Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • nemlehet

    őstag

    válasz Stanlee #1 üzenetére

    Én úgy emlékszek, hogy a katalógusba kerülő fogyasztási adatot is tesztpadon mérik. De nem esküszök meg rá.

    (#2) KaiotEch

    Azért magasról tenni az egész kibocsájtásra nem kéne, de tény, hogy eleve a légszennyezés kb 30%-ért felel a közlekedés aminek ugye adott részét adják a személyautók amin belül is csak egy részhalmaz a dízel. Tehát ha a dízelek ennyivel meg annyival túllépik a hatérértéket se biztos, hogy egyáltalán statisztikailag kimutatható a többletszennyezés.

    (#5) Lauda

    Szerintem ebben nagyon tévedsz. A károsanyag kibocsájtás nagyban függ az elhasznált üzemanyag mennyiségétől. Ergó nagyobb fogyasztás->nagyobb kibocsájtás. Persze a motor technológiája meg még rengeteg dolog közrejátszik, de attól még ez is nagyon fontos tényező.

    (#3) Klaus Duran

    Ez nekem is eszembe jutott, de inkább annak tekintetében, hogy németországot kívánják kicsit bokán rúgni, mivel úgy se hagynák tönkremenni a Volkswagen csoportot, ha kell az állam feltőkésítené.

    (#8) ncc1701

    Ez szerintem hülyeség. Rengeteg helyzet van amikor egy dízel jobb mint a benzin. Pl aki 1500 kilométereket ingázik annak egy 6 sebességes dízel sokkal jobb. Egy dízel Octavia 5 liter körül elmegy pályán tempomattal, hol tudja ezt egy benzines? Ott azért már elég jelentős a spórolás ami környezetvédelmi szempontból sem lényegtelen.

    Amúgy elhiszed, hogy egy modern dízel messze nem csípős meg büdös? Meg se mondanád, csak ha tényleg autófan vagy, hogy az éppen dízel vagy benzin...

    [ Szerkesztve ]

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • nemlehet

    őstag

    válasz Lauda #11 üzenetére

    De te nem érted... Adott az üzemanyag ha elégetsz belőle 1 litert lesz abból neked x gramm ez y gramm az z gramm amaz. Nos ha 2 litert égetsz el akkor meg 2x 2y 2z... Tehát igaz, hogy a szennyezők relatív mennyisége valóban nem változik a fogyasztás növekedésével de ha a a kocsi csak fele annyit fogyaszt akkor abszolut értéken kevesebbet fog szennyezni. Ezért (is) fontos a fogyasztás.

    Ezt az euro 6-os scania dolgot meg lövésem sincs mire írtad.

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

  • nemlehet

    őstag

    válasz Hieronymus #79 üzenetére

    A hatásfok dologban igazad van, kár vitatkozni0

    Aki nem hiszi kérdezzen meg bármilyen mérnököt vagy egyetemi oktatót. A dízel motornak jobb a hatásfoka. Persze mindig lehet rá ellenpéldát találni ha kiragadunk egy-egy adott motort, de ettől még ökölszabályként igaz marad. Itt is kb a 80-20-as szabály az igaz.

    Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

Új hozzászólás Aktív témák