Új hozzászólás Aktív témák
-
Ghoosty
őstag
" mert nem valós pénzügyi és vállalati teljesítmények alapján osztályoznak."
A brand erősségét nem a pénzügye eredmény, meg a vállalati teljesítmény határozza meg, hanem a népszerűség. Pont ez az oka, hogy a csődbe jutott nagy elektronikai márkákat felvásárolják és ugyanazzal a márkanévvel dobják piacra. Az eredeti márkanév birtokosa pénzügyi, vállalati teljesítménye szar, mert csődbe mentek, de a márka még lehet értékes.
Ez azonban nem mond semmit a kutatás minőségéről, mert szerintem is metodikailag hibás.
-
Ghoosty
őstag
Nem mondtam, hogy minden esetben működik, de a brand igenis fenn tud maradni az eredeti cég halála után is. Egy normális mérés pont erről szólna, hogy mennyi a tényleges értéke egy brandnek. Az említett commodore márkanevet pár éve elővették. Nem tudom mekkora sikerrel, de elővették. Amúgy nem csak a nagy patinás márkáknál működik, lásd Orion. Pár éve a Videoton márkanevet is eladták valamelyik kínai cégnek.
A másik lényeges dolog egy márkánál, hogy építhetsz-e rá más terméket. Pl rengeteg alkalommal látjuk, hogy egyik híres márka szitáztat egy terméket és a saját nevén kínálja. Ez is a brand értékéről szól.
Természetesen van korreláció a tőzsdei érték és a brand értéke között, de attól még külön dolog.
-
Ghoosty
őstag
Nem is állítottam ellenkezőjét. Csak arra próbáltam felhívni a figyelmet, hogy egy brand értékét nem a tőzsde határozza meg és nem is a pénzügyi eredmények, annak ellenére, hogy erős a korreláció. Ráadásul a cikkben említett Tesla pont lehet ilyen, gyakorlatilag bármilyen elektromos cuccra rá lehet nyomni, mint márkanév. A prezit esetleg egy irodai program csomag neveként tudnék elképzelni.
A másik fontos ok, ami miatt külön kezelendő egy brand a tőzsdei értéktől, az az, hogy egy cégnek lehet több brand a tulajdonában, pl autóipar.
-
Ghoosty
őstag
"A prezi kb olyan eros brand, hogy ha becsodolne 1 ev mulva mar kb azt sem tudnak hogy letezett."
HA! Mivel eddig minden évben nyereséges volt, ez nem a közeljövőben fog megtörténni. Mivel elég nagy felhasználói bázisa van, így ha valamit elcsesznek és a nyereségességük csökken, fel fogják vásárolni, őket, így a brand tovább él.
Tehát a brand mögötti termék nyereséget termel, ez növeli a brand értékét. A Teslát inkább úgy lehet jellemezni, hogy 'volt már nyereséges'. Szóval ez utóbbi elég kockázatos piacon játszik és elég szűk fogyasztói kört céloz meg.
Ezek miatt sem vagyok jó véleménnyel a cikkben lévő tanulmányról, mert ezek beletartoznak egy brand értékébe, de a tanulmány nem számol vele. Ezek azonnal feltűntek, pedig egyáltalán nem vagyok a téma szakértője.
Mondjuk ha elvonatkoztatok a címtől, akkor azt látom, hogy gyakorlatilag a webes megjelenést mérték. Akkor meg természetes, hogy előrébb van a perzi, mert az csak ott él, míg a Tesla meg némi túlzással megvan net nélkül is. -
Ghoosty
őstag
"egy afrikai varazslo csirkebel joslatanak hitelessegevel vetekszik."
Egyáltalán nem. A csőd nem egyik napról a másikra lesz. Elég ritka, hogy idén minden rendben, nyereségesek vagyunk (a múltban is), jövőre meg már nem is létezünk. Megnézheted, hogy 0 nyereséggel, még üzleti modell nélküli cégek is, meddig életben maradnak, aztán felvásárolják őket és tovább élnek egy nagyobb cég tulajdonában. (Snapchat, youtube stb.) De hozhatom példának az IWIW-et. Elég sokáig elvegetált, mielőtt meghalt volna. A prezi ráadásul nem egy divattermék, így fokozatos elhalás várható, nem óriási esés. Szerintem az ellenkezője az, ami a jóslásra hasonlít. De mondhatsz olyan példát, ahol folyamatosan nyereséges egy cég, majd 2-3 éven belül eltűnik. A közeljövő számomra 2-3 évet jelent. Szerintem ilyet nem fogsz találni, esetleg valami bérfejlesztő stúdiónál, ahol bevétel csak a szoftver megjelenésével van és elszúrnak egy nagyobb projektet. De ebben az esetben meg nem igazán beszélhetünk évekig tartó folyamatos nyereségességről.
Ha a kazettás walkmant hozod példának, hány évig is volt a piacon?1979-ben indult és 2010-ben állította le a sony a gyártását. Soha nem voltam nagy zenemániás, de a 2000-es évek elején már nekem is volt MP3 lejátszóm. A CD-man meg még korábban megjelent. Szóval legalább 10 évig döglődött, mire meghalt. A márkanevet meg vitte tovább.
Amúgy ez meg milyen hozzáállás? Beszélek közeljövőről, te meg írod, hogy 10-20 év. Ilyen távra semmilyen jóslatot nem mernék tenni, mert az tényleg csirkebél jóslás, a 20 év még az Alma esetében is, nemhogy egy kis cégnél, mint a Prezi.
(#29) dabadab
Én elhittem nekik:
"A 2008-ban Budapesten indított vállalkozás eddig minden évben nyereséges volt a FAZ szerint."
[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
Nem olvastam részletesen utána, mert ezt inkább csak mellékszálnak tekintettem, így erről nem tudtam.
Most viszont elolvastam pár cikket erről és mellette ezt is írják:
Mivel nem látok bele a könyvelésükbe, így nem tudom, mennyi igaz belőle, de mindenesetre nagyon gyanús egy ekkora "tőkeinjekció".
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest