Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • lapa

    veterán

    válasz dabadab #150 üzenetére

    úgy gondolom a kétségeim ettől függetlenül megmaradnak. nincs előttem ilyen grafikon, de ahogy így leírod elsőre a légzsákra tippelnék. nem nagyon vagyok jártas a témában, szóval akármi is lehet. azért a kocsik nagytöbbségében (itthon) szerintem még 10 éve se nagyon volt ABS meg ilyenek, mert ha jól tudom drága és nem volt kötelező (a légzsákkal ellentétben). a nagytöbbség alatt suzuki / opel astra meg más kisebb vagy korábbi harcosokra gondolok.

    tényleg nem akarok vitázni, mert fingom nincs a lényegesebb(nek tartott) tényezők elterjedtségéről. gondolom sokat torzíhatnak az admin intézkedések is, mint 60 --> 50, mindenkinek öv vagy zéró tolerancia is. sokat elárulhat egy típus szerinti összetétel-vizsgálat is. ugye a gyártók szépen lassan átálltak a stuttgarti Barényi-iskolára, aztán 80 körül légzsák meg övfeszítő. biztos, hogy az ncap meg a szemléletmód-változás hozott magával pár triviális és életmentő változást minden vason belül.

    valahogy úgy vagyok vele, hogy engem az élet folyton arra oktat, ne bízzak az elektronikában, mert idővel elromlik. az ablaktörlő-relém a maga 15 áramköri elemével a legbonyolultabb elektronyos eszköz a kocsiban, de minden tavasszal van egy hónap, amikor meghülyül és indexeléskor néha integet a mögöttem állónak. persze a relé lehet oké is, legfeljebb valahol szigetelés vagy szivárgás vagy kontakthiba van. én meg az ilyen rendszeresebb hibáktól biztos üvöltenék, nagyon nehezen viselem, amikor egy beosztott vas nem tud megfelelni a (rendkívül magas) elvárásaimnak. neki megbocsátom, mert majdnem 30 kemény év után ennyi bogara lehet. arra az egy hónapra kiveszem a biztit, ha kell menet közben visszadugom. egy új autóval már infarktust kaptam volna, amilyen sztorikat hallok meg amennyire én vonzom ezeket a problémákat.

    ennek ellenére gazdasszonynak egy ABS-es-légzsákos-automatás járművet szeretnék másodiknak, legyen biztonságban. de abban is inkább két difizár lesz, mint bimbammolós ellenkerék-fékezgető, esp meg kannás busz. nekem mások a standardjaim, nem várok egyetértést vagy megértést hisz az észérvek ellenem szólnak. legalábbis amíg vannak szervizek meg pénz a kacatok cseréjére.

Új hozzászólás Aktív témák