- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- Mesterséges intelligencia topik
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 10
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Linux kezdőknek
- Itt van az eddig legjobban teljesítő kétfiókos NAS a TerraMastertől
- Arch Linux
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- ASUS routerek
-
IT café
Vodafone mobilszolgáltatások topik, téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
club1
veterán
Én fél éve használom a nonstop csomagot, és Dél-Budán én a kezdetektől ennyit szoktam mérni (azaz csúcsidőszakban 0.7-1.5 Mbps, hajnalban 1.3-2.5 Mbps-ot. Előtte bő egy évig nem volt Vodafone mobilnetem, de azelőtt 1.5 évig használtam, havi átlag 60 GB-ot forgalmaztam rajta (ez biztosította akkoriban a fő net elérésemet). Régebben tehát sokkal nagyobb volt a szórás, csúcsidőn kívül nem egyszer mértem 3.5 Mbps felett, és FTP-ről stabilan jött 3 Mbps-al a cucc (csúcsidőben meg 0.3-0.7 Mbps-al). A két időszak (2 évvel ezelőtt és ma) között tehát a Vodafone bevezetett egy sávszélesség menedzsment megoldást, gondolom ezzel sikerült megoldani az újságírók jó mérési eredményeit is.
-
club1
veterán
Megnyugtatlak, a többi cégnél is előfordul időnként hasonló dolog. És ott is mindenféle engedélyeket be kell ahhoz szerezni, hogy az elszúrt áron eladhassák neked azt a telefont. Ilyenkor türelmesnek kell lenni, az egyik (másik) szolgáltatónál pl. garantáltan nem kapod meg a rossz áron hirdetett készüléket...
-
club1
veterán
válasz Robb202 #14432 üzenetére
Már nem jár bónusz. A kedvezményeket megtalálod itt:
https://www.vodafone.hu/egyenlegfeltoltes -
club1
veterán
Nem értelek. Mivel a Voda 1-2 hónappal ezelőtt vállalta az esetek 80%-ára a 2.1 Mbps feletti sávszélességet, ezért ennek megfelelően állította be a menedzsment eszközein a leosztható sávszélességet. Azelőtt meg 1-2 Mbps-ra volt állítva. Ahol a fenti értéktől jóval eltérő értéket mértek, ott valamiért nem működik a rendszer, ennek több oka is lehet...
-
club1
veterán
Ha az autós példád logikáját követjük, te azért veszel 2 év hűséggel olcsóbb készüléket, mert kedvező a havidíj? Nem tudom elképzelni...
A példád tehát nem jó. Főleg azért nem, mert a jótállási kötelezettségekről részletes jogszabályi helyek rendelkeznek. Mint ahogy a Htv is rendezi, hogy mennyivel emelhetik a szolgáltatók évente a szolgáltatásaik árait...
Nem akarom védeni egyik szolgáltatót sem, de ők is - mint minden gazdasági társaság - tervek alapján dolgoznak. És ha az üzleti terveiket bedöntik mindenféle ilyen-olyan adókkal, plusz bizonyos áraik hatósági csökkentésével (roaming), logikus hogy kiszámolják, mennyivel kell emelniük a szolgáltatásaik árát, hogy a részvényeseik/tulajdonosaik a pénzüknél maradjanak. -
club1
veterán
válasz Csorbi #15287 üzenetére
Természetesen hülyeséget mondtak, vagy te értettél félre valamit. A lényeg itt van:
"Nem mondhatja fel az előfizető az előfizetői szerződést ilyen esetben azonban akkor, ha kötelezettséget vállalt arra, hogy a szolgáltatást meghatározott időtartam alatt igénybe veszi és az előfizetői szerződést az ebből eredő kedvezmények figyelembevételével kötötte meg, és a módosítás a kapott kedvezményeket nem érinti."
Azaz, ha a hűséget azért írtad alá, mert kedvezménnyel vettél egy telefont, akkor hiába emelik a havidíjad mondjuk a kétszeresére, az emelés nem érinti a hűségszerződés során (a telefonra) kapott kedvezményt, így csak kötbérrel mondhatod fel a hűségszerződést.
De ha pl. a hűségszerződést egy kedvező tarifára írtad alá (ez ugye ritka), akkor ha annak árait emelik, akkor már a hűségszerződés gond nélkül felmondható. -
club1
veterán
Mondjuk ennek több egyszerű magyarázata lehet, pl. az, hogy az elmúlt 1-5 évben a Vodafone a Pannonnal szemben jóval többet ruházott be a hálózatába, így ezeknek a beruházásoknak a 2010-es gazdasági évben volt egy elég jelentős amortizációs tétele. Vagy pl. a Vodafone hitelvisszafizetései 2010-ben pörögtek fel. Vagy bármi más...
-
club1
veterán
válasz dedike #15316 üzenetére
Rátapintottál a lényegre (már hogy állambácsi miért szeretné).
A másik ok, amiért az utalásos fizetést erőltetik: Hogy szolgáltatói/pénzforgalmi oldalon így csökkennek a költségek, azaz a lakosságra át lehet nyomni megint valamennyi költséget. És persze nem gondolom, hogy ettől olcsóbbá válik az állam/szolgáltatók működése, az így megspórolt pénzt ui. elég sok mindenre el lehet költeni...[ Szerkesztve ]
-
club1
veterán
Én nem tudok olyan cégben megbízni, aki kétféleképpen nyilatkozik a bankkártyám adatainak kezeléséről:
1.,Az oldal megtekintése és a mobilegyenleg-feltöltés során során rögzítésre kerül a felhasználó számítógépének IP-címe, valamint a kezdeményezett tranzakciók adatai egy automatikusan rögzített tranzakciós naplóban.
2., Az előfizető megadja telefonszámát és a feltöltendő összeget. Ezt követően a Budapest Bank biztonságos fizetési oldalára irányítjuk, ahol megadhatja a bankkártyája adatait a bank részére. -
club1
veterán
-
club1
veterán
-
club1
veterán
-
club1
veterán
válasz Vitriol87 #16063 üzenetére
Jó alternatíva a noroaming.hu csapatának, mert árrésük van a bérbeadáson. Azaz az ő áraik drágábbak, mint ha kint (az adott országban) az ember ugyanezeket a kártyákat magának beszerzi. Persze nyelveket nem beszélőknek és technikai analfabétáknak meg kell fizetniük a tanulópénzt... (Csak példaként: A noroaming által kölcsönadott sim kártya 1GB adatforgalommal akciósan 6000 (+1000 kaució) Ft-ért kint 85 kunába (kb. 3300 Ft-ba) kerül úgy, hogy 30 napra biztosított az 1 GB felhasználhatósága és természetesen tied marad a sim kártya.)
-
-
club1
veterán
2003-2004-ig tök jó törvényünk volt a jótállással kapcsolatban, ahol le volt világosan írva, hogy 15/30 napon túli javítás után mi jár a fogyasztónak (ideiglenes cserekészülék/végleges csere/jóváírás). Az EU-s jogharmonizációt túllihegő törvényalkotóink hozták aztán helyette az aktuális, a kötelezettet szinte semmire nem kötelező jogszabályt. Ez van, jelezni kell forradalmi kormányunknak, hogy itt is tenni kellene valamit (csak nehogy ők is a forgalmazóknak további kedvezményeket tegyenek)...
Azért annyit megtennék a helyedben, hogy írásbeli panaszt nyújtanék be az átvevőhelyen (pl. vásárlók könyvébe való bejegyzéssel). Ez gyakran meg tudja gyorsítani a dolgokat, mivel a felügyeleti szervek felé ilyenkor a vállalkozásnak el kell küldenie a megoldásra tett javaslatát, ebben pedig meg kell magyarázni a 2 hónapot. -
-
club1
veterán
válasz hackeeeee #16938 üzenetére
Urak, 4 éven keresztül (2008-ig) garanciális ügyintéző voltam egy multi hazai márkaszerviz hálózatánál (ma már kevésbé stresszes munkát végzek, mert leléptem).
Az eladó és a vevő között jön létre a vásárlással egy szerződés, ahol a márkaszerviz ugyan fel lehet tüntetve mint a garanciális ügyintézés helyszíne, azonban a kereskedő a kötelezett, így köteles átvenni az általa forgalmazott, és a jótállás hatálya alá eső termékeket, ha a vevő úgy gondolja. Utóbbiról - az ügyfélszolgálati számunkon - csak azért beszéltük le az ügyfeleket, mert a kereskedő és szakszerviz közötti logisztika rontotta az átlagunkat.
A multinál - összhangban a hazai szabályozással - a rendszer az volt (és úgy tudom mai is az), hogy a - kezdetben pontosan szabályozott, 2004-től pedig a "megfelelő" határidőbe be nem férő javítások, továbbá problémás ügyek/ügyfelek esetében a szakszerviz szakvéleménye, vagy a multi központi alkatrészrendelési rendszerének adatai alapján - ha tudtunk akkor raktárról - cserét biztosítottunk vagy csereigazolást állítottunk ki. Ez utóbbival az ügyfél a vásárlás helyszínén le tudta vásárolni (vagy döntése alapján akár vissza is kérhette) a problémás termék vételárát. Mi aztán a beváltott csereigazolásban szereplő árat a kereskedő felé jóváírtuk (illetve ha cserét kért, akkor a szakszervizbe a gépet leszállíttattuk).
Tehát még egyszer: A kereskedő nem tagadhatja meg semmilyen indokkal az általa eladott és még jótállás hatálya alatt lévő termék javításra történő átvételét. Max. annyit tehet, hogy ha értelmes a vevő (ami manapság egyre ritkább), elmagyarázza neki, hogy időben jobban jár ha közvetlenül a jótállási jegyen szereplő márkaszervizbe viszi a hibás terméket, mert nem mindegy, hogy egy vagy két résztvevő törekszik a 15 napon belüli javításra... -
club1
veterán
válasz hackeeeee #16973 üzenetére
Értem én hogy most, hogy általánossá vált a 10% alatti kereskedelmi árrés egy csomó szegmensben, nem lehet minden jogszabálynak megfelelni, így a vállalkozások inkább kockáztatják a fogyasztóvédelmi és egyéb bírságokat, mint hogy rövid úton tönkremenjenek. Ettől még kötelesek átvenni javításra a jótállás alatt lévő, általuk eladott termékeket.
Az igaz hogy a 15/30 napot eltörölték, de a kötelezettnek igazolnia kell tudni, hogy törekedett a 15 napon belüli javításra (ez viszont benne van az aktuális jogszabályban). Márpedig ha kotlik a tételen azaz nem juttatja el legalább a javítás helyszínére, azt elég nehéz igazolni. Ilyenkor pedig automatikus a bírság. -
club1
veterán
válasz Atti0925 #17082 üzenetére
48 órát?
Amúgy kaptam egy sms-t (ezt hívják marketingnek):
Kedves Ügyfelünk! Jó hírünk van: a 2012. január 1-jei ÁFA-emelés ellenére nálunk változatlanok maradnak a főbb feltöltőkártyás perc és SMS díjak. Az egyéb díjak változásáról a vodafone.hu/aszf oldalon találsz több információt. Vodafone -
club1
veterán
válasz Zoli1222 #17149 üzenetére
Méregdrágán tudod külföldön is használni.
Bár van olcsóbb alternativa is:
https://www.vodafone.hu/szolgaltatasok/roaming/mobilweb-napijegy-kulfold[ Szerkesztve ]
-
club1
veterán
-
club1
veterán
A Skype és a Viber ip alapú hangátviteli (VoIP) alkalmazások. A hang a hálón pedig egy szolgáltató által nyújtott VoIP alapú hangátviteli szolgáltatás...
Logikusan az előzőt tilthatják (ha ezt leírják), utóbbit nem sok értelme van tiltani, hiszen a saját szolgáltatásuk...[ Szerkesztve ]
-
club1
veterán
Ezek a csomagok simán felismerhetőek és szűrhetőek. De megnyugtatlak, nem az itthoni szolgáltatók találták ki a mobilnet alatt a VoIP hívások akadályozását, az EU-ban és kívül is nem egy helyen találkoztam ezzel a nem túl etikus - bár az ő szempontjukból érthető - húzásukkal.
-
club1
veterán
válasz droti25 #17282 üzenetére
Miért kellene bizonyítani? Most nem korlátoznak. De le van írva, hogy nem engedélyezett, VoIP-ot szűrni az ő hálózatukban meg roppant egyszerű. Ha nem akarnak hűségszerződéses ügyfelet veszíteni, de szükségük van az érdekeik/hálózatuk védelmére, akkor majd korlátoznak.
-
club1
veterán
válasz manchester85 #17287 üzenetére
Én az évben több dél-európai országban is dolgoztam, szinte mindenütt tiltva volt a voip mobilneten. Igaz, többségében a Vodafone-hoz köthető hálózatok voltak, kivéve egy-kettőt (pl. (Cosm)OTE). Volt ahol abszolút nem lehetett használni ilyen alkalmazást, volt ahol csak szaggatott, de mindenütt le volt írva, hogy az ő mobilnetjükön ez nem engedélyezett. Jellemzően egyébként a jobb árú (előfizetőknek jobban megérő) csomagokban korlátoznak.
-
club1
veterán
Jelen pillanatban még a Vodafone-nak van a legnagyobb UMTS lefedettsége (2%-al előzi a 2. Telenort). Az országos EDGE hálózatukat 1 hónapon belül befejezik, már alig van valahol csak GPRS (részletek). Nagyvárosokban terhelt időszakokban elég lassú a HSDPA hálózatuk is (1-3 Mbps), de azért lehet rajta dolgozni. Ennyi pénzért (már ha tényleg 3300-at fogsz érte fizetni) megéri aláírni.
-
club1
veterán
A Duna-Tisza közén így a két említett körzetben is egy-két hete adták át végig az EDGE hálózatot. Telenor és T EDGE itt mindig is volt. A zsebwifi-k konfigurálhatóak csak 3G hálózat használatára, de természetesen tudják a 2(,5)G-t is kezelni. Általában megállnak 7.2 Mbps-nál.
4G publikus hálózattal még csak a T kísérletezik. -
club1
veterán
válasz bradam #17336 üzenetére
Szerintem nem csak nekem nem egyértelmű, hogy mi a kérdésed. Ha van mobilnet előfizetésed az adott sim kártyához, és be van állítva rendesen az APN, akkor vagy GPRS, vagy EDGE vagy 3G kapcsolatodnak kell lennie attól függően, hogy éppen hol tartózkodsz a lefedettség szempontjából.
-
club1
veterán
válasz zsof Nokia #17358 üzenetére
Hát nem, az már nagyon régen volt, hogy alig lehetett valahol térerőt találni...
-
club1
veterán
válasz Laybee #17398 üzenetére
A 3G cellák sajna így működnek, mivel az UMTS hálózat "lélegzik". Ez az jelenti, hogy minél nagyobb a leterheltsége a 3G hálózatnak, annál jobban összehúzódik, azaz csökkenti az adóteljesítményt. Ilyenkor a cellától távolabbi előfizetők leszakadnak róla, átmennek EDGE-be, ott pedig már nem érvényes rájuk a 3G területeken az esetek 80%-ára vállalt minimális sávszélesség. Természetesen nem árthat jelezni a szolgáltató felé a problémádat, de mivel a jelenség adott, sokat tenni ellene nem lehet. Megoldások: Közelebb kerülsz valahogy a cellához, esetleg valami jó kis antennával átvered és elhiteted vele, hogy közelebb vagy, vagy ha nagyon ütöd az ÜFSZ-ot, akkor esetleg állítanak az antennáik iránykarakterisztikáján, ebben az esetben a túlsó oldali előfizetők fognak úgy járni, ahogy te.
Új hozzászólás Aktív témák
Otthoni, kábeles szolgáltatások topikja:
Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Külpolitika
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Gaming notebook topik
- Diablo IV
- Házimozi belépő szinten
- További aktív témák...
- ÚJ, 30 HÓNAP GARANCIA - 2023 LG OLED 77" C3 4K HDR OLED77C31LA
- Eladó garanciális, kifogástalan állapotú PS 5
- HP ENVY x360 15-ew0005nl Convertible - ÚJ - 15,6" notebook - i7-1260P, 32GB, 1TB SSD, Win11
- HP ENVY x360 15-ew0005nl Convertible - ÚJ - 15,6" notebook - i7-1260P, 16GB, 1TB SSD, Win11
- FSP Hyper 80+ Pro 700W (9PA7008801) - eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs