- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
Új hozzászólás Aktív témák
-
szentkuti11
addikt
válasz Szakbarbár #400 üzenetére
Kinek mi a hobbimotor
-
csabyka666
addikt
válasz Szakbarbár #400 üzenetére
Hát, ilyen állapotban szerintem sem érdemes menni vele.
Én sem azt mondtam, hogy az emzé az Isten, de én momentán ezt érem fel pénzzel.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
andree04
aktív tag
Valaki segítsen.
ETZ gyújtáskapcsoló hiány miatt hogyan kötöm direktbe a vezetékeket hogy elinduljon a motor???
Köszönöm -
Retro DJ
aktív tag
Megkapta a szemeket a moci... illetve már majdnem dudálni is tudnék...
Retro
-
Szakbarbár
aktív tag
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Szakbarbár #407 üzenetére
Igen, az elozo gazdi festette igy . Sajnos most nem lesz keretem ezt megcsinalni, szoval ez marad legkozelebbre. Most elsosorban a mechanika meg az elektronossag lesz rendbeteve.
Retro
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Retro DJ #408 üzenetére
Én teljes fényezést szeretnék: tank, oldalak, váz, sárvédő, doboztartó, féknyereg és minden egyéb apró vacak. Plusz a csavarokat és néhány apróságot horganyoztatni. Motorikusan nincs gond, csak a fordulatszámmérő kihajtás esett bele a blokkba. Ez ilyen 1 hibás motor. Mindig csak 1 hibája van, ha azt megcsinálod, jön a következő.
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Szakbarbár #410 üzenetére
Hát, akkor fel is gyújtom, ha mindig lesz valami baja...
Amúgy tegnap is szöszmötöltem egy kicsit:
Lefényképeztem, mert ez soká lesz újra ugyan ilyen tiszta...
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
Elméletileg már fék lámpával jelezni és indexelni is tudnék... hátul...
Illetve remélem remélem kihúztam a MÖZÖ egyik méregfogát:Retro
-
csabyka666
addikt
-
csabyka666
addikt
Megosztok veletek egy kis elektronikai történetet melynek témája: az akksi.
A sztori röviden annyi, hogy 2013. május elején vettem egy vadonatúj JP-Moto típusú hagyományos (savas) akksit a 251-esbe - 12V 8Ah paraméterekkel. Gyakorlatilag nyár végéig motoroztam, szóval nem is kellett foglalkoznom az akksival, viszont a rossz idő miatt augusztus végén letettem a motort, és december közepéig nem is indítottam el. Ekkor gondoltam, hogy most már rá kéne tölteni az akksira, nehogy állásában tönkremenjen.
Megmértem tehát rajta a feszültséget, és 12,8V-ot mutatott a műszer. Mondtam is, hogy egész jól bírta a 3,5 hónap állást, de sebaj, a biztonság kedvéért feltöltöttem.Ha már úgyis kivettem az akksit, egyúttal beszerelem a riasztót is. Megtörtént, élesítettem is, és azzal a lendülettel el is tettem télire a motort (december közepét írunk tehát). 1-2 hetente megmozgattam, hogy működik-e a riasztó, és mindig megnyugodva konstatáltam, hogy minden rendben.
Ma is tettem egy próbát, viszont a motor nem riasztott...
Egyből kapcsoltam: az akksi valószínűleg lemerült. Sajnos jól gondoltam. A 12V helyett 4V körüli értéket mértem rajta. Végső elkeseredésemben azért feltettem töltőre, és pár perc alatt el is kezdett pezsegni benne a nafta, szóval bízom benne, hogy nem küldtem el a halálba az akksit - lássuk be, a saját felelőtlenségemmel.Őszintén szólva, a fene se gondolta volna, hogy a riasztó készenléti állapotában ennyit fogyaszt. Nyilván, hidegebbek voltak, mint a tavalyi év vége felé, de ahhoz képest, hogy riasztó nélkül kibírt 3,5 hónapot, és lényegében nem változott a mérhető feszültség, riasztóval 2,5 hónap alatt padlóra küldte az akksit.
Szóval legyen tanulság mindenkinek az én hülyeségem, és tessék rendszeresen tölteni az akksit a holtidőben is. Főként akkor, ha valaki van olyan elvetemült, hogy riasztót tesz egy emzébe...
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #416 üzenetére
Otthon felesleges bekapcsolni a riasztót. Elég gáz, ha onnan ellopják.
Nekem az autónál volt olyan effekt, ha hetente egyszer jártam vele és havonta egyszer nem töltöttem, akkor a harmadik hét után már nem tud indítani.
10 Volt alatt már maradandóan károsodik az akku. Mértékét nem lehet meg mondani.
Milyen töltőre tetted az akkut?
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #415 üzenetére
Sajnos nem, én is most vettem egy új Kanunit, mert a többi utángyártott egy nagy kalap... ért...
Retro
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #417 üzenetére
Én beriasztom itthon is. Az ördög sosem alszik.
A töltő valami német (vagy osztrák?) készülék, piros színű, Absaar márkájú. Elméletileg ilyen "intelligens" fajta. Szabályozza a töltőáramot, szóval nem csak ész nélkül ráküldi.
Kb délelőtt 10-kor raktam fel, délután 5-kor még mindig töltötte, szóval ma éjszakára rajta hagyom. (A töltő úgyis magától kikapcsol, ha az akksi feltöltött.) Úgy tudom, a névleges kapacitás 1/10 részével kell tölteni az akksit, és amikor 5-kor megnéztem, akkor 1A körüli töltőáramot mutatott a készülék, szóval fogjuk rá, hogy rendben van ez is.
Amikor ugye rátettem tölteni, ki se mozdult a töltőáram mutatója, aztán pár perc múlva enyhén pezsegni kezdett az akksiban a lé (de még mindig nem mozdult ki a mutató). Délutánra viszont már rendesen beindult a pezsgés! Megmértem a feszt töltés közben, 14,8V-ot mutatott a multiméter...ekkor megcsillant a remény, hogy talán nem kell kidobnom az akksit. Holnap kiderül!
A lámpával kapcsolatban: azon gondolkodtam, hogy megpróbálom megragasztani, vesztenivalóm úgysincs. Még mindig jobb a törött eredeti, mint az új, de utángyártott mocsok.
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #419 üzenetére
Remelem, hogy csak felreolvastad a toltoaramot... Az en motoromban 5Ah-s akku van, tehat 500 mA-rel (0.5A) lehet tolteni. Ha mondjuk 9Ah-s akkorm 900 mA. Viszont a toltes elejen a felvett aram nagy, mig a feszultseg "kicsi". Ahogy novekszik az akkuban a feszultseg, ugy csokken a toltoaram. Akkor van feltoltve egy jo akku, ha a toltoaram elerte a nullat.
Standard autos tolto nem tolti megfeleloen az akkut (tul nagy a toltoaram). Nekem aldis toltom van, tud 6v, 12v, motorakku, regeneralo toltes. Evek ota hasznalom elegedetten.
Csak annyit meg, hogy megfelelo toltoaram eseten a gazkepzodes eleg alacsony szinten van. Ha nagyon pezseg, akkor ott sok a tolto aram!
A lampa otlet jo, csak minosegi ragasztoval csinald (ne pillanattal, az megkemenyiti a muanyagot es meg torekenyebb lesz!).
[ Szerkesztve ]
Retro
-
csabyka666
addikt
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #420 üzenetére
Na frankó, megdöglött az akksi.
A töltőáram visszaállt nullára, és 15,8V-ot(!) mértem rajta, amikor még rajta volt a töltőn. Amikor levettem, akkor visszaesett 11,8V-ra (már ez gyanús, mert 12,8V szokott lenni terheletlenül), aztán kb fél óra után már csak 11,2V lett belőle. Beraktam a motorba, ráadtam a gyújtást, lement 10,9V-ra a fesz, de amikor a refit rányomtam, akkor 9,5V lett belőle. Szóval kuka.
Mindenképp kell vennem bele egy újat. Ezt az aldis töltőt be tudnád nekem linkelni? Hogy legközelebb ne legyen ilyen baj...
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #422 üzenetére
Ultimate Speed T4XSE
Egyébként eredetileg Tronic T4XSE, de az üzletláncok előszeretettel átcsomagoltatják.
A töltő tud normál töltés max. 80 Ah, 6V töltés, motor akku töltés. Ha a zöld lednél rajta hagyod az akkut, akkor csepptöltéssel tartja a feszültséget (akár egy hétre is simán rajta maradhat). Van regeneráló töltés. Figyeli a polaritást. Mivel kapcsoló üzemű nagyon takarékos. Kültéren is használható cseppmentes kivitelű.
Egy baja van, ha nem használják, általában a benne lévő mikrokapcsoló kontaktos lesz és olyan mintha nem működne, nem lehet módot váltani (vagy nehéz). Van hasonszőrű is ami méri a töltőfeszültséget is (sok értelme nincs).
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #422 üzenetére
A túlmerülést akár még túl is élhette volna, de sajnos a nagy töltőáram miatt elbomlottak a cellákban lévő ólomlemezek.
Ha túl van merülve az akku, akkor inkább nagyon kicsi töltőárammal szabad csak tölteni (akár c/20) hosszan. Ekkor van esély, hogy megmeneküljön. A haverom autójában 6 hónapot állt az akku 7,2V-ot mértem. Aztán egy másik akkuval picit megbikáztam, hogy 10V felett legyen az akkufesz (csak ekkor indult el a töltő). Ezek után egy hétre rajtamaradt az előbb említett töltőn. A következő telet kibírta, és ezzel adta el az autót.
Retro
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #424 üzenetére
Köszönöm a korrekt választ! Utánajárok ennek a töltőnek, és beszerzek egyet.
Körülbelül mekkora összegre számítsak? (Te mennyiért vetted?)
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #425 üzenetére
Ezt a töltőt "akciósan" 3990-ért vettük évekkel ezelőtt. Mostanában is látom, az ára általában hasonló. De eszembe jutott még egy megoldás, ami picivel drágább, de még több célra használható:
Én egy 2A-es táppal használom:
http://www.ebay.com/itm/AC-100-240V-To-DC-12V-2A-Switching-Power-Supply-Converter-Adapter-US-EU-UK-Plug-/221307752420?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3386f84fe4Ezzel tudsz tölteni, lemeríteni NICD, NIMH (AA AAA ceruza akkuk), Li-Ion, Li-Po cellák, és ólom akku.
Picit kell tanulni a menüjét, de sok oldalú eszköz. Beállítható a töltőáram tized pontossággal. E-mellett még meg is méri a várható kapacitását az akkunak. Tehát kb eldönthető, hogy mit tud.[ Szerkesztve ]
Retro
-
tag
Sziasztok. Véletlenűl találtam erre a fórúmra, de örülök neki, ezért felteszem a kérdést itt is Ha valakinek van gyári ülése, gyári huzattal eladó, kérem keressen.. Csak repedésmentes érdekel.
Van nekem, csak tartalékba szeretnék venni eggyet...
Láttam, tettetek fel képeket a motorokról, ezért én is megmutatnám az enyémet neketek:[ Szerkesztve ]
-
Retro DJ
aktív tag
Tegnap elég sokáig szöszmötöltem.
Gyártottunk teflonos kuplungbowdent, maszatoltam az elektromossággal na meg bekerült az erőmű
Az összekötő nem új, hanem szétszedtem és egyenként políroztam újra a csatlakozókat.[ Szerkesztve ]
Retro
-
csabyka666
addikt
Na, vannak (lesznek) itt szép motorok, kéremszépen!
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
teko99
tag
Sziasztok.
Megint a szakvéleményetekre lennék kíváncsi.
Mint korábban írtam van egy 125-ös etz-m. a korábbi gyujtásbajok mostmár kikuszöbölve.
Most egy olyan kérdésem lenne hogy mennyivel bír menni egy etz 125? semmi tuning,csak rezó kipufogó.
22-es karbi,115ös főfúvóka,35ös alapjárati fúvóka. valamiért mindíg kifúj a hengerfej,és nemtudom hogy ezért-e de csak 90-et megy alattam.. 90kg vagyok,elektronikus gyujtás van a mocin. a gyári sebessége ha jól tudom 100km/h,de láttam sok ember írta hogy megy 110-et símán,és ezért nemtudom hogy most valamit még álligassak,vagy örüljek neki hogy megy ennyit a régi gépezet.
BAZINGA!
-
Szakbarbár
aktív tag
A gyári óra szerint 110-et elhiszem, az valójában 95 körül van. Jó esetben hátszélben talán a 100-at el lehet érni vele.
Nekem sokáig 125-ös fúvóka volt benne, nem is panaszkodtam a gyorsulásra, a fogyasztásra annál inkább Aztán tettem bele 115-öst és azóta csak 70-80-at megy.Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
sdavic01
tag
90-100 km/h az úgy korrekt szokott lenni egy 125-höz képest
-
teko99
tag
Aha értelek titeket. Igen nem erőgépek,dehát ezt azelőtt is tudtam hogy megvettem,hisz vehettem volna valami ujabb mocit is 125ösbe ami viszi a 130-at lazán,de csak az etz-nél maradtam.
Sajna igen a "gagyirezó" van rajta,a gyári megvan,csak nincs benne folytás és a végét is szétfúrkálta az első tulaj mert eléggé bevolt kormolódva állítólag. Azt igen észrevettem hogy ezzel a 115ös fúvókával 2-ikban homokúton azért megrúgja alattam szóval van benne erő,meghát ugye nemrég lett fúrva,még bejáratós a gép.
ha minden klappol holnap akkor dobok énis fel egy képet,bár még nem olyan szép sajnos,van rajta mit festegetni..
BAZINGA!
-
Retro DJ
aktív tag
Akkor sajnos az pontosan olyan mint a gagyirezó (mármint a szétfaragott "gyári").
Venned kellene egy gyári (akár nem szép) kipuffancsot, azzal jobban megy, és kevesebbet fogyaszt (feltéve, ha belül érintetlen és nincs bekormolódva).
Azt ne gondold, hogy egy alap 125-ös egyszerű 4t megy 130-at... . Egy hegyezett power szelepes 2t talán... de én csak akkor hiszek, ha látom
Retro
-
csabyka666
addikt
válasz Retro DJ #426 üzenetére
...most jutottam el addig, hogy megnéztem ez a töltőt. Az ára nem vészes, szerintem 5-6000 forint körül mozog mindennel együtt. Nálunk is kapható, vagy csak ebay-en lehet beszerezni?
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
-
teko99
tag
válasz csabyka666 #440 üzenetére
nagyon még nem nyelezgetem neki,csak egykétszer azért odarántom elne lustuljon.
BAZINGA!
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv
Tudom ez nem apróhirdető oldal, de ha van valakinek eladó ETZ 125/150-hez hátsó kerék és középtámasz, az küldhetne pm-et. Elsősorban Komárom - Esztergom környékéről ha lehet.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Retro DJ
aktív tag
válasz csabyka666 #441 üzenetére
Szerintem itthon is kaphato, de az itteni kereskedok hienak! Ha jo baratja vagy az ebaynak akkor nincs gond, ha nem akkor dobj egy privatot!
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
Kezd éledezni a kicsikém...
Egyszer talán gurulni is fog!
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
Lámpafej kész. Elektromos teszt
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
Sziasztok,
ma megcsináltam az egyik legmocskosabb melót amit lehetett, lánc megtakarítása, befűzése, olajzás, beállítás.... ah iszonyat mocskos meló, de ezen is túl vagyok.
Viszont a hátsó fékkulcs és a fékkar szívat.
Vadi új fékkulcs, új fékkar és elfordul rajta az első taposásra... :-(
Esküszöm visszateszem a régi görbe fékkulcsot :-( .
Retro
-
csabyka666
addikt
Üdv!
Még a szezon előtt ki kellene cserélnem a fékbetéteket a 251-esbe, mert tavaly már nagyon nyikorgott, és nem akarom, hogy idén megegye a tárcsát a kopott betét...
Szereztem is hozzá 0 kilométeres eredeti DDR-es fékbetéteket, már "csak" bele kell passzítani.Azt szeretném megtudni, hogy ennek a műveletnek mi a legegyszerűbb módja? Néztem a 250-es gépkönyvét, de abból nem értettem meg 100%-ban a dolgot. Mindenképp ki kell venni az első kereket hozzá? Nincs valami gyorsabb módszer?
Ágdarálást, kaszálást, területtisztítást vállalok profi gépekkel! Elsősorban Zala megye és vonzáskörzete, de minden megkeresést meghallgatok. +36305633091
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- DXRacer használt szék eladó
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen