- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
- pfSense - Avagy az okosított házirouter
- Reklámblokkolók topikja
- Debian GNU/Linux
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Crypto Trade
- eBay
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
Új hozzászólás Aktív témák
-
tome.jr
addikt
válasz fsb1000 #2920 üzenetére
Egyébként az i3 530 proci nem feltétlenül a 2 mag miatt kevés a játékoknak. Én inkább a kisebb cache méretben látom a gyengébb teljesítményt. Pl Crysis alatt is gyengébb volt a minimum fps mint X58-ban, pedig ehhez a játékhoz bőven elég a 2 mag.
Egyébként majdnem minden játékban azt tapasztaltam az 530-as procival hogy elég sokszor bezuhan a minimum fps.
[ Szerkesztve ]
-
Shufny
őstag
válasz fsb1000 #2981 üzenetére
Teljesen jól leírta, hogy a Gef. miért van szarban. Azzal együtt, hogy ez még vagy 4-5 évnyire van. Tehát a mostani szériát ez nem érinti. Egyébként szerintem attól sem kell félni, hogy amikor az nv kivonul a piacról, megszünteti a támogatást. A széria élettartamáig tuti lesz akkor is. Akárhogy is nézzük a gtx480 egy éves garanciája nem egy jó jel. Találgatós topicban is mondta, hogy a javított verzió nagyot szólhat. (teloról most ennyi tellett)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fsb1000 #2981 üzenetére
A szabványról szoktam írni sokat, mert ez a lényeges a piac szempontjából.
Maximum azokban a hírekben, ahol a Fermi gyártási problémáinak megvilágítása egyszerűen magyarázható az AMD példáján keresztül. Ha leírok valamit, akkor az nem feltétlenül érthető minden embernek, mert nem mindennapos, hogy az olvasó felkészült a gyártás területén. Ellenben példával szemléltetve már rögtön világos lesz minden.
Nem hanyatló cég az NV, csak a GPU piacon nehézségei vannak a platformosodással, mivel nincs x86 licenszük. Ezért mondta Igor még múlt év októberében, hogy az NV számára a GeForce brand a legutolsó szempont. A Tegra, Tesla, Quadro vonal előnyt élvez, a többivel meg lesz, ami lesz.
Nem úgy írtam, hogy az NV zárt rendszere akadályozza a fejlődést, hanem, hogy egy zárt rendszer nem jó a piacnak. Ez általános jelenség, a 3dfx időszakában is megfigyelhettük ezt a Glide kapcsán. Bele is bukott a cég a csőlátásába.
[link] - Írtam, hogy nem jó az x86 zártsága. Az NV kapálódzik is a bíróság mellett, hogy legyen licensze, mert ezzel elindulhatnak a platformok útján. Nem véletlenül vannak mindig a felszínen az NV x86-os processzort fejleszt pletykák. Más elemző is látja, hogy itt az NV-nek az egyetlen kiút a processzor tervezése. Ha csak GPU-d van, akkor a piac legzsírosabb szegmenseitől esel el.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fsb1000 #2988 üzenetére
Tedd fel magadnak azt a kérdést, hogy az NV a GeForce fejlesztéseit melyik x86-os processzorába fogja integrálni? Így könnyen megérthető, hogy mi a legfőbb problémája az NV-nek, és az is érthető, hogy miért próbálják a piacukat lezárni (CUDA).
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fsb1000 #2991 üzenetére
Nyilván a felsőkategóriás/csúcs-GPU biznisznek még van egy jó 4-5 éve, mire a rendszerszintű integráció teljesen beérik 2015 lesz.
A fő probléma, hogy az NV és más cégek (pl.: AMD esetleg Intel - bár ők eleve nem érdekeltek a combosabb GPU-k szegmensében) bevételeinek nagy része a belépőszintről, és mostanában már a mobil piacról származik. Az IGP-s procikkal, ezt a piacot veszti el az NV, azaz a PC-s szegmensek legzsírosabb szeletét.
Azért az a 10-20 év sok. Most ugye 2011-től belépünk a heterogén módon futtatott programok korába ... CPU és GPU összedolgozik, de csak közvetve. Ez a feldolgozás 4-5 év múlva homogén lesz, azaz nem a CPU fog GPU-sodni, hanem a GPU fog CPU-sodni. Az elkövetkező heterogén érában a GPU-nak nagy szerepe lesz, de a távolabbi jövő processzora olyan, mint a Cell. Főmagok és vektormagok gyülekezete.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fsb1000 #2993 üzenetére
A későbbiekben a rendszerszintű integráció átalakul. Az elkövetkező évben megjelenő lapkákon jól elkülönülnek a GPU és a CPU magok. A távolabbi jövőben a CPU magok megmaradnak, de a GPU kötött funkcionalitása megszűnik. Ezeket váltja a vektormag, mely ugyanarra az architektúrára épül, mint a CPU főmagja, de a jól párhuzamosítható, nagy teljesítményigénnyel rendelkező feladatokhoz lesz használható. Ezek amolyan segédmagok lesznek ... Data Parallel Processzor. Mivel a DirectX kötött futószalagja is megszűnik, így bármilyen szoftveres futószalag írható rájuk, hiszen a felépítésük maximálisan általános.
Természetesen a programok is ki tudják ezeket a vektormagokat használni, hiszen a homogén feldolgozás az irány.
Az Intel a Larrabee esetén is hasonló vektormagokat tervezett, csak korai lett volna kiadni, mert még a kötött futószalag a menő, és ott a jelenlegi célhardverek erősebbek. De a lényeg ebből elképzelhető. A processzorokban a főmagok mellé, ezek a vektormagok kerülnek később. Az AMD is hasonlóan gondolkodik, csak ők még nem leplezték le ezeket a terveket, de a Fusiont bemutató diákon látható, hogy ezt az irányt jelölték ki a későbbiekben.A VGA mint funkcionális eszköz szűnik meg. Mivel a render futószalag nem lesz kötött, így általánosabb felépítésű hardverek kellenek. A gép későbbi bővítésére több lehetőség van, az egyik a két Socketes alaplapok, ha egy proci nem elég, akkor a másik foglalatba veszel egy másikat.
Azokon a területeken, amiket a Fusion jövőre lefed, már nem is lesz diszkrét GPU fejlesztve. A Cedart árulják tovább, akinek nincs lehetősége IGP-s platformot vásárolni, de konkrétan a Llano APU lesz a belépőszintű GPU. Az évek előrehaladtával a GPU piac alulról morzsolódik fel. Ez az AMD-t is érinti, és APU-t kínálnak majd a korábbi diszkrét GPU-k helyére.
A könnyebb érthetőség érdekében itt egy kép a jövő CPU-járól:
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Shufny
őstag
válasz fsb1000 #2993 üzenetére
Ez csak nálad függ össze, hogy ha 5 év múlva nem lesz gef akkor most nem érdemes venni. Nem csúcs vgat raknak a cpu mellé, hanem lesz gyenge APU, meg erős APU. ( illetve az aljára betörhetnek az ARM alapu cuccok Tegrával karöltve). Persz pontosan semmit nem lehet tudni, de ez így valószínű.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fsb1000 #3004 üzenetére
Azért kell a CUDA, hogy a jövőben, aki kifizeti a processzorba integrált IGP-t (mert az kötelező kifizetni), az vegyen mellé egy azonos teljesítményű, de CUDA kompatibilis GeForce-ot is. Ergo az NV továbbra is ehetne a legjobb bevételeket hozó piacról.
Nem vagyok meggyőződve arról, hogy az NV örül annak, hogy a 60%-kal nagyobb, sokkal nehezebben gyártható GF100 hat hónap késéssel átlag 15%-ot ver a Cypressre. Nyilván nem kommunikálják le, hogy basszus elkúrtuk, de házon belül már át van mosva a mérnökök feje. Mondjuk itt főleg a 6 hónap csúszás a probléma, és a gyárthatóság. Maga a tervező csapat szerintem jó munkát végzett.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Shufny
őstag
válasz fsb1000 #3001 üzenetére
fullhd-ban 40. Nem csak kifogyott a mem-ból? (a stutter lényege nem az, h az fps nem esik le? Nekem furmark azt írja minfps 30, mégis úgy szaggat mint Mari-néni a konyhában.) Másikra: nem technológiával maradt le. Csúnyán kitúrják. Amúgy amit a kicsikről írsz nyugottan lehet sztem is. Kiváncsian várjuk őket.
-
rumkola
veterán
válasz fsb1000 #3005 üzenetére
alap gta-t néztem, nem szórakoztam a peccsekkel (igaz a textúrákat nem engedte max-ra tenni, de nem tudom elképzelni, hogy annyit javítana rajta)
abu:
persze, hogy nem örül az nv, de azért messze nem olyan vészes a helyzet mint ahogy itt elő van adva, pláne ha megnézzük a triway gurus tesztet (érdekes ott az single 5870 vs 480 fogyasztása kb. +60watt, azért ez nem világvége)
azért érdekelne, hogy egy ilyen komplex gpu-t az amd mekkora méretben és fogyasztással tudott volna kihozni... ugyehogyugyemár DEL-t kapott
[ Szerkesztve ]
-
Stukker1987
senior tag
válasz fsb1000 #3001 üzenetére
Hát nem tudom.....
Nekem valahogy egész más jött ki!(persze az 1920X1080,de....)(MSI 5850 OC)
Ahogy azt írtam is:
Min: 57.4
Avg:67.3Ezen a táblázaton még csak hasonlóakat sem látok....
Az ember nem tud normálisan összehasonlítani
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
Stukker1987
senior tag
válasz fsb1000 #3018 üzenetére
Nekem nem számít h magasabb eredményeket kaptál,ha azonos körülmények között,mindenféle szoftveres v hardveres trükközés nélkül.
Nem vagyok elfogult ATi fan,volt már 9800GX2-őm és GTX260-am is.Megbízom én bennük,csak nem tudom h mitől van nekem ~20 +fps-em.....(tényleg az h in-game mértek v catalyst,esetleg a felbontásban lévő különbség?)
Egyáltalán jó oszlopot nézek? Középső az 1920X1200 min és avg ugye?Felrakom már az Avatart megnézni h ott mi a helyzet!
[ Szerkesztve ]
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
Shufny
őstag
válasz fsb1000 #3022 üzenetére
Benchmark -okkal sokszor az a baj, hogy nem tükrözik jól a játékban előforduló jeleneteket. Néha olyan dúrva a bench (nyílván azért, hogy látványos legyen, meg elvileg arra van, hogy ha az jól lefut, akkor tuti nem lesz gond a játékban), hogy irgalmatlanul szaggat egy olyan kártyán, amivel egyébként vígan lehet játszani. Kb olyan mint a fogyasztásnál a tipkus illetve max kapcsolata. Egyébként teljesen igazad van, csak kontextusban kell kezelni őket.
[ Szerkesztve ]
-
voodoo98
addikt
válasz fsb1000 #2799 üzenetére
CPU: Q9505@3.825
Megcsináltam én is ezt a tesztet, Minden max-on
(min,avg,max):
PhysX: 24,66,96
CUDA: 28,31,33Keveslem.
Neked jóval több lett, néztem a proci és gpu használatot, egyik se volt maxon, sőt közelében sem. L2 cache miatt lehet? Érdekes.
Azt tény, h corei7 nem árt egy GTX480 alá.Stutter mérést is csináltam: 28,33,40
Gangsters on the Boardwalk http://play.google.com/store/apps/details?id=com.hattedskull.gangsters
-
-
nagyúr
válasz fsb1000 #3130 üzenetére
ill. még annyit ehhez, hogy azt érdemes megnézni, hogy a CPU melyik ágról kapja a kraftot, és az alaplap melyikről. sajna nem tudni, hogy a PCIe csatlakozó, ill. a két tápcsatlakozó közül melyikre támaszkodik leginkább a vga, úgyhogy bármelyik fronton előfordulhat, hogy elfogynak az amperek...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fsb1000 #3203 üzenetére
Nem minden esetben gyorsabb az SLI-nél a dedikált kártya melletti PhysX. Főleg akkor van baj, ha a fizikai számítások terhelése magas, ilyenkor nyilván AFR mellett a PhysX számítás rémálom, mert minden jelenethez a fő kártya számolja a fizikát, és ez rosszul hat az SLI grafikai teljesítményére.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
voodoo98
addikt
-
DigitXT
félisten
válasz fsb1000 #3262 üzenetére
Vegyes limitnek hívják. Jó esetben mondjuk a kiegyensúlyozott
konfig ismérve. Rossz esetben meg a CPU és VGA is cserés.
(Mert mondjuk az adott feladathoz mindkettő gyenge mint a bűn.)
Szerk: félreértés ne essék, ebben az esetben nem erről van szó, szvsz,
hiszen 60 FPS körüli értékekről beszélünk, ami már elég kellemes.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fsb1000 #3350 üzenetére
Minden foglalatnak vége van egyszer, de a Bulldozer belemegy a Socket AM3-ba, ami előny lesz a jövőben. Ez lényegében két választást vetít most előre. Veszel x pénzből egy LGA1156-ös gépet, amibe már nem lesz jövőre semmi, vagy ugyanennyi pénzért veszel egy ugyanolyan gyors AMD 8-as chipsetre épülő Socket AM3-as gépet, amibe jövőre beledobhatod a nyolcmagos Bulldozert.
Lehet választani. A jelenben ugyanott vagy mindkét esettel csak az egyik megoldással nem zárod ki magad a jövőben esedékes fejlesztésből.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fsb1000 #3354 üzenetére
Én kis pénzből szoktam gondolkodni, te nem. Ez elfogadható álláspont. A te döntésed, ha megfosztod magad a későbbi bővítés lehetőségétől.
Én szeretem, ha van még lehetőségem a platformon belül. Ezért veszek nemsokára egy négymagos Core 2 Quad-ot. Ez volt a két évvel ezelőtti vásárlásnál is a koncepcióm. Később bővítek.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.