- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Ömlenek a fiatalok a Facebookra
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- Milyen routert?
- Opera böngésző
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- XPEnology
- Milyen switch-et vegyek?
- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Linux - haladóknak
- Mobilinternet
-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
katt777
félisten
válasz fricz19 #9799 üzenetére
Őket is kérdeztem, de mivel már 2 hónapja nem kellett semmi miatt a Fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulnom, tartok tőle, hogy a sors megint odakényszerít (ált. 2-3 havonta kell mennem). Természetesen írtam nekik is (iponnak, egyelőre).
sasa311: Pick-pack átvétel volt, és tudtommal a szállítási díjban iponnál bent van a gar. is. A többi cuccot PCX-től rendeltem, ott eleve lehetett kérni gar. biztosítást 590Ft-ért (sőt, náluk 790Ft-ért még pixelgarancia is van monitorra). Az én szerencsémet ismerve nekem ennyit megér.
Remélem a legjobbakat, csak hát az oda-vissza szállítással csak kitolódik a gép összerakása.
Nem tudom, hol keressek ipon-os tapasztalatokat, olvastam már róluk jót és rosszat is.Funkcionális analfabéták kíméljenek!
-
asdf_
veterán
PTK. 310. §
Szavatossági jogainak érvényesítésén kívül a jogosult a hibás teljesítésből eredő kárának megtérítését is követelheti a kártérítés szabályai szerint.
-
BE4GLE
aktív tag
Sziasztok!
Van egy májusban vásárolt Prestigio telefonom, aminek meghibásodott a kijelzője.
Két utat választhatok:
A) A Prestigio szerviz futárszolgálata kijön házhoz és elviszi a szervizbe.
B) Leadom az Extreme Digital egyik boltjában és majd ők beküldik szervizbe.
Leveleztem a Prestigio szervizpartnerével, hogy tudnak-e kölcsönkészüléket biztosítani a javítás idejére, de sajnos ők nem tudnak. Azt még nem tudom, hogy az Extreme Digital valamelyik boltjában adnak-e, mert még nem mentem be hozzájuk.Szerintetek van reális esély, hogy a boltban azonnal cseréljék? Tudom, hogy csak a három napon belül visszavitt készüléket kötelesek cserélni, de telefonra szükségem van (munka, család). Ráadásul a előfizetési díjat akkor is fizetnem kell, ha telefon híján nem tudok telefonálni. Szóval a kijelző cseréje miatt okozott kényelmetlenség aránytalanul nagy lenne, akárhogy is nézzük. Azt megállapítani, hogy hibás a kijelző, szerviz nélkül lehetséges, mert jól látható a hiba.
Nekem igazából mindegy, hogy kölcsöntelefont kapok, vagy cserét, csak ne maradjak hosszú időre telefon nélkül.Redmi Note 9 Pro
-
asdf_
veterán
Torveny szerint nem kell kolcsonkeszuleket biztositani, es ha 15 napig tart a javitas, akkor sem lehet egy szavad sem. Szerintem amugy nem lehetetlen kuldetes szerezni ismerostol/rokontol/akarkitol egy kolcsontelefont, legalabb egy szokott hanyodni majd' mindenkinel. Legszarabb esetben meg veszel egy legocskabb polcrol levevos szobeli szerzodekotos telefont ugy 3-4 ezer forintert.
-
BE4GLE
aktív tag
Köszönöm a válaszokat. Igazából azzal tisztában vagyok, hogy nem kötelességük kölcsöntelefont adni, sem helyben cserélni. Csak arra voltam kíváncsi, hogy mit mutat a gyakorlat?
Én mint fogyasztó tudtommal kérhetem a készülék cseréjét a boltban, a fentebb írt indokkal, a bolt pedig mondhatja, hogy ennek nem áll módjában eleget tenni, és ezt ő is megindokolja.
Redmi Note 9 Pro
-
asdf_
veterán
Én mint fogyasztó tudtommal kérhetem a készülék cseréjét a boltban, a fentebb írt indokkal, a bolt pedig mondhatja, hogy ennek nem áll módjában eleget tenni, és ezt ő is megindokolja.
Kerhetsz cseret, a standard -es jogos- valasz erre az, hogy a csere, neki javitashoz kepest tobbletkiadasba kerul, ennek okan -a jog altal felhatalmazva- a csereigenyedet elutasitja es javitani fog, tehat hiaba szkanderozol, ebbol javitas lesz.
(Nem mellesleg amugy tenyleg eletszerutlen, hogy a javitas idejere nem tudsz valahonnan leakasztani egy mobiltelefont)[ Szerkesztve ]
-
tonyalmeida
csendes tag
Sziasztok!
Május végén Vodafone-ba adtam le egy garanciális szervizre telefonomat, amiről aztán azóta se hallottam semmit.
A kérdésem az lenne, hogy van-e törvényben, jogszabályban meghatározott maximális intervallum a garanciális javításokra, valamint ha ennek a szolgáltató nem tesz eleget, akkor milyen lehetőségeim vannak?
Hallottam olyat is, hogy meghatározott idő után vissza kell adniuk a vételárat, vagy beszámítani egy új telefonba, de nem ismerem az ide vonatkozó szabályokat.
-
sasa311
veterán
válasz tonyalmeida #9819 üzenetére
nincs konkrét időlimit.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
asdf_
veterán
Tovabbra is kiveve a PTK-ban a fogyasztonak okozott jelentos kenyelmetlenseg.
Ha utbaesik, ahol leadtad, en mindenkepp kernem a vasarlok konyvet, beirnam a tortenetet, es a sajat peldany masolata menne az NFH-nak bejelenteskent koszonetem jeleul.[ Szerkesztve ]
-
D@ve89
tag
Sziasztok!
Az online vásárlás esetén 8 napon belüli elállás után ugyebár 30 napja van a kereskedőnek visszafizetni a vételárat. Ez a 30 nap ez konkrétan egy hónap, vagy 30 munkanapot takar? Csak mert 06.18-án vittem vissza árut, és még mindig nem utalták a vételárat. Igaz, van még három napjuk minimum, de kezdek félni, hogy nem fog simán menni az ügy.
-
e30st
tag
Sziasztok!
szóval újra kérném a hozzáértők segítségét egy garanciális ügyintézésben, íme a részletes sztori.
Még két éve vettem iJoe-nál egy JBL dokkolót, 80000 helyett 40000-ért. Ez közben elromlott, és a hivatalos márkaszerviz két hónap után azt mondta, hogy nem tudják megjavítani, így egy csereutalványt adnak. Én már akkoris jeleztem, hogy tudomásom szerint ilyenkor nekik a kp-t kéne visszaadniuk, erre mondták, hogy menjek vissza a csereutalvánnyal a boltba, és hogy ők majd visszaadják a kp-t.
Vissza is mentem a csereutalvánnyal. Azt tudni kell, hogy ez már akkor is egy kifutú termék volt, azóta már egyáltalán nem gyártják, és készlet sincs belőle sehol. Konkrétan az iJoenál van belőle egy piszkos, leharcolt demo darab. Ők azt mondják, hogy a csereutalványt arra tudom beváltani, illetve bármi másra 40000Ft értékben. Az volt a fő érvük, hogy ha nem lenne ugyanabból a készülékből nekik pont egy darab, akkor kérhetném a vételárat vissza, így viszont mivel hogy van nekik egy belőle, ezért ők azt adnák oda szívesen, illetve ha az nem kell, választhatok bármi mást 40000Ft értékig, de a kp-t nem kaphatom vissza. Nos, én úgy látom hogy egy piszkod, karcos, leharcolt. 3 éves demo darab semmiképp nem egyenértékű azzal amit én vásároltam akkor újonnan, dobozostúl, mindenestűl. Szóval semmiképp nem akarom arra becserélni az utalványt. Viszont egy hasonló kategóriájú új termék 80000-be kerül (mert én ugye féláron vettem) szóval plusz 40-et sem akarok ráfizetni azért hogy legyen egy normális hangszóróm. Nekem mint fogyasztónak az lenne az érdekem, ha a kp-t kapnám vissza, vagy ha az azonos kategóriájú, 80000-es lejátszót adnák oda nekem az utalványomért cserébe. Tök mindegy hogy én mennyiért vettem, ha az a hasonló kategória, akkor azt adják oda nekem. Nyilván ez többletköltség lenne a forgalmazónak, de a jelenlegi helyzet szerint én választhatok egy ugyanolyan, 3 éves demo terméket, vagy egy ugyanannyiba kerülő, feleakkora teljesítményű, használhatatlan új modellt.
Mit mond a törvény, mivel érvelhetek? -
doc
nagyúr
sziasztok!
velemenyt kernek...
mult heten rendeltem egy webshopbol valamit, amit a checkoutnal kartyaval ki is fizettem
ezutan kaptam egy emailt a rendeles visszaigazolasarol, ahol azt is leirtak hogy a termek eppen nincs raktaron (ezt semmilyen modon nem jeleztek elotte!)
kerdeztem oket e-mailben hogy mikorra varhato, semmi valasz (elotte, mikor a fizetes mikentjerol kerdeztem oket, 15 percen belul valaszoltak)
eltelt egy het, meg mindig semmi. ma ujra irtam nekik hogy megis mi van, semmi valaszvalaki meg tudna mondani hogy ilyen esetben milyen jogaim/lehetosegeim vannak? mivel ajandekba lenne a cucc, nem mindegy hogy meddig uldogelnek rajta mielott meltoztatnak elkuldeni (mar ha egyaltalan)
hogyan, milyen hataridovel kerhetem vissza a kartyaval mar kifizetett vetelarat?koszi elore is!
-
bullseye
addikt
Szerintem a K. anyjukat...
Új termékre cserélhetnek csak, ha egy használtat akarnak rádsózni, max. értékegyeztetéssel, ahogy neked is megfelel. Vagy ha valami mást adnának, és elfogadod (pl. jobb cuccot, neked tetsző ráfizetéssel), akkor jó, de a törvény szerint ha sem csere, sem javítás nem megy, akkor pénzt vissza. Ennyi. Levásárlás nincs.'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
-
doc
nagyúr
válasz Superhun #9829 üzenetére
220volt (par eve rendeltem mar toluk, akkor nem volt semmi gond, igaz akkor volt is raktaron a cucc)
Sasa311:
Koszi, a visszamondast hogy csinaljam hogy "hivatalos" legyen? Hiszen ha felhivom oket telefonon vagy irok egy mailt, siman letagadhatjak...UPDATE:
ebben a pillanatban hivtak telefonon hogy most jott meg, holnap kuldik, penteken nalam van[ Szerkesztve ]
-
Jakesz
őstag
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy ha egy TV hátuljában az egyik csavar feje eléggé meg lett rongálva, akkor a garanciában hogyan állnak hozzá? A TV természetesen nem lett megbontva, mindössze egyetlen csavarról van szó, és az is az oktondiságom miatt történt, amikor a talpat akartam felszerelni. -
sasa311
veterán
A garancia mindaddig érvényes, amíg nem bizonyítható, hogy a megihbásodás oka a user belepiszkálása.
Vagyis attól, hogy te a hátulján egy csavart szétbarmoltál még él a garancia. Maximum bepróbálkoznak majd egy "sérült" vagy "meg lett bontva" dumával de ezzel nyugodtan le lehet őket pattintani.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Jakesz
őstag
válasz sasa311 #9833 üzenetére
Köszi, az tény, hogy a többi csavarhoz hozzá sem lett érve, ami tisztán látszik is, tehát az nyilvánvalóan látható, hogy nem lett megbontva. Viszont annak a csavarnak a feje oly mértékben megrongálódott, hogy nem tudom elképzelni, mivel tudnák kiszedni a helyéről, ráadásul egy 1,5-2 cm-es üregben van. Mentségemre legyen mondva, hogy a használati útmutatóban egy betű nem volt a TV és talp összeszereléséről leírva.
-
jubilleum
senior tag
A történet röviden:
Vettem egy füllhalgatót az mp4nation-ről. Ez a 3-4 havonta tönkrement, de szó nélkül küldtek egy újat. Most viszont az írták hogy lejárt az egy év garancia. Én eddig úgy tudtam hogy csereterméknél a garancia újra indul. Rosszul tudnám? Ha külföldi webshopból rendelek akkor rám melyik fogyvéd szabályok vonatkoznak?
köszi -
asdf_
veterán
Amennyiben 10e folotti cumorol beszelunk, akkor egy evezunk csak, ezt ne feledjuk.
-
sasa311
veterán
Nono, nem úgy van az... Rengeteg kategória van, ami tartós fogyasztási cikknek minősül 10e forint alatt is...
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
asdf_
veterán
Nem egy fulhallgatorol folyik a beszelgetes veletlenul?
16. lemezjátszók, szalagos és kazettás magnók, CD-felvevők és -lejátszók, DVD-felvevők és -lejátszók, egyéni hangrendszerek és ezek tartozékai (keverőasztal, erősítő, hangszóró, hangfal), mikrofonok és fülhallgatók 10 000 Ft bruttó vételár felett;
[ Szerkesztve ]
-
zenwalk
senior tag
Sziasztok
Egy barátom netről rendelt 8 giga ramot. Egy átlátszó műanyag tokba kapta, csak a számla volt mellette. Sajnos a RAM rossz volt, ezért visszaküldte, viszont ő leszedte a matricát róla, mert nem tudta, hogy csak azzal érvényes a garancia. Ilyenkor mi a teendő? Sehol se volt feltüntetve, hogy csak azzal él a garancia és hogy nem szabad leszedni. Ezek után a bolt nem hajlandó cserélni a hibás ramot -
asdf_
veterán
válasz zenwalk #9846 üzenetére
Van egy szamlaja, egy jotallasi jegye, azon pedig a termek gyari szama. Ha bir prezentalni egy ram modult a jotallasi jegyen szereplo gyari szammal, akkor lehet garizni, egyeb esetben legkozelebb nem nyulkal olyanhoz, amihez nem kene.
Szerintem halal evidens, hogy amennyiben az adott termek nem beazonosithato, nem kepezheti garis ugyintezes targyat. -
zenwalk
senior tag
Outlander Akkor ez az 1%ba esett, mert erre semmi ilyen nem volt írva
Egyébként a matrica megvan, viszont csak akkor fogadják el, ha nincs megtörve
Új hozzászólás Aktív témák
- 4GB DDR3 PC3 PC3L 1600MHz 1333MHz RAM memória LAPTOP -ba eladó
- Dell Optiplex 7070 SFF: Az igazi kis erőgép: i7 8700, 32GB RAM, 512GB SSD, 2xDP+HDMI+USB-C, Win11Pro
- Dell Optiplex 7070 SFF:A tökéletes irodai/otthoni PC:i5 8500,16GB RAM,256GB SSD,2xDP+HDMI+USB-C,Win
- Kellemes árú vezetékes gamer egerek
- CLEVO P775DM3-G gaming laptop
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs