Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sifarr

    senior tag

    A fizetési kérelem tekintetében nem biztos, hogy minden topiclakó tisztában van azzal, hogy miért is került ez a szolgáltatás bevezetésre. Pedig ennek ismerete sok félreértést is tisztázhat.
    A bankkártyás fizetés elfogadása sok elfogadó számára (főleg az alacsonyabb forgalmúak közül) eredményezett túl nagy költségnövekedést (állandó költségek, terminál díja, jutalékok, stb.). Ezért is halasztották sokan a bevezetését. Az azonnali átutalási rendszer lehetőséget kínált egy alternatív meogoldásra, ez a fizetési kérelem. Előnye, hogy az elfogadó azonnal megkapja a pénzt, ellentétben a kártyás vásárlás kiegyenlítésének 1-3 napos átfutásával.
    A kártyás vásárlás a vásárló számára díjmentes, minden költéget az elfogadó fizet (és beépít az árba). A bankkártyák eseteben is van tr. illeték, de az évi max. 500.- forint. Ezt a bankok rég beépítették az évi kártyadíjba. Az utalásokat azonban 0,3 % tr. illeték terhel az ismert korlátokkal. A fizetési kérelem teljesítése is utalás, tehát nem válhat alternatívává, ha azt tr. illeték terhelné. A tr. illetékről szóló tv. ezért a fizetési kérelem teljesítését illetékmentessé tette, azaz adózási szempontból nincs már lényegi különbség a két fizetési forma között.
    Mivel a fizetési kérelmet a bankkártyás vásárlás konkurensének szánják, ezért a vásárló, fogyasztó számára ugyanúgy dímentesnek kell lennie. Ezt a díjmentességet nem a piac alakítja ki majd, esetleg, hanem már a kezdeteknél az állam jogszabályilag biztosítja. (Az állam célja a kp-forgalom csökkentése.)
    A cél tehát az üzleti forgalomban az elterjesztés, mégpedig a természetes személyek számára.
    Nem cél, hogy a természetes személyek egymás közötti utalásait díjmentessé tegyék, elektronikus forma esetében a fizetési kérelem szolgáltatásán keresztül. De járulékos előnyként ez is megjelenhet, vagy csökkenhet az utalások díjköltsége. Erre is kitérek majd.
    Ennek fényében kell értelmezni a jogszabályokat is.
    A díjmentesítő jogszabályhely (újra beidézem):
    36/E § A fogyasztó díjtól és költségtől mentesen jogosult benyújtani a fizetési számlája terhére a Magyar Nemzeti Bank elnöke által – a Magyar Nemzeti Bankról szóló 2013. évi CXXXIX. törvény 171. § (3) bekezdés a) pontjában meghatározott felhatalmazás alapján – kiadott rendeletben meghatározott egységes adatbeviteli megoldás útján vagy fizetési kérelemmel kezdeményezett azonnali átutalási megbízást.
    Jogszabály értelmezésénél figyelni kell minden szóra, fogalomra. A fogalmakat is jogszabályon belül kell értelmezni. Sajnos olykor a bankok is félreérthetően használják a fogalmakat. Az értelmezéshez kiemeltem a lényeget.
    Tehát a fogyasztó jogosult benyújtani azonnali átutalási megbízást. Ez a kiinduló pont. Mégpedig (és most jönnek a bővítmények)
    - díjmentesen jogosult,
    - fizetési kérelemmel (vagy QR-kódos) kezdeményezett esetekben,
    - a (saját!!!!) fizetési számlája terhére.
    Ez a jogszabály nem arról szól, hogy én benyújthatok fizetési kérelmet (valaki felé) díjmentesen. Hanem arról, hogy valaki kezdeményezett felém egy fizetési kérelmet és én a saját számlám terhére elfogadom a kérelmet, azaz benyújtok egy fizetési megbízást a bankomnak, amit a bankom a számlám terhére teljesít. Ingyen.
    Ugye az megvan, hogy fogalmilag kizárt, hogy én benyújtsak egy fizetési kérelmet a saját számlám terhére, amit a bankom a saját számlám javára teljesít.
    Fontos látni, hogy a jogszabály a fizetési kérelem indításával kapcsolatban díjról nem rendelkezik. Tehát a fizetési kérelem kezdeményezésére a bankok szabadon állapíthatnak meg díjtételt. Ha a fizetési kérelem kezdeményezése a kártyás elfogadó helyek számára magasabb költséget jelent majd, mint a kártyás költségek, akkor be sem vezetik, ha hasonló vagy alacsonyabb lesz, akkor vagy lecserélik, vagy mindkét formát alkalmazni fogják. Ezt majd a piac eldönti.
    Kitérnék még a természetes személyek közötti fizetési kérelemre és a bankok félreérthető fogalomhasználatára. A Gránit Bankot hozom példának.
    Mint írtam a fizetési kérelem kezdeményezése jogszabályilag nem díjmentes. Az, amikor én kérek pénzt valakitől. Ezt igazolja a Gránit bankszámlákra vonatkozó kondíciós listája.
    A fizetési kérelem díjairól a 8. oldalon olvashatunk.
    (Fizetési kérelem) benyújtása: Akcióban 2023.09.01-től 2023.10.02-ig 0 Ft, egyébként 50 Ft/db *
    A benyújtás itt a kezdeményezést jelenti. Ez most akciósan nulla, egyébként egy 50-es. Ha jogszabályilag díjmentes lenne, akkor ugye nem kellene/lehetne akciózni.
    Jóváhagyás teljesülése: az azonnali átutalás díjával megegyező díjtétel *
    Ez az az eset, amikor egy kérelmet elfogadok, teljesítek, utaltatok a bankommal. A díj itt megegyezik az azonnali utalás díjával, ami egyes csomagoknál nem díjmenetes. Viszont ott van a *, és a fizetési kérelemre általában ott a 20-as lábjegyzet kiegészítése (16. o.)
    Ebben a lábjegyzetben röviden a fizetési kérelmek mibenlétét, eseteit írják le. A *-nál pedig ezt: Abban az esetben kerül felszámításra, amennyiben jogszabály eltérően nem rendelkezik.
    Mivel a jogszabály eltérően rendelkezik, ezért a díjköteles utalásos csomagok esetében is díjmentes lesz a teljesítés.
    Hogy a fogyasztóknak milyen díjtételt alakítanak ki a bankok a kezdeményezésre, még nem tudni. Legvalószínűbb, hogy valamekkora eseti díj lesz megállípítva, ahogy már jelenleg is a Gránitnál. A bankoknak nem érdekük, hogy az uatások nettó díjbevételét lenullázzák a fizetési kérelmek miatt. Valószínű, hogy a kérelmek kezdeményezésének díjbevétele és az utalások díjbevételének csökkenése együttesében nullszaldóra fognak törekedni.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz kapasz #30179 üzenetére

    Ersténél a fizetési kérelem úgy ingyenes, hogy hó végén visszatérítik, amit a tranzakciókor levonnak.
    Ez jogszabályellenes. :((( Egy jogszabályilag díjmentes tranzakcióért a pénzintézet "átmenetileg" sem terhelhet díjat. A számlatulajdonosnak joga van a teljes számlaegyenlege felett rendelkezni, az az ő tulajdona. Ezt az egyenleget vagy akár bármilyen kis részét a bank nem teheti hozzáférhetetlenné, elérhetetlenné a tulajdonos számára átmeneti időre sem. Nem korlátozhatja a tulajdonos jogait. Egy 20 milliós fizetési kérelem esetében ez az "átmeneti" díj tízezres nagyságrendű is lehet (normál AFR utalás díja).
    Egyszerűen az Erste lusta rendesen hozzáigazítani az informatikai rendszerét a jogszabályhoz. Nyomd fel őket a bankfelügyeletnél (MNB). Majd kapnak egy jó kis büntetést, és akkor lépni fognak.

  • sifarr

    senior tag

    válasz ledgeri #30185 üzenetére

    (hány bank biztosított így)
    Az EU-ban minden bank közelezően része a betétbiztosításnak, így minden hazai bank is.

    és pl lottó ötös esetén hova, hogyan érdemes gyorsan biztosítottt helyre rakni az X milliárdot, míg tényleg jó helyre indulhat?
    100-200 milliót kiutaltatsz a számládra a Szerencsejáték Zrt-vel, a többit pedig a kincstárszámládra, és veszel belőle DKJ-t. Ott nyugodtan parkoltathatod, amíg eldől, hogy mi lesz a pénzzel. Felhasználásnál a kiutalás ingyenes (magánszámlára), és addig is lesz valami hozamod. A Kincstárszámla nem OBA-védett, viszont állami garancia van mögötte.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Gallmix #30182 üzenetére

    Én úgy látnám ennek értelmét, ha mindkét oldal indítás és fogadás is ingyenes lenne, magánszemélyek között.
    Persze, ez igaz. De a legegyszerűbb az lenne, ha a magánszemélyek esetében teljesen eltörölnék a tr. illetéket. Akkor visszajöhetnének az ingyenes számlák. Vagy általánossá válna, hogy egy havi átalánydíjért (kb. egy ezres elég lenne) minden szolgáltatás díjmentes lenne. Beleértve a bankkártyát, és persze a fizetési kérelem indítását és elfogadását is.

    Csak az állam nem szívesen mondana le a tr. illeték bevételéről. A fizetési kérelem esetében ezért cél csak magánszemélyek a kereskedelmi forgalomban történő fizetését kp-mentessé tenni - az egymás közötti kp- forgalom kp-mentesítése nem. Ezért kötelező a bankoknak a kérelem elfogadását bevezetni díjmentes szolgáltatásként. De a fizetési kérelem indítását, kezdeményezését nem lesz közelező bevezetni, és nem lesz kötelező díjmentesen biztosítani. Ennek ellenére ezt is be fogják vezetni a bankok - de díjért.

    Jelenleg - emlékezz a Matolcsy-Varga-Kocsis pengeváltásra - az állam csak azért nem növeli a bankok különadóját (amit a Varga szeretne), mert a bankrendszerben már jelentős a hazai csókos tulajdonosi kör. Pl. a 2. legnagyobb mérlegfőösszegű MBH. Önmagukat pedig nem szívesen adóztatnák. :N
    A magyar bankrendszer azért drága, mert a normális országokhoz képest túl van adóztatva.

  • sifarr

    senior tag

    válasz ACE- #30189 üzenetére

    Hát az pont nem mert DKJ-t max. 100milláért lehet venni.
    Naponta. A DKJ nem kizárólasan lakossági kötvény, jogi személyek is vásárolhatják. Ezért nincs vételi korlát. A kincstárnál a 100 milla csak napi, forgalmazói korlát.
    Kevered a PMÁP-pal. Azt csak magánszemély veheti és van korlát. A 2033/I-nél pl. 25 milla, a 2028/L-nél 100 ,milla.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Gallmix #30190 üzenetére

    Ebbe biztos vagy? ... (Az állami garancia mellett, az a papírokra vonatkozik, nem magára a számlára).
    A kincstár nem bank, nem kötelezően tagja az OBA-nak (BEVA-nak se). De ninek is?
    Minek fizetne a nála lekötetlenül heverő pénzek után sarcot az OBA-nak? Miért vállalna kötelezettséget egy esetleg csődbe menő bank után?
    A kincstárnál lekötetlen pénzek nem nagyon vannak. Legfeljebb a feledékenyeké. Miért parkoltatna bárki így nála pénzt? A kötvényekre van állami garancia, a lekötetlennek nem szükséges OBA védelem. A kincstár nem mehet csődbe, nem hitelez.

    Szerintem nem jönnek vissza az ingyenes számlák viszont jövőre is drágul a bankolás az infláció mértékével minimum, sok banknál ahogy idén is történt.
    Kérdés, miért? De ebbe ne menjünk bele. Mindenki úgy oldja meg a díjmentes vagy olcsó bankolását, ahogy tudja. Ott a kínálat, lehet választani.

    Ha meg nem lesz díjmentes a QR-küldés csak fogadás, akkor marad a Revolut :)
    Khmmm. Ha tanácsolhatom, akkor ne hirtelen felindulásból írj! Először rágd meg, gondold át, és csak utána ... ;)
    Pár kérdés, töprengj rajta! Meg fogod találni a helyes válaszokat. :K
    Szerinted a revos forintszámla IBAN-ja mivel kezdődik? HU vagy más?
    Szerinted a Revo része az AFR-rendszernek?
    Szerinted ha egy hazai forintszámláról a revos forintszámlára utal valaki forintot (persze annaki sincs ki a négy kereke), akkor az utalás a GIRO-n keresztül megy?
    Szerinted egy revos fizetési kérelmet egy magyar bankszámláról ingyen lehet teljesíteni?

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz Gallmix #30198 üzenetére

    Kevered a szezont a fazonnal.
    Meggyőztél. Mindenben, mindig neked van igazad. :D
    Ha ezentúl olvasnál tőlem hsz-t, vedd úgy, hogy egy debil véletlenszerűen ütögeti a billentyűzetet. :) Nem kell reagálnod sem rá, felesleges. :R Kérdést meg főleg ne tégy fel nekem, úgyis rossz választ adnék.
    Ebben megegyezhetünk?

  • sifarr

    senior tag

    válasz Willie #30209 üzenetére

    Az "Erste Kolléga Extra Forint Bankszámla MPZ (MON)" csomagot néztem ki.
    Hát, a linklelt kondíciós lista 2. oldalán ez olvasható:
    2019. január 1-től A Bank megszünteti az Erste Kolléga, Erste Kolléga Extra, Erste Manager Plusz Forint Bankszámlák, valamint az Erste Kolléga Plusz Devizaszámla értékesítését. Kivétel: az Erste Kolléga Plusz Deviza Bankszámla nyitására továbbra is jogosultak azok az ügyfelek, akik rendelkeznek 2019.01.01 előtt megnyitott, jelen
    hirdetményben szereplő Erste Kolléga, Erste Kolléga Extra, valamint Erste Manager Plusz Forint Bankszámlával.


    Eszerint a kinézett erste-s csomagot már nem kérheted. Kérdezz rá a munkahelyeden, hogy milyen csomagok elérhetők jelenleg, új szerződéssel.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Willie #30213 üzenetére

    ... az "Erste Kolléga Plus" csomagra gondoltam.
    Hát, nem egy nagy durranás. A tranzakciós illetéket kifizettetik az utalásoknál, ráadásul a 20 ezerig való illetékmentességet "megvonva".
    A számla- és kártyafigyelésnek havi díja van. Az üzenet már érkezhet ingyenes push üzenetben is, ha sms-t választasz, akkor 25.-/db.
    Ennél nem rosszabb akár a Gránit Sztár vagy a sima Digitális, még olcsóbb is. Munkahelyi banki szerződés sem kell hozzá.
    Ha nem idegenkedsz attól, hogy 2 vagy 3 év múlva esetleg újra bankot váltsd, akkor a bankmonitoros Unicredit Partner Aktív Zéró vagy a CIB ECO a kinézett Erstenél jobb, ezek valóban ingyenesek.
    A későbbi hitelfelvétellel ne kapcsold össze a mostani bankválasztást!
    Majd amikor a hitelt fel akarod venni, akkor kell a hitelre ajánlatokat kérni, és vállalni hogy ott vezeted a bankszámlád, oda kéred a fizetésed, ha így olcsóbb a hitel (mindig olcsóbb). A bankválasztást akkor a hitelfeltételek döntik el, nem a bankszámla kondíciói.

    A Garmin kérdéséhez nem tudok hozzá szólni. Nincs mindenhol. Ha elengedhetetlen, akkor meglehet egy "rosszabb" számla lesz a mégis jó.
    Az appok hasznáhatósága ízlés kérdése. Problémák olykor mindegyikkel vannak.
    Hogy neked melyik feküdne legjobban? Ez csak a gyakorlatban dől el.
    Én mindenevő vagyok (CIB, rafi, régebben Gránit). Mind különbözó stílusú, de én mindegyikkel elvoltam. Más érzékeny rá, csak egyféle jön be neki.

    (Egyébként Wise. Amíg a hitel nem aktuális, addig nem találsz jobb hazai bankszámlát forintra és egyben devizára is, feltételek nélkül.)

  • sifarr

    senior tag

    válasz axioma #30218 üzenetére

    Hat arra kivancsi lennek, hitelbiralatnal a wise szamlara mit szolnanak a hagyomanyos bankok...
    Nem egyedüli módja a jövedelemigazolásnak a bankszámlakivonat. Ott a munkahelyi igazolás vagy akár a NAV-igazolás is. Az is megesik nem is ritkán, hogy a bankszámlakivonat önmagában nem is elég. Pl. a munkaviszony igazolását is kérik (határozatlan vagy határozott idejű.) Ingatlanra akar hitelt felvenni, nem személyi kölcsönt vagy folyószámlahitelt. Utóbbiakhoz valóban jobb egy bank számlája.

    ... legalabb azt a 3 honapot "normal" banknal huznam le
    Így van. Ezt elindíthatja a hitelfelvétel tervezett ideje előtt - bármilyen számlával.
    De addig nem mindegy, hogy milyen számlát használ. Virtuális kártyát is szeretne, az sincs minden banknál.

  • sifarr

    senior tag

    válasz axioma #30222 üzenetére

    Nem csak a jovedelmet szoktak nezni, hanem a koltesi szokasokat
    Megleptél, nekem ez új.
    Jót is mulattam (nem rajtad, a CIB-en!). Egy éven belül 2 személyi hitelt is felvettem. A kivonaton a számlatörténetem az első oldalon elfér. 2 jövedelem, 2 biztosítás, 2 csopbeszedés, 1 kártyás vásárlás + 1 pár forintos havi kamat az egyenlegemre. Snitt. Na, ebből hogy derítette kia CIB a költési szokásaimat? Szenvedhettek vele. :D

    (ill. hogy nincs-e - eltitkolt - hiteltorleszto...)
    Eltitkolt hitel? :F Úgy tudtam, minden bank jelenti a hiteleket a KHR-be. Ott van minden.
    Persze, az ügyfél megtilthatja, hogy az adatokat kiadják más banknak. De akkor a lekérdező bank legalább ezt a tényt megtudja. Az ügyfélnek ez a titkolózása nálam eleve elutsítást eredményezne, ha bank lennék.
    Nagyon amatőr az a hiteligénylő, aki tilt és közben odaadja a kivonatát. Ilyen esetek tényleg vannak?

  • sifarr

    senior tag

    válasz kapasz #30239 üzenetére

    Elég fárasztó figyelni, hogy Erstéék mikor mit rontanak el. ...

    Ilyenkor az ember lábbal szavaz. :K
    Ha még az idődet is rabolják, mert te dolgozol helyettük? Főleg! ;)

  • sifarr

    senior tag

    válasz Zoo123 #30261 üzenetére

    nem szívesen használnék mobilalkalmazást hitelesítéshez, túl gyakori a hiba/leállás.
    Ez azért erős túlzás.
    Ami igaz, hogy érzékeny az internetkapcsolatra. Ha azzal bármi probléma van, akkor hibára fut.
    De - az előbb teszteltem - már azt is beletették, hogy figyelmeztet az internetkapcsolat minőségére. Ha repülőmódba teszem, akkor az app indításánál rögtön megjelenik (alul) a kapcsolat hibájára figyelmeztető üzenet. Ha ennek ellenére próbálok belépni, akkor jön a szokásos 1001-es hibaüzenet.
    A mindennapi használatban teljesen jól működik, nem rosszabb mint bármely más banké.
    Már az sem jellemző - ami régebben gyakran elődordult -, hogy rendszerkarbantartás után sokáig (olykor 1-2 napig is) problémás volt a működés.
    Ettől még nyugodtam ragaszkodhatsz a tokenhez, csak ne ez legyen az indoklás.
    Cocka elvi alapokon utasítja el az appot. Az egy teljesen legitim ok.

  • sifarr

    senior tag

    válasz cocka #30266 üzenetére

    Mármint jövőre igénylik. App helyett.
    Így van, lesz. Később is vissza lehet váltani, és új ügyfelek is választhatják majd. Hamár kifejlesztették, akkor felesleges kukázni, és emiatt ügyfelet veszteni/elszalasztani.

  • sifarr

    senior tag

    CIB-esektől kérdezném: nektek a szeptemberi kivonat az appban megjelent, letölthető már?

  • sifarr

    senior tag

    válasz GoodSpeed #30404 üzenetére

    Mobilapplikációban a teljesítésre váró csoportos beszedési megbízásokat, hogyan tudom kilistáztatni?
    Megbízások menü - > rendszeres megbízások -> itt a csoportos beszedések fül.
    Használd itt a "+" jelent (jobbra alul), és ha van pl. várakozós, akkor azt a szín is jelzi.

  • sifarr

    senior tag

    válasz .tnm #30469 üzenetére

    hát azért az a káosz, ami az összeolvadás miatt van jelenleg elég alap ahhoz, hogy előítéletes legyen. ...
    Hát, ha csak ennyi lenne. Ez előbb-utóbb rendeződik.

    arra se vennék mérget, hogy a fontosabb pozikba a megfelelő szakértőket pakolják és nem haverokat "fizetnek ki" velük.
    Ez már súlyosabb érv. Bár az operatív posztokra nem szoktak haverokat kiválasztani. Arra ott az fb. és az it.
    Viszont van súlyosabb érv. Azért kell a "körnek" 2 bank (a másik a "kőszikla"), mert a meghatározó tulajok a saját bankból nem hitelezhetik (elvben) más vállalkozásaikat, azaz önmagukat.
    Na, én ezért menekülnék onnan, mindkettőből. + az elvi alap. ;)

  • sifarr

    senior tag

    válasz GoodSpeed #30511 üzenetére

    Classicnál a csekkbefizetésre én azt mondtam, hogy ingyenes, mert olyan mint a vásárlás, ez így áll ugye?
    Postán a csekkbefizetés már vásárlásnak minősül.

    De!!! Nyisson inkább alapszámlát a CIB-nél! Lásd CIB-es kondíciós listát is!
    A számlavezetési díj csak egy ezres. Ez 27 forinttal drágább, mint a Classic, de!!!
    Az alapszámlánál egy ezresért ingyenes a bankkártya, a Classicnál fizetni kell érte.
    A 150 ezres kp-felvét ennél is ingyenes. Viszont fiókban, pénztárnál is felvehet 50 ezret ingyen (de az ATM-es és pénztári felvét együtt csak 150 ezer lehet).
    Ingyenes a csoportos beszedés. Havi 4 eseti utalás, összesen max. 100 ezer forintig szintés díjmentes.
    145 ezres, azaz ilyen kicsi nyugdíj mellett ez a legolcsóbb számlacsomag. Más bankoknál is érdemes ezt a csomagot figyelembe venni, ha ilyen kicsi a havi jóváíráa. Az unicredites akciós csomagot leszámítva.

  • sifarr

    senior tag

    válasz GoodSpeed #30513 üzenetére

    Semmilyen hátulűtője nincs? ...
    Komoly nincs. Lényegében csak az a korlát, hogy folyószámla-hitelkeret nem kapcsolódhat hozzá. 200e alatti jövedelemig viszont jobb is, ha az ügyfél nem igényli - csak ráfizethet vele.
    Még a 2-300e közötti jövedelműeknek is ez a legjobb számla (akciósokat nem számítva). Van egy elfogadható nagyságú havi díj és slussz. Ekkora jövedelemnél egyébként sem jellemző, hogy többszázezres utalásokat bonyolít valaki havonta, a 100e bőven elég. Főleg, ha a rezsiszámláit csopbeszedéssel fizeti.

    Most így ránézve, az merül fel bennem, hogy egyáltalán miért választ valaki Classic-ot... :F
    A Classic csomagban levők legnagyobb részének valóban ez lenne az optimális. Más bankok esetében is. Csak nem tudják, nem számolnak. :N

  • sifarr

    senior tag

    válasz GoodSpeed #30517 üzenetére

    Emberünk... elmondta, hogy van neki némi hitele, ... ilyen A hitel vagy mi... 280 E Ft-ig, és hát ezt vonja is tőle a bankja havonta mikor mennyivel, mert ez ilyen rulílozó hitel szerűség...
    Ha rulírozó, akkor az szinte biztos, hogy a számlájához kapcsolódó folyószámlahitel, csak másképp hívják. Ráadásul van tartozása is.
    Így viszont alapszámlája nem lehet. Az alapszámla feltétele, ha van más banknál számlája, akkor azt fel kell mondania. Ha felmondja az OTP-s számláját, akkor a hitel lejárttá, azaz visszafizetendővé válik. Ki tudja egyösszegben fizetni?
    Folyószámlahitelt a bankok nem szoktak átvenni. (Az a rafis reklám egy akcióról szólhatott.) Alapszámlához nem is lehet. Az - elvben - járható út, hogy az új banknál rögtön személyi hitelt is kér, és abból rendezi a régi banknál az adósságát. De a CIB (új bank) egy új ügyfélnek, rögtön nyitáskor, ilyen kevés jövedelemmel nem hinném, hogy adna ilyen hitelt. Ha igen, akkor is nagyon magas kamatra. Más banknál is hasonlóan lenne.
    A számlanyitási jóváírás lehet neki vonzó. Biztos jól is jönne neki a pénz. De ilyen helyzetben a bankváltás nem hinném, hogy neki járható út.
    Rendezze le, zárja le először a hitelét. Nyitási akciók valószínűleg később is lesznek, legfeljebb az összegek változhatnak +/-. Ha már lenullázta a hitelét, akkor később is válthat.
    Alapszámla pedig később is garantáltan lesz. A feltételeit pedig jogszabály határozza meg, nem a bankok. Ha banki költség csökkentése lenne a cálja, akkor később, bármikor élhet vele.
    Összefoglalva: - nem szívesen írom ezt le - még maradjon az OTP-nél.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz GoodSpeed #30523 üzenetére

    A CIB alapnál amúgy érdekes, hogy nem lehet neki másik banknál folyószámlája.
    Ez nem a CIB döntése. :N Alapszámlát jogszabályi kötelezettség alapján kell kínálniuk a bankoknak. A feltételeket jogszabály határozza meg, és ez tiltja meg az alapszámla mellett más számla létét.

    Amit az ismerősöd azért megtehet, nyithat a CIB-nél Classicot. Annál nem tilos más számla fenntartása. Felmarkolja a számlanyitási kedvezményt, és 1 év múlva felmondja a CIB Classicot. Persze a CIB-est nem használja, csak fizetnie kell a havi díjat.
    Ki kell számolni, hogy a havi díjak (és bankkártya díj - bár ez nem biztos, hogy kötelező) fizetése mellett ez mennyire éri meg neki.

  • sifarr

    senior tag

    válasz erahurka #30533 üzenetére

    CIB másnál is egy hulladék?
    Nem, semmi gond vele.

    Alig bírok kártyával vásárolni neten mert az appba nem jön értesítés a hitelesítéshez.
    Havonta 1-2-szer vásárolok a neten. Az engedélyezéshez a push mindig és azonnal megérkezik. A vásárlásról szóló push hasonlóképpen.
    Milyen mobilod van? Állítsd be úgy a mobil oprendszerében az energiatakarékos módot, hogy a CIB appját ne "altassa el".
    Laptopról nem szoktam vásárolni. Viszont a gépen az CIB Online-ba az epp hitelesítésével lépek be. Itt is azonnal jön a push.

    Megint valami karbantartás van amúgy?
    Gond nélkül be lehet lépni, az előbb teszteltem.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz GoodSpeed #30554 üzenetére

    Kétszer kell bemennie, mert egyszer megnyitja a Classic-ot, 1 hónapig nem válthat, viszont 1 hónap múlva lesz neki 1578 Ft számlaváltási díja.
    Megkérdeztétek a CIB-től, hogy mehet, miszerint egy létező számla számlacsomagját átváltani alapszámlára? Nem tudom rá a választ, ezért kérdezem.
    Az MNB-s, a CIB-es tájékoztató és a vonatkozó jogszabály is alapszámla nyitásáról és feltételeiről beszél, meglevő számla csomagváltási lehetőség kötelezettségéről nem.
    Ettől még lehet, hogy megcsinálja a CIB, de jobb lenne biztosra menni.
    Szóval tisztáztátok ezt a CIB-bel?

  • sifarr

    senior tag

    válasz GoodSpeed #30554 üzenetére

    Újabb kérdés.
    30 ezer jóváírással kalkulálsz az ismerősödnek. De most megnéztem a jelenlegi Welcome promóciót. Hát ebben az új lakossági ügyfél csak egy tizest kap és az ajánló ugyanennyit. Kisvállalati új ügyfélnél van 30 ropi jóváírás.
    Ráadásul ebben a promócióban az új ügyfél csak CIB ECO számlacsomag esetén kap pénzt, Classicra nem jár.
    Ez a promóció október 31-ig van, de biztos lesz hosszabbítás vagy valami más. Viszont a Classicra nem szokott a CIB jóváírást adni.
    Alaposan át kellene gondolni a kérdést, mielőtt elhamarkodottan lépnétek.

  • sifarr

    senior tag

    válasz erahurka #30560 üzenetére

    WeQR sem működik és ha belépek az appba akkor sem jön meg az értesítés.
    Most mit mondjak erre? :F
    Úgy látszik, hogy nálad a használhatatlanságig nem működik a CIB appja.
    Ilyen esetekre csak általános véleményt/tanácsot lehet adni.
    1. Telefonálj vagy írj nekik. Azután vagy megoldódik a probléma, vagy nem.
    2. (Ha nincs kedved az 1-es ponthoz, kezdheted itt is.)
    Keress egy másik bankot, a CIB-et pedig hagyd a fenébe. Nem ígértél nekik örök hűséget.
    Ha hiteled lenne náluk jövedelem jóváírási feltétellel, akkor is megoldható.

    Azért az értesítések problémája nekem kissé gyanús. Lehet ennek a problémádnak akár a mobilod is az okozója.
    A CIB appja a GPlay-en 2,7-en állt még 1 éve. Most 4,6-on. Ez nem azt mutatja, hogy romlana a használhatósága. A nagytöbbségnek úgy tűnik, hogy működik.

  • sifarr

    senior tag

    válasz GoodSpeed #30562 üzenetére

    2023.10.23-tól kötött bankszámlaszerződések esetén a havi kivonat
    postai úton történő küldésének díja: 180 F"
    Ez rád nem vonatkozik, csak az új ügyfelekre. Ezt a 180-at akkor sem kellene fizetned, ha csomagot váltanál bármi másra. Ezzel a díjjal a postai kivonatról akarják "lebeszélni" az új ügyfeleket, nem pénzszerzés a célja. A régieket nem érinti.

    Még most kezdtem el nézegetni, de ez miben jobb vagy rossz az ECO-nál?
    Csak egy előnye van a Plusnak: ha van devizaszámlád is a CIB-nél, akkor a forintot "féláron" tudod átváltani/átvezetni a számláid között. Kisebb a váltásnál a banki marzs. Viszont vigyázni kell, mert üzemidőn kívül sokkal magasabb marzsból kapod az 50 %-os kedvezményt. Váltani tehát napközben szabad csak.
    Ráadásul a devizás kártyás vásárlásokra nem vonatkozik a kedvezmény.
    Minden másban ugyanaz a Plus mint a sima - magasabb havi díj és jóváírási feltétel mellett. Nagyon keveseknek érheti meg ha egyáltalán ...

  • sifarr

    senior tag

    Egy kis segítség a "melyik éri meg jobban: CIB ECO BM-es kedvezménnyel vagy nyitási promócióval?" kérdéséhez.
    Ha 2 év alatt a díjköteles utalás havi átlaga meghaladja a 347 ezer forintot, azaz 24 hó alatt a 8.331.478 forintot, akkor a BM-es a jobb.
    Korrekciós tényzők: ha a 2 év alatt nő az évi kártyadíj és/vagy az utalások díja, akkor a havi átlag összege csökken.
    Számítás: (50.000-(2 x kártyadíj))/0,467 %

  • sifarr

    senior tag

    válasz cocka #30662 üzenetére

    Valaki nagyon nem akarja, hogy a maradék hard tokenes továbbra is megmaradhasson ennél a megoldásnál. ... erről a webesbe beléphetsz-e hard tokennel is témáról egy kukk tájékoztatás sincs.
    A kérdés nem az, hogy maradhassanak-e, hanem hogy maradhatnak-e vagy sem '24-től.
    Jelenleg akik az Internet Bankot használják, azok használhatják a hard tokent is. És használhatják a hard tokennel az Online Bankot is. Ergo, ha a hard token marad, akkor semmit sem kell tenniük.
    Persze a CIB szeretné, ha a hard token kimenne a használatból. Ha valaki "átregisztrál" a mobilappra, akkor a hard token a számára megszűnik.
    Az, hogy a hard token használata megszűnik, az legkésőbb október 31-én kiderül. Ugye van az a 60 nap.
    Ha a kondíciós listákból kikerül a hard token havi díja, akkor megszűnik. De ebben az esetben módosítani kell az elektronikus szolgáltatásokra vonatkozó különös üzletszabályzatot is, valamint az Online Bank felhasználói kézikönyvét is.
    Hogy lesznek '24-től változások a kondíciós listákban, üzletszabályzatokban és kézikönyvekben, arról a szeptemberi kivonaton volt tájékoztatás. Tehát pár nap és kiderül minden.
    Ha a hard token megszűnik, akkor az érintett ügyfeleknek dönteni kell. Mérlegelniük kell összevetve a CIB-es számlacsomagjuk esetleges előnyét az új rendszer számukra hátrányos változásával. A mérlegelés eredménye pedig ennyi: mennek vagy maradnak.

    Nem tudom, mi derül ki 31-én. Neked már csak egy halvány reményed lehet: a szeptemberi kivonaton csak az Internet Bank felhasználói kézikönyvének a változását jelezték előre, de az Online Bankét nem. Persze ettől még változhat az is, de hátha ...?
    Drukkolok neked! :K

  • sifarr

    senior tag

    válasz cocka #30676 üzenetére

    Az ADSL meg eleve labdába sem rúghatott egy koaxos kábelnet mellett. :D
    Kezdetben "eleve" nem volt kábelnet és még ADSL sem. Volt telefonvezeték és csak az volt. Ezen lett net először 9600-as sebességgel. Utána jött csak az ADSL szintén a telefondróton. A TV-t meg az éterből vettük. Csak ezután jött a koaxos kábel, nettel és TV-vel.

    Egyébként pedig én fatal` álláspontján voltam/agyok: szerintem sem szűnik meg a hard token. Kedden pedig minden kiderül, kinek van igaza.
    Remélem, kívánom, hogy ez az egész polémia utólag ne tűnjön másnak, mint sok hűhó semmiért, valamint a fáradt gőz leengedése. ;)

  • sifarr

    senior tag

    Na, akkor eljött az igazság pillanata.
    A CIB Hard token marad! :)
    Mindössze ennyi a hirdetmény az internet bankos változásokról.
    A kondíciós listákban annyi változás lesz, hogy (az utalásoknál) "értelemszerűen" törlik az Internet Bank kifejezést. Hard tokenre semmi utalás, díjtörlésre sem.
    Mindenki megnyugodhat. :K

  • sifarr

    senior tag

    válasz TCr #30736 üzenetére

    +1 Met válaszához.

    A stabilitáshoz annyit, hogy az internetkapcsolatra "érzékeny". Ha indításkor nem talál azonnal netet (mobilinternet esetén előfordulhat, időleges hálózatvesztés), akkor rögtön hibát dob. Viszont ha van, akkor 2G is elég neki. Pesze utóbbi esetben kissé lassú lesz.

  • sifarr

    senior tag

    válasz GoodSpeed #30768 üzenetére

    Ha már kivezetik az asztali verziót, a kivonatokat PDF-be lehet exportálni a CIB mobilos alkalmazásból?
    A kivonat eleve pdf-formátumú. Az appból pedig meg lehet osztani, többféle módon is. Az Online Bankból pedig egyszerűen letöltöd/lemented.

    ... az ügyfél egy alkalommal beutazzon a megyeszékhelyre és az ügyfelük legyen.
    1. Azért az online számlanyitás elég szépen terjed a bankok köüzött.
    2. Minek a sok fiók (nem csak a CIB-ről beszélek, mindegyikről)? Milyen rendszeres ügyintézésed van ott? Ha rendszeresen be kell menned, akkor az már rég rossz, azt a bankot ott kell hagyni.
    A fiókok szép lassan át fognak alakulni hitel- és befektetési centrumokká. Minden banknál! Abból pedig nem kell sok. Minden más ügytípusra ott (lesz/van) az online felület és/vagy a telefonos ügyintézés.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz GoodSpeed #30775 üzenetére

    Tavaly volt sajnos egy haláleset, akkor be kellett személyesen bemenni ... de még egy alkalommal be kell menni személyesen mindenképpen :( .
    Ez egy sajnálatos és szomorú eset. De lész őszinte, milyen rendszerességgel fordul ez elő? Egy egész élet során legvalószínűbben mindössze 2-3 alkalom, főleg a szülők halála esetében.
    Emiatt kellene a bankoknak sűrűbb fiókhálózatot fenntartani?
    Indokoltabb példát hozz indoklásul!

  • sifarr

    senior tag

    válasz Gallmix #30774 üzenetére

    a teljes ügyfélkörből kell kiindulni ...
    Így van, de vannak még más fontos tényezők:
    1. az ügyfélszokások változása,
    2. a bank stratégiája, hogy milyen ügyfélkörre fókuszál.
    Tetszik, nem tetszik, de a bankolás felköltözik az internetre. Egyre kisebb azon ügyfelek részaránya, akik fiókban intézik az ügyeiket. Egy-egy utalásért már felesleges fiókba menni. Ha valaki nem szereti online, akkor ott a telefonos ügyfélszolgálat. Ott is szinte mindent el lehet intézni.

    ... más meg csak ott (fiók) intéz ügyeket.
    Na, ez az a kör, amelynek döntő többségén a bankok nem keresnek semmit. A személyes ügyintézéshez kapcsolódó díjak ellenére sem. Ha "elvesztik" őket, mert nincs a közelükben fiók, akkor sem dőlnek a kardjukba. :N Gondold meg, mennyibe kerül egy fiók fenntartása, üzemeltetése. Ezt az összeget a fiókban ügyet intézőknek kellene kitermelniük.

    Valamint én "rendszeres ügyintézésről" írtam. Az utaláson kívül mondj nekem rendszeres ügytípust, amiért szükséges a fiók!

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz Boond #30783 üzenetére

    Eddig amikor voltam bankfiókokban, általában mindig volt forgalom.
    És ez mit is bizonyít? Megmondom. A csökkenő fiókforgalom és a csökkenő fiókszám azt eredményezte, hogy nem csökken az egy fiókra eső ügyfélforgalom.

    Sok befizetés,
    ATM.

    kifizetés,
    Pénztárból? :F Annyiért? Normális? :Y Ott az ATM.

    ügyintézések. Számlanyitás, egyéb.
    Milyen rendszeres ügyintézés? Milyen egyéb?

    ... mert fiatalokat is ismerek, akik ragaszkodnak a régi dolgokhoz, és elektronikus dolgot, nem vagy minimálisan.
    Semmi gond, ha így akarják, használják így. De fizessék meg a fiókhasználat valós költségét! Az lenne a tiszta ügy, ha mindenki azért fizetne, amit használ. Szerinted mennyi díjat kellene fizetnie egy ügyfélnek egy 20-30 perces fiókügyintézésért, mennyi a valós költsége. Bérköltség (számolj csak!), fiók rezsije, amortizációja, stb. Szerinted úgy normális, hogy ezt fizetik az online bankolók is?

    Én nem támogatom az összes fiók megszüntetését
    Nem fognak megszűnni, csak csökken a számuk. És a fiókok fő profilja a hitel és befektetés lesz.

    Most már fiókokat megszüntetni sem olyan könnyű,
    Azért megoldható. Az MBH is sorra szünteti meg a fiókjait. ;) És nem csak ott, ahol "egymás mellett" volt egy BB-s és egy TakBankos fiók. A kisebb településeken főként.
    És ez nem véletlen: ők sem szeretik a ráfizetést. :N És ott a Gránit is. Nem hinném, hogy az az álmuk, hogy 20-50 fiókot nyithassanak. Ők még az ATM-et sem preferálják. Amíg a többieknek van, szívesebben használtatják az ügyfeleikkel azt - olcsóbb.

    ... új jogszabályok alapján.
    Ahol és amikor jogszabállyal belenyúltak a piac működésébe, mindig a lakosság húzta a rövedebbet. Hozzak példákat a sok közül?
    Ez a mindent központilag szabályozás egyébként is a szocializmusra volt jellemző. Meg is lett az eredménye. Most is az épül, az eredménye sem lesz más. :(

  • sifarr

    senior tag

    válasz Boond #30785 üzenetére

    100.000 vagy több lakos esetén mindig lesz akinek kell valami miatt a fiókba mennie.
    Tehát 100e lakosként legyen 1-1 fiók? Ez 95 fiókot jelent országosan. És bankonként legyen 95? 10-12 hazai bankról beszélünk!
    Akkor nézd pl. a Rafit! Nógrád megyében 1 fiókja sincs (kb. 180e fős lakosság), Balassagyarmaton sem. Vagy BAZ megye: 2 fiók (kb. 620e fő), mindkettő Miskolcon.
    Miért nincs vagy ilyen kevés van nekik? "Történelmi" okokból. Alig volt ügyfelük ezekben a megyékben (ma sem sok), mert a lakosság - ha egyáltalán bankolt - takszövös volt. A Rafinak most sem célcsoportja ezekben a megyékben a fiókos bankolást, ügyintézést igénylő lakosság, nem keres rajtuk, nem éri meg.
    A bankok a jelenlegi és a célzott ügyfélszámukhoz (és bankolási módhoz) igazítják a fiókok számát. Mert így racionális, gazdaságos. Most akkor szerinted a Rafi nyisson még 4 fiókot BAZ megyében? Nógrádba pedig kettőt?
    Lehet jogszabályilag előírni bármit - azután jön a számla. Mint az ársapkáknál: nem csökkentette, hanem összességében növelte az inflációt. Így lesz a bankoknál is.

    Gránitnak miért lenne célja 20-30 fiókot nyitni? Teljesen más a koncepció, mint a többi hazai banknál.
    :F Mi külömbözteti meg a Gránitot jogszabályi szempontból a többitől? Semmi.
    A többi ne zárjon be fiókot, neki viszont ne lenne kötelező a többihez hasonlóan, lakosságarányosan és területi lefedettséggel fiókokat nyitnia? Rá nem vonatkoznának a jogszabályok?
    De legyen ahogy írod. Akkor dönthet-e úgy a "többi bankból" bármelyik (legyen pl. a Rafi), hogy koncepciót vált, átmegy digitális banki formába, és nemhogy nem nyit Nógrádban fiókot, hanem a többit is fokozatosan, 5-15 év alatt leépíti, mert az online bankolókat akarja csak kiszolgálni?

    Ezt az angoloknak is mond. Ott is morgolódnak ezért.
    Hát, szerintem a morgolódók halmaza és a brexit mellett szavazók halmaza elég nagy átfedést mutathat. :K A nép szava nem az Isten szava. Sokszor dönt a saját érdeke ellen is. Valamint: a legjobb érv a demokrácia ellen egy ötperces beszélgetés egy átlagos szavazóval (Churchill).

    (Részemről ezzel befejeztem.)

  • sifarr

    senior tag

    válasz cocka #30875 üzenetére

    CIB-eseknek kellett volna kapnia?
    Nem. :N
    Az Internet Bank szolgáltatásának kivezetése a bank egyoldalú szerződésmódosításának minősül. Mégpedig olyan módosításnak, amely az ügyfelek széles körét vagy mindegyikét érinti. Ezt elég a kivonaton közölni, valamint a honlapon és a fiókokban a változást közzétenni. A kivonaton szerepelt is, hogy az ügyfélnek viszont joga van nem elfogadni a bank módosítását, és a szerződését díjmentesen felmondani.
    Könyvelt postai levelet akkor kap az ügyfél, ha a bank egyedi ügyben keresi az ügyfelet. Pl. ha a bank felmondja az ügyfél számláját, akkor postai levelet küld.

    Ehhez kapcsolódva. Egy közeli rokonom olyan mint te, megrögzött tokenes. A változás miatt felháborodva ment egy fiókba, mondván, ragaszkodik a tokenhez. Ott mondták neki, hogy eredetileg valóban ki akarták vezetni a tokent is. De akkora volt a felháborodás, hogy lemondtak róla. :)

  • sifarr

    senior tag

    válasz cocka #30879 üzenetére

    Úgyhogy kíváncsi leszek mennyien fognak anyázni.
    Hát minimum kettő az garantált: te és a rokonom. :K

    Cocka: 2020. januárban untam meg az ökörködést az appal.
    Legyünk tárgyilagosak! 2-3 éve az app értékelése a GPlay-en rendre 3 alatti volt, jelenleg 4,5. Tehát a javulás - beleértve a rendelkezésre állás megbízhatóságát is - jelentősen javult. Hasonló utat járt be a Rafi appja is. Régen volt egy fapados verzió és elkezdték fejleszteni a mostanit. Kezdetben a jelenlegi app értékelése hosszú ideig katasztrofális volt, azután fokozatosan feljavult. Jelenleg a rafis app is 4,7-es.
    Biztos voltak a CIB-nél is számlamegszüntetések az app, illetve a változások miatt. Ahogy más bankoknál is. De ezek inkább "ez volt az utolsó csepp a pohárban" típusúak voltak. Az app volt az utolsó csepp. Te sem mondtad fel a jó CIB-es számlacsomagodat. Ugye?

    #30879 ... az átutalást megnehezítették. Nem kicsit, hanem nagyon!
    #30889 Na kipróbáltam a webes felületen az átutalást. Simán megy.
    Na, lassan kiderül, hogy nem is annyira rossz és megszokod az új rendszert. Még a végén a tokenről is lemondasz .... :D

  • sifarr

    senior tag

    válasz Narxis #30891 üzenetére

    Amúgy van bármi dolgom most emiatt?
    Semmi dolgod nincs! Csak az Internet Bankot vezetik ki. Te jelenleg is az appot használod, használhatod továbbra is. Illetve a webes Online Bankot is, ha olykor éppen azt szeretnéd.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Drughi #30930 üzenetére

    Erről nem tudok utalni revolut-os számlára (Litvánia).
    Ez a szerencséd, hogy nem sikerült. :K Nagyon drága lenne, mert nemzetközi utalásnak minősül.

    Csak számla, nincs hozzá bankkártya.
    Kérj egy kártyát, és arról töltsd fel a pénzt a Revora. Ez ingyenes.

  • sifarr

    senior tag

    válasz akos_ur #30994 üzenetére

    ... csak amiatt nem léptem még le, mert egy nagyon régi, Díjnullázó plusz nevű számlacsomagom van elég jó feltételekkel, ugye ilyen már nincs,
    Ne is hagyd ott, mert a Díjnullázó egy nagyon jó csomag! A problémád pedig könnyen orvosolható.
    A Curve nem biztos, hogy jó megoldás. A topicjában elég sok problémáról írnak. Pl. viszonylag gyakori a 2-3-szoros beterhelés/zárolás.
    Viszont pl. ott a Wise. Nyitsz egyet, a Díjnullázó esetében díjmentesen ráutalod a havi kártyás keretedet, és simán fizetsz a GPay-en keresztül.
    Vagy ott a Revo. Ott nem utalni kell - az fizetős -, de díjmentesen feltöltheted a rafis kártyádról. A kártyás vásárlás pedig annál is sima ügy.
    Szóval ne kapkodd el a bankváltást! :N

  • sifarr

    senior tag

    válasz .tnm #31014 üzenetére

    ... ha átteszem a csoportos beszedéseimet egy másik bankszámlára, de nem törlöm a régi számlán, akkor mi lesz a régin ezekkel?
    Ahogy tapasztaltad is, maradnak.
    Ha az új bankodnál felhatalmazást adsz, akkor a bank csak a szolgáltatót értesíti, a "régi" bankot nem. Nem is tudná, hiszen nem tud a régi bank, felhatalmazás létezéséről.
    Ha a szolgáltatóhoz akkor érkezik be az érteítés, amikor már van kész, folyamatban levő, de még nem rendezett számla, akkor - bár rögzíti az új felhatalmazást, de - még a régi bank felé nyújtja be. Ha ott nem lett törölve, akkor levonják. Ha törölve lett, akkor nem. A szolgáltató ilyenkor benyújthatja az új bank felé pótlólag, de ez nem jellemző. Ezeket neked kell "manuálisan" rendezned. A következő számlát már az új bank felé nyújtja be a szolgáltató. Tehát sok múlik a felhatalmazás megadásának időzítésén. Ezért is lehet megadni, hogy mikortól legyen érvényes a felhatalmazás.
    A régi bank az egész folyamatról nem is értesül. Nála annyi történik, hogy vagy benyújtanak egy beszedést, vagy nem. Ha évekig nem, akkor sem törli a felhatalmazást.

    Más eset az egyszerűsített bankváltás esetében. Ekkor az új bank a régitől kéri le a csopbeszedési felhatalmazások adatait, hogy azok alapján értesítse a szolgáltatókat. Ebben az esetben is igaz, hogy a már kész számlát még a régi banktól hívja le a szolgáltató. Ezért van szükség a váltásnál a kb. 3 hetes átfutási időre. A régi bank ebben az esetben sem törli a csopbeszedések felhatalmazásait. Kivéve, ha a váltás során a régi számla felmondásra is kerül.

  • sifarr

    senior tag

    válasz .tnm #31017 üzenetére

    Arra gondoltam volna, és logikailag minden adott lenne hozzá, hogy ...
    Logikailag teljesen igazad van.
    Ugyanakkor a szolgáltató a maga oldalán a lehető legegyszerűbb megoldásra törekszik. És igaza is van! Miért foglalkozna a régi felhatalmazással, bankkal? Neki a régi kiértesítése egy felesleges lépés, és egyben költség. Az pedig a régi bankot sem zavarja, ha az ügyfélnél nyilvántartva vannak lényegében megszűnt felhatalmazások. Elférnek. Arra azonban tekintettel kell lenni, hogy ezek a megszűnt felhatalmazások élnek, azaz a szolgáltató gyakorlatilag benyújthat rá terhelést, a bank teljesíteni fogja.

    Elvben egy régi, már nem használt felhatalmazást lehet reaktiválni. A szolgáltatónak csak újra a régi bankhoz kellene a számlát benyújtania. Ezt az ügyfél csak a szolgáltatónál kellene kérnie, jelezve, hogy a régi felhatalmazás él, nem lett törölve. Hogy ezt megteszik-e szolgáltatók, azt nem tudom.

  • sifarr

    senior tag

    válasz pictigjis #31048 üzenetére

    ... legjobb lenne az ilyen aláírásokat is betiltani, nehogy a végén ...
    Teljesen egyetértek. Be kellene tiltani!
    De nem az potenciális "verekedések" miatt. Szerintem aláírásban semmiféle üzleti, reklám jellegű szöveg ne lehessen. Apróhirdetésre utalás sem.
    Akik ilyet szeretnének, keresni akarnak, azok fizessenek (havi) díjat a mobilarena.hu-nak! Járuljanak hozzá a honlap költségeihez! Ha nem teszik, akkor pedig a moderátorok tiltsák ki őket!

  • sifarr

    senior tag

    válasz Gallmix #31051 üzenetére

    Konkrét témára pedig, avatar lopás sok oldalon tiltott, de minimum, nem etikus.
    Ugyan ez vonatkozik bármilyen aláírásra, függetlenül tartalmától.
    Nagyon nem így van! Az aláírásban ajánló kódo(ka)t hirdetni ellentétes a topic fontos alapelveivel.
    Ide mindenki azért jár, hogy banki kérdésekben tájékozódjon, kérdésekre választ kapjon/adjon. Az az elvárás, hogy mindenki legjobb tudása, tapasztalata szerint fogalmazza meg hsz-ét, lehetőleg segítse a másikat. És még egy: érdekmentesen tegye! Aki kódokat ajánl, azt a saját anyagi érdeke erősen motiválja a véleményformálásban, azaz nem objektív. Ezért az ilyen aláírás már nem tekinthető magánügynek. És jogosan kritizálható, ahogy pictigjis is teszi.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz axioma #31055 üzenetére

    Honnan tudod, hogy ki fizet a MA-nak es ki nem?
    Nem tudom. Azt sem tudom, hogy a prémium előfizetés milyen plusz szolgáltatásokra jogosít. Azt sem tudom, hogy apróhirdetés feladása a hardveraprón fizetős-e vagy sem. Tippem szerint ingyen is lehet.
    És az ÁSzF-et sem olvastam (nem is akarom), de feltételezésem szerint az "aláírás" lehetőségét nem üzleti célú közlendőkre vezette be a mobilaréna. Ezen a feltételezésen alapult a hsz-em.

    Masreszt en akkor is topiklako ajanlokodjaval nyitnek, ha az csak neki adna elonyt, ...
    Ezzel semmi gondom nincs. Az altruista, "csapatot erősítő" megközelítéseddel egyet is értek.
    Csak ... Valaki ha kér ajánlót a topicban, mert nyitni szeretne egy számlát akciósan, akkor aki tud küldeni, küldje privátban (én is küldtem már). De - az aláírásban - ez az önpromotálás .... Hát ... Utána pedig beszólni, hogy miért nem tőlem kértél, meg elloptad az önreklámomat ... Nekem ez visszás. És most visszafogtam magam.

  • sifarr

    senior tag

    válasz cocka #31091 üzenetére

    Hogy a túróba írhattak be a számlatörténetbe kb. 18k-val többet az utolsó beérkező utalás melletti (lényegében utáni) egyenleghez? ... (látra szóló egyenleg jó volt végig)
    Én sohasem tapasztaltam ilyen hibát, pedig nagyon régóta CIB-es (is) vagyok.
    Csak kérdezem: nem lehet, hogy a különbség a még le nem könyvelt kártyás vásárlás(ok) összegével egyenlő?
    A CIB a számlatörténetben csak a lekönyvelt tételeket szerepelteti. A régi, javas történetben pedig az egyenleg ezt mutatja. A zárolt (függő) tételek még ebben nem szerepelnek. Viszont az "elérhető egyenleg" a zárolt tételekkel csökkentett összeget mutatja. Az új rendszer már nem mutatja a számlatörténetben a pillanatnyi egyenleget.A kártyatörténetben viszont azonnal szerepelnek a függő tételek is.
    A CIB rendszere ilyen.
    Viszont pl. a Wise a kártyás vásárlásokat azonnal beteszi a számlatörténetbe.
    Könyvelési szempontból a CIB rendszere logikus. Elvileg a zárolt tétel nem biztos, hogy mindig lekönyvelésre kerül, mert pl. valamiért nem nyújtja be az elfogadóhely. Ilyenkor csak az elérhető egyenleg változik, nő a zárolás feloldásakor. Könyvelés nem történik.
    Vagy egy CURVE használó pár héttel később egy már lekönyvelt tételt (!) áttesz másik kártyára. ilyenkor az eredeti számlán egy jóváírás történik, és nem egyszerűen törlik a számlatörténetből. Ha közben az eredeti számlán számláról kivonat készült, akkor másképp ezt nem is lehet megoldani, csak jóváíró tétellel.

    31095: Tehát te ezzel így épp azt állítod, hogy az aláíráslopás engedélyezett. :D
    Nem. De ha ugyanazt reklámozod, akkor a szöveg tartalma szükségszerűen lényegében ugyanaz. A szöveg viszont a 2 esetben betűhíven nem volt ugyanaz.
    De volt kérés, hogy ezt a témát hagyjuk.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz cocka #31102 üzenetére

    Szóval azért talán teljesen hülye nem vagyok.
    Nem írtam ilyet. Sőt, nem is gondoltam ilyenre. :N

    Ezek a rejtélyes, utólagos javítások is inkább engem igazolnak.
    A legjobb igazolás az lett volna, ha a lekérdezett számlatörténetből csinálsz egy exportot, és tételesen végigellenőrzöd. Hogy valami nem stimmelt, azt nem kétlem, a hiba behatárolásához lett volna ez segítség.

    Nem egészen tudtalak követni, ezért inkább csak tépelődöm a jelenségen.

    1. Le kellett volna kérni a havi nyitástól egy számlatörténetet. Már nem emlékszem, hogy a javasban ilyenkor szerepel-e a nyitótétel is. De ha nem, akkor is ezt a számot ismered.
    2. Utána - a nyitótétel figyelembe vételével - minden tétel után leellenőrizhető a tétel után szereplő egyenleg, azaz a "könyvelt" egyenleg.
    2/a Mivel többleted volt, ha megjelent olyan pluszos tétel, ami "ismeretlen" és az összege 18-20e, akkor a hiba megvan.
    2/b Ha a te CIB-re utalásod egyszeri tételként szerepel, de pl. "duplán" írták jóvá az egyenlegben és ez kiadja azt a 18-20-at, akkor szintén megvan a hiba.
    2/c Ha 1 vagy több mínuszos tételnél kisebb összeggel csökkent az egyenleg, akkor szintén megvan a hiba.
    Más variációt most nem igazán tudok elképzelni, de meglehet, van.

    Az elérhető egyenleg jó volt, és a számlahasználat szempontjából ez az igazán releváns adat. Ha ennél lenne a valós számtól eltérés, az lenne a nagy hiba. Hiába volt ugyanis "többleted", azt nem utalhattad/vásárolhattad volna el.
    És ami még lényeges, hogy a havi számlakivonaton minden helyes legyen.

    Ettől még az általad észlelt hiba az hiba. Mondanám, hogy írj nekik, de úgyis hiába. Kár nem ért. Javítani - ha kellene - a javast pedig úgysem fogják. Tűkön ülve várják, hogy kihúzhassák az egész javas rendszert a "konnektorból". :K

  • sifarr

    senior tag

    válasz Predator2 #31148 üzenetére

    A mai napon egy nagyobb összeget kellene fizetnem, lakás vásárlás miatt.
    Azt vedd figyelembe, hogy a napi maximális elektronikusan utalható összeg 50 millió. Lásd hirdetmény 1.2-es pont! Lakásvásárlás esetében ezt nem nehéz túllépni. Ez megnövelhető 12 órás időtartamra Telebankon keresztül. Tehát az időzítésre is figyelni kell, ha pl.az ügyvédnél, szerződéskötéskor akarsz utalni. Az utalás 20 milla fölött nem AFR.
    Ha az ez nem megoldható, akkor vagy 2 nap alatt utalsz, vagy marad a bankfiók. Ennek sem olyan tragikus a költsége egy lakás árához viszonyítva, olyan max. 25 ezerből megúszod ha egyben utalsz. A biztonság fontosabb ebben az esetben, mint a költség!

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák