, ahogy már írták itt előttem is, azzal csak még jobban megutáltatnák vele. Engem pl itthon mindig munkával büntettek, és bár megcsinálom, de utálom a gazdálkodást, és biztos, hogy felnőtt koromban sosem fogom. Itthon ez nem akora baj, mert a kombájnozásnál azért több eszem van, no de egy általános iskolában hogy lássuk már, hogy a gyerek mire viszi, mi fekszik neki? Lehet, hogy a közmunkával éppen attól ijesztjük el, amihez amúgy értene. Pl. egy hétig kell gereblyéznie, és megutálja a fizikai munkát is, még ha kiváló asztalos is lenne később.

    Húgom egyszer úgy jött haza, hogy ivott egy kicsit, és az ebből következő fejfájásra bevett egy fájdalomcsillapítót. Ergo simán kiütötte magát a bolond :D Anyám irtóra kiakadt - a büntetés az volt, hogy ollóval totál szabálytalanul levágta a haját. Mindenesetre hatott, azóta nem ivott húgom. Viszont az első adandó alkalommal szabadulni akar majd innét.

    Tehát szerintem nincs általánosan alkalmazható módszer gyerekekre, a tanárokat úgy kellene képezni, hogy szinte biztosan el tudják dönteni, most mit kell alkalmazni. Mert míg én tanultam abból, ha anyám hurkásra vert a fakanállal, egy butább esetleg csak annyit fog föl belőle, hogy igazságtalan volt. Én megértem, ha nem mehetek a nyáron el itthonról, de más esetleg csak bezárva érzi magát... Mindenki más. De az nem megolság, ha a tanár (és a szülő) kezét megkötik, mert vannak olyan gyerekek és vannak olyan helyzetek, amikor bizony a durvább módszer a jobb, és hosszútávon humánusabb módszer is. A kulcs két ponton található: először a tanári képzést kellene megreformálni, szigorítani, mindenekelőtt több pszichológiát belevinni és jobban szelektálni (úgyis túl sok a tanár), azután a kezüket megkötő jogszabályokat kellene átírni. Mert akárki akármit is mond, a régiek nem voltak ennyire agresszívek, szabadosak, kultúráltabbak voltak...

  • Vladi

    nagyúr

    válasz rii #117 üzenetére

    "szerintem teljesen helyes egy kurva nagy pofon, mert a tanárnak ez az utolsó lehetôsége, hogy csorbát szenvedett tekintélyét megpróbálja helyrepofozni"

    Naja, ez van. A tanár miért is nem tudja kiépíteni a tekintélyét?

    Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!

  • MateusAMD

    csendes tag

    Gondolom "roma" volt.. (Mellesleg az étel neve maradt cigánypecsenye, vagy azt is már csak romának lehet mondani ;] )
    Megeshet, hogy nem cigány volt, de magyar gyerek nem csinál ilyet, legalább is akit otthon megneveltek, itt a gond a "romákkal", hogy megélhetési szülés... 10 gyerek, nem figyelnek rájuk, nem nevelik őket, akkor mit várjunk a gyerekektől. Diák vagyok, és tudom ismerősöktől (szerencsére nem sok dolgom volt a réti niggerekkel), hogy nem lehet velük mit kezdeni, mivel a tanár csak beírást adhat, a szülők meg erre mit sem reagálnak, esetleg még a tanárt támadják.. Diákok között meg, amíg többen vannak mindenkibe belekötnek, ha meg megvédjük társainkat előkerül a kés, mégtöbben jönnek.
    És nem vagyok rasszista nem általánosítok, mert személyesen ismerek olyan romákat, akik nem ilyenek, néha jobban tanulnak mint én.
    De kérem a felnőtt társadalmat gondolkodjon el (a hatév alatti gyerekek fele már cigány, akiknek nagy része, a nagy mocskos átlagba tartozik) 20 éven belül, ha marad ez a segélyen élés, rablás, gyilkolás, és butulás, nem lesz akkor aki eltartsa nyugdíjasokat, és azokat akiknek tényleg szükségük van szociális segélyre, mert valami miatt tényleg nem tudnak dolgozni, nem pedig csak nincs kedvük, és mert anno nem tanultak, nincs papírjuk, nem veszik sehova fel őket.
    Kérek mindenkit, gondolkozzon el ezeken.

    Ui.: Szebb jövőt, magyarok!

Új hozzászólás Aktív témák