Új hozzászólás Aktív témák

  • sifarr

    senior tag

    válasz .tnm #14616 üzenetére

    Nincs különösebb gond a Gránittal, de azért nem árt rá odafigyelni.
    Az informatikai rendszerében én nem nagyon bízom. Van náluk egy élő hiba, ami miatt én minden hónapban leellenőrzöm a kivonatot, különösen a felszámított költségekre nézve.
    Ez a hiba - szerintem - nálad is fennáll, leellenőrizheted.. Több számlán, több számlacsomagnál is tapasztaljuk 2019. január óta.

    A kivonat végén van egy tájékoztató sor, hogy a bank mennyi tranzakciós illetéket fizet az államnak a havi tranzakcióid után. Ez sohasem egyezik a tételek alapján kiszámított összeggel, jelentősen kisebb, akár nulla is lehet.
    Ugyan ez az ügyfelet nem érinti, de azért nekem furcsa.
    A tranzakciós illetéket a bank havonta vallja és fizeti be. Miden tételsort külön kell vizsgálni az illeték miatt, mert a mértéke függ a tranzakció típusától és az összeg nagyságától is.
    Miért számolna ki egy algoritmus egy tájékoztatási összeget (hibásan) 1-1 ügyfélnél, és utána egy másik algoritmus pedig az összes ügyfél összes tranzakciója után egy helyes összeget az állam felé? Nekem nem logikus a két algoritmus használata. Viszont kétlem, hogy a NAV felé hibásan fizetne, tehát mégis két algoritmus számolja ugyanazt - eltérően, az egyik hibásan.

    Megismétlem, az ügyfeleket ez nem érinti hátrányosan. De ahol másfél éve nem vesznek észre egy ilyen hibát, ott más hiba is megjelenhet, fennmaradhat - akár az ügyfél kárára is.
    Na, ezért ellenőrzök havonta.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák