- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Padavan firmware
- Hálózati / IP kamera
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- CentOS Linux
- Synology NAS
- Célkeresztben az OnlyFans, amiért pornót nézhetnek a gyerekek
- Sweet.tv - internetes TV
- Facebook és Messenger
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz csabyka666 #450 üzenetére
Én mindig a féknyerget veszem le, mert a dugattyúkat vissza kell nyomni, hogy beférjen az új és vastagabb tárcsa a helyére. Egyébként nem nehéz fékbetétet cserélni, a biztosító lemez egyik végét lenyomod, a csapokat kihúzod és ki is esik a fékbetét.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
csabyka666
addikt
válasz Szakbarbár #451 üzenetére
Úgyérted, hogy az új
féktárcsafékbetét férjen be?Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz csabyka666 #452 üzenetére
Persze, a fékbetét. Nem tudom miért írtam tárcsát.
Szerk: De ha tárcsát cserélsz akkor is vissza kell nyomni a dugattyúkat.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
csabyka666
addikt
válasz Szakbarbár #453 üzenetére
Okés, köszi az infókat! Ha elakadnék, jelentkezem.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
Vissza tettem a regi fekkulcsot, oszt le van teve. Majd kerul egy jobb allapotu es akkor majd kicserelem. Ma mar van feklampam meg kipufogom is!
Hetvegere remelem jarni fog a kicsike...
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
Még lesz mit finomítani rajta, de már tettem vele stikában pár kört a szomszéd utcákban (bukó nélkül, papírok nélkül, lejárt műszakival...). Persze erre nem vagyok büszke, de valahogy ki kell prószálni mielőtt vizsgára viszem.
Retro
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #456 üzenetére
Ejj, ez az emzés zörgés. Ha valami, hát ez az egyetlen, ami nem tetszik az enyémben: alapjáraton szét akar esni. Dehát 2T, ez van, ezt kell szeretni.
Szép lett a moci!
Mivel kevered a benzint, hogy alapjáraton is ilyen szép füstmentes a motor?
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #457 üzenetére
A kanuni hátsólámpában a reflektor lemez zörög. Azzal kezdenem kell még valamit.
Egyébként a fényezése trágya nagyon De nagyon feszes és jó vele menni. Olyan jó lett az első fék, hogy ihaj...
Most kivételesen MOL Dynamic Sprint 2T-t vettem, egyébként Repsol-t szoktam venni.
Retro
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #458 üzenetére
Én először félszintetikus Husqvarna XP adalékkal kevertem, aztán többen is mondták, hogy nem az MZ-be való, úgyhogy vettem Motul 710 2T fullszintetikus olajat. 30.000 kilométerrel vettem a motort, most van benne kb. 33.000, szóval majd 50-60.000-nél megmondom, hogy volt-e értelme a drágább olajat locsolni bele...
A blokk még gyári, sohasem volt szétszedve, és a tavalyi használat során 1 és 2 személlyel is egész dinamikusan lehetett vele közlekedni, szóval bízom benne, hogy megtartja ezt a jó szokását még sokáig.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
-
Retro DJ
aktív tag
Az faint!
És ennek ellenére füstöl? Hm, nem tudom. Ez ennyire teszi...
Retro
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #462 üzenetére
Most már sokat javult a helyzet, mióta kipucoltam a karburátort. Volt benne egy 2-3 mm-es dugulás, ami valószínűleg a "csodálatos" benzin miatt rakódott le benne. Ezt kiszedtem, most már tűrhető, de alapjáraton azért még látszik a füstje - melegen is.
Illetve az is probléma volt, hogy 105 km/h fölé szerény 65 kilóm alatt sem ment, viszont most 120-ig is szépen elmegy. 130 km/h a gyári adata, szóval ezt a 10 km/h-t betudjuk a motor kopottságának. Mellesleg nálam 90-100-as az utazósebesség, nem akarom széthajtani a motort. Nem mellékes, hogy így 5 liter körül eljárok vele.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #463 üzenetére
5 liter? Hát én nem tudok fogyasztásról beszámolni, de nekem elsőre soknak tűnik.
Lehet, hogy ez egy átlagos adat, csak most valahogy... na mindegy, majd meglátjuk. Ma félstikában csaptam egy 9km-es kört, meg finoman, illetve gyorsításkor elég kellemetlenül kopog, de csak gyorsításkor. Se a sebesség tartásakor, se motorfék esetén.
Ez ügyben finomítani kell majd még a gépest.
Jövő hét elején most már biztosan vizsgáztatom, mert így nehéz lesz kitapasztalni a gépet, hogy csak a környéken szaladgálok...Illetve, a km órám szerintem eléggé csal. Lakott területen mentem egy autó után, és hetvenet mutatott az óra. Szerintem ez kicsit sok.
Egyébként jellemző a szoci típusokra (autóknál is), hogy jellemzően 10-15-öt csalnak felfelé. Így ha Te 120-at írsz, az "csak" 110
[ Szerkesztve ]
Retro
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #464 üzenetére
Jó, hazudtam, valójában 5,2 liter az az 5, de ezt még félig-meddig eldugult karbival mértem, amikor jobban kellett húzni neki ugyanolyan teljesítmény eléréséhez. Ebből gondolom, hogy az 5 liter reális lehet. Nem is tudom, mennyi a gyári adat, de nem hinném, hogy sokkal kevesebb.
Amúgy meg "csuklófüggő". Én tudom magamról, hogy sem autóval sem motorral nem megyek takarékosan, mert szeretek dinamikusan gyorsítani, és a sebességhatárt igyekszem gyorsan elérni. Ennél lehetne "olcsóbban" is közlekedni, de az már - szerintem - az élmény rovására megy. Aki ennyire spórol, vegyen biciklit, vagy menjen gyalog.A sebességet tekintve az én órám elég pontos. Vannak azok a digitális sebességmérők az utak mentén, jellemzően lakott területen belülre teszik ki, hogy az 50-et ne lépd át. Ami 60-ig kijelzi a sebességet, ahhoz képest hajszál pontos volt az órám. Lehet, hogy 90-nél már szór egy kicsit, de a forgalom tempójából ítélve ez is rendben lehet, mert ha 90-en tartom a sebességet, akkor szépen tudok haladni az autókkal, ha viszont elengedem 100-ig, rendszerint vissza kell lassítanom (vagy előznöm kellene, de én olyat nem csinálok, ha egyszer lehet menni szabályosan 90-et is).
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
sdavic01
tag
jeladós gyújtást házilag hogy lehet beállítani??
Benzin van, akksi is jó, karburátorral se lehet gond, apával csak a gyújtásra gondolunk hogy elálítódott
-
csabyka666
addikt
válasz sdavic01 #466 üzenetére
Az "akksi is jó" alatt mit értesz? Első dolog, hogy legalább 12V-ot kell tudnod mérni rajta terheletlenül, aztán ha ráadod a gyújtást, és mondjuk a világítást (esetleg a refit), akkor sem szabad nagyon visszaesnie a feszültségnek, szóval ha már 10,5V alá esik terhelve, akkor nem biztos, hogy van elegendő szufla az akksiban, hogy szikrát adjon a gyújtás.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #465 üzenetére
Így már értem. Jó magam valahol a dinamikus, de takarékos közlekedés híve vagyok.
Hogy milyen lesz az ETZ-s fogyasztásom később kiderül. A "nyers 2T hang" amúgy is általában "hergeli" az embert, hogy húúúúzaRetro
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz csabyka666 #465 üzenetére
Annyit az én 125-ös ETZ-m is megeszik ha jó napja van. 80 feletti utazónál leginkább. A legkevesebb amire emlékszem az ilyen 3,5 - 4 liter körül volt.
A sebességre a gyógyír egy kerékpáros óra, az tuti pontosan mér, még az előírt 10 százalékos csalás sincs benne.
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
csabyka666
addikt
válasz Szakbarbár #470 üzenetére
Nekem a Simsonon volt anno egy digitális óra, át is akartam rakni az ETZ-re, de helyet sem találtam neki, mert valahogy jobban tetszenek a "mutatós műszerek".
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
Huhhú, jövő héte 20 fokos meleget jósolnak. Csak így folytatódjon, aztán előhozom a motort, és megnézem, megijed-e az árnyékától?!
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
-
Szakbarbár
aktív tag
Kész a motorblokk. Mekkora szívás volt vele 1 évig a polcon hevert, gyertya - karbi - kipufogó szentháromság nélkül és úgy belerohadt a dugattyú, hogy kalapáccsal alig tudtam kiütni belőle. Vagy fél deci víz folyt ki a forgattyúsházból. Remélem még beindul. Most kapott a hengerfalra egy kis 2T olajat, kézzel megjárattam, talán összerakásig nem lesz több gond vele.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #477 üzenetére
S53 OR Beta-k. Relatíve ritka utolsó szériások. Csak érdekesség miatt a sárga kék (jobb szélső) éppen 90 ccm
[ Szerkesztve ]
Retro
-
csabyka666
addikt
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #479 üzenetére
A 90-es 70-75 között olyan 3.5 literrel elmegy. Városban minimum 5 liter.
Az a gép egyébként 5 sebességes, maga a blokk, és henger öntvénye nem sokban tér el. Azért a tárcsafék, kis fejidom és egyeben azért élég fincsi.
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
Beépült egy feszültség mérő:
Nem írom le mit kínlódtam a lemezkével
Retro
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #480 üzenetére
Ez mind szép és jó, de én úgy vagyok vele, hogy inkább legyen nagyobb köbcenti, nagyobb nyomaték, több lőerő, és ugyanakkora fogyasztás. Szerintem 70-75 körül az ETZ se eszik 4-nél többet (igaz, erről nincs hiteles adatom, csak érzésre mondom), de abban legalább van erőtartalék, ami nem utolsó szempont.
Ha már a fogyasztásról esett szó. Egyik "igazi nagy motoros" ismerősömmel beszélgettem (hogy szerinte milyen sz*r az ETZ... ), és azt mondta, hogy ő 3 literből eljár valami 600-as sornégyes géppel. Én mondtam neki, hogy max akkor, ha 6. fokozatban megy 50-nel, de ha ráállunk egy 90-100-as tempóra, akkor nem fog sokkal(!) kevesebbet fogyasztani a 600-as sornégye, mint az én 251-es ETZ-m. Azt mondta, nem igaz, mert igenis megáll 3 literből. Én nem hittem el neki. Szerinted? Szerintetek? Ki nyerné a szópárbajt?
Fontos, hogy 90-100-as tempóról van szó, fölötte már az ETZ annyit eszik 120-on, mint a sornégyes 170-en.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #482 üzenetére
Szerintem lehet rátenni a bankókat.
V2 250-es chopperem evett 3 liter körül inkább 90-es tempóval. A 400-as Burgonya stabilan beverte hosszú távú 100 környékén a 4 litert. Igaz én inkább másfél személyes terhelés vagyok a kisebb köbös gépeknek, tehát én eleve hátránnyal indulnék.
Kevés az esélye, hogy 100 km/h esetén egy 600ccm-es gép 3 litert egyen. Ezt úgy tudom elképzelni, hogy hegytetőről indulnak lefelé...
Egyébként csináltam egy kis keresést, és Yamaha XJ 600-ra 212 motor esetén az átlag 5 literre jött ki.
Retro
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz csabyka666 #482 üzenetére
Suzuki TU 250X, 1 henger, 4 szelep, papíron 19 kW, valójában senki nem tudja mennyi.
60-70-es tempónál 2,5 l/100 km, 80-90-nél már elkezd "zabálni" ott 2,7-2,8 l/100 km a fogyasztás 3 liter felett még sosem evett, akkor sem amikor 2 személlyel mentem.Egyszer voltunk túrázni és ott volt velünk egy GS500 és GZ 250 Marauderrel egy pár. A két motor fogyasztott összesen annyit, mint a 250-es ETZ.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Szakbarbár #484 üzenetére
"Egyszer voltunk túrázni és ott volt velünk egy GS500 és GZ 250 Marauderrel egy pár. A két motor fogyasztott összesen annyit, mint a 250-es ETZ. "
Biztos, hogy kevesebbet eszik, de a kérdés az volt, hogy egy hatszázas gép 90-100 km/h esetén kijön-e három literből?
Retro
-
csabyka666
addikt
Na király! 2 komment, 2 különböző válasz.
Azt én sem mondom, hogy egy 250-es ETZ jobb fogyasztásban, mint pl. egy 600-as Bandit, sőt, ugyanolyan körülmények között biztos, hogy többet eszik az emzé, de ilyen ~60%-os különbségeket túlzásnak érzek. Ha már Bandit, egyik haver azt mondta, hogy 6 liter körül járt el az övével. Igaz, ő nem is 90-100-as tempón használta.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
csabyka666
addikt
válasz Szakbarbár #487 üzenetére
4 liter az már reálisabb szerintem is. Ügyes csuklóval az emzé is megáll 4,5-ből (az alá szerintem még ember nem vitte), de én azt mondom, inkább hadd élvezzem legalább egy kicsit a motorozást, még ha ez +0,5 litert is jelent / 100km...
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Szakbarbár #487 üzenetére
"LS 650-e van, ő eljár vele 3,5 literrel"...
Igaz hogy 70-80 nál jobban nem húzza neki, mert a vibráció szétenné az agyát...Egyébként messziről jött ember azt mond amit akar... Én ennek jobban hiszek!
Retro
-
csabyka666
addikt
Én még mindig azt mondom, hogy ezek a 20+ éves motorok egyáltalán nem korszerűek, de annyival nem fogyasztanak többet, amennyivel régebbiek.
Na ezt jól megaszondtam'.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #491 üzenetére
Eleve nem szabad egy viszonylag szabályozott 4t-t összehasonlítani egy résvezérléses 2t motorral.
Ha ráköltenénk az MZ-re egy nagy adag pénzt (perciz karbi, membrán, jobb gyújtás, mai benzinhez tervezett hengerfej és tervezett kipufogó) akkor sokat lehetne faragni a fogyasztáson. Ez anyagilag nem kifizetődő.
Hobby motor esetén nincs értelme a fogyasztást számolgatni. Ha mindennapi járós lenne, akkor más a helyzet.
Mz 5 literrel 20,5 Ft/km
Jelenlegi autóm városban. 19,35Ft/km , országúton: 17,20Ft/km
4t 125 ccm: 10,25 Ft/kmKb. ennyi a matek
[ Szerkesztve ]
Retro
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #492 üzenetére
Nem szabad összehasonlítani, persze, de mégis mindig ezt hozzák fel az MZ ellen a 4T tulajok, hogy sokat fogyaszt. Én meg nem hagyom magam...
Amúgy a 4T 125ccm jóval gyengébb teljesítményben egy 2T 250ccm-hez - de ezt csak ebben a topicban merem kijelenteni, mert ha ezt máshol teszem, élve eltemetnek a fórumtagok.
Amikor motorvásárlás előtt álltam, ajánlottak valami 125-ös 4T Keeway "izét" a "jajjcsakemzétnevegyél" csoport tagjai. Hát ne vicceljünk már...
[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #493 üzenetére
Szerintem nem kell "idegelned" ezen magad, húzol egy bőgázt, hogy érezzék a törődést...
Mz-t tartani ma elsősorban hobby, megszállottság, márkaszeretet, stb. Sajnos a mai világban ez nem értékrend, csak csillogjon, nagy legyen, meg nagyot szóljon.
Áh... inkább megyek kicserélem a benzincsapban a tömítést
Ja vettem ma egy topcase-t, Faco 37L
Retro
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #494 üzenetére
Ja nem idegeskedek rajta, csak jobban alszok, ha vitatkozhatok velük.
---
Kezdtem reménykedni az egyre jobb időben, erre ma megint hideg van. Nem tudom, mikor lesz ebből motorozás...
[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Retro DJ #492 üzenetére
Sokan elfelejtik, hogy az MZ-hez és minden kétüteműhöz a benzinköltséghez elfelejtik hozzászámolni a 2T olaj árát. Ami 2000 Ft/liter árnál és 1:50-es keverésnél 40 forinttal dobja meg a benzinköltséget literenként. Tudom, ez már csak szőrszálhasogatás.
Nincs valakinek ETZ 125-ös gépe amin van Krauzer? Az enyémet próbálom összerakni, de az Istennek sem fér el a hátsó irányjelző. Kíváncsi lennék nekik hogy van rögzítve.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Szakbarbár #496 üzenetére
"Sokan elfelejtik, hogy az MZ-hez és minden kétüteműhöz a benzinköltséghez elfelejtik hozzászámolni a 2T olaj árát. Ami 2000 Ft/liter árnál és 1:50-es keverésnél 40 forinttal dobja meg a benzinköltséget literenként. Tudom, ez már csak szőrszálhasogatás. "
Akkor nyugodtan aludhatsz, mert kalkuláltam azt is
Retro
-
csabyka666
addikt
válasz Szakbarbár #496 üzenetére
Viszont a 2T gépben nem kell olajat cserélni, szóval 1:1...
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz csabyka666 #498 üzenetére
Már miért ne kellene? Szerinted mi keni a váltó fogaskerekeit és a csapágyakat?
Tessék évente lecserélni az MZ-ben is az olajat. Attól a fél litertől nem fogtok csődbe menniSzerk: Állítólag a teleszkópban is illene kétévente olajat cserélni, de nekem még sosem bírta ki addig egy szimering, így azt is évente töltöm.
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
csabyka666
addikt
válasz Szakbarbár #499 üzenetére
Nem a hajtóműolajra gondoltam, de igen, jogos, azt valóban cserélni kell, viszont a 4T gépeket - úgy tudom - 6000 kilométerenként illik olajcserére vinni.
Ami engem illet, fullszintetikus, minősített Shell olajat használok a váltóba, szóval nem lehet panasza az emzének.
MOD: A teleszkópba lehet szétszedés nélkül is tölteni olajat?
[ Szerkesztve ]
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Szólánc.
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Mobil flották
- Motoros topic
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- SSD kibeszélő
- Gaming notebook topik
- Eredeti játékok OFF topik
- Formula-1
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest