- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
Hát most na, én nem kergetek ideálokat.
Amúgy sztem én vagyok az egyetlen ember a városban, aki hatékonyan, ritmusosan közlekedik (motorfék, épp annyi gáz, amennyi kell, üzemi fék hanyagolása, kevés kapcsolgatás, előre tervezés) és emellett nem kurv@nyázik.
Ott van pl apám, még ki se állt az udvarból, már káromkodik. -
Teasüti
nagyúr
válasz whiskey #2931 üzenetére
Én úgy tudom az órák is tudnak automatikus stop/startot.
(#2934) dqdb:
gusztustalanok ezek a telefonos gps-ek és a késéseik. Miért nem csinálnak egy be/kikapcsoló gombot és akkor tudom, h be van kapcsolva és megy, és ha nem kell, kikapcsolom...??
De így, hogy indítom a szoftvert és negyed órát várjak, mire egyáltalán működni óhajtana, ez egy vicc.
Egy célhardver bezzeg teszi a dolgát.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ma tuskóban megvizsgáltam egy hiper horror gépet.
Az újabb felszereltségek közé tartozik már a levegős rugóstag.
De az első villa elég darabosan, szaggatva mozog, mint a b.zi segg.ben a hintőporos gumibot. Gyárilag úgy kotyog a becsúszó, mint a régi villámon, amit ütöttem vágtam évekig.
Elnagyoltak a varratok, még azon se lepődnék meg, ha nem is lenne benne kohéziós kötés itt-ott.
Azt szokták mondani, ez Mari néni kerti kapujánál még elmegy, de egy bicikli váznál??Más: van egyébként itt olyan, aki sportypal-hoz vett kiegészítőt? Pulzusmérőt és vmi addon-t a progihoz, meg ugye az előfizetés? Erre kíváncsi lennék, h h működik. A szoftver menüjében is némelyik opcióhoz a PRO verzióra lenne szükség. Meg mi ez az addon? Nem is hallottam még olyasmiről, h egy (esetemben) J2ME szoftverecskéhez a telepítőn kívül lenne még vmi kiegészítő.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Egy-két kérdésem lenne a nagyérdeműhöz!
Mikor tavasszal elhoztam a bringát egy generálozás után, elég faszán be voltak lőve a fékek.
De ez mostanra meglazult, szinte tövig kell húznom a fékkart. A fékbowden tudtommal nem lett cserélve, csak a fékek lettek beállítva. Azt tudni kell, h a kerekek nem nyolcastól mentesek, de ennek ellenére a szervízben be tudnák lőni keményre a fékeket úgy, h így se érjen hozzá a felnihez. Most ránézésre olyan 1+ pár tized mm lehet a pofák közt oldalanként, ami elég nagy fékkar utat eredményez. De ha szorosabbra veszem, akkor már eléri a felnit.
Mit tudnék ezzel kezdeni?Néztem videót fékállításról, és kérdésem, h lényeges az a mozzanat, amikor a forgásiránynak megfelelően a pofák közelebbi végét 1 mm-el kijjebb állítják? Nekem ez nem ment, ehhez legalább három kézre lenne szükségem, mert szorításkor úgyis elmászik a fékpofa a kezeim alatt.
szerk: más téma pedig a fékmerevítő. Acél vázam van, S-bend kialakítással. Sejthető, h eléggé nyúlós a hátsó fék. Azon töröm a fejem, h végülis ez hátrány, vagy előny? Mert ha nyúlik, akkor kisebb az esélye, h blokkolom egy erős fékezéskor. Viszont a fékerőt se tudom olyan jól adagolni. A váz az bírja ezt az igénybevételt, vagy hajlamos a fáradásra?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz venember83 #3227 üzenetére
A fékrendszert kizárnám a gyanusítottak közül, tekintve, h ez a változó nem változott a szervizelés óta.
És egy-két hónapja még ekkora fékkar mozdulattól már blokkolt a kerék, mint amekkorától most még éppen csak elkezd dolgozni.
Amúgy lehet rámférne egy pár új felni.
Ezek az öregek 400 km után már úgy néznek ki, mint centír előtt. Pedig alig mentem vele terepen, hacsak a kátyú és az alacsonyított járdaszegély nem számít. -
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
Értem, köszönöm!
-
Teasüti
nagyúr
válasz syberia #3513 üzenetére
Nekem a krypto van. Elégedett vagyok vele. Viszont nem egy méret a kettő, citadel egy kicsit hosszabb. Leírás alapján ugyanazok, más infó meg nem áll rendelkezésre (mechanikai tulajdonságok, gyártási technológia, anyagösszetétel, stb).
Ezek hiányában hasonlónak tekinthetőek, vagyis az ár a döntő tényező.Mondjuk én márka fanatikus vagyok, olvastam, h a krypto a #1 így nem volt kérdés, h mit veszek.
Ajánlott megtámogatni egy láncos lakattal is, bármelyiket is veszed.
szerk: zárat érdemes megvizsgálni rajta tüzetesebben, én jobban féltem az intelligens támadásoktól, mint az agresszívtől.
Mikor lakatot vettem a láncomra, az emberem (üzletvezető, de vmi szakképzett fajta ) azt mondta, h 10 mm-es kengyel vastagság felett már erővágó sem viszi a kéreg edzett anyagokat, csak a flex (de annak nincs ellenfele - vagyis állítólag a biztonsági láncokon lévő műanyag borítás a flex korongot hivatott tönkretenni, de a konzumer láncok ilyesfajta képessége megkérdőjelezhető).[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz syberia #3563 üzenetére
Hát, lezáráskor már eleve eldöntöd a c***** helyett, hogy érdemes-e próbálkozni.
Én inkább eltöltök még 1-2 percet, mire kiötlöm a tökéletes helyzetet, vagy odébb tolom egy másik lehetőséghez.
Még a tescos U lakatot is csak letámasztva tudták elnyírbálni egy házi videóban. Ezért nem is feltételezem, h két kézi erővel bárki nekileselkedne egy jobb fajtának. Meg ugye két helyen kell elvágni a lakatot, h ki is tudd szedni a bicajt. És elég necces hozzáférni, ha ügyesen zárja le az ember. (már ha nem akar kárt tenni a bringában )Mini U lakatnak nem vagyok a híve, elég könnyű hozzáférkőzni.
Inkább vmi speckó biztonsági lakat kengyel védelemmel. Meg eleve a biztonsági zárak előrébb járnak technikailag, mint a biciklis/motoros gyártók zárai.Én egy magno-t használok a láncomhoz, ki van centizve a szélesség, egyszerűen nem lehet hozzáférni rajta a kengyelhez.
Amúgy meg én hordom magammal a 4 kilónyi záramat, azon a 6 km-en kibírom, míg odaérek a sulihoz.
szerk: ránézésre nincs érdemi különbség, azt vidd, amelyik tetszik!
Vagy esetleg keress rá külföldi fórumokon, krpyto-ról vannak kinti topicok, talán a citadel-ről is.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Nézegettem ebike-on a markolatokat és kissé zavarba jöttem.
Szükségem lenne egy kis segítségre, h mik közül válogathatok.
A fenti képről megállapíthatók a szükséges infók?
A webshopba a markolatváltóhoz valókat néztem, de a hosszúság nekem ködös.
Mit kell lemérni ehhez az adathoz?
Ez tetszik, meg vennék hozzá való szarvakat is. Rámegy az a kormányomra?Vmint hogy tudom leszedni a meglévőt? Nem látok rajta rögzítési pontot, egyszerűen csak le kéne húzni?
-
Teasüti
nagyúr
válasz venember83 #3707 üzenetére
Köszönöm a kimerítő választ!
A "mindent kicsit a kormány vég felé húzni" alatt azt érted, h a váltót és a fék karokat is?A gyári markolat valóban nincs egészen rajta a rúdon, kb a D betű alatt van a vége.
Erre nem is gondoltam volna, h ez nem ilyen váltóhoz tartozik.És ha nem szimpatikus nekem ez a feltételezés, miszerint a hüvelyk ujjam a váltón pihen, akkor akár vehetek hagyományos markolatot is, ami szintén le fog lógni? Az új ismeretek alapján akkor gondolom nem lehet probléma az egész hóbelebancot ide-oda tologatni a kormányon - fékkar, váltó.
-
Teasüti
nagyúr
Mi ez a tenyér zsibbadás, amiről beszéltek? Elég nehéz elhinni, h bárkinek is zsibbad a keze attól, mert tenyérrel megszorít mondjuk egy kormányt. Ez a végtag erre lett kitalálva, ez a funkciója, nem szabadna elzáródni az ereknek benne.
A kényelmetlen monotón nyomás hatására megfájdul, de nem kellene elzsibbadnia.
Ott sztem vmi orvosi probléma lesz.Markolat rögzítésről tudtok írni pár szót még? Ez a bilincses, meg csavaros fajta, ehhez kompatibilis kormány is kell? Mert azt én se szeretném, ha forogna a markolatom...
-
Teasüti
nagyúr
válasz venember83 #3709 üzenetére
Fogtam egy vonalzót és úg ylátom a jelenlegi markolat is 95 mm-es, a BBB meg 92 mm. Ha a szarvak ebből a 92 mm-ből nem vesznek el, akkor épp optimális.
(#3737) ludsimon: áhh kapisgálom, gondolom ez terepen jön elő, erős rázkódásra.
Amúgy úgy tudom, éppen ezért használunk teleszkópos villát.Őőő várj csak, elbizonytalanodtam. Az imént távolságot írtál, vagy sebességre céloztál?
A távolság esetén azért gondolnám indokolatlannak, mert nincs olyan ember, aki a túra elején rászorít a kormányra és nem ereszti az, míg le nem száll a nyeregből.
A sebesség lenne nekem logikus, amikor pánikszerűen kapaszkodik az ember.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz ludsimon #3741 üzenetére
Pedig mentem már 50 km-eket egy néhányszor (MTB-n), és nem is viccből szeretném cserélni a markolatot. De ez a zsibbadás nekem újdonság. Nekem egyszerűen csak kényelmetlen egy idő után, ahogy nyomja a tenyerem egy-egy pontját és érzem, már nagyon kéne egy új fogás rajta.
szerk: ne távolságot írjunk inkább - MTB-n köztudottan lasabban lehet ugye haladni -, hanem időtartamot, szóval ültem már párszor bicajon 1-2 órákat egy seggel.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Értem, köszönöm!
-
Teasüti
nagyúr
válasz Hasaggymeg #3763 üzenetére
Köszi, de én is ergonómikusban gondolkodok. Meg ahogy néztem markolatváltóhoz csak BBB-nek van megfelelő fajtája (ebike-on).
(#3770) 04ahgy
Jó választásnak tűnik a lakat. De önmagában ez még mindig csak egynek számít. Kettőt (különbözőeket) ajánlanak a jó védelemhez. Én ezzel mondjuk a háromszögben a hátsó kereket zárnám, meg átfűzném az ülésen (meg bukón, stb). De első kerékhez és vázhoz választanák egy jobb fajtát (láncos lakat vagy Bordo). Persze ez attól is függ mennyit ér neked a bicikli. Egy többszázezeres biciklihez szvsz minden kevés.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Vmi olcsóbb zsebszerszámot tudnátok ajánlani ebike-ról? Kismillió van belőle még a 3000 Ft alattiakból is. Ha már rendelek, akkor a csomagban elférne még egy ilyen is.
Jó lenne, ha lenne hozzá tok is, amit tudok rögzíteni a nyeregcsövön mondjuk.
Köszönöm!szerk: bár a tok az nem létszükséglet, sima délutáni levegőzős bringázásokon kívül amúgy is hátitáskával járok.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Jah igen, ma végigjártam a városban a nagyobb sport boltokat, hátha kapok térd melegítőt, de sehol nincs ilyen. Rendelnék ugyan a fenti boltból ilyet is, de fogalmam sincs milyen méret kell. Ebben tud vki segíteni?
-
Teasüti
nagyúr
Kérhetek vmi ötletet, h az acél fékkarokat milyen hőszigetelő anyaggal tudnám betekerni?
-
Teasüti
nagyúr
válasz Ariadne #3858 üzenetére
Gyakran járok haza késő este bnőtől, amikor már igen csípős az idő, és a jéghideg fékkar nem segít a hőérzetemen.
Gondoltam hátha van még vki, akinél már felmerült a kérdés. Hátha meg lehet oldani vmi házi praktikával. Pl ki kéne próbálnom, h vmi szigetelőszalaggal betekerem...(#3850) Hasaggymeg: tudom, láttam, gondolkodtam is rajta, h rádobjam-e az ebike-os rendelésemre, de végül úgy ítéltem meg, nem akarok kiadni egy ezrest egy darab szövet fecniért.
Jah meg lebeszéltem magam róla, mert ha lezárom vhol a bicajt, akkor kb 3 másodperc lehúzni róla, ha megtetszik vkinek. Inkább ez fájna jobban, nem is az ára.(#3866) Jofi81: érdekes cucc, jó tudni, h ilyen is létezik. De horror áron van.
-
Teasüti
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
Fully-ra rugós nyeregcsövet érdemes? Láttam utcán ilyet, és beindította a fantáziám.
Ezeknek milyen karakterisztikája van? Hogy kell elképzelni, mennyire komfortos?
Előfeszítettek, vagy kellemes beülése van ezeknek? Tehát ez felveszi a (finom) rázkódást is, vagy csak az ütéseket, mint a rugóstag?Egyáltalán mire lehet számítani a nyeregcső és a tag eloszlását illetően?
650lbs/inch erejű rugóm van, ami kellemes. Az áttételt nem igazán ismerem (lusta vagyok méregetni és számolgatni ), de kíváncsi vagyok, vajon milyen erők keletkeznek az alsó felemen, és a rugóstaghoz képest milyen tartományban dolgoznak a nyeregcsövek.
Tehát, vagy az egyik fog dolgozni és a másik nem, vagy kb egyforma erősek és szépen kiegészítik egymást?A hatékonyság nekem másodlagos (város, esetleg túra), a hátsó tag is pogózik egy-egy mm-t, szóval nem ügy.
Más: pálcás nyereghez (azt hiszem ilyen van nekem) lehet használni ezeket a fura formájú, pipa végű csöveket? (Nekem még ilyen egyenes, leszűkített végű van)
Ha jól látom a képeket, akkor ezeken is ki van alakítva a pálcákhoz egy leszorító. -
Teasüti
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #4139 üzenetére
Jogos.
-
Teasüti
nagyúr
Van egy fura kérdésem: hova tűntek a műanyag küllős kerekek - egybe öntött kerékagy+"csillag" küllők+felni? Kíváncsiságból végignéztem pár webshopot, de se ott, se google-ben nem találtam semmi érdemlegeset.
Azért érdekes, mert ilyen MTB-n nőttem fel, és hát azokkal a kerekekkel sosem volt olyan probléma, h nyolcas, meg tojás, meg centír, vagy bármi. Pedig aztán kapott az élettől rendesen (még megvan a padláson, csak vmi kicsi méret, nem 26-os ). -
Teasüti
nagyúr
Hmm, egy térdmelegítőnek olyan feszesnek kell lenni, mint egy térdszorítónak (vagy bandázs, ki hogy ismeri)? Mert úgy olvastam, h relatíve kis méretet kell venni, h ne csússzon le, de ez annyira szorít, mint a bandázsom.
Ami viszont sportorvosok szerint nem tesz jót hosszú távon a térdkalácsnak, ha be van nyomva a gödrébe. (szorítót is csak a legintenzívebb sportolásokhoz használok - nem biciklihez. )[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Hátsó rugóstagnál ha a bringámon a beépített szemtávolság 150, akkor be tudom rakni a 165-ös tagot? Vagy várjunk, nincs is előfeszítés a vázon, ugye? Tehát az a 15 mm megváltoztatja a váz geometriát?
Ez érdekel engem, a kínai tagtól csak jobb lehet, ami most van. Mondjuk elégedett lennék vele, csak hát pattog, nyikorog, recseg, ropog és ez irritál.
Egyáltalán szétszedhető ez? Gondolom a szimmering lehet az okozója.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Egy neuzer tornado az alany (2002-es), próbálgattam a vázat a tag nélkül tekergetni, forgatni, hajtogatni, rázni, de relatíve zajtalan. Megbízható gép, sosem hagyott még cserben. Amit ezzel megcsináltam már, egy tescos kettényílt volna alattam. Meg alapvetően elégedett vagyok a konstrukcióval (gépész szemmel nézve). Kizárásos alapon a rugóstag a sz@r, de az olyan szinten, h már messziről hallani (próbáltam olajozni rajta a becsúszót, azóta még sz@rabb ).
Tudsz nekem linkelni ilyet, mert gúgli szerint egy akármilyen rugóstag 40k felett indul.
Az RST-t elvitték előlem, de épp egy rock shox van most terítéken 8k körül.Köszi!
-
Teasüti
nagyúr
válasz Mewryck #4396 üzenetére
Eső után valóban elcsendesedett nekem is. De kétlem, h a műanyag távtartókkal lenne probléma, azok nem kopnak el ettől a finom mozgástól, semmi komoly koptató igénybevétel nem keletkezik rajta. Nekem határozottan a becsúszó nyöszörög. Kézrátétellel gyönyörűen érezni mozgás közben a surlódás okozta pattogást belőle.
Remélhetőleg egy komolyabb tag megoldja a problémámat, egy életre.
De miután műszer olajjal összekentem a tagot, utána lett elviselhetettlen a zaja, az egész város engem figyel, mikor haladok, nagyon ciki. Mintha tescos bringán ülnék, olyan érzésem támad.
Bár, aztán lehet adok egy esélyt neki és bezsírzom majd a szemeket és a rögzítésüket.
De inkább megszabadulnék tőle.Más: ha veszek egy 165-ös tagot, akkor azon tudok úgy állítani előfeszítéssel, h közel 150-es legyen? Az a 15 mm rengeteg a vázgeometriát illetően.
Egyáltalán változik egy tag hossza az előfeszítéssel?szerk: vki fel tudná vázolni, h egy rugós tag, ami testbike szerinti listaára kétszer több, mint amennyit ér az egész biciklim, hogy kerülhet 10k alatti összegbe aprók közt (új vagy alig használt, vagy újszerű)?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Mewryck #4410 üzenetére
Hmm, köszi a tapasztalatot, kb hányezer km után kopott így ki a váz? Nekem nem tűnt még fel, a fényezés jött csak le a csavarok feje alatt, de semmi extra.
Azért nekem még lesz egy-két ötletem, csavarfejek alatt is lehet alátétezni - ha jól értelek, ennél a homlokfelületnél keletkezik a recsegés. Vagy te a csap palástfelületére gondoltál a két borda furatainál? Ha meg minden kötél szakad, esztergálok rá saját csapot.
De nem akarom kukázni a vázat, megszerettem.Meg hát vhol el kell kezdeni a biciklizést: nem ott kezdődik a szenvedély, h mindjárt veszek egyet 300-ért, hanem csak tekerni kell egy akármilyen akármivel, aztán apránként kinőjjük.
...akarom mondani nincs pénzem jobbra. -
Teasüti
nagyúr
Fixie
Azt a részt nem értem, mikor kecsesen átveti a lábait a kormányon, akkor áll a hajtómű, de mégis forog a kerék. Ezt hogy? -
Teasüti
nagyúr
válasz KaraDani #4558 üzenetére
Jogsi összetép, megtapos.
(#4557) tzimash : 100% hogy azt ott forgás és nem csak Moire effektus. Ezt a trükköt esés nélkül lehetetlen kivitelezni blokkoló hátsó kerékkel. Mindkét jelenetben látható, h a bringa egy szemernyit se dobálja a hátulját, ez fizikai képtelenség álló kerekeknél.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Jamby18 #4564 üzenetére
Hát ez hatalmas.
Már el is kezdtem gondolkodni vmi vezetéknélküli verzióban, ami mágneses alapon veszi fel az áramot, hasonlóan mint a sebesség szenzorok. Még dinamó se kellene, csak egy darab mágnes.(#4566) ludsimon: gondolom nem véletlenül aura a neve, nem csak oldalról látni.
(#4568) Jamby18: Semmit nem szólhatnak, vagy talán szabályozva van rendeletekben?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Az idevonatkozó rész nem tesz említést extra világításról, vagyis ami nem tilos, azt szabad.
És a fenti projekt aura egyértelműen nem borostyán sárga fényvisszaverő és nem is relfexcsík a külsőn.
szerk: jah és a "több első lámpát" részt se lehet belemagyarázni szerintem, elég egyértelmű definíció.[ Szerkesztve ]
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- ASUS TUF Gaming A15 FA507XU- LP4050W Gray ELADÓ!!!!!! (GARANCIÁLIS 36-HÓNAP)
- Újszerű Spigen Liquid Air Folio Tok, iPad Pro 12.9, Fekete
- Huion Kamvas Digitalizáló Tábla / Rajztábla / Külső Monitor okos tollal /// ÚJ // Számla + Garancia
- ESR 360 Mágneses Tok és Billentyűzet Ipad Pro /// Air // Bontatlan // Számla + Garancia
- Synology DS223 (2GB) /// Teljesen Új // Számlával és 2 év Garanciával