Aktív témák
-
uszilard
tag
válasz denes242 #15007 üzenetére
Üdv. Hát egy "ismerősöm" nézte a sonyt a led-es samsung-al össze vetve és ő szerinte vannak problémák a színekkel is. A fekete inkább kékes szürke.
Azt hiszem várnom kell még Nekem olyan kellene amin nem találok hibát. Minden nap idegesítenének a hibái. Olyan kéne amin a fekete fekete és nem akadnak a mozgások és a színekkel sincsen probléma.
Mostan tvm egy kv29-ls60 ebben nincs hiba. Jó az összes európában fogható csomag rajta. Persze nem HD De pl a HBO-s filmek szépek rajta 5.1 es erösítővel a hang is jó ha normálisan feltolják a 6 sávot.
Köszi a Segítséget. Üdv. Szil
-
bigdigit
addikt
válasz denes242 #15199 üzenetére
akkor kiknek találták ki ezt a 24hz-es baromságot?valami belassult szeműeknek?igaz én fps játékokon nőttem fel,közelre már lassan tényleg csak szemüveggel látok de 42 évesen még klán szinten nyomom a CB warokat. de érdekes módon moziban még sose tünt fel a kevés fps.és akkor még mindig ott van a hang csúszása.
[ Szerkesztve ]
-
Larry303
addikt
válasz denes242 #15222 üzenetére
a panelnél sztem mindenki tudja mit takara 8 ill 10 bit, -bevallom a 32bites színmélyéségről azt hittem, hogy az valóban 2^32 árnyalat...de hidd el nekem nem mondanám,ha nem a saját szememmel láttam volna a különbséget a t3000es és a d3000es model között...és igaz hogy sajnos nem lehet összehasonlítani csak a panelt, mivel más elektronika van mögötte, de a 3. lcd tvm után azért már megfelelően be tudom lőni a tvt és nem defaulton hasonlítgatom őket...
https://www.flickr.com/photos/kocsisbalazs
-
Larry303
addikt
válasz denes242 #15242 üzenetére
hát igen a lényeg pontosan ez...valaki kérdezte amúgy minap épp a 32T3000es modeltt...na számomra az hatalmas csalódás volt...remélem sony leszokik erről, hogy csak felsőkategoriára gyúr...bár egy darabig nem tervezem lecserélni a D3000est...azért kíváncsi lennék pontosan a képalkotó eljárásra, hogy akkor hogyan is vannak ezek az árnyalatok a 8 vs 10es paneleken..
https://www.flickr.com/photos/kocsisbalazs
-
Rick4
félisten
válasz denes242 #15930 üzenetére
az eredeti blu-ray (nem blueray) lemezen a másolásvédelmi eljárás (HDCP) csak HDMI-n engedi a filmet lejátszani. sem felbontás sem képfrissítés nem számít, csak ez az egy dolog.
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
GalloG
tag
válasz denes242 #17663 üzenetére
Erre én is kíváncsi lennék, mert a digitális jel ugye digitális jel. A külső zavaró tényezők nem hiszem, hogy a biteket meg tudják változtatni mindig ugyanúgy.
Én inkább gondolom azt, hogy ha 50 ezerért veszek egy kábelt, akkor mindenképp szebbnek fogom látni vele a képet, és ezzel szerintem más is így van...
De ha valaki tud technikai magyarázatot, szívesen olvasnám és átgondolnám!
-
denes242
aktív tag
válasz denes242 #18087 üzenetére
mar nem tudom szerkeszteni.
szoval viszont nem tudom, hogyan detektalna a TV a hibat, mivel nincs olyan hibajavito kod a kepadathoz mint ami van pl. a CD-n. Esetleg bizonyos esetekben eszreveheti, talan.P5B Deluxe - Q6600@3.0Ghz - Zalman CNPS9700 - GEIL Black Dragon - FSP Epsilon 600 - Thermaltake Armor Jr. - Debian Linux
-
GalloG
tag
válasz denes242 #18087 üzenetére
Na most megnyugodtam, hogy nem csak én gondolom jól (vagy éppen rosszul).
A (tartós, nem csak a bithiba miatti, 1-1 kockát érintő) szín, fényerő, kontraszt, stb. változás teljességgel kizártak. Maga a digitális technika zárja ki az ilyesmit, pont ezért találták ki.
Szerintem is inkább a vételár ismerete javít a kép és hang minőségén, mint maga a kábel.
Sokan beszélnek erről, de kevesen vannak tisztában a fizikai (és elektronikai) hátterével. Csak hallották valakitől, olvasták valami meggyőző helyen, vagy láttak valamit némi kommentár kíséretében.A vakteszt mutatná meg, van-e valóban különbség, de hogy-hogynem, ilyent egyik bolt sem ajánlgat a vevőknek, és egy ilyen témájú teszt sem készül...
-
dabadab
titán
válasz denes242 #18087 üzenetére
A HDMI-ben van hibajavito kod, ami viszonylag hatekony. Ha csak egy-ket meterrol van szo, akkor kb tok mindegy, hogy az ember milyen kabelt vesz, mukodni fog. Hosszabb kabeleknel azert mar szamit a kabel minosege, de persze gagyi kabelnel sem az lesz, hogy fakulnak a szinek, meg ilyen baromsagok, hanem vagy apro kis villanasok lesznek (egy HDMI csomagban 32 pixel van, ha rossz a csomag, akkor ahelyett a TV csak egyfele szint (tipikusan feheret vagy pirosat)) rak ki helyettuk, vagy egyaltalan nem lesz kep. Vagyis ha rossz a kabel, akkor feltunoen rossz, ha meg nem az, akkor annal jobb nem lesz.
banderasz77 kolleganak meg javasolnam, hogy vegyen tolem audiofil SATA kabelt (a Tunguz-meteorbol nyert acelbol kovacsolta teliholdkor a Fudzsijama csucsan het szuz leany), amitol a 128 kbites mp3-ak is jobban szolnak, mint az eredeti (most akciosan otvenezerert megszamitom darabjat) vagy ultra-HD ethernet kabelt - ha ezen tolti le a filmeket, akkor egy sima DivX is BluRayt megszegyenito minoseget produkal (hetvenezer a masfel meteres darab).
bigdigit: a multkor olvastam egy komoly tanulmanyt arrol, hogy az a placebo, amiert sokat kell fizetni, sokkal jobban hat, mint ugyanaz, ha olcsobban adjak.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
PhoenixSzG
tag
válasz denes242 #18486 üzenetére
koszi a velemenyt!
amugy a 15000:1 meg 33000:1 dinamikus kontraszt kozott van szemmel lathato kulonbseg? vagy inkabb csak parasztvakitasnak jo?
ja es lenne meg egy olyan problemam, hogy a szekrenyben ahova a tv-t akarom rakni eleg szukos a hely fuggolegesen. kb maradna a tv folott 3 cm hely, vizszintesen nincs gond, ott maradna kb 12-12 cm ket oldalt. ebbol adodhat majd vmi melegedesi problema v tud majd szellozni? felmerult bennem azis, hogy ha a sony kevesebbet fogyaszt (papir szerint 130W) akkor kevesbe is melegszik, mint a samu (ami papir szerint 180W-ot fogyaszt)? vagy ez hulyeseg?[ Szerkesztve ]
-
-=balázs=-
csendes tag
válasz denes242 #18912 üzenetére
Te már csak tudod
A tények egyértelműek, meg kell nézni mennyi Samsung megy tönkre a többihez képest, és milyen problémák vannak vele.
Ez elég vitathatatlan tény
[ Szerkesztve ]
[Sony KDL 40 D3500][Pioneer BDP-51FD][Sony BWU-100A Blu-ray Disc Writer in HTPC][Marantz SR 3001][Wharfedale Diamond 9.1/9.4/9.CS]
-
bigdigit
addikt
válasz denes242 #18933 üzenetére
nem erről volt szó.
ugyanaz a film meg van BD rippben és eredeti BD lemezen is.míg BD ripp esetén volt ahol beszaggatott eredeti lemez esetén szó sincs ilyenről.szóval a rippekben tapasztalható jugger
nem feltétlen a tv vagy a lejátszó program esetleg a pc gyengeségének hibája.
ide akartam kilyukadni. -
bwoay
nagyúr
válasz denes242 #19018 üzenetére
szerintem ti arra gondoltok, hogyan lesz 30 fps-es NTSC jel
a 24 fps-es filmből, de ez nem az NTSC szabvány része,
hanem egy konverzió, ezt hívják telecine-nek
(azt meg, ahogy ez szaggat, telecine juddernek )
az azért 3:2 pulldown,
mert egy adott képkockában jelen vannak mondjuk
az 19. frame páros sorai ÉS az 19. frame páratlan sorai,
aztán az 19. frame páros sorai és a 20. frame páratlan sorai,
aztán a 20. frame páros sorai (és a 21.. frame páratlan sorai,
aztán a 21. frame páros sorai és a 21. frame páratlan sorai.)
Ez lenne egy ciklus, amiben az 19-ik frame-ből három félkép szerepelt,
a 20-ikból meg kettő, aztán a 21-ik frame-től kezdődik újra az egész.
Bár lehet, hogy te is így értetted, a megfogalmazásból
számomra nem derült ki 1értelműen.[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
tropheus
csendes tag
válasz denes242 #19032 üzenetére
Milyen funkciók vannak a philipsben, amik egyedülállóak és a samu lg tv-ékben nincsen?
Én csak egyet mondok neked: 4:3 képarány kezelése 16:9-re. Mindkét márka elvérzik középkategóriában is ezen a problémán, az egyik levág a képből, úgyhogy komoly veszteség van a képből, a másik meg torz. Ha visszaolvasol, az imént meg épp panaszkodtak, hogy nem jegyzi meg csatornánként az lg a képarányt. Hát a philips automatikusan váltja a képarányokat a bejövő jelnek megfelelően. Még annyit sem kell tenned, hogy előre beállítod csatornánként, megoldja szépen helyetted a tv.
Na én pl. ezért vettem philipset (többek között), az ambilightról és egyebekről már nem is beszélek. A samu lg cuccokban hasonlók sincsenek.üdv
troph -
Digitalis
senior tag
válasz denes242 #19821 üzenetére
Fogalmazzunk úgy, hogy későbbi megjelenésű az LG6000 és látható némi fejlődés is az adatait tekintve. Mert 42" és a feletti LG6000-es mind 100/120Hz-esek, és teljes (5:5 Pulldown-al) jelenítik meg a 24p-t, nem mellesleg DVB-T mpeg 4 tunerral rendelkeznek, és remek elektronikájuk mellett, minden földi jóval ellátott, és 10%-kal nagyobb képet kapunk ugyanazon az áron.
Nekem a scarlet dizájn nagyon nem jött be, ezért nem vettem anno LG6000-t, de a képe lenyűgöző volt szerintem...Az a656-os is tetszett, de inkább egy nagyobb méretű (42"-s PHilips) mellett döntöttem, ami vizuálisan szerintem legalább olyan jó mint a samu "csak" nagyobb és mpeg4 tunerrel.[ Szerkesztve ]
Akahito gonosz mestere ismét figyelmeztetőn felemelte ujját, nem csak az a fontos, hogy mi mindent érint meg a fény és miként teszi, ordította, hanem talán még ennél is fontosabb, hogy mi minden van még a világon, ami nem fért rá a képre, habár ugyanabban a fényben áll.
-
BITBOYS
addikt
válasz denes242 #19870 üzenetére
Igazából nem a jellemzőkre gondoltam, hanem a jövőbeli újításokra, ezt rövidítettem.
Nem emlékszem pontosan merre, hol de 8bites panelt emlegettek az a656-nál, de legyen igazad és én tévedjek, ezen ne vesszünk össze.bigdigit: 17bit, ez egyre jobb Tele a tökszim ezzel a túlkínálattal, komolyan mondom elmegy a kedvem a vásárlástól
Na jó, dehogy megy el, csak fárasztó[ Szerkesztve ]
Az ellenség? Ő is kötelességtudó volt, akár te. Vajon mi volt a neve? Honnét jött? Valóban gonoszság ült a szívében? Miféle hazugságok sodorták ily távol az otthonától? Maradt volna inkább odahaza...,békében. A háború mindnyájunkkal végez.
-
Digitalis
senior tag
válasz denes242 #19896 üzenetére
De akkor is magasabb színmélységben végzik a post-processinget és minden átalakítást...
bigdigit: active controlAkahito gonosz mestere ismét figyelmeztetőn felemelte ujját, nem csak az a fontos, hogy mi mindent érint meg a fény és miként teszi, ordította, hanem talán még ennél is fontosabb, hogy mi minden van még a világon, ami nem fért rá a képre, habár ugyanabban a fényben áll.
-
bigdigit
addikt
-
-
Digitalis
senior tag
válasz denes242 #19902 üzenetére
Most ezt nekem tudnom kéne? Viccelsz? Még a PH-ilipsét is most tudtam meg a fórumból az imént.
Akahito gonosz mestere ismét figyelmeztetőn felemelte ujját, nem csak az a fontos, hogy mi mindent érint meg a fény és miként teszi, ordította, hanem talán még ennél is fontosabb, hogy mi minden van még a világon, ami nem fért rá a képre, habár ugyanabban a fényben áll.
-
bigdigit
addikt
válasz denes242 #19966 üzenetére
én viszont a samsung dolgait olvasgattamamiből kiderült ő se tesz másképp mint a philips csak másképp hívja
ők is említik a 24hz darabos és erre alkalmaznak mozgás interpolációt(remélem nem írtam el
azt,hogy ezt at egyik gyártó movie plus-nak vagy hd natural motionnak hívja tök mindegy!úgy jutottam el idáig,hogy tegnap megjött a popcorn A-110-em és próbálgattam.ennek a kimenetét direkt nem 60hz-re állítottam mint pc-nél hanem 23.976-ra.
alapból természetesen úgyanúgy mint samsungnál röcögött a dolog de HD natural motion bekapcsolása után mint kés a vajba pásztázhatott a kamera semmi röccenés.egyébként bátran ajánlom a popcornt isten királyság úgy kezelni az mkv állományt is mintha dvd playerről menne
-
dabadab
titán
válasz denes242 #19968 üzenetére
"a mintavetelezesi frekvencia csak annyit jelent, hogy feleakkora frekvenciaju hangot visz at maximum"
Nem, a mintavetelezesi frekvencia azt jelenti, hogy masodpercenkent hany mintat vesznek a hangbol.
Persze, a Nyquist-Shannon tetel kimondja, hogy max. f frekvenciaju felharmonikusokat tartalmazo jelet pontosan le lehet irni f/2 mintaveteli frekvencia mellett, de szeretnem felhivni mindenki figyelmet arra, hogy ez matematikai modell - a gyakorlatban azert ez messze nem mukodik ilyen klappul (kezdve ott, hogy adott hang altalaban nem savkorlatozott, szoval eloszor ra kell ereszteni egy alulatereszto szurot, aztan a N-S tetelben a mintak teljesen pontosak, a gyakorlatban viszont egyreszt minden ADC-nek van hibahatara, raadasul az eredmenyt akarhany bitre kvantaljak stb stb).DRM is theft
-
bigdigit
addikt
válasz denes242 #20164 üzenetére
TFT Samsung 24" 244TW 3 év gar (S-IPS panel!) 6 ms 3 év gar: 119.990,-
erre gondoltam.
tapasztalatokat csak a philipsről tudok írni mert járt nálam pár darab.természetesen csak az idei készülékekről mert régebbi tipus nem érdekel.
samsungról annyit tudok amit üzletben láttam.minden ez irányú megjegyzésem erre alapul meg arra amit itt olvasok.esetleg priviben.
ezek az információk bőven elegek számomra a megítélésben.
csak egy példát ragadok ki a sok közül.kb hasonló a téma mint az ati kártáyk hűtésével kapcsolatban.
milyen gusztustalan dolog az ha egy terméknél ha nem természet ellenes színeket akar az átlag user szervízmenüben magának kell turkálni?
ati-nak ilyen pl a hűtése.jobb lett volna ha olcsóbban adják és azt tesz rá mindenki amit akar.a másik ok amiért megutáltam a samsungot néhány magától elszállt user beszólása.szép is lenne ha valaki valamit nem tud mindig hülyének titulálnák.
van itt olyan ember aki 3 hsz-t nem bír ki normális hangvételű posztra.gusztustalanabb nincs mint a lekezelő modor.[ Szerkesztve ]
-
bwoay
nagyúr
válasz denes242 #20657 üzenetére
MoviePlus a 100 Hz nélküli SamKungokban van.
Nem tudom, hogy milyen hatással van a képre,
de ha TV sorozatot csinál egy mozifilmből,
akkor pontosan annyira jó, mint a MotionPlus (100 Hz) medium és high fokozatai.Egyébként láttam a minap az EISA díjas LED-es Phülöpszöt (42PFL9803),
és már kapásból kiszúrtam, hogy megy a 100 Hz ezerrel,
annyira gyanús volt a kép, pont ez a tv sorozat hatás,
amit leírni nem is lehet olyannak, aki még nem látta élőben.
amúgy a TV-nek komoly kontrasztos képe volt,
a betekintési szöge meg volt vagy 190 fok mindkét irányban
viszont ez a 100 Hz-et igazán kikapcsolhatták volna,
de hát a TV-n futó demo anyag is ezt a featuret propagálta.
Nade a lényeg: ezt 100 Hz Clear LCD-nek hívják,
és korántsem egyenlő a HD Natural Motionnel,
ugyanis ha minden igaz, akkor előbbi végzi a mozgásinterpolációt,
utóbbi meg a nemtommiért felelős.[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
bigdigit
addikt
válasz denes242 #20657 üzenetére
én eleve csak akkor használom ha olyan filmet nézek amiben sokat pásztáznak a kamerával.
pl természetfilm.ha a hd natural motion mellé még a 100hz is be van lőve akkor az összesen már 120hz.
bwoay jól írta,hogy nem a hd natural motiontól lesz tv sorozat érzet.[ Szerkesztve ]
-
bigdigit
addikt
válasz denes242 #20657 üzenetére
nem csak a philipsben van, hanem samsungban van movieplus, sonyban motionflow, es nagyjabol minden gyartonak van ilyenje. tovabba ettol a 24Hz-es filmnek olyan erzete lesz mintha egy tv sorozat lenne (60 Hz-re konvertalodik
még egy reagálás erre.a 60hz-re konvertálódást nem a natural motion meg moviplus csinálja hanem a 3:2 pulldown.
-
bigdigit
addikt
válasz denes242 #20669 üzenetére
a tv alapból csinálja a 3:2 pulldownt 24p esetén ami 60hz lesz.
a hd natural motion a 3:2 pulldownból eredő röcögéseket egyenlíti ki mozgás interpolációval mert a 3:2 pulldown nem mozgás interpoláció hanem csak mezei kép többszörözés.
a 100hz clear lcd meg még erre is rátesz egy lapáttal és a végén a 60hz-ből 120hz lesz.azt hiszem te a 3.2 pulldownt kevered a mozgás interpolációval.a kettő 2 különböző dolog.
-
Symbio
senior tag
Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen