-
IT café
A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):
Új hozzászólás Aktív témák
-
sifarr
senior tag
Az ördög a részletekben rejtezik.
A szabadon csomag hirdetményéből idéztél.
Ebben az 1/A-C a nem elektronikus (telebank, fiók) megbízások díjáról szól. 500 ezerig az elektronikus utalás, csopbeszedés díja 0.Amit írsz a fix díjról és még fontosabb a minimális díj, abban igazad van, de az egyszámlára nézve kell vizsgálni az összehasonlításnál.
Ha az egyszámlához valaki az átutalási kedvezményt választja, akkor csak a tranzakciós illetéket fizeti. 150 ezernél ez 450, ezt add az egyszámla csomagdíjához, és lényegében a szabadon csomag kedvezményes első évi díját kapod. A 2. évben nő a 150-es határ.De - szerintem - kényelmi okokból is érdemes váltani, mert nem kell görcsösen figyelni a számlahasználatnál. 500 fölött már a helyzet, de nem az egyszámlához viszonyítva.
-
sifarr
senior tag
válasz z123456z #14348 üzenetére
A leírásod alapján a CIB-nél, Kártyázó Maximum számlacsomagod lehet.
A CIB mindig 60 nappal a hatálybalépés előtt közzéteszi a díjváltozásokat. Erre a havi számlakivanatok végén időben fel is hívja a figyelmet.
A bank a jogszabályok szerint változtathat a díjakon, a korlát az, hogy ezt az ügyfél számára kedvezőtlenül egyoldalúan nem teheti meg. Ilyen esetekben lehetőséget kell biztosítani az ügyfélnek, hogy ne fogadja el a változást, ami gyakorlatilag a számla felmondását jelenti.
Ez az értelme RR-14 által beidézett vonatkozó jogszabályrészletnek. Segítségül ki is emelte a fontos részeket.A CIB tehát nem sért jogszabályt a díjemelések során. Értesít azokról téged is. Megadja az el nem fogadás (felmondás) lehetőségét is. Valószínű ezekre te nem figyelsz fel.
Viszont így értelmetlen panaszt tenni a felügyeletnél. -
sifarr
senior tag
válasz z123456z #14356 üzenetére
A CIB-nél elektronikusan mindig készül számlakivonatod. Viszont csak (!!!) a régi, hivatalos nevén CIB Intenet Bankon (a java-s) keresztül érhető el. Ott is csak a legutoló 6 hónapra visszamenőleg.
Csak egy tanács: a kártyázó csomag nem a legjobb. Sokkal olcsóbban kijönnél a CIB ECO számlacsomaggal. Ráadásul nem kell figyelni azt sem, hogy megvan-e az előírt számú kártyás vásárlás a kedvezményhez.
-
sifarr
senior tag
Nincs igazad.
Május 29-én olyan hirdetmény jelent meg, amiben a változás az ügyfelek számára kedvező: a balesetbiztosításra vezettek be akciót, kedvezményt.
Ügyfél számára kedvező változást akár a hatályabalépés napján is elég közzétenni.
A hátrányos változást kell 60 nappal korábban meghirdetni. Ezt a CIB mindig betartja.
Pl. már a májusi kivonat végén jelzik, hogy szeptember 14-től lesz változás, és hogy a részleteket július 13-án teszik közzé. -
sifarr
senior tag
A Bankok ÁSZF-jei szabályozzák ezt a 60 napot általában, de lehet, hogy valamelyik MNB rendeletben van leírva.
Rendelet nem írhat felül törvényi szabályozást, legfeljebb akkor, ha ezt a törvény kifejezetten megengedi.
A 60 napot a a fogyasztóknak nyújtott hitelekről szóló törvény írja elő. Ott a változás jobban sújtja az ügyfelet, ezért ad több időt nekik esetleges intézkedésre. Egy bankszámla díjváltozásai kisebb súlyúak az ügyfélnek, ezért ott rövidebb időt, 15 napot határoz meg a Hpt.
Viszont a bankok az utóbbi esetben is a 60 napot alkalmazzák, különben csak keveredést okozna a kétféle gyakorlat.
Gondold meg, mit okozna, ha pl. a debitkártya változásait 15 nappal, míg a creditekét meg 60 nappal korábban hirdetnék meg?
A bankok az ügyfél számára kedvezően (60 nap) eltérhetnek a tv 15 napjától. Ezt is csinálják. -
sifarr
senior tag
Megjelent egy hirdetmény a CIB-en, miszerint június 12-től bővülnek a mobilapplikáció és a CIB online szolgáltatásai.
Elérhető lesz a bankszámlakivonat, lesz Díjnet, devizaátutalás, konverziós SEPA utalás.
Sajnos a csopbeszedés még mindig várat magára. És androidra az nfc-s fizetés is.Applikáció frissitése jön, ami azt is jelenti, hogy a használatban pár napig döccenőkre fel kell készülni.
-
sifarr
senior tag
válasz windlord #14429 üzenetére
A Felhasználói kézikönyvben jól leírják (10. és 12. oldal).
-
sifarr
senior tag
válasz podcast #14438 üzenetére
Meg tudja erősíteni valaki, hogy Államkincstárban kártyás befizetésre nem vonnak semmilyen díjat?
1. Ha az Államkincstár ügyfélszolgálatán fizetsz POS terminálon, akkor az készpénzfelvételnek minősül. A díja a számlacsomagod és a kártya díjszabályozásod függvénye.
2. Ha állampapírt a Kincstártól Web- vagy Mobilkincstáron keresztül, azaz online vásárolsz, akkor az ügylet bankkártyás vásárlásnak minősül. A bankkártyás vásárlás majd minden esetben díjmentes (tranzakciós illeték sincs).De!!!
Raiffeisenre kérdéztél rá. A Rafi talán az egyetlen bank, ahol egyes számlacsomagoknál a bankkártáyás vásárlásnak van díja!
Lásd bankkártyák kondíciós listája, 4. oldal.
Ha a Mindennapok 2.0 vagy Bázis 2.0 díjcsomagban vagy, akkor a kártyás vásárlásokért fizetned kell. -
sifarr
senior tag
válasz sifarr #14441 üzenetére
A linket elrontottam.
Ez a bankkártyák kondíciós listája. -
sifarr
senior tag
válasz podcast #14443 üzenetére
Ezeknek megőrültek, ha tényleg így van.
Most mit nem hiszel el abból, amit írtam?
1. A Raiffeisen vonatkozó kondíciós listáját linkeltem, tehát leellenőrizhetted.2. A Kincstár ügyfélszolgálatán történő személyes vásárlás (POS terminál) költségeiről pedig ezen az oldalon olvashatod a hivatalos tájékoztatást. Az ügyfélszolgálatos vásárlás pedig valószínűleg azért minősül készpénfelvételnek, mert a Kincstár így akarja "rávenni" az ügyfeleket az online vásárlásra, ami neki kevesebb költség.
-
sifarr
senior tag
Pár perce utaltam én is, de nem jött nekem sem push, pedig mindig szokott.
A bejelentett szolgáltatásbővítéseknek sincs semmi jele, amiknek 12-től a hirdetmény szerint működniük kellene.
Nincs Díjnet menüpont, se devizaátutalás, a kivonatokat is rég be lehetett volna tölteni az elmúlt 6 hónapról.
Szóval "reszelnek" még valamit a háttérben.Mondtam én, hogy ez nem fog most sem simán menni!
-
sifarr
senior tag
Nekem is megjött 01:05-kor. Igaz, csak reggel vettem észre, mert aludtam.
... sajnos úgy látom hiba van ...
Ez azért túlzás. Alapvetően jól működik az, ami benne van. Ezt mutatja az is, hogy a Google Play értékelése visszakúszott 4,2-re.és semmi nem halad megint a CIB-nél
Nekem azt a tájékoztatást adták, hogy jelenleg nincs tesztelés alatt új app. verzió...,
Az új szolgáltatásokat az app-ban új verzió nélkül nem hinném, hogy be lehetne vezetni. Nem tudom, hogy ki tájékoztatott (CIB24?), de nekem nem tűnik hiteles infónak. Folyamatosan készülnek a háttérben az app újabb verziói, mert - ezt ígérik - december 31-ig minden funkció átköltözik a java-s internet bankból és az megszüntethető.
Készül az, csak "félnek"! Minden változtatás több napos gubanccal jár, ami felhasználói elégedetlenséget, lepontozást vált ki. Inkább csúsztatják addig, amíg nem tűnik üzembiztosnak a fejlesztés. Aztán mégis jön ... Csak azt tudnám, hogy kikkel tesztelik a fejlesztéseket. Én szívesen "bétatesztelném" pl. a Díjnetet.Vártam én is (ígéretükhöz képest), hogy betöltsék végre a kivonatokat
Nem hiszem, hogy ez gyorsan megtörténne. Szerintem (!) ezt a fejlesztést összekapcsolják a hiteles kivonatra áttéréssel. Januárig visszamenőleg újragenerálni az összes kivonatot hitelesítő elemekkel, aztán letárolni a saját szerverükön, még informatikailag sem túl gyors művelet. -
sifarr
senior tag
Nem értem mi volt túlzás abban, hogy "hiba van"
Jó! Elismerem, hogy hibásan fogalmaztam. Nem egyforma a tűréshatárunk. Nekem magasabban van a hibahatárom. Nálam ez még nem hiba, de tiszteletben tartom, ha valakinél igen.Az, hogy neked mi tűnik hiteles infónak meg mi nem az a te dolgod!
Én is ezt írtam! Idézem: Az új szolgáltatásokat az app-ban új verzió nélkül nem hinném, hogy be lehetne vezetni. ...de nekem nem tűnik hiteles infónak.
Annyit engedj meg, hogy egy információban kételkedjem. Nem abban, hogy te igazat írsz, hogy ezt az infót kaptad! Hanem abban, hogy az információ (amit te csak közvetítesz) igaz.
Azt hiszem, a kételkedésemnek van alapja.
CIB hivatalos hirdetményben jelentette be 12-től a bővítéseket. Ennél hitelesen hivatalos infó nincs! A szolgáltatások bővítése nem történt meg. Lehet akkor kételkedni a hirdetmények hitelességében? (Legalábbis ezen a területen.)Az infó hiteles forrásból van, és a mellékelt "ábra" alá is támasztja, hogy 2020. június 12-ével nem adtak ki új verziót a hirdetmény szerinti bővített szolgáltatások elérésére.
Na, ezt látjuk másképp. Ha nem kell új app a bővítéshez, akkor miért nem vezették be?
Mivel - szerintem - kell új app verzió a bővítéshez, nem lett üzembiztosan kész, ezért halasztották a bővítések bevezetését.Nem tudom honnan gondolod, hogy hiteles kivonat lesz "mostanában" és egyébként is
Mert - szerintem - ez a logikus.
Ha már fejlesztenek a kivonatok tekintetében, ha azt ígérik, hogy évekre visszamenőleg elérhetőek lesznek a kivonatok, akkor - nekem - úgy logikus, hogy a hiteles kivonatokat is bevezetik. Nekem az is logikus, hogy egy teljes évvel vezetik be a hiteles kivonatok elérését, pl. a 2020-as évvel.
A hiteles elektronikus kivonat egyébként egyre inkább minden szolgáltatótól alapkövetelmény. -
sifarr
senior tag
A bankok csakis a papír alapú számlakivonatot tudják kiadni hitelesként. Jogszabály módosításra lenne szükség hogy, amit te írtál, azt a CIB be tudja vezetni.
Ebben eltérő ismereteink vannak. Szerinted kell jogszabály-módosítás, szerintem nem. Mivel ezek egymást kizáró ismeretek, ezért vagy neked van igazad, vagy nekem.Az én (!) ismereteim e kérdésben:
A pénzintézetekre vonatkozik a számviteli törvény, 2. § (1)-(2), 3. § (1) 1. és 2.
A számviteli törvény megengedi számviteli bizonylat elektronikus formában történő kiállítását, 167. § (5). Persze feltételekkel, amelyeket a számviteli törvényen kívül más jogszabályok is meghatározhatnak.
A számviteli törvényben nem találtam olyan passzust, amely pénzintézetnek tiltaná az elektronikus formát.
A hitelintézetekről szóló törvény nem foglalkozik a banki bizonylatok kiállításának kérdésével, tiltás sincs benne.
Nem tudok más jogszabályt, amely "tiltaná" bankoknak hiteles elektronikus kivonat kicsobátását. De ha te tudsz ilyet, akkor írd meg a konkrét jogszabályi helyet.Azt is tudom, és ez leellenőrizhető, hogy legalább egy bank van, amely kiállít hiteles e-kivonatot. A legnagyobb bank, az OTP.
Az OTP nagyon közérthetően tájékoztat arról is, hogy milyen feltételek esetén hiteles egy e-kivonat. Lásd a tájékoztatójukat! Még azt is leírják, hogy a kivonatuk a NAV előírásainak is megfelel.
Ennyit tudok én a kérdésről. De nyitott vagyok felülbírálni az álláspontom annak ellentmondó, konkrét jogszabályi hivatkozások esetében!Amit idéztél a végén, nem tudom, hogy honnan van.
Értelmezésem szerint ez egy olyan tájékoztatás, figyelmeztetés, amelyben egy pénzintézet a saját kivonatától mondja, hogy az tájékoztató jellegű (nem hiteles), mert nem felel meg minden hitelességi feltételnek, amit a jogszabályok előírnak.
Tehát nem azt állítja, hogy nem lehetne hiteles e-kivonatot kiállítani, hanem azt, hogy az ő e-kivonata nem hiteles. -
sifarr
senior tag
Van más példa is.
Például MKB. Vagy ott az Unicredit. Utóbbinál például a "Milyen előnyöket nyújt önnek az e-kivonat?"-nál az utolsó előnynél azt írja, hogy az e-kivonat "számviteli bizonylatnak minősül". Ilyet egy bank se merne leírni, ha nem lenne jogszabályi háttere és nem felelne meg annak.
Én csak azért a le nem írnám a nevét semmi pénzért még egyszer cég tájékoztatóját választottam, mert abban gyönyörűen vannak összefoglalva a hitelesség feltételei.A feddést, figyelmeztetést (nem is tudom, mi erre a jó szó?) pedig nem is tudom, miért kaptam a Topicgazdától.
A Revolut, Transferwise, Megtakarítások és a XXX kapcsán az összefoglalóban ez szerepel:
Ráutalni, vagy hivatkozni lehet egyikre vagy másikra, valamivel kapcsolatban, ami a fő témába vág, de ezt is csak úgy, hogy aztán folyamatos "megbeszélés" a ráutalt, vagy hivatkozott, nem idevaló témáról ne legyen már, hanem csak a saját Topikjában!
Nem értem, akkor mit vétettem?
Utaltam az egyikre, igaz. (Már bánom is, mert tudtam a most idézett kettőről is.) De folyamatos megbeszélés nem volt a cégről. Viszont a ráutalás a témába vágott, a CIB hiteles kivonatának bevezethetőségéhez kapcsolódott illusztrációként.
Az, hogy linkelni sem szabad XXX-től, akkor se, ha a témába vág, nem tudtam. Bár az összefoglalóban ez a tilalom nem szerepel.
Bánnám én a bűnöm, ha tudnám, mi a bűnöm!
Ha csak az nem, hogy igazam van. -
sifarr
senior tag
Ne legyen már több belegondolva abba, ami nincs is.
OK, megnyugodtam. Egyébként inkább nem hozom szóba, utálom őket.Az újabb kettő linkedből az Unicredit-nél meg elektronikus kivonatra mutat csak rá, de nem látom benne a hiteles e-kivonat leírást.
Valóban nem szerepel az Unicreditnél a "hiteles" szó a kivonatra vonatkoztatva.
Viszont ezt írja az e-kivonatról:
HIVATALOS – az elektronikus dokumentum tartalmilag és formailag megegyezik a papír alapú kivonattal, valamint a fokozott biztonságú elektronikus aláírással és az időbélyegzéssel ellátva számviteli bizonylatnak minősül.
Ami számviteli bizonylatnak minősül, az hiteles. Leír főbb tényezőket is, hogy miért minősül számviteli bizonylatnak:
- mert tartalmában, formájában (kivonat kép) megegyezik a bank papír alapú kivonatával,
- elektronikusan aláírt, van időbélyegző is.
Ezek az ügyfél által "látható" tényezők.
Xml csatolmányról nem ír. Azt sem írja, hogy a bank az elektronikus kivonatot elektronikusan tárolja, hozzáférhetővé teszi minimum 8 évig. Ezek is feltételek, és ezeket is biztos tejesíti.
Ha nem tenné, akkor nem írhatná le, hogy számviteli bizonylat az e-kivonata.Még egyet nem árt tudni az e-kivonatokról. Egy elektronikus bankszámlakivonat csak elektronikus formában hiteles. Kinyomtatva semmit sem ér.
Az MKB banknál valóban hitelesített pdf e-kivonatot adnak ki, de nem a pdf-ben van a hitelesítés, amiről én írtam, hanem a mellékelt xml fájlban.
Nem vagyok MKB ügyfél (nem is leszek soha), nem volt "kezembe" soha MKB-s hiteles e-kivonat.
Viszont az oldaluk leírása így szól:
Az elektronikus kivonatok egy PDF dokumentumból és a hozzá csatolt xml állományból állnak, amely formátumát tekintve megfelel a NAV vonatkozó előírásainak.
Az xml csatolmány a pdf-hez soha sem egy külön fájl. Mindig a pdf-en "belül" vannak a csatolmányok, az időbélyegző, az aláírás. -
sifarr
senior tag
Már 2019 végére akarták megcsinálni, de aztán elhalasztották egy évvel. Ki tudja, miért?
Ha végül minden funció átköltözik, akkor a régi Internet Bank feleslegessé válik.
Az új Online Bankkal nem lenne baj, de használhatatlanul lassú. Az applikációval nincs baj sebességileg. Ha abban meglesz minden funkció, akkor a webest nem kell használni.De nem kell félni!! Június van. 6 hónap és vége az évnek. Lesz itt még halasztás a tempót látva.
Addig meg a laptopon jó az a java-s. Gyors, mindent tud.
Én csak a mobilos kártyás fizetést hiányolom androidra. Az viszont nem lesz, csak ha a Google Pay végre bejön hozzánk is. -
sifarr
senior tag
Teljesen egyetértek veled, hogy mi lenne az alap minden banknál.
Én csak arról írtam, hogy mi van a CIB-nél, és hogy nekem milyen kényszerű kompromisszum fér bele.
Nekem a java-s maradhatna, teljesen jó. De hosszabb távon le fogják cserélni az újra.
Ha az új webes akkor is használhatatlanul lassú lesz, és az app-ban elérhető lesz minden, akkor legfeljebb csak az applikációt fogom használni. Nekem ennyi belefér.Az appok tekintetében a bankok általában nem remekelnek. Én a play értékeléseket, hozzászólásokat jó mutatónak tartom.
Kiemelkedik a BB 4,8-cal. Szép jövőt nem jósolok neki az egyesülés miatt. Aztán jön egy 4,7-es.
A CIB 4,2-vel az élbolyban van. Frissítésnél romlik, aztán visszaerősödik.
A legtöbb pedig 4 alatti. MKB, Takarék Bank értékelés szerint maga a katasztrófa.Ideális bank, ideális szolgáltatásokkal nincs. Nálam a CIB összességében belefér.
Persze olykor bosszakodni én is szoktam.[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz FattyDove #14506 üzenetére
Ezzel lehet valamit kezdeni?
Ha a többi push üzenet megérkezik, akkor nem a te oldaladon van a megoldás.
Írj egy üzenetet az ügyfélszolgálatnak a cib@cib.hu-ra vagy a weboldalon. Írd le a problémát, ahogy itt is. Emeld ki, hogy csak a 3D Secure üzenetek nem érkeznek meg. Az ügyfélazonosítódat mindenképp írd bele.
Ők az informatikusoknak fogják továbbítani, akik mélyebben belenyúlhatnak a szerveroldali beállításaidba, mint a fiókos ügyintézők. Szerintem meg fogják oldani.
Ez kicsit lassab út, de bizonnyal eredményesebb.[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz petipetya #14583 üzenetére
Évek óta 1 Ft-ra van állítva, nem ezen múlik.
Akár múlhat is.
Amit írok az egy tipp, de ha kedved van, leellenőrizhető.
Lehet, hogy az 500 egy legkisebb limit, aminél kisebbre nem, csak magasabbra állítható. (Ha pedig kisebbre állítanád, akkor nem veszi figyelembe.)Álltsd a limitet ezerre, utalj mondjuk 600-at. Ha nem jön push, akkor a tippem bejött. Ha kapsz, akkor a limitbeállítás nem működik.
Mindenesetre a limitállítást csináld úgy, hogy kikapcsolod a push-t, applikációból kilépsz, újra elindítod, bekapcsolod a push-t és limitet változtatsz. -
sifarr
senior tag
Nincs különösebb gond a Gránittal, de azért nem árt rá odafigyelni.
Az informatikai rendszerében én nem nagyon bízom. Van náluk egy élő hiba, ami miatt én minden hónapban leellenőrzöm a kivonatot, különösen a felszámított költségekre nézve.
Ez a hiba - szerintem - nálad is fennáll, leellenőrizheted.. Több számlán, több számlacsomagnál is tapasztaljuk 2019. január óta.A kivonat végén van egy tájékoztató sor, hogy a bank mennyi tranzakciós illetéket fizet az államnak a havi tranzakcióid után. Ez sohasem egyezik a tételek alapján kiszámított összeggel, jelentősen kisebb, akár nulla is lehet.
Ugyan ez az ügyfelet nem érinti, de azért nekem furcsa.
A tranzakciós illetéket a bank havonta vallja és fizeti be. Miden tételsort külön kell vizsgálni az illeték miatt, mert a mértéke függ a tranzakció típusától és az összeg nagyságától is.
Miért számolna ki egy algoritmus egy tájékoztatási összeget (hibásan) 1-1 ügyfélnél, és utána egy másik algoritmus pedig az összes ügyfél összes tranzakciója után egy helyes összeget az állam felé? Nekem nem logikus a két algoritmus használata. Viszont kétlem, hogy a NAV felé hibásan fizetne, tehát mégis két algoritmus számolja ugyanazt - eltérően, az egyik hibásan.Megismétlem, az ügyfeleket ez nem érinti hátrányosan. De ahol másfél éve nem vesznek észre egy ilyen hibát, ott más hiba is megjelenhet, fennmaradhat - akár az ügyfél kárára is.
Na, ezért ellenőrzök havonta.[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz dptrsk #14635 üzenetére
Kártyás tranzakciókat nem vizsgálok. Igazából felesleges is.
Paypass kártya esetén az évi max tranzakciós illeték 500 Ft (egyéb esetben 800.-). Ha januártól a vásárlások értéke eléri a 166.667.- forintot, akkor már nincs a többire tr illeték.Csak az utalásokat, csop beszedéseket nézem, illetve a banki költség levonását is terheli illeték.
Több számlára van rálátásom. Mindegyiknél az utalás, csop beszedés havi összege legalább 100 ezer. Utalásnál a 20e feletti részt terheli illeték, csop beszedésnél összegtől függetlenül.
Ennek ellenére pl. az egyik számlánál 105.000.- utalásra (3 tétel) 0,50 Ft-ot számoltak ki.
A helyes összeg közel 200 lett volna. -
sifarr
senior tag
válasz fokukac #14641 üzenetére
hátha még a legutóbbi utalás közleményére is emlékezne....
Szerintem emlékszik.
Pl. Partner lista -> kiválasztod az egyiket -> Legutóbbiak -> utal
És a közlemény ott van.
Vagy
Megbízások listája -> Teljesített -> kikeresed a szükséges korábbi eseti átutalást -> Másol
És ott van nemcsak az összeg, hanem a közlemény is. -
sifarr
senior tag
válasz fokukac #14647 üzenetére
szóval én továbbra is hiányolom az automatikus átjárást a két rendszer adatbázisa között.
Mivel a javas internetbank a "halállistán" van, ezért nem érdemes ezt az "átjárást" kifejleszteni. Az új Online bank és az app között pedig működik az átjárás.Egyszer kell csak pl. a applikációból utalnod pl. a közösköltséget, s utána már könnyen utalhatsz abból is, közleménnyel együtt is.
Mivel a Díjnet beépítésre került, lényegében a csoportos beszedések kezelése hiányzik csak az appból. Ha meglesz, akkor a javas internetbank elsüllyed.
-
sifarr
senior tag
válasz GoodSpeed #14663 üzenetére
Van arról valami kimutatás, hivatalosan, hogy mióta bevezették a TR illetéket mennyi pénz folyt be?
Persze, van ilyen kimutatás. A tr illeték a központi költségvetésben, beszámolóban egy külön tétel. A költségvetés nyilvános, elérhető, tehát ha kiváncsi vagy, akkor minden évre meg tudod nézni a konkrét számot.
Egyébként nagyságrendileg évi 220-230 milliárd forintról van szó. -
sifarr
senior tag
Hol lehet ki-be kapcsolni a Push üzenettel történő belépést?
Van egyféle válaszom, ami tapasztalatból levont következtetés. Tehát nem garantált!Nekem is jelentkezett ez régen, sokáig minden bejelentkezésnél. Zavart, mert sohasem aktíváltam, mégis kérdezte mindig belépéskor újra és újra. Aztán megoldottam, hogy ne kérdezze többet.
Szóval - szerintem - azért nincs a beállítássoknál be/kikapcsolási lehetőség, mert a beállítást (elfogadás/elutasítás) sütiben tárolja.
Az én bögészőm úgy van beállítva, hogy minden sütit kilépéskor töröl. Miután a CIB honlapját betettem a kivételek közé (nem törli a sütiket), azóta nem kérdez semmit.
Feltételezésem szerint, ha mégis aktiválni szeretném, akkor csak a CIB-es sütit kellene törölnöm és újra rákérdezne.
Ebből nekem az is következik, ha más gépen jelentkeznék be, akkor rákérdezne az aktiválásra.Aktiválás esetében a megbízható működésre értelemszerűen nincs tapasztalatom.
[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
Hadd ne kelljen a többi banknál is kibogarásznom.
Egyet kibogarásztam.Oberbanknál a devizás kártyás vásárlás esetén a kártyatársaság árfolyamán történik a váltás. Lásd szabályzat!
Egyébként az Elektronikus számlájuk nem is rossz. 990-ért minden elektronikus utalás díjmentes. Egy korlát van, hogy külföldre nem lehet róla utalni, SEPA sincs.
A mobilapplikációjuk nem tudom mennyire használható. Ha elmegy, akkor belföldi használatra akár jó is lehet ez a csomag. -
sifarr
senior tag
válasz sopruk #15162 üzenetére
Az 5 jegyű TeleBank azonosító mellé kell a 4 jegyű TPIN, ezzel a kettővel azonosítod magad.
Ötjegyű?
Nekem "évtizedek óta" van TPIN-em, nagy ritkán szoktam is ügyet intézni a CIB24-en. De a CIB24 (Telebank) azonosítóm nyolcjegyű, és működik nyolccal.
Lemaradtam volna valami változásról? Vagy 5 és 8 számjegyű azonosítók egyaránt használatban lennének?
Nem értem. Itt valami nekem nem kerek. -
-
sifarr
senior tag
Jó lenne, ha a többi dologra fókuszálnának inkább.
Ebben teljesen egyetértünk!
De a kérdés azért kérdés marad: miért kékült be egyeseknél? Miért csak egyeseknél? És igaz - amit az eddigi pár visszajelzés mutat -, hogy az online csomagosok (minden lezárt?) bekékültek, az elérhető csomagosok (ECO) meg nem?
Csak nem a fideszesek maradtak narancssárgák és a többiek lettek kékek? Ez lenne a CIB-es Kubatov-lista?
Tényleg! Te bankmonitoros ECO-s vagy, s az elérhető csomag. Te bekékültél?[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
Igen biztos infó
Hu, akkor jó. Nagy szív esett le a kövemről."Belső" kontakt mondta, ...
De akkor ez valami új dolog lehet.
Sok éve kiemelt ügyfél vagyok, dedikált kapcsolattartóval, régebben céges számla miatt is. Eddig ilyen kékes megkülönböztetés nem volt.
Mindegy. A lényeg, hogy az online díjcsomagom ezek szerint nincs veszélyben.
Kösz az infóért! -
sifarr
senior tag
mindenkinek azt ajánlom, hogy álljon több lábon
Egy örökérvényű bölcs tanács, amit érdemes lenne mindenkinek megfogadni.
Nálunk a családban évtizedek óta legalább 2 számlát tartottunk fenn, különböző bankoknál. Most is van kettő, CIB + (éppen) Gránit.És ahogy RR-13 helyesen utalt rá akár a kártyatársaságoknál is lehet gubanc, leállás, ezért a számláinkhoz különböző kártyáink is (Visa, Mastercard) vannak. A biztonságot pedig akár az oda-vissza társkártyákkal is lehet növelni.
[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
Amennyiben annyira jó ajánlata lett volna anno a Gránitnak, hogy számlát nyissak náluk,
Azért volt nekik jó ajánlatuk. Pl. a Magas kamat csomag ma is a legjobbak között lenne, illetve lezárt csomagként az is. Ha majd meglódul az infláció is vele a jegybanki alapkamat, akkor az alapkamat - 2 százalékpontos napi kamatozása lehet újra top a piacon.
Másrészt én csomagban nézem a banki szolgáltatásokat. A Gránit betétek kamatozása jelenleg a legjobb a piacon, rugalmasságban is. A "szinte kötelező" 6 havi likviditási tartalék tárolására nagyon jó. Kincstári számlával kombinálva pedig optimális.Aki megteheti, és nem fárasztó neki több banknál vezetett számlájára figyelni, teljesíteni a feltételeket stb. ...
Még szóló személy esetében sem olyan fárasztó, nem is tejesíthetetlen.
De én családról írtam! Épp most is szó van arról, hogy a bankok fokozatosan megszüntetik a közös tulajdonú számlákat, akkor pedig egy házaspárnak/élettársaknak külön számla kell. És ha már külön számla, akkor miért lenne ugyanannál a banknál?
Az üzembiztonság növelése, a szolgáltatások igénybevételének optimalizásása megéri a külön banknál bankolást.hacsak nem a másik banknál történik majd meg a nagy "gebasz".
Gebasz minden banknál előfordulhat. Nagy is. Emlékszem, vol ilyen a CIB-nél is, a többi nagynál is. Akkor is mindenki dühöngött, felmondással fenyegetőzött - némiképp joggal. Lemorzsolódás is biztos volt, de azért nem akkora, mint első pillanatban tűnt.
A Takarékbankot sem hagyják el tömegesen, pedig ami arról hírlik informatikailag, az egy katasztrófa. -
sifarr
senior tag
válasz merqree #15424 üzenetére
Szerintem vagyonkimentés zajlik....
Ne már ...! Ez már feszegeti a rémhírterjesztés határait.
Már meg ne haragudj, de egyébként pedig butaságokat beszélsz.
Ha vagyonkimentés lenne, akkor te azt észre se vennéd. Nem egy informatikai hiba fedezetében szokták ezt csinálni. Volt erre példa korábban egy csődbement banknál. Nem is egynél. A csókosok időben kimentették a pénzüket, a többiek meg csak szívtak a csőd után.Szóval hidd el, ez csak informatikai (meg kommunikációs) balfék a Gránit részéről.
Most elvben működik már a rendszer, csak nem bírja az ügyféloldali túlterhelést. -
sifarr
senior tag
válasz merqree #15432 üzenetére
Ugye gondolhatok azt, amit szeretnék?
Természetesen! Szabadságodban áll azt gondolni, amit akarsz.Miért ne írhatnám le, hogy mit gondolok?
Leírhatod, de egyes esetekben ennek hátrányos követketményei lehetnek rád nézve.
Hogy értsd.Én még emlékszem a Postabank mizériára.
Nincs olyan bank, amelyet ne lehetne csődbe vinni azzal, ha az ügyfelek rapid módon kiveszik a pénzüket. Még az OTP-t is be lehetne ezzel dönteni. Csak kivét mennyiségének a kérdése az egész.
Ha valaki elterjeszti, hogy egy bankból kimentik a pénzt (azaz közel a csőd), az ügyfelek pedig erre ráharapnak és tömegével vonják ki a pénzüket, akkor ez bedöntheti a bankot.
Ennek bizony lehet büntetőjogi következménye a valakire nézve.A Gránit nincs csődközelben, nincs vagyonkimentés. Szerintem.
Te pedig felelős polgárként azt írsz, amit akarsz. -
sifarr
senior tag
válasz merqree #15633 üzenetére
Ezt én úgy értelmezem, hogy a CIBről hiába utalsz magadnak, mert ...
Rosszul értelmezed.tárgyhónapban az Ügyfél bankszámlájára (i) bankon kívülről vagy (ii) bankon belülről jogi személytől, jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaságtól, vagy egyéni vállalkozótól legfeljebb három részletben összesen minimum 400 ezer Ft...
A helyes értelmezése a feltételeknek:
(i) Ha bankon kívülről érkezik az utalás, akkor az utaló személyisége mindegy. Lehet természetes személy, jogi személy, bármi.
(ii) Ha bankon belülről érkezik az utalás, akkor az utaló nem lehet természetes személy, csak ha az illető egyben egyéni vállalkozó.Ha a te értelmezésed helyes lenne, akkor teljesen felesleges lenne megkülönböztetni és egyben feltünteni a bankon belüli és kívüli utalásokat.
-
sifarr
senior tag
válasz merqree #15639 üzenetére
Kétségtelen, hogy így is lehet értelmezni, majd, ha már ügyfelük leszek, rákérdezek, a bank hogyan érti
Csak úgy lehet érteni, ahogy én. A bank is így fogja érteni. Ha mégsem így értené, akkor irány a bankfelügyelet. Ugyanis a bank köteles szabatosan, a magyar nyelv szabályait betartva, egyértelműen (!) fogalmazni. Az értelmezés kiindulópontja pedig a leírt mondat jelentése. Nem érdekes, mire gondolt, az a fontos, hogy mit jelent, amit leírt.
Itt egyértelműen két esetet határoz meg a bank: bankon kívülről (i) és belülről (ii) érkező jóváírás. Szűkítő feltétel pedig csak a (ii) esetnél van.Az értelmezési problémát és a bizonytalanságot az okozza, hogy az összetett mondatoknál romlik az emberek szövegértése. Egyre többeknek fogalmuk sincs, hogy milyen fontos fogalmazáskor a központozás (sajnos jogászoknál is gyakran), az írásjelek helyes használata.
Pedig a történelemből, irodalomból ismert a klasszikus példa: A királynét megölni nem kell félnetek jó lesz ha mindenki egyetért én nem ellenzem. Írásjelekkel teljesen ellentétes értelem adható e mondatnak.Sajnos terjednek olyan hibák, amelyek rontják a szövegértési képességeinket. Pl. minden "vagy" elé vessző kerül, ugyanígy az "és" elé is, pedig esete válogatja, kell-e, és ennek is megvan a szabálya.
Lásd Rafi idézet:
... vagy (ii) bankon belülről jogi személytől, jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaságtól, vagy egyéni vállalkozótól legfeljebb három részletben ...
A "társaságtól" után nem kell vessző a "vagy" elé, viszont a "vállalkozótól" után kellene.Az összefoglalóban is van pár ilyen hiba. Jó lenne kijavítani.
Így igényesebb lenne, mint a bankok hivatalos szövegei. -
sifarr
senior tag
válasz agyhalottak #15747 üzenetére
Májustól december végéig a CIB nem vizsgálja a jóváírási feltételeket (lehet akár nulla is), ha megfelelsz bizonyos feltételeknek. (Szinte mindenki belefér.)
Lásd a vonatkozó promóciós szabályzatot! -
sifarr
senior tag
Új hirdetményeket tett közzé a CIB.
November 1-től általános díjemelés lesz a bankszámláknál és a bankkártyáknál (debit). Szinte minden tétel érintett. -
sifarr
senior tag
válasz Saccco #15786 üzenetére
Röviden: ha eddig sikerült díjmentesen használnod a bankmonitoros ECO-t, akkor ezután is menni fog.
Részletesebben: minden hatályos CIB ECO díjtétel (változás esetén újak is) vonatkozik bankmonitoros számlára is, kivéve azok a díjtételek, amelyekre díjmentességet kaptak 2 évre. A többi díjtétel érvényes a bankmonitorosokra is, tehát a változás (részben) érinti őket is. (A díjmentes tételek felsorolása olvasható az összefoglalóban.)
Tehát pl. a számlavezetési díj novembertől emelkedik a bankmonitorosoknak is, és fizetniük kell, ha nem teljesítik a jóváírási feltételt. Vagy ha 2021-ben emelik az előírt jóváírás összegét, akkor az a bankmonitorosoknak is emelkedni fog.
Új hozzászólás Aktív témák
Először olvasd el az összefoglalót, ha 0 Ft -os, vagy kedvezményes díjú bankszámlát keresel!
A Topikban a Revolut, (Transfer)Wise, a Megtakarításokkal, és az OTP Bankkal kapcsolatos témákat ne beszéljük meg, mert ezeknek van külön Topikja!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen