-
IT café
A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):
Új hozzászólás Aktív témák
-
sifarr
senior tag
válasz stingy2 #24335 üzenetére
A Gold 2.0 és a Bajnok célközönsége nem ugyanaz. A Prémium Gold 2.0 ... egy prémium ügyfeleknek szánt számlacsomag ...
Ez igaz. Viszont az is, hogy a Gold 400 ezres feltétele 7 éve nem változott. A fizetések emelkedése azóta azért egyre többeknek reális alternatívá tette a csomagot, olyanoknak, akik valójában nem prémium ügyfelek. Ha ehhez hozzáveszem, hogy 6 éve hosszabbítják azt a kedvezményt, hogy 3 tételben is teljesíthető, akkor még inkább igaz, hogy sokaknak érdemes ebben a csomagban is gondolkozni.
Pl. egy 2 pedagógusból álló család (ha nem teljesen kezdők) számára is teljesíthető a feltétel. Pedig ők aztán - sajnos és szomorú - végképp nem prémium ügyfélkör.
Én már várom, hogy mikor változnak a feltételei.
Pl.
- megszüntetik a 3-tételes kedvezméynt,
- megemelik a 400-as előírást pl. 500-ra,
- a feltételeknél kicserélik a "vagy"-ot "és"-re (havi 400 és 8 millió).Mivel a sima Gold 280 ezres feltétele 12 nem emelkedett, ezért épp most megfontolandó Gold 2.0-át nyitni, mert ha szigorodna a 2.0 vagy jönne a 3.0, akkor a régi szerződések kedvezőbb feltétele bizonnyal maradna. Tartalék számlának megfontolandó, felkészülni arra, ha valaki jelenlegi jó számlája rosszabb feltételűre változna.
Nem akarom promotálni a Rafit! Nekem sincs. De épp a fentiek miatt hezitálok, hogy nyissak egyet. Vagy akár egy Selectet.
-
sifarr
senior tag
válasz Peter.70 #24366 üzenetére
... fizettem telefonnal és a vásárlásról sms-t kaptam, nem pedig push üzenetet.
Lehet, hogy ennek nem a GPay-hez van köze.
Ha a beállításoknál azt választottad, iSMS vagy SMS (már nem emlékszem a pontos elnevezésre), akkor megtörténhet a következő.
A boltban nem volt jó a térerő. Megpróbálták az üzenetet iSMS-ben kiküldeni, de ez internet híján nem sikerült. Ilyenkor kis várakozás után sima sms-t küldenek. Ez elkerülhető úgy, hogy az üzenetbeállításoknál csak az iSMS-t engedélyezed. -
sifarr
senior tag
válasz Peter.70 #24368 üzenetére
Csak isms van engedélyezve
Hát .. akkor jöhet a találgatás.Lehet, hogy az appban mutatott beállítás nem egyezik a szerveren levő beállítással. Pl. Az appban átállítottad, és - megint az internetes kapcsolat hibája miatt - nem ment át a szerverre, de az appban a módosított jelzés maradt.
Megpróbálhatod átállítani az appban valami másra, pl. letiltod az üzeneteket. Vársz valamannyit (5-10 perc), mobilt indítsd újra, és utána állítsd be a csak iSMS-t.Kipróbálhatod, hogy GPay nélkül, a fizikai kártyával vásárolsz. Kiderül, hogy ilyenkor is megjelenik-e a hiba.
Másrészt mindig ezt tapasztalod, vagy csak egyszer történt, vagy vegyesen a vásárlások során?Ha semmi sem segít, akkor telefon a Gránit ügyfélszolgálatnak. De lehet, hogy ez a leggyorsabb.
-
sifarr
senior tag
válasz pictigjis #24370 üzenetére
nekem most legutóbb kétszer kellett elküldenem a panaszkodós emailemet, és ...
Nekem korábban, amíg ügyfél voltam, nem voltak rossz tapasztalataim. Úgy látszik, hogy az utóbbi időben romlik az "ügyfélélmény".
De te is hibás vagy! A levél tárgyába azt kellett volna beírnod, hogy "Tiborc panasza". Azonnal elintézték volna.Más, de szintén banki ügyfélélmény.
Egyesült az MKB és a BB. De a jelekből nekem az jön le, hogy informatikailag maradt a két rendszer. Biztos nem mertek belevágni.
Minden korábbi ügyfél maradt a korábbi rendszerben, de az új ügyfelek közül a nagyvállatiak és a prémium/privát ügyfelek az MKB rendszerébe kerülnek, a kicsik és a sima lakosságiak a BB-be.
A BB appja a legjobb volt az értékelések szerint. Viszont a prémium ügyfelek megkapták az MKB appját, ami viszont a legrosszabb (1,6), messze alulmúlja a CIB-ét is.
Nesze neked prémium ügyfél, prémium kiszolgálás. Mehetnek mindnért a fiókba ...
Ehhez képest a Gránit nem is rossz! Még ... -
sifarr
senior tag
Remélem nem minden átutalásnál küldenek egy nyomtatott levelet, mert akkor megőrülök.
Nem kell ettől félned, a kivonatok kiküldésében minden marad a régiben, semmit sem kell tenned. Ugyanis ezt az 1.6.3.2. és az 1.6.3.3. pontok rendelkezik, és azok nem változtak.
A lényeg az 1.6.3.1. változásánál (amit idéztél) az utolsó két mondatban van.
Eszerint megkapod a kivonatot (nem a pushra, sms-re vonatkozik a tájékoztatás), és 13 hónapod van, hogy reklamálj. Pl., hogy nem értesz egyet egy díjterheléssel, vagy pl. 1 bankkártyás vásárlást, utalást nem te végeztél.
Ezt megerősíti az 1.3.6.4. pont.
A tájékoztatás kézhezvételétől számítottan haladéktalanul, de legkésőbb tizenhárom hónapon belül az Üzletfél írásban köteles értesíteni a Bankot az esetleges igényéről és eltérésről. Az értesítés Üzletfél általi elmulasztását úgy kell tekinteni, hogy az Üzletfél a tájékoztatás tartalmával egyetért.
Magyarul 13 hónap után már nem reklamálhatsz.[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
Ez mire vonatkozik akkor? OK nem tranzakciónként, hanem szinte naponta.
A hirdetmény szövegét a vonatkozó üzletszabályon belül, kontextusában kell értelmezni.Amit most idéztél az 1.6.3.1-ből, ott is fontos a mondat folytatása:
... elektronikus úton Bankszámlakivonatot készít és küld - a Bank és az Üzletfél eltérő megállapodásának hiányában - minden olyan Banki Napon, amikor a hivatkozott Bankszámlán terhelés vagy jóváírás történt (azaz a Bankszámlán végrehajtott „mozgásonként”).
Erről a megállapodásról szól az 1.6.3.2.:
A Bank – az Üzletféllel történt megállapodás szerint – az Üzletfélnek postai úton küldi meg a számlakivonatokat, illetve Elektronikus Szolgáltatás útján rendelkezésére bocsátja.
Amikor eredetileg szerződtél, akkor "megállapodtatok" a havi kivonatban. Akkor vagy később abban is, hogy a kivonatot elektronikus formában (pdf-ben) kapod. Ezt a megállapodást a mostani módosítás nem érinti. Ezért fogsz fogyasztóként mindent ugyanúgy kapni, mint eddig.
Fontos még (bár ez nem módosul) az 1.6.3.3-at is figyelembe venni, mert ez is indokolja a korábbiak pontosítását.
Az Üzletfél és a Bank között fennálló elektronikus kapcsolat esetén, az elektronikus úton szolgáltatott adat (a fentiek szerint is) a Bankszámlakivonatot helyettesíti, de az Üzletfél kérésére a Bank a nyomtatott Bankszámlakivonatot az Üzletfél rendelkezésére bocsátja.
Ez azért lényeges, mert a CIB-nél (pl. Rafinál sem) az elektronikus kivonat nem hiteles. Ezért szerepel a pdf-kivonatban is ez a tájékoztatás:
Ez a számlakivonat és a kapcsolódó számla - amennyiben a kivonaton szereplő díjakról számla kiállítására sor kerül - számítógépes úton, zárt rendszerben, a Bank informatikai rendszere által tartalmazott adatok alapján, emberi beavatkozás nélkül készült, ekként az ellenkező bizonyításáig aláírás nélkül is a Banktól származónak tekintendő.
"Származó", de nem hiteles.
A szabályzat szerint az elektronikus kivonattal tehát megtörténik a tájékoztatás, ez nem hiteles, de helyettesíti a hiteles kivonatot. Az ügyfélnek pedig joga van hiteles kivonatot (nyomtatva) kérnie utólag is. A hiteles kivonat a hivatalos tájékoztatás, de erről lemondhatsz. Ebben az esetben viszont elfogadod, hogy a "nem hiteles", elektronikus tájékoztatás elkészültétvel, eljuttatásával (app, internet és online bank) elkezd leketyegni a 13 hónapos reklamációs időszak. -
sifarr
senior tag
válasz axioma #24390 üzenetére
Koszi, akkor csak munkanapokon lehet tenyleg hozzajutni.
Még akkor is időben csak korlátozottan.
Egy du. 4 után indított utalás csak másnap reggel kerül a bankszámlára.
4-kor már a másnapi árfolyamot mutatja a MÁK számla, ilyenkor aznapra már "zárás" van, egy visszaváltott kötvényt a másnapi árfolyamon a másnapi nyitáskor teljesítik.
Tudomásul kell venni, hogy a kincstárszámla nem bankszámla, hanem értékpapírszámla ennek minden korlátjával. -
sifarr
senior tag
válasz axioma #24392 üzenetére
Mennyit kell visszamenni az idoben, hogy _minden_ utalas masnap volt?
Nem tudom, de ilyen (minden) szerintem nem is volt. A legvalószínűbbnek azt tartom, hogy a kincstár fiókjainak nyitvatartása volt kezdetektől a kiindulópont. Azok jellemzően du. 4-ig tartanak nyitva, pénztári műveletek lehetőségével is. (Ha valamely napon tovább, akkor meglehet, hogy pénztár viszont csak 4-ig.)
Így az informatikai rendszer 4-kor már nyugodtan átárazhatta a kötvényállományt. Ezekkel pedig minden művelet elvégezhető volt - ahogy ma is - elektronikusan, de - ahogy a fiók is másnap nyitott csak - a művelet csak másnap teljesült.En nem a mai viszonyokon edzodtem...
Én pedig biztos, hogy még korábban.En nem erzem ezt korlatozo tenyezonek, ymmv.
Én sem. Csak azért írtam, mert a kiinduló felvetés a Gránit Takarékszámlájának és a kincstárszámla hozzáférési összehasonlítása volt. A különbség pedig ebben nem csak a hétvége.[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz cappa72 #24399 üzenetére
Biza' volt. Hétvégén került elő a Postabank ...
Oh! Látom, lassan megalakíthatjuk a topicon belül a senior-tagozatot.
Higgadt, tapasztalt, sokat látott, ki- és megpróbált tagokból. Akik csak legyintenek, ha nem működik az app. Na és? Majd 1 óra múlva ... Vagy akik sztoikus nyugalommal fogadják, ha NFC hiba miatt be kell dugni a kártyát. Ugyan! Hipersebesség ez ahhoz képest, amikor vasalni kellett ... -
sifarr
senior tag
válasz Peter.70 #24397 üzenetére
[Megvan az első bank, amelyik továbbhárítja a megemelt adót]
Nem történt semmi váratlan, meglepő. Jön a többi is.
Már eddig is "áthárították". Na jó, a tranzakciós illetéket átnevezve tranzakciós költséggé. Pedig ugye a sarc bevezetésekor azt ígérték, hogy ez a bankok adója, nem fogják átterhelni, stb. Aztán nem úgy lett, mégsem történt ellene lényegében semmi. Most sem lesz.
A lakosságot az újabb sarc valójában alig érinti. Azért az ügyfelek 98 %-ára nem volt jellemző, hogy renszeresen, havonta egy vagy több 2 millió feletti utalása volt. A cégek pedig eddig is beépítettek minden bannköltséget az áraikba, nem lesz ebben változás, és ez részükről nem áthárítás.
Szóval a lakosság felé nem is kellene a bankoknak ezt áthárítani, nem oszt, nem szorozni. Ha megteszik, akkor ez inkább üzenet. Az ügyfélnek is: te még hiszel a mesékben? -
sifarr
senior tag
válasz dredjudge84 #24436 üzenetére
Ti mit gondoltok erről, miért kérdeznek ilyet előre?
Azért kapsz 3 évre ingyenes számlát, hogy valami más terméket próbáljanak eladjni neked. Ők előre be akarnak mérni, hogy a jövedelmed/számlaforgalmad alapján mit kínáljanak. Személyi kölcsön, befektetési alapok, stb. Lehet, hogy nagyon hamar megkeresnek majd ajánlattal. A többi, aki nem kérdez, figyeli a forgalmadat egy darabig és az alapján tesz ajánlatokat.
Ha pedig nagyon kicsi forgalmat vallasz be (évi 1,5-2 millió alatt), akkor "legyintenek rád". Keresni nem fognak rajtad, de sokat ráfizetni se. -
sifarr
senior tag
válasz Vikusz77 #24456 üzenetére
Ingyenesen megtehetem ezt egy bankfiókban személyesen vagy díjat kell fizetnem, és ha igen, mennyit?
Neked biztos ingyen lehet, a befizetéskor a bank díjat nem kérhet.
Viszont a cég - a számlacsomagja függvényében - díjat fog fizetni.
Ha webshopban vásároltál, akkor ha a megrendeléskor nem számolt fel az utánvétért külön díjat, azaz ezt a költséget a cég bevállalta, akkor ezzel a kp befizetés díját is.
Ha pedig felszámított az utánvétért díjat, akkor azért nem kérhet a cég a befizetésért utólag díjat. -
sifarr
senior tag
A leírás alapján egyértelműen a K&H Prémium.
A Rafinál a társkártya évi cca. 6800, ha kértek sms-értesításeket, akkor 10e fölé megy a költség. Itt a limitállítás is pénzbe kerül. Gpay pedig nincs. A havi (400e) jóváírási feltételt lehet 3 részletben teljesíteni, de ez akciós. Hosszabbítják nagyon régóta, de erre garancia nincs.
A K&H-nál a jóváírási feltétel 3 tételben teljesíthető, ez nem akcós. A két kártya ingyenes, ráadásul legalább az egyik gold-kártya lesz, amivel biztosítás is jár. Az utalásra felszámítják a tr. illetéket, de csak a 20e fölötti részre. Így az utalásaitok költsége bőven nem fogja elérni a rafis társkártya díját.
Ha fegyelmezettek vagytok, akkor meg fontolandó - ahogy dptrsk írta - egy hitelkártáyát is kérni. Ez bőven kitermeli az utalások díját. Ráadásul a teljes kártyatarozásra lehet kérni automatikus törlesztést - ez is ingyenes.
Szóval az esetetekben a megoldás a K&H. -
sifarr
senior tag
válasz axioma #24512 üzenetére
Hitelkartya: szamolgatni kell,
Ha a betéti kártyás vásárlások helyett használnak creditet, akkor a számlán marad a pénz, nem kell számolgatni, a kiegyenlítés automatikus, fedezet van.ill. nem mind1 hogy tudja-e a szolgaltatoi beszedeseket is, de reszemrol +1.
Nem írta, hogy csopbeszedést használ-e, ezért ezzel nem számoltam.Mondjuk a Raiff eseten en biztos masik banknal kernem, hogy ha az egyik rendszere all, a masikkal lehessen fizetni (KH-nal ott viszont mar utalasi dij lenne).
A kérdező használati leírása egy minimalista használót mutat, egy és közös számla a párjával, kártyák is egy banknál. A rendszerleállások azért annyira ritkák, hogy ezzel számolni nem nagyon érdemes.Az igaz, hogy parazosaknak (limitallitas, tranzakcionkenti sms) nem jo a Raiff, de sztem errol se pro se kontra nem nyilatkozott a kerdezo.
Én sem számoltam vele, csak megemlítettem. Ha igényli, akkor számoljon költséggel. A számolásnál csak a 6800-at vettem figyelembe.Azt se tudom mibol vagy biztos benne hogy az 1x400e nincs meg valamelyik felnel (bar mint mar emlitettem, ez megoldhato visszaszigoritasnal is).
Egyáltalán nem vagyok benne biztos. Épp ezért írtam, hogy ő - aki ismeri a 650 bontását - ha kell, akkor ezt is vegye figyelembe. Visszaszigorításnál valóban egyszerűen megoldható a 400e, de ahhoz kell egy másik számla (pl. kincstár). Viszont a leírásból úgy tűnik, hogy minél kevesebb számlával akar foglalkozni.Egyebkent szerintem nem mind1, hogy a 650-bol az utalasokon es kartyas vasarlason kivuli resszel mi tortenik, az is arnyalhatja a kepet.
Annyit írt, hogy jelentősebb megtakarítás nincs. Ebbe az belefér, hogy pár millió akár lehet is. Ez valóban árnyalja a képet. Én pl. likvid tartalékot semmiképp sem betétben, hanem a kincstárnál tartanám a helyében. De megtakarításával kapcsolatban nem kért tanácsot, ezért nem vettem figyelembe.Egyébként ő azon ritka kérdezők egyike, aki adott annyi információt, ami alapján érdemi tanácsot lehet adni. Viszont a többi eshetőséggel én nem foglalkoztam. Ha kell neki, akkor kérdez újra. A hitelkártyát is csak azért említettem, mert dptrsk felvetette.
-
sifarr
senior tag
válasz Moleman #24544 üzenetére
kártyadíjat? Időarányosan visszafizetik?
Igen.
elég, ha máshonnan utalok rá 133 ezer forintot. Van máshol valami buktató?
A jóváírási feltétel a nettó minimálbér. Jelenleg 133e, de ha januártól nő, akkor annyi lesz.havi egy ingyenes CIB automatás készpénzfelvét csak a bankmonitoros regisztrációra vonatkozik, ugye?
Igen.A meghívásos rendszerrel csak a "hatósági áras" havi 150 ezer lesz ingyenes, ha ott igényelem?
Igen.Itt látszólag van egy gyakorlatilag korlátlan kártyalimit opció, mint az OTP-nél, az mindenképp hasznos lenne.
5 millió a beállítható maximum. A limitállítás korlátlan számban ingyenes. -
sifarr
senior tag
válasz dredjudge84 #24565 üzenetére
Valaki tudja mi ez?
Túllépte a havi bejövőd a 450 ezret az elmúlt hónapokban.
Dedikált ügyintéződ lesz, de ha nem jársz rendszeresen fiókba, akkor ez mindegy.
Kapsz kamatkedvezményt egyes hitelekből.
De a legfontosabb változás az lesz, hogy a mobilapp (belépés után) kék dizájnelemeket kap a narancssárga helyett. -
sifarr
senior tag
válasz dredjudge84 #24584 üzenetére
Tököm tele van már velük. ... OTP-nél nem volt előtte 10 év alatt, mint itt 8 hónap alatt.
Hagyd ott a CIB-et! Már azért is, mert várhatóan lesznek még gyakori fejlesztések/leállások egészen addig, amíg mindent át nem telepítenek az appba/online bankba a javas Internet Bankból. Nem ér annyit egy bank sem, hogy idegeskedj miatta.
Szóval keress másikat! S ha nincs más, akkor a stabil OTP-hez még mindig visszamehetsz. -
-
sifarr
senior tag
válasz dredjudge84 #24594 üzenetére
Amúgy az egyetlen ami a Cib Banknál tart az az, hogy 20000 alatt ingyen van az utalás.
Ez akciós 2022. 12. 31-ig. Hogy utána mi lesz, ki tudja?Tudom más bankoknál is van ilyen, de ott azoknál a bankoknál magasabb jóváírás kell havonta, hogy ingyenes legyen a számla.
Ott a bankmonitoros Unicredit. 3 évig nem csak a 20e alatti ingyenes. És elég havi 75e jóváírás (nem kell munkabér legyen).Nem akarlak én rábeszélni semmire. Minden banknál vannak nyűgök. A CIB-nél a gyakori rendszerfejlesztés, másnál más. Ha téged egy nyűg idegesít, akkor válts.
És garantáltan váltasz egy másik nyűgre. -
sifarr
senior tag
válasz dredjudge84 #24602 üzenetére
A bajnok számla csomag egész jónak tűnik.
Gránit használható. Nincs vele több probléma, mit a többivel. A Bajnok kedvezőnek mondható, ha nem is ingyenes. Azért nézd meg az augusztus 17-én hatályba lépő hirdetményt is! A folyószámla most kedvező napi kamata lényegében eltűnik, annyi lesz mint a többinél.Nos a gránit bankot dicsérik nagyon.
Csak a saját tapasztalatodra hallgass! Főleg, mert mára fontos tényező a mobilapp/internet bank használhatósága sokaknak. Neked is. Ez viszont szubjektív is.
Nekem szinte egész életemben két számlám volt párhuzamosan. Úgy váltottam a bankot, mint más az alsóneműt. Ha valami nem tetszett, cseréltem. 20 éve így lett végig a CIB a stabil számlám. Most a Wise repült, még nem tudom, mi lesz helyette.
Ha gondolod, nyiss egy Gránitot a CIB mellé. Teszteld fél évig, aztán meglátod, melyik a megfelelőbb neked. -
sifarr
senior tag
válasz egykori #24606 üzenetére
... a Megtakarítási számlát lenulláztam, ez esetben az megszűnik, vagy valahol meg lehet szüntetni?
A megtakarítási számla opcionálisan nyitható a bankszámla mellé. Kérni kell, havi díja van. Nem szűnik meg automatikusan nullás egyenleg esetén, viszont a havi díjat ekkor is fizetni kell. Telefonon biztos lemondható, vagy internet bankban egy szabadformájú levéllel. -
sifarr
senior tag
válasz dredjudge84 #24605 üzenetére
... csak olyan nehezen fogok neki az ilyen dolgoknak...
Ha sokat tépelődsz, még a végén kiderül (bár így lenne!), hogy a CIB mostani fejlesztési sorozata nem is okoz igazi problémát. Legfeljebb kis alkalmazkodást igényel pár éjszakára. -
sifarr
senior tag
válasz bigdady #24609 üzenetére
Nekem van megtakarítási de nincs díja
Ezt nem értem. A hirdetmény szerint van havi 100.- Ft. díja.
Amíg gránitos voltam nekem sosem volt megtakarításim, így tapasztalatom nincs.
Van rajta pénzed és úgy ingyenes? Vagy akkor lenne ingyenes, ha egész hónapban nullás az egyenleg? -
sifarr
senior tag
válasz geleati #24662 üzenetére
Amit nem tudok értelmezni, hogy mást ír [itt] , mint a [doksiban] az első 30 tranzakcióról: előbb ír a 20 000 forintot meghaladó részről, utóbb nem, ...
Nincs ellentmondás a kettő között!
A prémium számla hirdetménye egy "szűkített" hirdetmény, hasonlóan a szintén kedvezményes, különböző elnevezésű plusz csomagokhoz. Ezek csak a kedvezményre jogosultság feltételeit és a kedvezményeket tartalmazzák. Mind esetében a kiinduló, alaphirdetmény "sima" Lakossági Bankszámla díjcsomagja. Minden olyan tételnél, amit a prémium hirdetménye nem tartalmaz a sima díjcsomag díjai az érvényesek. Így pl. a 30 db-ot meghaladó utalások díjai is.
A Lakossági Bankszámla díjainál, a 1.1.1.1.1 Tranzakciós költség pont rendelkezik - lényegében - a tranzakciós illeték áthárításáról.
Ez a prémium hirdetményben nem szerepel, de az előbbiek miatt érvényes rá, felszámítják a 2015. április 1. után kötött szerződések esetében.
Summa: a tr. költséget a prémiumnál is fizetni kell. -
sifarr
senior tag
válasz geleati #24665 üzenetére
Én a doksiban azt látom, hogy havonta az első 30 tranzakció ingyenes, [itt] meg hogy nem, de akkor valószínűleg nem értem.
Nincs gond! Akkor fussunk neki még egyszer!
Szerepel a prémium doksiban, hogy mennyi a díja, ha fiókban vagy TeleCenteren kereszetül adsz utalási megbízást? Nem. Akkor ennek nincs díja? De van!
Onnan kell kiindulni, hogy te a K&H-nál Lakossági Bankszámlára kötsz szerződést, ami mellé külön szerződsz és megkapod - a feltételek tejesítése esetében - a prémium számla kedvezményeit. Ezért nem egy, hanem 2 doksit kell mindig vizsgálnod!
A Lakossági Bankszámla díjait ebben a doksiban találod. Az itt szereplő díjakból ad a Prémium számla egyes tételeknél kedvezményt ad (prémium doksi). Ami nem szerepel a prémium doksiban, azt a sima lakossági számlacsomag díjainál kell keresni.
Tehát prémium csomag esetében is adhatsz fiókban utalási megbízást, a díját pedig a lakossági csomagnál megtalálod.
Bonyolultabb az utalások kérdése. A K&H az utalások esetében kétféle díjat számol fel. Egyrészt a bank a saját díját, valamint külön tételként a tranzakciós költséget (illetéket).
A kedvezményes csomagoknál - nemcsak a prémiumnál, hanem a különböző nevű "plusz számlacsomagoknál" is) - a bank elengedi a saját díját. Erre írja a prémium doksiban, hogy az első 30 díja 0. De ez a nulla a Lakossági Bankszámla 1.1.1.1 pont e-banki és mobilbanki utalások díját írja felül. Lásd banszámlák dokumentuma 4. oldal megfelelő sora!
De ettől a nullázástól még érvényben marad az 1.1.1.1.1 pontban leírt tranzakciós költség (7. oldal). Tehát a tr. díjat az első 30 utalás esetében is fizetned kell: a 20e fölötti részre. Sőt! Ha 20e alatt utalsz, ami ténylegesen ingyenes, az is beleszámít a 30 utalásba.
Ugyanígy adja a kedvezményt a kedvezményes plusz csomagok esetében (2,3 vagy 5 kedvezményes utalás. Ezeknél a forintműveletek kedvezményeinek leírásánál a 10-es lábjegyzet le is írja, hogy a tr költséget fizetni kell (bankszámlák doksija 9. o.)
Remélem, már minden tiszta.A revolutos feltöltés kártyás vásárlásnak számít?
Se revolutom, se K&H számlám, se gyakorlati tapasztalatom. Ennek ellenére szerintem szinte biztos, hogy vásárlás.[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz TrollBalint #24675 üzenetére
És hogy a hirdetmény tájékoztató jellegű....
Nem. A hirdetmény kötelező erejű a bankra nézve. Viszont azt megtehetik, hogy nem szerződnek az ügyféllel, indokolni sem kell. Erre joguk van.Ha ők kötik az ebet a karóhoz, akkor nem igazán tudom mit lehetne tenni.
Megoldást jelenthet, amit RR-13 javasolt: másik fiókban kell próbálkozni.
Vagy van egy belemenősebb lehetőség is.
Partner Aktív Zérót kérsz a fiókban, ők megtagadják a 8 év miatt. Erre megkérdezed, hogy milyen más csomagra szerződhetnél. Ajánlanak valamit, hogy azt lehet.
Na, ekkor kéred, hogy vegyetek fel jegyzőkönyvet, hogy zérót megtagadták, de másik csomaggal szerződnének, mert panasz akarsz tenni a felügyeletnél. Utána pedig irány a bankfelügyelet.
Nem árt, ha van veled valaki tanúnak. Valószínű nem akarják írásba adni, de meglehet, hogy erre változtatnának az álláspontjukon - központot előtte megkérdezve. Ha nem, akkor tényleg mehet a panasz.
Persze ennyi macerát a számlacsomag nem ér.[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz sifarr #24666 üzenetére
Valaki priviben ehhez a hsz-emhez kapcsolódva kérdezte, hogy a K&H miért ilyen bonyolultan szabályozza a prémium számla kondícióit (két doksit is kell nézni). Mivel a válasz általános érvényű, sok bankot érint, ezért inkább itt válaszolnék.
Két fő gyakorlatot követnek a számlacsomagokra nézve a bankok.1. Az egyik csoportja a bankoknak (ilyen a K&H is) normál számlacsomagot kínál, mint kiinduló csomagot, és ehhez kapcsolódnak a speciális és kedvezményes csomagok. A normál csomag díjai vonatkoznak minden számlára, a kedvezményes csomagok pedig ezekből a díjakból adnak bizonyos tételekre kedvezményeket. A csomagok díjai/kedvezményei szerepelhetnek egy hirdetményben, de szerepelhetnek 2 vagy több hirdetményben is.
Nem átverés ennek a célja, hanem a bank számára így egyszerűbb a díjváltozások átvezetése a hirdetményekben.
Konkrét példa a K&H esetében. Jelenleg a tr. költség maximuma 6e forint. Ezt biztos hozzáigazítják az extraprofit adó 10e forintos maximumához. Ennél a módszernél ezt a változtatást elég egy helyen megtenni és minden csomagra érvényes lesz.
Az ügyfél számára ez a mód viszont bonyolult, több hirdetményt is figyelni kell. Illetve félreértésre, megalapozatlan reklamációra is alkalmat teremt. Pl. jön a banktól egy értesítás a változásról (normál csomagra), az ügyfél pedig azt hiszi, én más csomagban vagyok, nem érint. Aztán mégis.
1. A másik csoport (pl. ilyen a CIB) tényleg egymástól független számlacsomagokat ad. Minden csomagnak külön hirdetménye van, és abban szerepel minden feltétel és díjtétel. Ennél a bank számára jelent nehézséget, hogy minden változtatást minden hirdetményben át kell vezetni. Ez növeli a hibázás lehetőségét, nagyobb odafigyelést igényel.
Az ügyfél számára viszont ez sokkal egyértelműbb helyzetet teremt, mondhatjuk ügyfélbarátibb megoldás. Mindenki tudhatja, hogy csak a saját díjcsomagját kell figyelnie. Ha a bank előzetesen díjváltozást jelez a csomagokra, akkor pontosan tudja, hogy az ő csomagját érinti-e a változás vagy sem.Nem jobb vagy rosszabb az egyik módszer a másiknál, hanem egyszerűen más. Viszont épp a különbség miatt jó, ha mindenki pontosan tudja, hogy a bankja melyik gyakorlatot követi. Ez szempont lehet akár bankváltás esetén is.
-
sifarr
senior tag
válasz axioma #24695 üzenetére
A masik az az ott tartando penz ES a bejovo.
Miért "ÉS"? 8 millió megtakarítás VAGY 400e bejövő a feltétel. Lásd kondíciós lista 1.4.1 pont első mondata:
Raiffeisen Premium Banking szolgáltatás Premium Gold 2.0 számlacsomag igénybevétele mellett az alábbi feltételek egyikének teljesítésével
vehető igénybe havi számlavezetési díj fizetése nélkül. -
sifarr
senior tag
válasz axioma #24697 üzenetére
A KH-nal irtam hogy ez hatrany (a 0Ft-hoz)
Bocs, félreértettelek. Előtte a Rafi hátárnyáról írtál, összekapcsoltam - rosszul - a következő bekezdéssel.
De a K&H-ra se igaz az "ÉS".
Lásd kondíciós lista 1.1.1 pont és 3.1.1.
Nullás számlavezetési díj = ((5 millió megtak. vagy 500e bejövő) és (havi 100e kártyás vásárlás vagy havi 50e bef.jegy vagy 50e rendszeres megtak biztosítással)) vagy 15 millió feletti megtakarítás
Szóval 500e bejövő + 100e kártyás vásárlás elég, mint legegyszerűbb teljesítés. -
sifarr
senior tag
válasz axioma #24699 üzenetére
a beszurt kep szerint ilyen nincs az adott szamlacsomaghoz (amirol nem tudjuk hogy az-e amirol kondilistat linkeltel)
Az általam linkelt kondíciós listából van a kép, de rossz időszak feltételeit szúrta be a hsz-be.
Ez a kép a 2017. április 17-e előtt kötött prémium számlák feltételeit mutatja. Ez azokra ma is hatályos, de az új szerződésekre a 2019. januárjától érvényes feltételek vonatkoznak. Ezek pedi azok, amit írtam.[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz adamssss #24687 üzenetére
a kerdesem hogy TI ajanlanatok-e mas bankot vagy jo a KH mind ceges mind premium szamla vezetesre?
A közös, magán bankszámla tekintetében a K&H prémium jó. Annyit tudnod kell, hogy a tr illetéket fizetni kell, de 30 utalásig a bank saját díjat nem számít fel. Az ingyenes prémium bankkártyák forgalmatok függvényében ezt az illetéket kompenzálhatják. Vagy az ingyens hitelkártya visszatérítései is besegítenek ehhez.
Alternatíva lehetne a Rafi Gold 2.0, de a Rafinál nincs közös számla, tehát ez kiesik.A céges számla más kérdés. Ebben tanácsot adni nem lehet. Itt, a topicban a magánszámlákkal szoktunk foglalkozni, cégessel nem.
De választható céges számlához egyébként is elengedhetetlen információ, hogy mekkora cégről van szó. Mennyi az éves kimenő forgalma, havi átlagos utalási darabszám. Szempont igényelsz-e (később) hiteleket, stb. Ezen információk nélkül értelmetlen bármit javasolni.
Itt a legbiztosabb, ha a cégeid adatai ismeretében ajánlatot kérsz több banktól is. Ők adnak ajánlatokat, és utána neked kell döntened.
Ha a céged elég nagy, akkor a magánszámlátok megnyitásával megvárnám, hogy melyik bank céges ajánlata a legjobb neked. Ha ez megvan, utána kellene rákérdezni, hogy neked/nektek milyen magánszámlát tudnának ajánlani. Minden banknál van prémium/privát számla. Nagyforgalmú cég (banknak sok bevétel) mellé akár személyre szabott kedvezményt is kaphatsz a magánszámádra.Egyébként nem kell félni attól, hogyha nem közös tulajdonú a magánszámlátok. Lehetsz te a számlatulajdonos és kaphat a feleséged rendelkezési jogot vagy fordítva. A mindennapi gyakorlatban ez semmilyen hátrányt nem okoz. A közös számlának csak egy előnye van, hogy a 100e eurós betétvédelem duplázódik, de ennyit egyébként sem szabad számlán parlagon hagyni.
Tragédia, végszükség esetére pedig annyit kell tenni, hogy a számlanyitáskor (lehet később is) a számlatulajdonos adjon egy haláleseti rendendelkezést a házastársa javára. Ezzel minden ki van védve.[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz bigdady #24706 üzenetére
Ha egy közös számlán van már 150e Ft ingyenes kp felvétel és az egyik fél nyit egy sajátot másik banki szàmlàt ott kérheti a havi 150kp-t? ...
Igen, de a részletek fontosak.
A vonatkozó törvény szerint minden fogyasztó (természetes személyt) jogosult bankszámláról legfeljebb 2 tételben max. 150e forint ingyenes bankkártyás kp-felvételre. Erről az igényről nyilatkoznia kell, és a nyilatkozatot egy központi adatbázisban nyilvántartják (ki, melyik bankban, melyik számlára nyilatkozott).
A tv szerint a közös számlák esetében is csak egy nyilatkozat adható (36A § (6)). Azaz a tulajdonosok közül csak az egyik nyilatkozatát tartják nyilván. Az már mindegy, hogy a 2 tulaj mondjuk társkártya segítségével a gyakorlatban külön is élhetnek havi egyszer az ingyenes kp felvéttel a közös számláról.
Ha az egyik tulaj új bankszámlát nyit, akkor arra kell figyelni, hogy az a tulaj nyisson, aki nem nyilatkozott a közös számlára nézve. Ugyanis ha ő nyit új számlát és ad az új számlára nyilatkozatot, akkor a régi nyilatkozatot törlik. Vagy ebben az esetben a régi számlára a másik társtulajdonos tegyen nyilatkozatot.
Tehát megoldható, hogy mindkét számlára legyen ingyenes kp-felvét., -
sifarr
senior tag
válasz bigdady #24708 üzenetére
Az időzítésre is figyelni kell, erre legyél tekintettel.
A hónap 20-ig adott nyilatkozat a következő hónaptól lesz lesz érvényes, tehát a 21-től hónap végéig adott nyilatkozat csak a következő utáni hónaptól.
Érdemes 20-ig lebonyolítani az új számla nyitását, akkor annál a következő hónaptól lesz ingynes kp-felvétel.
Ha pedig a régi számlára a társtulajdonosnak kellene nyilatkozatot tenni, akkor ne csak ő tegyen nyilatkozatot, hanem az új számlát nyitó is tegyen a régi számlára egy lemondó nyilatkozatot. Így a következő hónaptól már él a 2 x 150e. -
-
sifarr
senior tag
válasz dredjudge84 #24804 üzenetére
Partner aktív zero csomagban vagyok, de az októbertől életbe lépő kondíciós listában nem látok semmilyen változást.
Az utalások normáldíjának a maximuma emelkedik meg. Az extraprofit adó jogszabály változását érvényesítik.
Hogy téged érint-e, az attól függ, hogy mikor nyitottad a számlát. Ezt a 4-es és az 5-ös lábjegyzetben foglaltak döntik el. Idézem:
A Bank a díjmentességet akciósan biztosítja. Az akció a 2021.04.21 előtt nyílt bankszámlák esetében 2022.10.31-ig, a 2021.04.21-től nyílt bankszámlák esetében
2024.10.31-ig, a 2022.01.21. után nyílt számlák esetében pedig a számlanyitás évét követő harmadik év április 30-ig érvényes. Normál díj: 0,333%, min. 121 Ft, max.
11 391 Ft.
(A két lábjegyzet szövege azonos.) -
sifarr
senior tag
válasz TheProb #24885 üzenetére
KH prémium számlája tűnik a befutónak, az is gyakorlatilag full ingyenesnek tűnik. (utalás havi 30 tranzakcióig ingyenes)
Az utalásoknál a tr. illetéket meg kell fizetni, ellentétben a Rafi Gold 2.0-val, a BM-es Unicredittel vagy BM-es CIB ECO-val. Tehát nem full ingyenes.
Ettől még akár lehet megfelelő is neked. -
sifarr
senior tag
válasz bigdady #24917 üzenetére
Jól látom az egyetlen bank aki még nem hárította át az illeték emelést az a bankholding?
Nem, nagyon nem!
Minden bank minden olyan számlacsomagjában, amelyben az utalás (csopbesz) díja >= 0,3 %, ott a tr. illetéket beépítették a banki díjba. Egyes bankok a banki díjtételen túl plusz tételként, pontosan a tr. illeték összegében terhelik át az adót.
Vannak bankok, amelyek egyes díjcsomagjaiban az utalás díjmentes (valóban nulla). Ezekben az esetekben a bank nem terheli át az illetéket az ügyfélre.
Egyes bankok a havi számlavezetési díj, átalánydíj fejében biztasítják a díjmentes utalást. Egyes bankok nullás szamlavezetési díj mellett is nyújtanak díjmentes átutalást.Na, az MKB-nál még a prémium számláknál is minimum a tr. illetéket ki kell fizetni.
-
sifarr
senior tag
válasz jessicahyde #24922 üzenetére
Egy kis segítséget szeretnék kérni ...
1. Teljesen felesleges ragaszkodni a közös tulajdonú számlához. Közös számlának az is elég, ha az egyikőtök a tulajdonos és a másiknak rendelkezési joga van a számlán. Havária esetre felkészülve a számlatulajdonos adjon haláleseti rendelkezést a párja javára.
Egy ilyen kondtrukció esetében is a munkáltató simán utalja mindkettőtök a fizetését a számlára.
Ha ragaszkodtok a közös tulajdonú számlához (ami nincs minden banknál), akkor esetleg lemaradtok a nektek legmegfelelőbb kondíciójú számlacsomagról.
2. Megtakarítási számlát nem banknál kell vezetni. A kincstárnál kell vezetni számlát, és ott kell parkoltatni a pénzt. Sokkal jobb kamatot fizet, mint a bankok. Ugyanolyan rugalmasan hozzáférhető ott is a pénz, mint a bankok takarékszámláinál.
3. Babavárót a számlavezető bankodtól függetlenül igényelhetsz. A kettőt nem feltétlen kell összekapcsolni. A babaváró összegét is a kincstárnál kamatoztathatod a legjobban.
4. Kp-t minden banknál lehet befizetni, ingyen vagy minimális költséggel. Ha egyszeri aktus, akkor a költség lényegtelen.
5. Vagy hagynátok az OTP-t a francba és másik banknál folytatnátok?
A kérdés nem megválaszolható. Ha más banknál találtok nektek legmegfelelőbb számlacsomagot, akkor igen.
De hogy melyik bank, melyik számlacsomagja lenne nektek ideális, az csak több információ alapján eldönthető. Több paraméter ismerete lenne szükséges rólatok (főleg jövedelmi viszonyok, igények, szokások, stb.), hogy ebben tanácsot lehessen adni.[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
Először olvasd el az összefoglalót, ha 0 Ft -os, vagy kedvezményes díjú bankszámlát keresel!
A Topikban a Revolut, (Transfer)Wise, a Megtakarításokkal, és az OTP Bankkal kapcsolatos témákat ne beszéljük meg, mert ezeknek van külön Topikja!
- MINI ITX GAMING/STREAMING PC RYZEN 5 7600X RTX 3080TI 32GB RAM MESHLICIOUS
- GAMER PC i5 6600K 16GB DDR4 SSD+HDD GIGABYTE 1070 8GB GDDR5 256BIT WINDFORCE
- Apple watch series 5 40mm gps + cellular rose gold I Ingyenes Foxpost csomagküldés!
- ESR Rebound 360 Magnetic Keyboard Case (ENG) - iPad Pro / Air
- Új Gamer PC i5 12400F/13400F/24Gb DDR5/RX 6600 vagy RX 6600 XT 8Gb/500Gb M2 SSD/700W 2-3 Év gari
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen