Keresés

Aktív témák

  • belaazallat

    addikt

    válasz szki #24465 üzenetére

    Ha mindenki megfogadja a tanácsodat és edzési javaslatodat, előfordulhat az a helyzet, hogy Zánkára menet a trekkingesek fognak az outisra várni. ;]

    Kezed rászokni a pörgetve tekerésre, a Balaton körön főleg 36/13 fokozatot használva mentem kényelmesen 30-32km/órával(síkon). Ebben a fokozatban még 35km/órát ki tudok tartósan tekerni, de az már nem kényelmes kategória. 5km-en keresztül kergettem az egyik outist, de aztán úgy gondoltam a hátralévő 20km-t inkább kényelmesebb tempóban tenném meg.
    Remélem idén eljutok oda, hogy a 48-as tárcsát is így tudom majd használni.

    (#24470) GeneraL_XTX

    Szia!

    Én is 120kg vagyok, ráadásul állat módjára közlekedem. Ehhez a súlyhoz egy jó minőségű agy, baromi erős küllők kellenek elsősorban.
    Nekem pl 28 küllős trekking kerekembe volt, hogy hetente kellett pótolni a küllőt, most átfűzetettem 2mm-es DT acél küllőkre, ezek remélem bírják a strapát.

    [ Szerkesztve ]

    "Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz szki #24465 üzenetére

    Köszi :) Bár Írottkő fele tényleg nem mentem, de engem is meglepett a szerpentin meredeksége, pozitív értelemben. A kedvenc bucsui emelkedőm érezhetően meredekebb volt, mint a szerpentin bármelyik része.
    Azért az Írottkő majdnem dupla olyan magasan lenne, mint amire felmentem, első körben arra nem vállalkoztam volna, még abban sem voltam biztos, ez menni fog rendesen :B De megnéztem, távban nem lenne sokkal több (osztrák oldalról sem, magyarról nem érdemes menni, az út is rossz, meg nem is visz el odáig betonút). Amúgy azért is erre mentem, mert fent a Szabóhegyen van egy telkünk, megnéztem mi a helyzet ott :)

    800km meg szép lesz :R Én idén nem tekertem annyit összesen :B

    belaazallat:
    Én idén álltam át a 48-as tárcsára, karöltve azzal, hogy visszavettem a pedálfordulatból, tavaly 90 környékén tekertem, idén inkább 85, és alatta. Átlagomat egyértelműen megdobta a nagyobb tárcsa, mondjuk ennek a fő oka az volt, hogy tavaly is sokszor eljutottam 30 környékére, viszont az olyan 91-92-es pedálfordulattal, és ott már nehéz erőt átadni*. Mivel hátsó váltónál nem volt tovább, ezért inkább tekeregtem itt, miközben kiderült, hogy ha váltanék egy fokozatot, akkor simán benne van 2-3 km/h...

    *Amúgy idéi tapasztalatom az, hogy hibás az a kifogás a nagy pedálfordulattal szemben, hogy azért teker lasabban, mert úgy nagyobb erőt tud átadni, és zavarja, hogy csak pörög. Tavaly is feltünt, de idén tapasztaltam ki igazából, hogy nagy pedálfordulat mellett is lehet rendesen erőt átadni a biciklinek, de ehhez kicsit "máshogy kell használni" az izmokat. Egyrészt a combhajlító izomnak jóval nagyobb szerepe van (spd-sek előnyben), hiszen ahhoz, hogy erőt tudjunk átadni, időben fel kell tudni emelni a lábat, ami növekvő pedálfordulatnál egyre nehezebb (hosszabb ideig 90+-on tekerve én elkezdem érezni a combhajlítómat is). Másrészt amikor megnyomja az ember a pedált, akkor is egy sokkal inkább hirtelen mozdulatra van szükség ahhoz képest, mint mikor 80 környékén tapossa erőből. Szóval nem egyenletes erő kell, hanem löketszerűen (kicsit hasonlít ahhoz, mint amikor pumpálva teker fel az ember az emelkedőn). Plusz mindehhez a felsőtestet is jobban tartani kell (ezt megmagyarázni nem tudom, de azt érzem amikor néha 100+-on tekerek, hogy csak akkor tudom megcsinálni, ha karból, hátból, hasból tartom magam). Szóval elég más mozgás, de begyakorolva akár 95-100-on is lehet annyi erőt átadni a biciklinek, mint 80-85 környékén (spd nélkül is, spdvel meg gyanítom még jobb a helyzet). Sprintben eddig 115-ös pedálfordulat a rekordom, szokásos köröm során egyik lejtőn szoktam próbálgatni, ott ez 50km/h-ra elég legnagyobb áttételen (csak gurulva olyan 40km/h-val érek a lejtő aljára). Elvileg mehetne fentebb is, de 115nél (egyelőre) nem nagyon tudok erőt átadni...

    Toomy:
    Csatlakozom, a (mindennapi) biciklizés nekem is arról szól, hogy egyedül tekerek :) Vagyok én, az út, meg a menetszél :) Persze 1-1 alkalommal jó másokkal együtt, de rendszeresen nem vonzana.

    Csabi94, ludsimon:
    Grat mindkettőtöknek a mai menethez :C
    Csabi94-nek meg minden elismerésem, én fele akkora távon fele ilyan vastag gumikkal mentem sokkal rosszabb átlagot :R

    Nyugdíjas:
    Ne vegyél mérget arra, hogy a single speed olcsóbb lesz, mint a váltós. Elvileg kevesebb alkatrész, de mivel tömeggyártásba a váltós cuccok mennek, ezért nem biztos kijön olcsóbbra. Városinak én is singlespeedet akartam, de használt piacon a váltós biciklik rendre olcsóbbak voltak, így végülis maradt az. Mondjuk összelegozva lehet olcsóbban kijön a single speed.

Aktív témák