-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Manitou
addikt
válasz Vasinger! #45446 üzenetére
Annyira nem néztem az előzményeket, csak arra reagáltam, hogy a két bicaj nem teljesen egy kategória.
2k-ért van 8-as új shimano vagy sram lánc 2,5k-ért meg van ugyanilyen új kazetta . Viszonylag olcsón megúszható a dolog. Hajtómű tányérai mondjuk nem tudom mennyire vannak elkopva. Inkább annak a cseréje lehet költségesebb, de ha szerencséje van akkor azt megúsza, és egy kazi+lánc cserével még kitolja annak is az életét. Vagyy hagyja a fenébe és széthajtja az egész rendszert. AZtán majd csere egyszerre lénc+kazi+hajtómű/esetleg csak tányérok, ha lehet cserélni, de olcsóbbaknál nem éri meg, érdemesebb venni inkább egy új hajtóművet.[ Szerkesztve ]
-
madmike
őstag
válasz Hasaggymeg #45450 üzenetére
hmm? Nem értem, lehet késő van már
"Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan
-
erről mit gondoltok? persze nem ennyiért
jól látom, hogy ez tapered nyakú?[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
-
zoo8800
veterán
válasz Cyberpunk #45456 üzenetére
A kettő közül inkább a Konát venném, a váz miatt. A Speci szeret repedni a rugóstag környékén. Persze a Kona sem elpusztíthatatlan, de inkább azt mondanám tartósabbnak.
A Suntour féle átok nem tudom, hogy mikor érte utol a 888 szériát, remélem az rv 2009-cel nincs baj.
Az alkatrészek nagyjából hasonló minőségűek. A DHX tag szerintem jobb, mint a Roco.
A Konán van floater.
Egyik bringával sem jársz rosszul, nehéz a választás.rip and tear, until it is done
-
Cyberpunk
félisten
válasz zoo8800 #45459 üzenetére
Hát ja ez inkább FR. [link] Ezt néztem ki egyébként. 320 ért oda is adták volna. Csak Nyíregyháza az oda-vissza több mint 700 Km nekem. Így el kell felejtenem sajnos. A tulaj szerint gyak. új, csak a váz több volt mint amennyiért odaadná.
"You said you'd always be there for me.... but you're not..."
-
#90933760
törölt tag
Én is az elsőt mondanám, pedig full nem értek hozzá de ránézésre nekem annak a hátulja masszívabbnak tűnik.
-
Teasüti
nagyúr
Őőő gyors segítség kéne:
A-head rendszerben ha a stucni "le van ültetve" egészen a vázra, akkor azt tényleg nem lehet kiemelni hézagoló gyűrűkkel? Mert tegnap mikor megvettük barátom keróját egy üzletben és be akartuk állíttatni, akkor mondták, hogy nem lehet megemelni a kormányt, mert a villa méretre van vágva oszt' ennyi.
Ez komoly?? A-head-nél ha már be van építve egy villa, akkor onnantól már nem lehet állítani a kormány magasságán?
Ezt jó lenne tisztázni, mert akkor kihagyom a hézagoló gyűrűket a rendelésemből.
Illetve akkor hogy a p...ába lehet emelni a kormányon? Nehogy azt mondjátok, hogy A-head-nél ez van és kész, mert mindjárt hanyatt dobom magam!
Köszi![ Szerkesztve ]
-
madmike
őstag
válasz Teasüti #45462 üzenetére
Pedig ez van és kész.
Ha egyszer méretre vágsz egy villanyakat, akkor nem tudsz emelni a stucnin. Ezért szokták sokan nem levágni a villanyakat, hanem a kilógó részre tesznek hézagológyűrűket, igy később lehet emelni a kormányon."Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan
-
TripleB
senior tag
válasz Teasüti #45462 üzenetére
Ha méretre van vágva a villanyak, akkor annyi. Esetleg a stucni magasságával lehet játszani és a dőlésszögével.
Később úgy lehet emelni a stucni magasságán(vágatlan nyakon persze), ha a hézagolókat alája teszed...
Szerintem nem a szabvánnyal van a baj, előtte kellett volna tájékozódni.[ Szerkesztve ]
"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"
-
Atesz 666
aktív tag
válasz Teasüti #45462 üzenetére
Üdv.
-Esetleg vesztek a bringába egy új nem levágott vagy méretre szabott nyakú villát..?
Sony Xperia S, Sony Xperia SP, Sony Xperia Z3, Sony Xperia Z5, Sony MDR-ZX330, Sony a 33, Sony KDL-40EX500, Sony BDP-S360, Sony STR-DH820, Sony MDR-XD100, Sony DR-S5, Sony SS-FCR6000, Sony SS-B1000, Sony SA-W2500, Jamaha DVD-S663, ASUS X75V NOTBOOK, ASUS RT-N53 Router, SonimXP3.2 Quest Pro, stb stb.
-
Teasüti
nagyúr
Könnyen beszéltek, de ezek mind fölösleges plusz kiadások.
Akkor gondolom az én bringámon sem lehet emelni, ha a stucni fölött nincs hézagoló.
Olvastam egy-két cikket a témában az imént, hát mit ne mondjak sztem ez egy rossz szabvány.
Lehet, hogy erősebb, meg talán egyszerűbb felépítés, de drága célszerszámok kellenek hozzá, valamint bonyolult és költséges átállítani. Szóval egy szar. Cserélgessem az alkatrészeket? Végső esetben másik villát kellene vennem?? Vagy 6000-ért hosszabbítót... Nevetséges. -
Atesz 666
aktív tag
válasz Teasüti #45468 üzenetére
-Csatlakozom a pár hsz-el előttem szólókhoz..
-Itt nem a szabvánnyal van baj és a célszerszámok sem drágák hozzá szerintem..
-Csak annyin múlik az egész,hogy még beépítés előtt el kell dönteni ,hogy később akarsz-e még a kormány magasságon variálni,vagy nem..szerintem[ Szerkesztve ]
Sony Xperia S, Sony Xperia SP, Sony Xperia Z3, Sony Xperia Z5, Sony MDR-ZX330, Sony a 33, Sony KDL-40EX500, Sony BDP-S360, Sony STR-DH820, Sony MDR-XD100, Sony DR-S5, Sony SS-FCR6000, Sony SS-B1000, Sony SA-W2500, Jamaha DVD-S663, ASUS X75V NOTBOOK, ASUS RT-N53 Router, SonimXP3.2 Quest Pro, stb stb.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Atesz 666 #45469 üzenetére
Jah használt bringa vásárlásánál meg akkor ezentúl azért kukázzam a találatok még nagyobb részét, mert megvágták a villát? Ezt te sem gondolod komolyan sztem.
Beépítés előtt, hahaha... Majd ha olyan luxusban lesz részem, hogy külön villát vásárolok.Persze jogos, értem én. De ez a rendszer egyáltalán nem felhasználóbarát. Arra alapozni, hogy az élettartama alatt csak egyszer kell beállítani... Nevetséges még mindig.
A szerszámok meg tényleg nem drágák, jah végülis... Miért ne halmozhatnám fel itthon a garázsban őket, nem is értem!
Ennyi pénzből évekig megcsinálja nekem a szerelő is.Egy kiütő, egy ráütő, egy behúzó, egy kulcs... Ennyiből már majdnem villát is lehet venni.
Havernak tegnap ennyiért biciklit vettünk.[ Szerkesztve ]
-
Atesz 666
aktív tag
válasz Teasüti #45472 üzenetére
-Attól is függ,hogy szerszámok alatt mit értünk (egy két imbuszkulcs stb) ..?
-Mert nekem nem kellett annyi bizbasz amit linkeltél, amikor telót cserélte(m)k a bringámban.
-Persze magamból indultam ki amikor azt írtam ,hogy elég egyszer eldönteni,hogy később mit akarok kihozni a dologból mert amikor villát illetve teleszkópot vettem a bringámba akkor tudtam hogy sosem fogom eladni a bringát ezért a saját magasságomhoz vágattam a villanyakat.[ Szerkesztve ]
Sony Xperia S, Sony Xperia SP, Sony Xperia Z3, Sony Xperia Z5, Sony MDR-ZX330, Sony a 33, Sony KDL-40EX500, Sony BDP-S360, Sony STR-DH820, Sony MDR-XD100, Sony DR-S5, Sony SS-FCR6000, Sony SS-B1000, Sony SA-W2500, Jamaha DVD-S663, ASUS X75V NOTBOOK, ASUS RT-N53 Router, SonimXP3.2 Quest Pro, stb stb.
-
zoli03
őstag
válasz Teasüti #45472 üzenetére
Amiket linkeltél, nem mindegyik aheadhez kell. Oda nem kell kormánycsapágy kulcs, nem tudsz mit állítani vele a csapágyon. Otthon is minden gond nélkül be lehet rakni a csapágyat, haverom is berakta úgy, hogy ez volt az első aheades kormánycsapágya, és nem vett hozzá semmilyen szerszámot.
Lehet, hogy vannak hibái, de még mindig sokkal jobb, mint a menetes megoldás.
Engem meg nem zavarna, ha le van vágva. Országútin már megszoktam, hogy alacsonyan van a kormány, ezután már a többi furcsa . Csak meg kell szokni. -
Teasüti
nagyúr
Hát akkor mindegy, köszönöm a felvilágosítást!
A gyűrűket továbbra is rendelem, jó lesz még később.Más:
Tegnap U lakat vásárlásakor (hihetetlen, hogy egyik üzletben sem tartanak márkás lakatot, "mert nem tudják eladni" ) a kezembe akadt egy Bordo koppintás.
Mi a véleményetek?
[link]
[link]
[link]Ennyi pénzért se mertük megvenni, inkább kimentünk Tesco-ba és vettünk ugyan ennyiért U lakatot, amihez adtak már sodronyt is. Nem hittem el, hogy négy üzlet közül egyikben sem tudtuk jó szívvel otthagyni a pénzünket szirszar 10-12 mm-es kínai lakatra, hanem egy multinál kellett vásárolni.
Persze rendelni mindenhol tudtak volna nekünk márkásat, de hát nem két hét múlva volt szükségünk lakatra...
Egy fapados merev montihoz elégnek kell lennie a Tesco lakatnak is szvsz, bár szerettem volna vmi márkát, Citadell, Krypto vagy vmi... -
Auratech
őstag
Zuhog a hó. Alighanem indulnom kell, legalább kevésbé ázom..
Auratech Field Recording
-
-
Cyberpunk
félisten
válasz Vasinger! #45480 üzenetére
Hát én vadidegennel nem utaznák, de ez lehet csak saját hülyeség. MÁV ja gondoltam rá, de rájöttem nem igazán szeretnék egyedül flangálni egy ilyen géppel.
Persze még lehet összejön, haver próbál intézni kocsit, de ő sem szeretne vezetni ennyit. Nekem meg nincs jogsim.
[ Szerkesztve ]
"You said you'd always be there for me.... but you're not..."
-
rétisün
veterán
válasz Teasüti #45472 üzenetére
ezek közül a célszerszámok közül nekem egyik sincs, mégis összaraktam már pár a-heades (meg menetes) kormánycsapágyas bringát is.
másfelől meg, igen, összeszedegettem pár célszerszámot (pl. középcsapágyhoz) valóban pénzbe kerül (ki hitte volna ) viszont ezután nem kell arra várnom, hogy a szerelő mikor ér rá, mikor végez a bringámmal, hanem megcsinálom magam, és hosszú távon biztos olcsóbban fogok kijönni.
ja, és amikor villát kerestem a bringámba, nem vettem meg addig, amíg nem tisztáztam, milyen hosszú a szára, le van-e vágva, vagy nincs.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Cyberpunk
félisten
válasz HwAdokVeszek #45482 üzenetére
Ott a pont.
"You said you'd always be there for me.... but you're not..."
-
-
-
F_Gergely
őstag
Sziasztok!
Kéne egy kis segítség, hátra tárcsafékes kerék került, de sehogy sem tudom "középre" rakni, kicsit jobbra húz. Viszont ha középre raknám, a féktárcsa, hozzáérne a vázhoz, de elvileg jó helyen van, de fogalmam sincs én még nem találkoztam ilyen jelenséggel. Valaki valami okosat? Köszi előre is!
-
F_Gergely
őstag
Ezt kéne valahogy középre varázsoljam....
-
szki
őstag
válasz F_Gergely #45488 üzenetére
Centrírozni kellene, hogy pont középen fusson a kerék. Egyik oldal küllőit meglazítani, míg a másikakat húzni. De csak egész pici húzásokról van szó. Én indítanám 1/4 v. 1/2 fordulatokkal. Nem egymás után sorban húzni a küllőket, hanem okosan pl. a szelepnél kezdeni, majd 180 fokkal szemben folytatni. És így tovább logikusan, hogy ne kacsázzon, nyolcasozzon. Ha még nem csináltál ilyet, akkor inkább ne kezdj bele magad. Élőben kellene látni az összeállítást, akkor lehetne biztosat mondani a megoldásokról. De a küllőkkel biztos be lehet szabályozni. Csináltam már ilyet a saját bicajomon.
[ Szerkesztve ]
-
hoffman_
nagyúr
szerintem itt nem az a baj, hogy 8-as van a kerékben. vagy félre van fűzve teljesen, ami nagyon durva lenne, és nem hiszem, hogy ezt kapásból meg tudná csinálni, vagy pedig valami más oka van a dolognak. ha eddig nem volt ilyen a v-féknél, akkor valszeg a papucsnál nincs semmi baj, a kerékkel lesz a gigszer.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
szab.tam
nagyúr
hi!
a kérdésem sajnos csak 1/3 topic on, (másik 2: barkács, hőcső...)
egy 40*40*400 mm-es "kamrát" szeretnék megszelepelni.
vákumozni, majd a szelepet kívülről légmentesen leburkolom.
a kerékpár szelepet fordítva tenném be. (mert ugye vákumozás után kívül lenne a nagyobb nyomás.)
rögzítést megoldom, belső egy kis részével együtt kivágom, vákumozáshoz illesztéseket megoldom.
tehát ebben nem kérek tanácsot.ami kérdés:
szerkezetileg egyáltalán hogyan reagál a fordítva behelyezés utáni, kívülről való "szívásra", mekkora max. vákumot (légköri nyomás hány %-át), képes rövid ideig bent tartani, stb.olyas valaki kéne nekem aki a kerépár, (esetleg motor gumi), szelepek lekivilágát pontosan ismeri.
talán privátban, hogy ne itt offoljuk szét.nagyon köszönöm!
[ Szerkesztve ]
fanless project: fourth gear......................................................................... http://prohardver.hu/teszt/interju_csucskonfig_passzivan_hutve/kezdetek.html
-
szab.tam
nagyúr
válasz Tomi_Sci #45495 üzenetére
nem. csak egy szokásos, n+1 cpu hűtő, amit még a veletech-ig össze szeretnék dobni.
a bordázat így néz majd valahogy ki.
és belül lenne egy hatalmas hőkamra. vákum + desztvíz, vagy alapnyomás + éter.
csak hát az utóbbi enyhén veszélyes. (elalvás, tűz, robbanás...)[ Szerkesztve ]
fanless project: fourth gear......................................................................... http://prohardver.hu/teszt/interju_csucskonfig_passzivan_hutve/kezdetek.html
-
rétisün
veterán
válasz szab.tam #45494 üzenetére
a presta szelep kibír 10-12 bar nyomást is, mert országúti bicajoknál nem ritka, hogy ennyire fel van fújva a gumi.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
F_Gergely
őstag
Azt hiszem lehet megvan a gond de fogalmam sincs ezt lehet-e javítani, illetve ez-e a gond, tehát a hátsó kerék (nem tudom a képek mennyire adják vissza) a tárcsafék felőli oldal "kilóg" míg a fogaskoszorú felőli oldal síkban van a felnivel. Ilyenkor mi van?
-
MODERÁTOR
Autószelephez lehet külön ilyen anyát venni (ami a felnihez rögzíti a szelepet)?
Harrrr!!!!
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Telefon felvásárlás!! Huawei P20 Lite/Huawei P20/Huawei P30 Lite/Huawei P30/Huawei P30 Pro
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy Note 10+/Samsung Galaxy Note 20/Samsung Galaxy Note 20 Ultra
- Telefon felvásárlás!! Honor 90 Lite/Honor 90/Honor Magic5 Lite/Honor Magic6 Lite/Honor Magic5 Pro
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A50/Samsung Galaxy A51/Samsung Galaxy A52/Samsung Galaxy A53
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A70/Samsung Galaxy A71/Samsung Galaxy A72
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs