- Linux kezdőknek
- DIGI műholdas TV
- Synology NAS
- Microsoft Excel topic
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Linux - haladóknak
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Android programozás, Android alkalmazások készítése
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #12919 üzenetére
síkesztyű messze nem az igazi, semmi tapadás, és vastag
Van egy ősrégi 20+ éves síkesztyűm, sima orkán kívül, belül bélelt, csak mínuszokban tudom használni, mert 1-2 fokban már izzad benne a kezem.Ma tekertem egy hosszabbat téli kesztyűben, és igencsak meglepődtem ... A markolatom eléggé vastag, de a nyári kesztyű úgy tapad hozzá, mintha tépőzáras lenne. Az átmeneti thermokesztyűvel is tökéletes, de a BBB téli kesztyűmben alig értem körbe a markolatot, nagyon rossz a tapadás. Tavaly másik kormányon másik markolattal tökéletes volt ebben a kesztyűben, egy évvel azelőtt megint másik kormányon másik markolattal szintén, ezzel a markolattal nem az igazi.
73 km-esnek indult ma reggel a kör, 45 km lett végül mert odafelé a táv egy részén vonattal csaltam, ugyanis két réteg ellenére annyira fázott a combom, hogy gyorsan felszálltam egy állomás mellett elgurulva az éppen beérkező személyre. Hazafelé abszolút meglepetés volt, hogy milyen sok láthatóan sportcéllal bringázó lány jött szembe (tehát nem kis kosaras bringa és nyugdíjas tempó, hanem rendes mez-dzseki, tudom, sztereotípia rulez ), ez tetszett
runner 125:ahogyan venember83 is írta, évente illik cserélni. Az olaj nem csak a használattól öregszik (én ezt várnám, hogy a sok összenyomás-felmelegedés-lehűlés ciklus átalakítja az összetételt), hanem az állásban is (ezt nem gondoltam volna korábban). Még tavaly egy aszfaltos túrán egy LX fékben úgy beállt az olaj (előtte 2,5 évig nem volt használatban a bringa ...), hogy 2 km után a szervizelni lusta gazdájának vissza kellett fordulnia, mert konstans fogott a fék.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Bikemag osztódik, vagy valami hasonló. Kicsit furcsa, hogy ma is került ki a Bikemagra olyan cikk, amit az egyik elbocsátott szerző írt.
Nekem hazafelé végig szembesütött a nap, több helyen már zavaróan. Megdöbbentő, hogy délután 1 órakor milyen alacsonyan van a nap az égen, de legalább jó idő volt. Odafelé reggel 9-kor az enyhe, de állandó szembeszél gyorsan átfújt a nadrágomon, ahol nem takart a térdmelegítő, ott 3 fokban az aláöltözet és a tréningnadrág kevés volt. Pozitívum, hogy egy vékony és egy vastagabb zokni elég volt a lábamra, nem fáztak sem az ujjaim, sem a talpam az SPD-nél. A téli bringás dzseki ismét jól vizsgázott, aláöltözet + hosszú ujjú mez + dzseki trió több mint elég volt rám.
runner 125: vízmosta, sziklás út volt
A bringád lefelé szereti az ilyen terepet, itt jön ki igazából a tudása, szóval legközelebb ne legyél nyuszi[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Én hétfő-kedden oda és vissza is eláztam (tudtam volna busszal menni, de nem esett, amikor elindultam, persze félúton nekiállt ...), de tegnap és ma tökéletes volt az idő, bringázásra optimális, csak szabadidő kellett volna.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Ariadne #13067 üzenetére
Mert snassz lenne a P betű nélküli róka
Bár már olvastam olyat, hogy két számmal nagyobbat kellett SPD-s cipőből venni, de nekem érdekes módon nem kellett nagyobb cipő, a Taho pont akkora, mint a többi cipőm. Ebben tényleg lehet sétálni, bár kemény talajon, aszfalton meglehetősen kényelmetlen 100-200 méternél többet megtenni benne.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz rétisün #13081 üzenetére
Én nem csúszkálok benne, szimplán csak nyomja a talpamat aszfalton sétálva a stopli helye. Erdőben puhább talajon semmi probléma nincsen vele, és aszfalton is tudnék hosszabb távot sétálni benne, de nem kényelmes.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz runner 125 #13115 üzenetére
A Shimano cipők általában sokkal keskenyebbek egy átlagos cipőnél. Nem tudom, hogy minden modelljükből van-e, de tudomásom szerint bizonyos darabokból létezik szélesebb változat is, ami már csak kissé keskenyebb egy átlagos cipőnél (de még az is keskenyebb egy átlagos cipőnél).
fpeter07: nem kell ahhoz messze menni, ezt a város közepén fotóztam a héten. A látványba csak az innen 100 méternyire hömpölygő 2×2 sáv zaja zavart be ...
Elnézést a csúnyán beégett ég miatt, sajna csak ennyit tud a telefon optikája.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz runner 125 #13147 üzenetére
Tisztázzuk kicsit a definíciókat. Ez sár. Ez is sár. És ez is. Te ma az erdőben saracskával találkoztál
Nem mintha én nem "felejtettem" volna fenn a bringán az eső miatt hétfő-kedden használt sárvédőket, 5-5 másodperc lekapni, de az őszi-téli időszakra valószínűleg maradnak, a látványuk kevésbé fájó, mint a ruha/táska tisztítása minden tekerés után
Manitou: gonosz
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #13154 üzenetére
Sár témakörben nehéz rondábbat linkelni annál a versenynél Xantomas leszakadt váltója bármilyen elrettentő képválogatásban benne lehetne.
runner 125: ja, ha aero felnit gyártottál magadnak, akkor nem szóltam, Mud Jr helyett Mud Sr-ral találkoztál
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz superecneB #13177 üzenetére
Ki milyen sárvédőt használ/ajánlana? (Cube Analog-om van és) szeretném ha kis esőben nem busszal kéne bemennem az egyetemre (tehát városi használatra) a lényeg, hogy a táskám/hátam ne csapja szét és lehetőleg az arcom se legyen mocskos.
Pálcás sárvédőt ajánlanék, de azt 90%, hogy nem tudod rendesen felszerelni a bringádra. Valószínűleg a hagyományos műanyag típusút sem tudod előre felrakni, mert a teleszkóp merevítőhídján nincsen hozzá csavarhely, így marad a villanyakba alulról rögzíthető krosszsárvédő. Védeni véd ez is, ha jól szerelted be, akkor atom stabil még durva terepen is. Előnye, hogy pillanatok alatt fel tudod dobni, hátránya, hogy pillanatok alatt le lehet szedni a lezárt bringáról.Hátulra az optimális megoldás egy láncvillákig-első váltóig érő darab lenne, de nem fog összejönni. Ha a támvillák szöge túl alacsony, akkor hiába van megfelelő lyuk a sárvédőnek, nem tudod a hagyományos műanyagot jól rögzíteni, mert nem követi le a kerék ívét, hátul túlságosan el fog állni. Ide a nyeregcsőre felcsatolható típust ajánlom, abból is az olyat, ami Y alakú, és nemcsak hátrafelé véd, hanem előre is valamennyit. A linkelt darab stabil, bevált, de nem olcsó. A hét eleji esőből hátizsákom alja kapott minimális felfröccsenő vizet. Ezt is könnyű feltenni-leszedni, a hátrányok és előnyök ugyanazok, mint az első keréknél.
A cipődet és nadrágod szárát tudod az alsócsőre szerelhető sárvédővel megvédeni, ide bármilyen olcsóbb darab megteszi.
- Milyen öltözék az amiben nem fagy meg, de nem is izzad le?
Drága Kell szélálló térdmelegítő (6000 forint), kamásli, ha fázik a lábfejed (5000 forinttól), több rétegnyi szellőző ruha, legalulra aláöltözet (7-8000 forinttól), legfelülre valami softshell vagy hasonló kabát (6-7000 forinttól az általános, 15000 forinttól a kimondott bringás darabok), hosszú ujjú mez vagy mezek középre, bringás téli nadrág, folytatás a kesztyűnél.- Milyen kesztyűt ajánl?
10 fok környékére thermokesztyűt, bemész bármelyik sportboltba, és 2-3e forint között árulnak ilyeneket. Annál hidegebb időben kell a téli bringás kesztyű, ezt 8000 forintnál olcsóbban nem úszod meg. Szintén fontos hasonló hőmérséklet mellett a sisak alá való sapka, hogy ne fagyjon szét a fejed, ez 2-3000 forint környéke. Nem árt a szemüveg használata sem, a hóesés nagyon tud fájni. Ja, és természetesen kis méretre összecsomagolható esőruházat, ha elkap az égi áldás.A bringás ruházat a tényleg speciális igényektől eltekintve (kesztyű, sapka) hasonlít az általános téli sportruházatra, így a hegymászó és futóruhák között is nézelődjél, hátha olcsóbban megúszod.
Egész télen jól lehet közlekedni, -10 fokban is simán fel lehet öltözni, de a latyakos napokat érdemes elkerülni, a sós hólé a bringa nagy ellensége, egyetlen nap alatt rozsdás lesz tőle a láncod. A friss, tiszta hó ellenben nagy barát, csúszkálva, élvezkedve tudod tisztára mosni a bringát
A minimális izzadást teljesen nem tudod elkerülni, de megfelelő ruházattal nem fog rólad patakokban folyni a víz. Fontos, hogy a megérkezés helyén át tudjál valamennyire öltözni, meg tudjál szabadulni pár felesleges rétegtől.
A Blackburn Flea II lámpánál van jobb vétel ebben az árkategóriában?
Ha csak látszódni szeretnél, akkor kényelemben és szolgáltatásban verhetetlen. Ha látni is, akkor édeskevés. Hiába közlekedsz városban világítás mellett, ha olyan kisebb utcákban is kell menned, ahol a fák a közvilágítás elé benőttek, akkor ott vakon fogsz botorkálni.Arra gondolok hogy a tárcsa és a fékpofák között 1-2mm rés lehet vagy még annyi sem és ha szarul rakom be gondolom besúrolna, amit nem szeretnék.
Az a lényeg, hogy kivett kerék mellett nehogy behúzd a fékkart, mert az szívás, amúgy nem bonyolult visszarakni. Természetesen elképzelhető, hogy visszarakás után némileg súrlódni fog, de ha nem tettél nyolcast a tárcsába a művelet közben (ebben nekem nagy tehetségem van ), akkor az önbeálló fék megoldja ezt a problémát. Ha esetleg kaptál a bringához kis műanyag lapot a fékpofák kitámasztására, akkor fürdetés közben rakd be.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Itt találtam.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz superecneB #13183 üzenetére
Konkrétan a bringám ő lenne. Rá lehet szerelni azt a hátsó sárvédőt amire gondoltál?
Biztosan rá lehet, mert a fotón is éppen kivehető a két támvilla összekötő elemén a lyuk. Igazából az a nagy kérdés, hogy érdemes-e felszerelni. Ha a nyeregvázcső és támvilla egymáshoz képest olyan pozícióban van, hogy nem tudod a sárvédőt úgy rögzíteni, hogy az pontosan és közelről lekövesse a hátsó kerék ívét, akkor pont a képen látható helyzet áll elő. A helyzet rontásához add hozzá a szemre 2.25-ös szélességű Smart Sameket, amelyek szinte szélesebbek mint ezen típusú sárvédők (1.5-1.75-ös kerékszélességre méretezik őket).1-2 sötét kis utcában szeretnék a kerekem elé látni most csak egy kis gagyi 2 ledes lámpám van - azért vettem hogy a rendőrök ne bszogassanak, viszont hamar rá kellet jöjjek hogy 1-2 kis sötét utcában nem lehet velük gyorsan menni. Kb. az első kerekem elé max 20-30cm-mel látok ami még lassan is kevés, nem 30-40 km/h-val mennék de városban olyan kényelmes 20-25 km/h utazón jó lenne ha viszonylag biztonságosan tudnék közlekedni.
Általában az a lámpa, amiben egynél több LED van semmit sem ér A 20-25 km/h azért nem kis igény egy lámpához, az saccperkábé 20-30 méternyi tökéletes és nagyobb szórt fényű látótávolságot jelent. Ha ilyen erősségű lámpát szeretnél, akkor a következőkre kell felkészülnöd:
1. rendszeres töltögetés, mert a nagy fényerő 1-3 W-os PowerLED segítségével érhető csak el, az pedig 1-3 W-ot eszik Ezek a lámpák lítiumion akkuval üzemelnek, vagy 14500-as (AA-s elem + 5 mm) vagy 18650-es (jóval nagyobb) méretben, vagy egyedivel. Általában az első kettő típust használók maximális fényerőn 1, közepesen 2 órát mennek el egy akkuval
2. vagy kínai rendelés, és közepes ár, vagy valami nevesebb márka, és a gatyád is rámegy. A topikban az első megoldást preferáljuk érthető okokból, ezek általában elemlámpák bringás adapterrel
3. a 15 dolláros kategória 200-230 lumenje városba tökéletes fényerőt nyújt, kicsi méret, sokszor a lítiumion mellett AA-s elemmel is elmennek (alacsonyabb fényerő és üzemidő mellett persze), íme egy komplett rendelési csomag, tudom ajánlani
4. a 75 dolláros kategória 900 lumenje klasszikus bringalámpa, óriási akkuval (4 órás üzemidő maximális fokozaton), fejlámpaként is használható, terepes nightride-ra is optimális
5. a kettő között 5-800 lumenes elemlámpák vannak, ezeket teljes menetfelszereléssel együtt 55-60 USD-ből lehet kihozniVan egy régi Cateye Tomo XC CC-ST200-as sebességmérőm, de már nincs meg a kis küllőre szerelhető érzékelője meg amit a villára erősítenek, sem a kormányra rakható dokkolója. Ez univerzális? Lehet esetleg tudnék valahonnan szerezni hozzá hiányzó alkatrészeket, csak mert az igényeimet tökéletesen kielégítené, és még tökéletesen működik - nem dobnám ki ha nem muszáj?
A Mity2 érzékelőjét egy Velo 5 tudja használni, ez az órát pedig elvileg a Mity 2-vel közös érzékelőtípussal gyártották, így esélyes, hogy a Velo 5 tartozéka jó hozzá (persze élőben ki kell próbálni szerencsére népszerű óra, valószínűleg találsz tulajdonost). Felhasználói kézikönyv pontos típuskódokkal, eBay hirdetés, és talán ez jó neked.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #13241 üzenetére
Ez a méreted, miért ajánlgatod ahelyett, hogy lecsapnál rá
f4lcon: köszi a megnevezésbeli infót. Úgy hallottam, hogy a korábbi Shimano cipők annyira nem voltak még keskenyek, de az újabb modellek már nagyon azok.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Ariadne #13253 üzenetére
Jééé, meme nem is híresztelte, hogy megújultak klikk, csini lett a honlap
Ennek valószínűleg köze van a webshop bringabolthoz képest meglepő kínálatához Amúgy egyetértek veled, kíváncsian várom a végső állapototTüzi: a szokásos helyen, azaz Bikemag Apró ki lehet fogni jó vételeket is, de az első utad egy szervizbe vezessen, ahol szétszedik és alaposan kitisztítják.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Szerintem nem kell a komplett hajtás cserélned, elég egy új első váltót feldobni a vázra (ha esetleg változott - nem tudom biztosra, csak úgy sejtem, hogy nem - az STX-RC sorozat óta a bovdenhúzás mértéke, akkor még egy új bal váltókarra lesz szükséged).
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #13276 üzenetére
Vagy DT Swiss
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz fungeld #13283 üzenetére
A teljes rendelésre 10 euró, de ez szerepel a honlapjukon is (pár kivételtől eltekintve ennyi a szállítási költség). Arra figyeljél, hogy bankkártyás vagy paypalos fizetésnél 5 eurót felszámítanak, ezt előre utalással tudod csak elkerülni.
venember83: 100+ km-es terepes túra ennyi szinttel ilyen rövid nappalok mellett szép kör.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Persze, én is kifizettem rendeléskor, csak szóltam, hogy ennél a boltnál van egy ilyen kellemetlen meglepetés. A bike24.com-nál éd az actionsports.de-nél, hiába német oldalak, nincsen ilyen, de egy közepes vagy nagyobb rendelésnél még így is a bike-components.de lehet nyerő árban.
Az utalás költsége amúgy erőteljesen folyószámlafüggő, kimondottan netbankra optimalizált csinagoknál alacsony szokott lenni ez a összeg, nekem például fix 10 forint bárhová bármennyi.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz fungeld #13290 üzenetére
Hülye ötlet az lenne, ha előre raknád a BB5-öt és hátra a BB7-et
teasüti: 40e soknak tűnik, de ha a bérlet árával nekiállsz számolni, akkor máris nem olyan sok. Én úgy oldom meg, hogy nem izzadok büdöset Hosszú ujjú mezben, téli bringás dzsekiben és opcionális aláöltözetben nyomom fent, lent térdmelegítőben, őszi időre tervezett nadrágban (-10-ben is, a sok réteg miatt elég) és opcionálisan aláöltözötben lent. Kézre thermokesztyű 5 fok felett, alatta téli bringás kesztyű, fejre sisak alá való sapka 10-12 foktól lefelé.
Értelmes tempót diktálok befelé, azaz laza 17-22 közötti sebességet tartom sok szabadon gurulással és a szokásosnál gyakoribb váltogatással, hogy ne izzadjak ki. Munkahelyre beérve a bringás rész leugrik, normál ruha fel. Pár naponta viszek be tiszta pólót, inget, addig a szekrényben lógnak. Szintén van bent egy kabátom és normál cipőm az SPD helyett. Iskolában állandó és zárt tároló nélkül nehéz szerintem is bejárni, de próbáld úgy megoldani, hogy felül a legfelső réteget cseréled le változatos utcai ruhára, alatta pedig a technikai rész van, nadrágnál pedig mehet az utcai. Esőben megfelelően megválasztott kis forgalmú útvonalon csigatempóban tekerek sárvédőkkel (80-90 hozzászólással ezelőtt részleteztem), latyakban természetesen marad majd a BKV. Öltözködés szempontjából amúgy a legnehezebb szakasz a lakás-utca és utca-iroda távolság a bringacipelés miatt.
superecneB: az átütőtengely nem igazán erre való Vagy vegyél a gyorszár helyett csavaros rögzítést, léteznek speciális kulcsos gyorszárak, vagy az Acornak (?) van olyan gyorszára, ami csak fejjel lefelé oldható ki. Így szerelésnél megúszod a csavarozást, de a lezárt bringából nem tudják kilopni. Amúgy egyetemi környéken venember83 megoldása az egyetlen járható út. Az RM30 (vagy Altus vagy Tourney szint) és XT eléggé érdekes párosítás ...
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz f4lcon #13347 üzenetére
Maga a gyorszár nem olcsó úgy általában, én nagyon meglepődtem, milyen drága tud lenni.
Ariadne: a külföldi rész jogos, most néztem meg a banki kondíciókat, a 10 forint a belföldi utalásra vonatkozik. Én a bike-components.de-n mindkétszer Paypallal fizettem, így van egy plusz biztonsági szint a normál kártyás fizetéshez képest.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Xantomas #13390 üzenetére
Akkor a márkatársa volt annak, akit miután látványosan lassítva és intve kiengedtem a mellékutcából magam elé, direkt annyira jobbra tartott az 50 méterre kezdődő dugóig terjedő útszakaszon, nehogy el bírjak mellette gurulni ... Fejelésnél mindenképpen hívjál rendőrt, mert könnyű úgy összeszedni egy agyrázkódást, hogy azonnal nem veszed észre.
Teasüti: több réteg hatékonyabban szigetel. Ariadne tökéletesen írta le a téli öltözködést, alulra aláöltözet, rá mez vagy mezek, legfelülre hőszigetelés + szélvédelem. Ez lehet egy softshell, vagy két külön réteg is akár.
Én például nemrég azért fordultam vissza, mert egy olyan hosszú ujjú mezt vettem fel a téli dzseki alá, ami külső rétegként tökéletesen bevált, de középen nem működött, és bár nem fáztam egyáltalán a dzseki szélvédelme miatt, mégis iszonyatosan zavart, hogy a nedves mezt érzem a bőrömön.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #13400 üzenetére
Akkor nem volt rajtam aláöltözet
A mezre a legolcsóbb megoldás a használt focimez, nálam a közeli angol turkáló tele van minőségi darabokkal. Én 10k-t a teljes mezkollekciómra nem költöttem el, pedig van 8 rövid ujjú és 3 hosszú ujjú. Ha újat szeretnél, akkor túraboltba menjél be, ott valamiért olcsóbban szokták mérni a speciális pólókat a hasonló anyagú mezekhez képest.
Igaz, a téli dzsekit én sem úsztam meg ilyen olcsón, az 16k volt.
A linkelt leírás jó, de bringázás közben intenzívebb izzadásnak vagy kitéve, mint túrázáskor, ezért kevesebb és kevésbé vastag rétegek kellenek rád, ezt figyelembe kell venni.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz rétisün #13424 üzenetére
Milyen sapkát használsz? Hasonló helyzetben vagyok, sapka nélkül fázik a fejem, de a Kellys sapkában melegem van.
fungeld: abban az esetben igen, ha az MTB-t nem MTB-ként használod, az ugyanis trekking kiosztás.
venember83: még a sárgát kellene belekeverni
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
-
dqdb
nagyúr
válasz Thulcandra #13463 üzenetére
3-4 zoknival
Akkor te belsőleg "használsz" kamáslit, nem külsőlegtAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz rétisün #13483 üzenetére
Tegnap délután a sapka alatti meleg volt a problémám, ma délben megjött az igazi hideg. Úgy érzem, hogy holnaptól kevés lesz a két réteg felülre és a térdmelegítő alulra, az aláöltözet + téli kesztyű is bevetésre kerül.
az elvirát elnézve, vonattal is nagyjából ebben az időben kéne elindulnod
Az a durva, hogy én kényelmes tempóban és enyhe kerülővel megverem időben az egyik legsűrűbben járó budapesti buszt munkahelyre menet (tizenpár megállót mennék vele átszállás nélkül).tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz rétisün #13530 üzenetére
Pár hete követtem végig egy autós teljes útját bringával a térképen látható A és B pont között. Parkolóból állt ki és parkolóba állt be, én végig mögötte gurultam. Ha nem lenne egyértelmű a műholdas képről, akkor a Szentmihályi úton egyenesen keresztbe lehet menni a lámpánál a Sárfű utcába.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz fungeld #13538 üzenetére
A 21"-os vázaknak mennyivel van rosszabb geometriája a 18-asokhoz képest?
Ez teljesen vázfüggő, nem lehet megmondani a konkrét geometriai adatok nélkül.venember83: ha költségre "optimalizálva" csak az első vagy csak a hátsó háromszöghöz nyúlnak a méret növelésekor, akkor simán előfordulhat, hogy változik a geometria "jósága" negatív vagy pozitív irányban.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz BF_ÚrIsten #13627 üzenetére
A váz + tárcsafék + kerék közös produkcióját hallod és érzed. Négyféle megoldás van, vagy vázat cserélsz, vagy féket cserélsz, vagy megszokod, vagy a fékhatékonyságot nézve nagyon helyesen nekiállsz túlnyomó mértékben az első féket használni.
Én a legutolsó megoldást választottam, venember83 a másodikat.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz venember83 #13667 üzenetére
Ha a film nézése közben nem keveset magadba töltesz, akkor menni fog ez önkéntelenül is
rii: ez hasonló, mint egy országútira egyenes kormányt tesznek, és "készen van" a fitness bringa, vagy más kormánnyal váltó nélkül "készen van" a pályabringa. Aztán hozzáértő szemnek ott is van bőven apró különbség, ami használat közben hatalmas tud lenni. Ha egymás mellett van egy pályaváz, egy országúti és egy CX, akkor észreveszem a különbségeket, de amúgy ránézve csak egy vázra meg nem mondanám, hogy milyen célra készült.
Símaszkszerű bringás sapkákkal valakinek van tapasztalata? Konkrétan olyan érdekel, hogy van-e minimális szellőzés, hogy ne izzadjak be alá, és megálláskor-lassításkor ne párásodjon be a szemüveg.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz simon7012 #13682 üzenetére
A pamut hamar átázik és sokáig tartja magában a nedvességet. A technikai ruházatnak az a lényege, hogy a bőrödről vagy az előző rétegről a lehető leghamarabb a külsejére juttatja át a nedvességet.
A létező legrosszabb párosítás a pamutpóló + kötött pulóver. Az előbbi átázik, az utóbbin átfúj a szél/menetszél, kész az instant megfázás.
Ma - ahogyan az elmúlt 2 hétben - nekem bőven elég volt felülre az aláöltözet, egy hosszú ujjú mez, egy téli bringás dzseki és egy karmelegítő városon belül 20-25 km/h-s tempóval és gyakori megállásokkal. A dzseki cipzárját nem is húztam fel végig.
Most a sapkával van problémám, nagyon fázik az arcom, símaszk lesz belőle valószínűleg. Emellett még a cipőkérdésen agyalok: a dupla zokni -3-4 fokban már határeset, kamáslit nem szeretnék, mert gyorsan szétjárnám aszfalton, téli cipőn gondolkozom, de a mostani árfolyamok mellett még a korábbi csillagászatinál is durvább árcédula kerül rájuk, így a normál zoknira felvett neoprén zokni tűnik a befutónak.
Sokáig nem értettem, hogy idén miért lettem fázósabb az elmúlt telekhez képest, aztán nagy nehezen leesett, hogy az addig ilyentájt megszokott 15 km/h-s utazótempóm kicsi megnőtt
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz rétisün #13684 üzenetére
A sok lassítás-megállás-gyorsítás miatt sajnos kell a speciális ruházat ehhez a tempóhoz, 15 km/h-s utazósebességhez elég a normál utcai ruházat térdmelegítővel.
simon7012: kipróbálod, ha bejön, örülsz és használod, ha nem, akkor mérgelődsz és vásárolsz. Az ízületek védelme fontos, abból a térdmelegítő különösen, azonkívül úgy öltözöl, ahogyan a közlekedési igényeidnek, az időjárásnak és az izzadási fokodnak megfelel. Most van olyan ruházatom, amiben jó tempóban tudok közlekedni úgy, hogy munkahelyre/hazaérve átöltözöm (kívül normál utcai nadrág, de alatt téli bringás nadrág és térdvédő, a felső részt részleteztem). De az idők folyamán megvásárolt darabokat tudom akár úgy is kombinálni, hogy alacsonyabb tempó mellett látszólag normál utcai ruhában közlekedem, rám nézve nem mondanád, hogy legalul technikai öltözetet viselek.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz simon7012 #13687 üzenetére
A rövid, de meredek szerintem rosszabb lenne. De a legjobb válasz a kérdésedre próba: úgyis itt van a hétvége, menjél el arra bringával, és nézd meg, hogyan működik a mostani ruházatod. Érdemes úgy felöltöznöd, hogy az elején kicsit fázzál, így kevésbé fogsz kiizzadni a végére.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Manitou #13692 üzenetére
Gyanúsan olcsón gyanús, hogy a teljes vázról nincsen kép
venember83: az a kerékszett emlékeim szerint már jó ideje fent van. A Cube váz jó vételnek tűnik az ára alapján, de valószínűleg valami nem kerek, mert ennyiért LTD vázakat szoktak hirdetni.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #13708 üzenetére
Persze. Megjön Manitou és még pontos súlyokat is mond hozzá
Vegyél rendes belsőt neves gyártótól, nem sokkal drágábbak ennél a normál kivitelűek (az extra könnyűekre ez nem igaz), és nem lesz ilyen problémád. Én 2-3 havonta szoktam fújni a kerekekbe, akkorra esik le a 3 baros kezdőérték kettő környékére.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #13711 üzenetére
Continental, Michelin vagy Schwalbe belsővel nem* tévedhetsz nagyot.
Nekem amúgy mekkora vázméret lenne az ideális? 186 vagyok, belső lábhosszom meg 87 cm.
20" való neked. A mostani vázméretedet úgy tudod megállapítani, hogy megkeresed a matricát a vázon, vagy a számlát régről. Ahány gyártó, annyiféleképpen mér, a numerikus adatokból esélyed nincsen a számozást kitalálni.* feltéve, ha a szeleptípust eltalálod és nem olyan extra könnyített belsőt veszel, hogy kicsíped felrakáskor
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz simon7012 #13717 üzenetére
Én is 178 cm magas vagyok, és egy MTB tulajdonosa vagyok 17"-es vázmérettel. Nagyon nem kellett* kihúzni a nyeregcsövet A méretezés sajnos csak iránymutatásnak jó, a konkrét vázat kell kipróbálni a változatos geometria miatt.
* A 350 mm-ből 130 mm van a vázban, még 40 mm-nyit lehetne kihúzni a gyártó ajánlása alapján.
Manitou: azt eddig is tudtam, hogy a CST a jobb kínai gyártók egyike, de most már a rövidítést is ismerem
Manitou: Mi ebből a tanúlság?
Az, hogy nincsen beállítva helyesírás-ellenőrző a böngésződbenszki: nekem bőven elég az 5×12 km ebben a friss, üde, tiszta levegőben (esetleg +15 km még hétvégi bevásárlással kombinálva)
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Microsoft Surface Pro 6 12.3" 2736 x 1824/i5 8350u/
- Legjobb ÁR!!!HP EliteBook 640 G9 Ezüst (14" / Intel i5-1235U / 16GB / 512GB SSD / Win 11 Pro)
- HP Probook 340S G7 i5-1035G1/8GB/256SSD/Windows 11
- MSI MAG274QRF-QD QLED Gamer Monitor!27"/2k/165hz/1ms/Freesync-Gsync/Type C/Konzolhoz is/Beszámítás!
- Sennheiser Epos H3 White Gamer Fejhallgató Eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest