Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    válasz Hieronymus #7 üzenetére

    sok minden emelkedik, a kén az konkrétan nem, miután a rendes gázolajban alig van, és az autó nem fogja be lepkehálóval, hogy emelkedhessen a tartalma. a gáz ebben a balhéban a nitrogénoxidokkal van, a beszívott levegő nitrogénmolekulái szétesnek a nagy hőmérsékleten, és oxidálódnak. a nitrogénmonoxid meg gázos gáz.

    (#5) Lauda: " Ennek a meresnek semmi koze a legellenallashoz es a kanyarokhoz. A kipufogogaz osszetetelet meri, ami akkor is annyi, ha kanyarodsz es ha 190-el mesz a palyan": lol, autót láttál már, legalább fényképen?

    (#9) nemlehet: "Pl aki 1500 kilométereket ingázik annak egy 6 sebességes dízel sokkal jobb. Egy dízel Octavia 5 liter körül elmegy pályán tempomattal, hol tudja ezt egy benzines?": klasszikus fudot hallottunk, egyrészt egy normális benzines sem fogyaszt sokkal többet pályán (se), másrészt a fogyasztás ugyan szerepet játszik a költségekben, de csak az egyik tényező. Az egyetlen értelmes paraméter a tco, és abban a dízelek nagyon csúnyán elvéreznek. Ezt mindenki tudta, aki ésszel vett autót, és most már a totalcaron közölt statisztikák szerint azok is kezdik tudni, akik ész nélkül vettek.

    (#11) Lauda: "Az uzemanyag fogyasztasnak sincs ehhez koze. A kipufogogaz osszetetele a lenyeg. Csak egy pelda, hogy kozelebb keruljunk a megoldashoz." mondták már mások is, hogy ne erőltesd ezt a marhaságot. szerinted a kipufogógáz összetétele ugyanolyan, ha 2000-en forog a motor és kényelmesen poroszkálsz egy mellékúton 70-nel, meg ugyanolyan, ha 190-nel tépsz a sztrádán, 4500-as fordulatszámon? előre szólok, a helyes válasz: nem.

    (#14) Lauda: ömlött a gázolaj, torpedólemezig? egyre szórakoztatóbb... az adagoló korlátozta a betolt üzemanyag mennyiségét. jó ha tudod, a normálisan karbantartott dízel nem füstölt emelkedőn se, a rosszul karbantartott pedig azért füstölt, mert könnyeztek a porlasztócsúcsok.

    (#17) nemlehet ez sem teljesen igaz. ha elégetsz egy kiló gázolajat sík úton, egyenletes sebesség mellett, akkor lesz belőle x gramm ez, y gramm az, z gramm NO_x. ha padlógázon égeted el, gyorsítással, akkor lesz benne 40x annyi NO_x, mivel megnő a hengerek hőmérséklete.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Hieronymus #22 üzenetére

    "Turbó mellett a magasabb fogyasztás is alacsonyabb koromkibocsájtást eredményez, az optimálisabb üzemanyag - levegő arány miatt.": ezt megint nem jelenteném így ki. a turbóval az a helyzet, hogy egyszerre jött a turbó meg a nagynyomású dízel, nem is tudom csináltak-e nagynyomású dízelt szabadszívásúra, és a nagy befecskendezési nyomás miatt csökkent a koromszemcsék mérete. egyébként ez az egyik fő probléma a dízellel. a régi, nagy szemcséjű kormot megfogták a szűrők (pl. az orrod), a kicsi lejut a tüdődbe és rákot okoz.

    (#37) mr_ricsi: "Ami lerakódik a szívószelepeken, amitől elmegy a teljesítmény, tehát a gazdája megpróbálja chipeltetni, amitől te szívhatod a büdöset": ez a mondat önmagában a legnagyobb baromság, amit autóval kapcsolatban le lehet írni. Tudom, hogy így van, tudom, hogy amit írtál, az korrekt, és azt is tudom, hogy ezt a barom döntéshozók miatt csinálják. Mert egyébként épelméjű ember nem vezeti vissza a kormot a motorba, ilyen agyhalott dolgot csak politikus találhat ki.

    "A korszererű dízeleket kb. minden hónapban ki kellene vinni autópályára,": a benzinest is.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Dluinet

    nagyúr

    válasz Hieronymus #42 üzenetére

    USA-ból hozzuk a dízelt, mert EU-ban nincs annyi melléktermék a finomítókban,
    így a tankerek benzint visznek USA-ba és Dízelt hoznak az EU-ba

    tehát EU-ban a benzin a melléktermék a dízel finomítása mellett

    "Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

  • 8th

    addikt

    válasz Hieronymus #42 üzenetére

    A motorok élettartama meghaladja a benzines társaikét. Ritkábban kell új járművet vásárolni.

    :F

  • bambano

    titán

    válasz Hieronymus #42 üzenetére

    "Akkor is kell valamit kezdeni vele, ha betiltják a használatát.": betöltjük traktorba. oda jó.
    "A környezetvédelmi előírások hatására sokkal környezetkímélőbb motorokat gyártanak.": hát ez nem jött be. a környezetvédelmi előírások szigorodásával az előírásban szereplő paraméterek javultak, a többi romlott. vagyis pont ebben a topicban az a téma, hogy az előírásban szereplő paraméterek is romlottak.

    "Magasabba hatásfoka, mint az Otto motoroknak.": tipikus dízelfan fud, aki összehasonlítja a szabadszívású régi benzines motor hatásfokát a legfrissebb fejlesztésű dízelével.
    "A motorok élettartama meghaladja a benzines társaikét.": valóban, csak erről az egr szelepeket, a befecskendező fúvókákat, a kettőstömegű lendkereket meg pár más dolgot nem értesítettek. ja, meg a törvényhozókat, így összességében dízellel járni drágább, mint benzinessel. a használtautók behozatalánál is fordul a dízeles trend a benzines felé.

    (#43) Dluinet: gázolaj. annak az üzemanyagnak a neve gázolaj.

    (#50) 8th: a cng-s tapasztalatok alapján sose épüljön földgázkút hálózat. az lpg magyságrendekkel jobb...

    (#57) daa-raa: itt nem cng-s buszok jártak, hanem metánbuszok. és még mindig lpg, nem cng a véleményem.

    más: a bennem levő grammatikanáci sírva veri a fejét a falba, mikor ilyeneket olvas, hogy nem érdekeltek bent (sic!)... :W

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Hieronymus #67 üzenetére

    "A dízel motorok magasabb hatásfokkal dolgoznak mint a benzines társaik.": ez vagy igaz, vagy nem.
    "Ebből adódik, hogy a motor nagyobb erőhatásoknak van kitéve": ez igaz, csak az előző mondathoz semmi köze sincs.
    "ezt a motorok tervezésénél figyelembe kell venni.": ez is igaz, csak ennek megint nincs köze a motor élettartamához. vagy figyelembe vették, vagy nem.
    a mazda dízeleiben pl. kisebbek az erőhatások.

    "Benzin motoroknál a CO kibocsájtás egyenértékű a dízel motorok részeke kibocsájtásával.": ez nem igaz, az én autómból nem jön ki szénmonoxid.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Hieronymus #67 üzenetére

    "El mernél indulni ilyen helyzetben egy elektromos autóval?" Ha jön mögöttem egy t72-es megpakolva melegen tartott, feltöltött akksikkal, amit hóakadály/dugó esetén korlátlanul cserélhetek, akkor igen:P Slusszpoén, hogy találkoztam már svéd pacákkal, akinek 2db Teslája van (meg gondolom olyan kövér bankszámlája, amilyen nekem sose lesz) - no ezekkel hóttziher h nem indul el télen vidékre...

    30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

  • nemlehet

    őstag

    válasz Hieronymus #79 üzenetére

    A hatásfok dologban igazad van, kár vitatkozni0

    Aki nem hiszi kérdezzen meg bármilyen mérnököt vagy egyetemi oktatót. A dízel motornak jobb a hatásfoka. Persze mindig lehet rá ellenpéldát találni ha kiragadunk egy-egy adott motort, de ettől még ökölszabályként igaz marad. Itt is kb a 80-20-as szabály az igaz.

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • Eastman

    őstag

    válasz Hieronymus #67 üzenetére

    Az nem pálya, hogy az elméleti 100-150 km
    távolságnak a felét sem tudják a járművek télen.
    (szürkületkor havazásban, ablaktörlő, világítás és
    némi fűtés mellet.)

    Benzinkályha simán mehetne a Teslákba is, mint a Zaporozsecbe. :D

    https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...

  • bambano

    titán

    válasz Hieronymus #79 üzenetére

    "A dízel motorok magasabb hatásfokkal dolgoznak mint a benzines társaik." és "Ennek mi értelme van?": próbáltam érzékeltetni, hogy nagyon pontatlanul fogalmazol. A dízel hatásfoka jobb, mint a benzinesé? melyik dízel? a szabadszívású? a tdi? a pdtdi? a crdi? és melyik benzines? a szabadszívású? a folyamatosan változó szelepvezérlésű? az egyturbós? a háromturbós? az otto? az atkinson? a soros? a v? a boxer? a H? a csillag? a kétütemű? a négyütemű? karburátoros? befecskendezős?

    az átlagos mai dízel autó zömében turbódízel, azon belül is gyakran common rail. A benzines autók meg zömében szabadszívású mezei benzinesek. A kisköbcentis, turbós benzinesek mostanában kezdenek elterjedni. ha valaki nem fogalmaz elég pontosan, akkor manapság a közbeszéd alapján valami nagynyomású turbódízelt hasonlít össze régebbi technológiás benzinessel. ami téves összehasonlítás.

    tehát amikor valaki leírja, hogy a dízel hatékonyabb, mint a benzines, és nem akar pongyola maradni, akkor fogalmazzon precízebben.

    továbbá: abból, hogy magasabb hatásfokkal dolgozik, nem következik, hogy nagyobb erőhatásoknak van kitéve. pl. a mazda skyactive dízelek hatásfoka jó, és kisebb erőhatásoknak van kitéve, mert visszavettek a sűrítési végnyomásból. másrészt logikailag a hatásfokból nem következik a nagyobb erőhatás, a magasabb sűrítésből következik a nagyobb erőhatás és ezzel együtt a nagyobb hatásfok is. tehát a magasabb hatásfok nem szülője a nagyobb erőhatásnak, a nagy sűrítési végnyomás a szülője a nagy hatásfoknak is, meg a nagy erőhatásnak is, ezek egymás mellé rendelt dolgok.

    "A régi Otto motorok szénmonoxid kibocsájtása, erőteljes gyorsításkor, elérhette a kibocsájtott légmennyiség 10%-át.": megmérték, nem jön ki belőle. terhelés alatt is. katalizátoros motor, annyira nem régi.

    "Sokkal kevesebb, majdnem nulla mennyiséggel szennyeznek a dízel motorok.": hurrá, tehát van egy vegyület, amiben a dízel jobb. máris rohanok, rendelek egy új dízel autót (nem)....

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Hieronymus #97 üzenetére

    Pontosan, az én skodámat is vihetem teljesítménycsökkentésre/fogyasztésemelésre, míg a hiszti miatt jó eséllyel többszázezres bukóval tudom majd eladni a reális árához képest majd, ha leszolgálta az idejét. Erre jó eséllyel lesznek majd magánperek USA-ban is, Európában is. EU-ban a használt autók értéke elég jól dokumentált, a szoftverblama miatti csökkenés kimutatható és SzVSz ezt nem a tualjnak kéne lenyelni.

    [ Szerkesztve ]

    30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

  • dabadab

    titán

    válasz Hieronymus #97 üzenetére

    Én azért erősen kétlem, hogy pl. a Bugatti meg a Ducati járművei közül olyan sokat érintene ez a dízeles botrány.

    DRM is theft

  • DonElvis

    tag

    válasz Hieronymus #97 üzenetére

    Szerintem ettől még nem lesz vállságban a WV. Úgy tudom legtöbb esetben SW frissítés elég, csak néhány esetben kell katalizátort felszerelni. Sikeres kártérítési perről sem hallottam még, de persze ebből még bármi lehet. Szerintem várjuk meg a végét, hogy mi lesz ebből.

    Ami nem számít, az nem érdekel

  • t72killer

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Hieronymus #129 üzenetére

    " Az üzemanyagok esetében a széndioxid mellet
    hidrogéndioxid is keletkezik. A kettő aránya
    változó az üzemanyag típusok esetben. (tiszta
    hidrogén esetében nem keletkezik széndioxid)"

    A vegyész a haját tépi, víz -hidrogéndioxid nem létezik:U. És minél magasabb forrpontú egy szénhidrogén-üzemanyag, annál magasabb benne a szén:hidrogén arány és annál több CO2-t produkál. Tarkítja a szitut a benzinben lévő mesterségesen megnövelt aromástartalom - az aromásokban (toluol, xilolok, stb) kevés a hidrogén így több a CO2 kibocsátás. Konkrét számokhoz tudni kéne az összetételt, legalább az aromástartalom %-át.

    30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)

Új hozzászólás Aktív témák