- Ausztráliának is elege van a közösségi média káros hatásaiból
- A leépítések után egy vagyont költ a töltőhálózatára a Tesla
- Napvihar miatt akadoznak a SpaceX Starlink műholdak
- Honnan tudjuk, hogy melyik tartalmat gyártotta a TikTokra az AI?
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Microsoft Outlook topic
- Windows 10
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Starlink
- DIGI internet
- Ausztráliának is elege van a közösségi média káros hatásaiból
- A Google helyét akarja az OpenAI, hétfőn jöhet az AI-alapú kereső
- Synology NAS
- Rendszergazda topic
- A leépítések után egy vagyont költ a töltőhálózatára a Tesla
-
IT café
TOPIK ÖSSZEFOGLALÓ
Kérlek, KÉRDEZÉS ELŐTT olvasd el!
HA KÉRDEZEL, EZEKRE AZ ADATOKRA SZÜKSÉGÜNK LESZ:
Új hozzászólás Aktív témák
-
szabolcs1975
aktív tag
válasz BerserkGuts #90607 üzenetére
A gond ott kezdődik hogy 60hz-hez felesleges uber cpu !
-
szabolcs1975
aktív tag
válasz G-Device #90915 üzenetére
Pár észrevétel.
1. nem egyértelmű szerintem a kérdés. Ha az a kérdés, hogy melyiket tartsd meg, azaz melyik az erősebb, és a másik árát pl másra szeretnéd költeni, akkor a 3770k, és nyilván ilyenkor nincs ilyen opció, hogy add el mind a kettőt és vegyél a kettő árából egyet.
2. én pont 38e-ből vettem hasonló okból (minimalizálni akartam a költekezést) meglévő Giga z77--es lapba egy 3770k-t, és néhány tapasztalat. Első körben, 3770k@4.4+2400cl11+1070 far-cry5, ghost-reacon, tomb-raider (de az öcsém szerint kb mindenben) full hd-ultra beállításokon elég szépen leverte az öcsém ryzen1600+3000cl16+1660ti párosát(benchmark átlag és min fps kb +10-20). Igaz nála a cpu alapórejelen ment, tehát ha pár éves játékokkal szeretnél játszani, akkor az optimalizáltsága miatt a 3770k full hd-ban és ultra-ban egy-két játékot leszámítva jobban szinkronban lesz egy 1070es szintű vga-val mint egy ryzen5 1600os vagy 2600 (3600 más). De amennyiben pár évre előre gondolkozol, a 3770k kb a vége felé van, azaz a mostani fizikával (ami gyak minősíthetetlen, és ezen jó eséllyel nagyon sokat fognak változtatni) is sok olyan játék van, ahol 70-80%on ketyeg a 3770k és hiába mutat jobban a 98%-99%gpu kihasználtság mint a ryzen1600 80-90% gpu támogatás, pillanatnyi győzelem és a 70-80% cpu kihasználtság nem sok tartalékot jelent ... és a 4790-től se remélj sokkal többet.
3. itt sokan köpködik, de nyugodtan nézd meg a pár napja átdolgozott bottleneck kalkulátort, ott számolnak a cpu öregedésével is, bár ennek az algoritmusát nem ismerem, a lényeg, hogy ott a 4 logikai mag abszolút nem ajánlott, a 4+4 esetleg 6 logikai magot pedig a futottak még kategóriába teszik legyen az 3770, 4790 vagy 7700. Tehát vagy ryzen5 1600 vagy i7 8700-tól kalkulálhatsz pár évre.
Jó agyalgatást !
[ Szerkesztve ]
-
szabolcs1975
aktív tag
válasz kolopele #90932 üzenetére
én hosszabb távra már a 4/8-at és a 6/6-ot sem nagyon erőltetném, inkább a 6/12 vagy a 8/16 ... de persze ez attól is függ milyen a fejlesztési stratégiája. Ha több lépcsős ( ami egyébkén hatékonyabb stratégia mint a ritkább de nagyobb léptékű), akkor mindig pont annyit vesz, amennyi az adott lépcsőfokhoz szükséges, azaz ebben az esetben a 6/6 v 4/8 a jobb megoldás és mondjuk 1-2 év múlva update .... tehát ezek apróságok de alapjában egyetértünk ebben.
-
szabolcs1975
aktív tag
válasz kolopele #90934 üzenetére
felesleges pénzkidobás feljebb lépni úgy, hogy nincs szignifikáns javulás vga-ban és cpu-ban egyaránt. Ez így van. A második rész egy speciális helyzet, mert az 7700asra még optimalizáltabbak a kódok, és valamivel jobb az intelek cache prefetch logikája is, így ma még tényleg csak pár game az ahol effektíve kamatoztatni tudja a ryzen nyers erejét, de ez csak idő kérdése.
[ Szerkesztve ]
-
szabolcs1975
aktív tag
válasz M4T4D0R #90936 üzenetére
NE haragudj, de pontosan tudom mit írtam.
Egyrészt olyan nincs, hogy szinkronba van egy processzor egy videokártyával.
Ha pl van két munkás van, az első tisztítja(cpu frame time) a másik festi(gpu frame time) a palákat, akkor a 100% szinkron nálam azt jelenti, hogy az első képes minden esetben olyan ütemben adni a tisztított palákat a másodiknak, ahogyan ő azt képes feldogolgozni(festeni), a 90% pedig azt, hogy az palák (framek) 90%-ban. De ha neked van rá találóbb elnevezésed a két munkás közötti összhangra, akkor nyugodtan használd azt ... ez szimpla terminológia vita, amiknek egyébként semmi értelmük.
A processzor mint mondtam, a nyers adatokat küldi a VGA nak. Tehát a lényeg, amit sok ember szokott mondani, hogy "kihajcsa" a videókártyát inkább az lenne a helyes fogalom, hogy kiszolgálja a videokártyát. Mivel, hogy továbbítja neki a feldolgozott adatokat. Ha nem képes kiszolgálni a videokártya nem lesz kihasználva és ilyenkor szokott lenni az FPS Drop.
persze nevezheted így is. Ennek ellenére látni kell, hogy gyakran előfordul, hogy nincs a cpu-cache-ben az adat, és olyankor annak ellenére elvérzik a cpu, hogy ideális esetben lényegesen alacsonyabb frame-time-okra képes. Itt jön be a cache prefetching jelentősége, amiben szerintem az intel még mindig valamivel az amd előtt jár, bár mint az utóbbi időben kiderült ez a biztonság rovására ment.
Harmadrészt, a felbontásnak nem sok köze van a processzornak játékokban. Hiába emeled a felbontást a processzor nem fog többet dolgozni. A VGA kapja a terhelést. Ezért van az, ha feljebb veszed a grafikát(legtöbb beállításnál), általában lejjebb esik a processzor kihasználtsága, mivel kevesebbet kell dolgoznia ahhoz, hogy megtermelje az FPS t a GPU-nak. Mivel a GPU vért izzad, hogy megtermelje az 50 FPSt, míg a processzor vígan elvan magába, hisz 100 FPS t is képes lenne megtermelni. Innen is látszik, hogy a két feldolgozó egység teljesen más feladatokat lát el.
mikor állítottam mást ? A felbontás a gpu kihasználtságára lesz hatással, ezt írtam. Ha növeled a felbontást, ugyanaz a cpu teljesítmény nagyobb gpu kihasználtságot eredményez
[ Szerkesztve ]
-
szabolcs1975
aktív tag
-
szabolcs1975
aktív tag
-
szabolcs1975
aktív tag
válasz KAMELOT #91167 üzenetére
Amikor még rendszeresen játszottam, több lépcsőben fejlesztettem és mindig pont annyit vettem ami az aktuális gamekhez max vagy közel max grafikán elegenedő (ez igaz vga-ra és cpura és ramra is).Amikor a haverommal együtt újítottunk neki sokkal jobb gépe volt, de 1-2 év mulva már nekem volt jobb és kevesebb pénzből, ami akkoriban nagyon fontos szempont volt. Persze van a kevesebb lépcsős feljesztésnek is előnye, de a kérdésedre a válasz, hogy igen, általában 1-2 évig volt egy cpum akkoriban.
megj: de lehet számot is tudok neked mondani, ha agyalok Tehát olyan 70e körül ment évente az upgrade-re, és így mondjuk 2000-2015 alatt végig közel max grafikán játszottam a játékokkal 70*15e forintból.
[ Szerkesztve ]
-
szabolcs1975
aktív tag
válasz egyedülülő #91170 üzenetére
nézz rá a linkelt thermalright true spirit 140 powere is, és hagy a fenébe a hype-ot ... csak a magasságra ügyelj !
-
szabolcs1975
aktív tag
-
szabolcs1975
aktív tag
válasz DudeHUN #91194 üzenetére
Az alaplapon én sem spórolnék, de szerintem érdemesebb olyan cpu-t venni, ami éppen lefedi az igényeket, és gyakrabban upgradelni. Egy cpu csere azért nem a világvége és ha valaki egy alaplaba csak egyetlen cpu-t rak (főleg AMD esetben igaz ez) jó eséllyel nem optimalizálta a költségeket.
-
szabolcs1975
aktív tag
válasz palfitom #91200 üzenetére
Szerintem az alaplapból pszichológiai okok miatt célszerű a legújabbat venni, nem a hangzatos feature-k miatt. Az emberek jellemzően nem képesek felmérni mikor kell kiszállni egy alaplaból, és a végletekig kimaxolják bele a cpu-kat, ami miatt az adott alaplapba betehető csúcs cpu-k még a használt piacon is erősen túl lesznek árazva és már ott is a bukta. Aki ezen túl tud lépni és megtudja hozni időben a döntést, hogy na most akkor alaplapot is cserélek és nem maxolom ki a cpu-t, ott lehet igaz, hogy felesleges olyan featurekért fizetni, amit nem használunk.
[ Szerkesztve ]
-
szabolcs1975
aktív tag
válasz DudeHUN #91207 üzenetére
ha valaki azt mondta volna nekem 2012-ben, hogy 2020-ban egy meghúzott 3770k-val fogok játszani kiröhögöm ... aztán tessék. Persze arra jó az esély, hogy a vörösök most kicsit rálépnek a gázra, de azért azt, hogy ami most feature 1-2 év múlva elvárás lesz ... inkább mondanék 3-4 évet mondanék erre.
-
szabolcs1975
aktív tag
válasz palfitom #91240 üzenetére
Azért az tény, hogy az intel technológiája kiforrottab hiszen lassan már 10 éve ugyanazt gyártják. Nagyon divatosak azok a youtube videok, ahol 2600k-t hasonlítanak össze 10600k-val és kijön a dupla teljesítménye másfélszer annyi hőtermeléssel, kár, hogy a more törvény szerint kb másfél év alatt kellett volna összejönnie, ugyanolyan teljesítményfelvétel mellett ... lol
[ Szerkesztve ]
-
szabolcs1975
aktív tag
válasz Beba Snake #91245 üzenetére
csak az intel pr-osai a többi chip gyártónak elfelejtettek erről szólni ....ha az amd nem lép az a kellemetlen helyzet állt volna elő pár éven belül, hogy a mobil telefonokban erősebb proci lett volna mint egy pc-ben. Mindenesetre, arról hogy a Moore törvény nem tartható, jó lett volna értesíteni az AMD mérnökeit is, az nvidia-ról nem is beszélek, ami sajnos nagyon más liga mint az intel.
[ Szerkesztve ]
-
szabolcs1975
aktív tag
válasz kolopele #91311 üzenetére
Ez a 'mindenképpen' hogy jött ki ? Értem, hogy Intel, meg hogy brand, de most ha túl lépünk a marketingen, melyek azok az érvek amelyek szerinted egyértelműen az I5-10500 az ryzen 3600-al szemben?
Ha pedig nem lépünk túl és elfogadjuk, hogy jobb markating jobb cpu-t is jelent, akkor miért nem a 10400 ?
[ Szerkesztve ]
-
szabolcs1975
aktív tag
válasz kristof123 #91415 üzenetére
Valójában csak akkor éri meg egy cpu, ha minden teljesítményét kihasználod. Ha az elkövetkező 1 évben nvidia gtx 970 vagy gyengébb lesz előtte és csak single player játékra használod, akkor az 2600-as ryzen felettI(sőt) nem nagyon lehet indokolni semmit, azaz az egyik sem éri meg ...
[ Szerkesztve ]
-
szabolcs1975
aktív tag
válasz kristof123 #91428 üzenetére
Ez a multitól függ, és azt neked kell látnod, hogy mennyire vagy cpu limites, azaz nyersze-e a upgrade-del. Azért megvenni, hogy majd később kihasználhasd teljesen felesleges, akkor ráérsz később, amikor valószínűleg olcsóbban jutsz ugyanehhez a teljesítményhez.
-
szabolcs1975
aktív tag
válasz hobizoli #91551 üzenetére
attól függ milyen gamer vagy. Egy profi competitive játékost inkább fogja érinteni a cpu limit, míg egy 4k-s sp-set, inkább a gpu. Egyébként mivel relatív olcsón lehet cpu-t kapni, szerintem nem érdemes rajta spórolni, ugyanis nem szabad elfelejteni, hogy nem célhardveren játszunk, és ezért célszerű ugy számolni, hogy mindig legyen legalább 2/4 magnyi teljesítmény tartalék a windowsnak. Ha az acpi egyenletes magterhelésre van konfigolva akkor 6/12 threadet használó játék esetében 8/16-os cpu-któl felfelé van meg ez a boost.
Új hozzászólás Aktív témák
KERÜLJÜK A "HIT-VITÁKAT"!
Ez egy szakmai fórum, ahol nincs helye elvakult fanatizmusnak.
Az ilyen hozzászólások törlésre kerülnek!
KÉRDEZÉS ELŐTT olvasd el az Összefoglalót!
- Teszt AMD Ryzen XT: extra teljesítmény?
- Teszt Mit tud a Zen 2 az olcsóbb szegmensben?
- Teszt Szép touché, AMD: bemutatkoznak a Zen 2-es processzorok
- Teszt AMD Ryzen – a második menet
- Teszt Coffee Lake processzorteszt: LGA1151 újratöltve
- Teszt Ryzen 3, i5, i3 és Pentium – körkép az alsóházban
- Elemzés Megateszt: Intel CPU-k Nehalemtől Skylake-ig
- Hír CES 2022: jócskán bővült lefelé az új Core sorozat
- Hír A régebbi DRM-ekkel gondjai lehetnek az Alder Lake CPU-knak
- Hír Keveri a Rocket és Comet Lake-et az Intel 11. Core generációja
- Hír Leleplezte az új generációs asztali processzorcsaládját az Intel
- Hír Töltelékfejlesztéssel fedi le a 7 nm csúszását az Intel
- Hír Kiengedte a tóból a régóta dédelgetett tigrisét az Intel
- Hír Hardveres szintre viszi a malware-ek elleni védekezést az Intel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs