- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Spanyol botrány: ellophatták a járművezetők adatait
- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
csabika999
csendes tag
Szerintem jól jártál az Ultra-Power táppal, ránézésre is jobbnak tűnik a Sweex-nél.
Ezt pedig a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség weboldalán találtam:
Használati-kezelési útmutató
Egyes termékek forgalmazására vonatkozó jogszabályok előírhatják, hogy amennyiben a termék használata, kezelése külön tudnivalókat igényel, mint például egy mikrohullámú sütő, erről a gyártó külön kezelési és használati útmutatóval tájékoztassa a vásárlót. Ebben a termék használatához, működtetéséhez, kezeléséhez szükséges feltételeket és információkat kell közölni. Szöveges használati-kezelési útmutató helyett jelek és jelképek is alkalmazhatók, azonban ezeknek közérthetőnek és egyértelműnek kell lenniük. Külföldről származó termékek esetében a gyártó által biztosított idegen nyelvű útmutatónak megfelelő tartalmú magyar nyelvű használati-kezelési útmutatót kell a fogyasztók számára biztosítani.
Előfordulhat, hogy a megvásárolt termékhez a forgalmazó nem biztosít csak egy pár oldalas, összefoglaló útmutatót, az eredeti pl. 50 oldalas kezelési útmutató helyett. Ebben az esetben a helytelen használatból eredő károkért a forgalmazó felelős. Számítástechnikai termékekhez ugyanúgy kell magyar nyelvű használati útmutatót biztosítaniuk a kerekedőknek, mint ahogy pl. egy tévéhez -
luciferc
őstag
no igen, már megint ott vagyunk, hogy szarok a törvények.ha a leírás hiányát nem 10000 Ft-tal, hanem az éves árbevétel 5%-át kitevő összeggel büntetnék, akkor mindjárt lenne fordítás. és nem kell oda szaktolmács, kizárt hogy egy nagy importőr cégnél nincs valaki, aki ért a gépekhez és tud angolul is.
-
luciferc
őstag
ezt nem ember, hanem gép fordította. tudsz olyan szabályról, hogy a leírást szakfordítónak kell készítenie? Szvsz nincs ilyen, csak értelmes legyen és kész.
szerk: de hogy milyen elbaszott program fordítja a Microsoftot Mikroszkópnak??? LOL és szánalom egyszerre.
[Szerkesztve] -
Totyi
őstag
Azért nem 2000 forint volt ám! 9900 forintért vettem.Közel 10000 forintos fülesnél már máshogy hangzik a dolog.Nekem is az eszembe jutott ilyesmi,de arra goldoltam,hogy ez már majdnem 5 számjegy.Attól függetlenül még lehet,amit mondasz.A javítást a hapi is mondta:az ilyet nem lehet javítani.Csak cserélni.
Végülis nekem mindegy,a lényeg hogy kapok egy újat.
Egyébként róla van szó[link]
[Szerkesztve] -
net84
őstag
''ezt én csak nagyon drága / extrém helyzetben tenném meg''
én meg egy 10k-s mp3 lejátszóval is hajlandó vagyok a békéltető testülettel beszélni...majd legközelebb talán szabályosan cselexik
...és mielött megvetne valaki, egy számtech cégnél dolgozok, és be is tartjuk a szabályokat - sőt egyeztetünk is kényes és kétes esetekben
Flashback - nekik kell bizonyítaniuk ebben az esetben (3 hetes kártyánál), hogy a nem rendeltetésszerű használat következtében hibásodott meg. Ezt független szakértői véleménnyel igazolniuk is kell. - de tény, hogy már nagyon sok garpapíron fel van tüntetve, hogy az égési sérülés garanciavesztéssel jár...
Tudomásom szerintRead only...
-
net84
őstag
az első felét valahogyan így gondoltam én is... én remélem, hogy a közepére is az a válasz, hogy a fizető javításra nem vonatkozik...
A vége pedig az lett, amit a végén is írtál - visszahoztuk a moncsit, hadvigye a fenébe...sőt közben kiderült, hogy kolléga már az elején szólt neki, hogy hogy az általa megjelölt 4k-s összeghatárba biztosan nem fog beleférni a javítása...de a csóka csak erősködött, hogy de azért próbáljuk meg, hátha.
A manitor egyébként felülről beázott javítása nem gazdaságos - a panel több ponton is erősen oxidálódott, és sokmindent rövidrezárt.Read only...
-
Ariadne
őstag
Azért az a papír adott esetben épp azt jelentheti, hogy mondjuk 2,5 év múlva ha meghal a lapja, kell kapnia egy újat vagy a pénzét vissza... Erre biztos azt mondanád, hogy már miért is, de ez a szabály, kegyetlen világban élünk. Aki nem tud ilyen feltételek mellett számtech üzletet működtetni, az menjen el piaci kofának, ott aztán nincs gond több hónapos, éves cuccokkal... És nem hiszem, hogy hűde le kellene borulnia a cég előtt, hogy adtak egy újat, mert ha a szabályokat nézzük, ez a minimum...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Sorry, akkor minden OK.
Azért priviben legalább elküldenéd esetleg, melyik az a megszűnt cég? Csak kíváncsi vagyok, mert már csak két cég maradt a ''jó cégek'' listámon, és parázok, nehogy az egyik legyen az..."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Superman
nagyúr
Nem is kötelezettségre gondoltam, hanem megkérném őket. Sok olyan esetet olvastam, ahol cserekártyát biztosítanak. és nekik is van szervízük, csak be kell tenni a gépbe a kártyát és máris látszik mi a helyzet. A bolt egyébként webáruházat is működtet, szerte az országban szállítanak, szóval annyira nem kicsi...
tehát a jóindulatra apelláltam. -
Superman
nagyúr
Félek, hogy ez a bolt nem ilyen, vagy nem ebbe a kategóriába esik. ne legyen igzam.
utolsó kérdés: ha van szervízük és ők is meg tudják nézni, hogy mi történt a kártyával, ragaszkodhatok ahhoz, hogy személyesen is jelen legyek? van értelme? Csak mert sok elrettentő sztorit olvastam már ez ügyben.....
Tehát ha azt mondják, hogy a szervízükben megnézik, akkor szerinted mondjam, hogy szeretnék jelen lenni (végül is egy zsák lóvéról van szó...).
Ja és BUÉK neked és köszönet a válaszokért. -
skorBooT
tag
Értem.De nov3 án vettem a cuccot ,tulajdonképpen már akkor fenn állt a hiba.Csak 1 hónap múlva tudtam minden egyéb gyanús elemet kiküszöbölni, és lettem biztos abban hogy a vga a hibás.Szval a kérdés az hogy nem állhatok el a vételtől ? Végülis a pénzemet kérném vissza amit ugyanott leis vásárolnék.
-
skorBooT
tag
Ok. Tudom hogy jogilag nincs levásárlás. Jogra járok. Csak a fogyvédelemmel nem vagyok tisztában. CSak azért írtam h náluk levásárolnám az árát +ráfizetnék, mert így tulképpen , nekik nem lesz hátrányuk, sőt egy olcsóbb termék helyett eladhatnak egy drágábbat. Én meg nem ugyanazt a terméket veszem amiből több darab gyárihibás, szval nagyobb az esélye h nem kell megint garral szxxakodnom.
Igaz h +papírmunka de mindenki örül elvileg. -
ML320
aktív tag
Viszont ha a kereskedőnek ez anyagi veszteséget jelentene, a pénzvisszafizetést elutasíthatja. Gondolj bele, van egy két év garos DVD-író, ami 23 hónap után megpusztul. Mennyire jó biznisz lenne az árát visszakérni, és venni három újat! Ha a számlán lévő összeg vásárolható le, akkor inkább ne is vitatkozzon a vevő
Ember tervez, Isten perverz...
-
ML320
aktív tag
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény hibás teljesítésre vonatkozó szabályai:
306. § (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
a) elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;
Hogy a vevőnek is igaza legyen
A fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről szóló 49/2003. (VII. 30.) GKM
1. A forgalmazó köteles a fogyasztót tájékoztatni arról, hogy a kijavítást vagy kicserélést a Ptk. 306. §-ának (2) bekezdése értelmében - az áru tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
Csak a teljesség igénye nélkül, a többiről részletesen: [link] és azon belül a Dokumentumtár...
[Szerkesztve]Ember tervez, Isten perverz...
-
ML320
aktív tag
Nos, az én olvasatom:
''figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét'' és azt, hogy ''a kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni'' a két kulcsmondat.
Visszatérve egy vinyó és egy alaplap példájára:
Ha az S478-as alaplap helyett a bolt (pontosabban a nagyker/szervíz) egy LGA775-öt akar adni, az ütközik a második részbe, hiszen a régi proci kényelmetlenül fogja érezni magát, valamint a RAM és a VGA is inkompatibilis lehet... Ez esetben jogosan visszadobhatja az asztalra, és mert nincs újban ilyen termék, a bolt az eredeti vételárat adja vissza a vevőnek, az meg vegyen egy új lapot, a többit meg bebukta.
Viszont a 80GB helyett azonnal cserélik egy 160GB-ra, és figyelembe veszik a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, azaz egy jelenlegi árak közötti különbözetet kellene fizetni a cuccért, akkor a bolt hozzáállásából látom, hogy törekszik a megoldásra (49./2003. (7.) A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze) , a vevőt szerintem nem hozza kényelmetlen helyzetbe, hiszen többletet kap többletért.
Az viszont már más kérdés, hogy ha az alaplap nem tudja kezelni a nagy vinyókat, és a 80GB csak azért lett anno 80GB, mert cap limit állásban használható. Ez esetben megint az első részben felsorolt léphetne életbe, viszont ennyi erővel a lelki kötődést is felhozhatnák az ügyfelek indokként
Itt jön elő az, hogy jelenleg a számítástechnika fejlődése a követhetetlen formában zajlik. Olyan árzuhanásokat és technikai fejlődéseket láthatunk, hogy néha már felfoghatatlan. És ugyanez vonatkozik a digi kamerákra, fényképezőgépekre, valamint rengeteg audio-vizuális termékre. Egy egységesebb szabályozás kellene. Most is vitatkozunk, hogy kinek milyen az olvasata, de még mindig nem tudom, a lenti HDD sorsa hogy rendeződött. A boltok ezt a működési költségbe nem tudják már bekalkulálni, és ha ilyen marad a törvényi rendelkezés, az részben polgári perek ezreit eredményezheti és/vagy megölheti a piacot. Én azért harcoskodom, hogy ha még nem is létezik a precedens értékű per, akkor is legyen valami, amihez mérhetünk. Részben a fent leírtakat mindenki elfogadja, csak nem tudunk egységes igent vagy nemet mondani. Mindig azt hallom, igen, de...
[Szerkesztve]Ember tervez, Isten perverz...
-
schumi
aktív tag
-
Ariadne
őstag
válasz sasa311 #2900 üzenetére
Ne tudd meg, ezen mennyit vitáztunk már emberekkel... Igen, szó szerint én is így értelmezem, és így kellene lennie, de próbáld csak meg érvényesíteni. Részemről már annak is örülök, ha egy webáruháznál ismerik a kormányrendeletet annyira, hogy köteles visszaadni a teljes vételárat kibontott csomagolásnál is és akkor is, ha hibátlan a termék, csak pl. nem tetszik - mert ugyebár erről szól a dolog, hibás terméknél egész más az ábra. De valóban, elvileg mind visszajár.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Nevano
csendes tag
válasz sasa311 #3156 üzenetére
hát meddig kell várnom? Esetleg 2-3 hónapot mire kidobnak egy frissebb szoftvert hozzá és akkor visszaküldik azzal? :/ Azt én nem várnám meg mert jobb heje is van annak a pénznek (Nem vagyunk túl jómódúak hogy megtehessük ezt...)
A fájdalom elkerülhetetlen. A szenvedés választás dolga. ... Hirosima '45 .... Csernobil '86 ...... Windows '95 ...
-
Nevano
csendes tag
válasz sasa311 #3159 üzenetére
"És a kártya minden valószínűséggel az is, hiszen te magad mondtad, hogy egy program okozza a fagyásokat."
Ez egy rajzpad! A rajpad hibátlanul üzemel a photoshoppal meg stb.. de amikor játszanék a maga kis szar szoftvere befagyasztja és be kell zárnom az alkalmazást...
"Ettől kezdve a bolt mit tud ezzel kezdeni szerinted? Reklamálj a software gyártójánál, kérd tőlük vissza a pénzedet és vegyél másik gyártótól ugyan ilyen funkciójú software-t."
A reklamációmat a cégnek kellet eljuttatnom és szerintem nem ők hanem a szerviz vagy a geniusz emberei foglalkoznak a dologgal...
&
nem fogok +ba vásárolni még egy szoftvert mert a (GYÁRI) nem jó. A gyártó vagy a cég nekem mind1 fizesse vissza a termék árát és viszlát...És nehogy már még én vigyem saját költségemre ide oda másnak a hanyagul megírt szoftverét...
Ki fogom verni belőlük az összes benzin költséget és postaköltséget ami + kiadással jár nekem majd ez...
A fájdalom elkerülhetetlen. A szenvedés választás dolga. ... Hirosima '45 .... Csernobil '86 ...... Windows '95 ...
-
Nevano
csendes tag
válasz sasa311 #3163 üzenetére
"De akkor arról van szó, hogy működik a rajzpad, viszont ha játékot akarnál indítani akkor kifagy a hozzá adott program?"
A rajzpad működött végig meg a szoftvere is azoknak semmi baja de egyszerűen ha a gépen volt a szoftver 3 játékom sem indult el a 4-ből...
így már tuti érted ^^
ja és azért nem veszi vissza a logik.hu a rajzpadot mert levettem a védőfóliát és mivel ők anélkül nem árulhatják legalább is originek kéne lennie ezért nem vehetik vissza -,-" szopacs h 30x16 cm-es nejlonon múlik 16e FT...
[ Szerkesztve ]
A fájdalom elkerülhetetlen. A szenvedés választás dolga. ... Hirosima '45 .... Csernobil '86 ...... Windows '95 ...
-
fullextra
tag
válasz sasa311 #3177 üzenetére
Ha valamit garanciába cserélnek, mert nem javítható akkor a cserélt termékre a garancia újraindul a csere napján!
Na, ja ez egy 1959-es Jogszabály, ezt nyomtatta ki Nekem a Fogyasztóvédelmis.
Látom hétfőn lesz még egy utam, a Westend 1. emeltén található Eprom-Tech-be.Minden világos és adott: 2008.01.10-én cserélték az akksit, tehát 2008.12.21-én az még garanciális volt, csak éppen nem cserélték ki, mindenről van papírom, Garancialevélen is minden rajta van.
Értitek ez olyan, hogy ha vennék ugyan ahhoz a telefonhoz egy akkumulátort, ott a boltban akkor arra már nem kapok garanciát, mert a telefon vásárlásától számított egy évig garanciálisak a tartozékok.Tudjátok, nem egy nagy összeg egy új akkumulátor(Akár vehetném a későbbi Sirocco telepet is, ott már orvosolták a híbákat), csak azt nem tűröm el, hogy kiröhögnek, és szemen köpnek. A cégvezetőtől úgy köszöntem el, hogy: még biztosan találkozunk!
-
Nevano
csendes tag
válasz sasa311 #3199 üzenetére
Mit várjak frissítést? lol nem jön frissítés akkor így jártál. Hát nonszesz hogy egy hibás terméket ne vegyen vissza a cég... És nehogy már a játékaim dobjam kukába mert a rajzpad egyszerűen kifagyasztja őket... De érted ha úgy küldik vissza hogy kijavítva akkor most mit is javítottak? Semmit ma beszélek velük hogy faxolják hogy valós volt e a probléma vagy nem mert semmit nem írnak csak azt ami a honlapon le van írva + 2 aláírás a szervizestől és a logik.hu vezetőtől...
A fájdalom elkerülhetetlen. A szenvedés választás dolga. ... Hirosima '45 .... Csernobil '86 ...... Windows '95 ...
-
Csaba_20_
őstag
válasz sasa311 #3206 üzenetére
A baromi drága Ethernet kártyákban is ez a fejlesztés okozza, hogy annyiba kerülnek, amennyibe(MAC address). A ROM-ok maradhatnak ugyanolyan fajtájúak, a tartalom más. Kiolvasható stb. A driver és egyéb szoftverek megírásához és az egyéb fejlesztésekhez képest pedig végképp egy nagyon bonyolult dologról van szó...
[ Szerkesztve ]
-
Teszla_
senior tag
válasz sasa311 #3313 üzenetére
Addig értem, hogy bemegyek és megnézem, hogy mit írtka/nem írtak a vk-ba. De azzal mit tudok kezdeni? Mit kell tenni, ha írtak bele, vagy éppen nem írtak?
Nekem addig okés volt a dolog, hogy nem hozom el a bőröndöt, ha nem csinálták meg, csak azzal nem vagyok tisztában, hogy ezektuán mihez kezdjek
Már csak azt lehet csinálni, hogy telefonálok/írok a békéltető testületnek?Elnézést, hogy értetlenkedek, de még ennyire elhúzódó ügyem nem volt. Eddig szerencsére minden garis ügyem megoldódott szépen és gyorsan.
student: szerintem az a különdbség, hogy egy új teló bontatlanul hever a dobozában, minden tartozékával, a használt 0 perces pedig esetleg bemutató telefon volt, de hívást még nem indítottak róla. Vagyis mindenki megtapizhatta, lehet, hogy épp nem is teljesen karcmentes, de még nincs benne egy perc beszélgetési idő sem.
[ Szerkesztve ]
-
Gyuri27
félisten
-
luciferc
őstag
válasz sasa311 #3441 üzenetére
Mi az, hogy illik elfogadni? Barátnőd megveszi nagy álmát, egy piros kisautót. Hibás. Nagyon hibás. Cserélni kell. Felajánlanak egy másikat, kicsit még jobb felszereltségű is, de nem piros. A barátnőd pedig pirosat akar. Nem érdekli a fenékvakarós ülés, ha kék a kocsi. Illik elfogadnia? Kétlem. Ha én azt a márkát akarom, akkor minimum, hogy azt adja a boltos. Ha meg konkrétan azt típust, akkor adja azt. Vagy vissza a pénzt. Olyan egyszerű ez, miért nehéz megérteni ezt kis hazánkban?
Ja, korrekt az, ha a szerződő felek teljesítik kötelezettségeiket. Az ügyfél fizetett, az ő része letudva. A bolt meg hibásan teljesített és ilyen olyan módon ki akar bújni a teljesítés alól. Hol is van itt a korrektség szerinted?
-
luciferc
őstag
válasz sasa311 #3445 üzenetére
Tévedés. A vevőnek szíve joga ragaszkodni egy adott márkához, ha ő abban bízik. Innentől kezdve nem igaz az állításod, hogy mindent tud, amit az előző kártyája, ugyanis nincs meg benne a bizalma, ami egy vásárlásnál nagyon fontos. És mielőtt azt mondod, hogy ez érdektelen, azért gondolkodj el azon, hogy miért is vannak márkák, amik önmagukban dollár 100 milliókat érnek. Megvan? Ok.
Ismét kérdezem, mivel is szopatom meg a boltot??????????? Azzal, hogy az én hibátlan teljesítésemmel szemben hibátlan teljesítést várok el? Na ne szórakozz. Ha másfajtát akar adni, akkor adjon kedvezményt. Na az korrekt! Érzed a különbséget? Az egyik esetben én alkalmazkodok a bolt érdekeihez, miközben esetleg azt érzem (lásd első bekezdés), hogy az a márka nem olyan jó. Ez nem korrekt. A másikban kompromisszum van felajánlva. Ez korrekt. És még ezt sem vagyok köteles elfogadni. És erkölcsileg sem tartom problémásnak, ha valaki nem fogadja el.
Miért is unkorrekt, ha a 3 év gari lejárta előtt meghalt kártyának visszakéri az árát? Goto első bekezdés. Azért vette azt a kártyát, mert 3 év rá a gar, és ezt (a 3 év gart) ki is fizette*. Nem 1 és nem 2 év, hanem 3 év. Érted? Ennyi erővel minden bolt vállalhatna 5 vagy 10 év gart is, hiszen kötelezettséggel nem, vagy csak csökkentettel járna. Ez korrekt? Nem igazán.
* közkeletű tévedés, hogy a garancia ajándék. A garanciát a vevő ugyanis kifizeti, vagyis megveszi, az keményen része az árképzésnek. Ha tehát nem megfelelő a gar ügyintézés, az önmagában is hibás teljesítés az én olvasatomban (Ariadne, hm?).
mod: ja, és ha már azt emlegetted, hogy "két gyk. egyforma kártyánál ahol valóban csak a szín a különbség... ". És ha nekem átlátszó plexi házam van és a dizájnhoz az a színű nyák kell? Akkor mi van? Ha annyira érdektelen lenne a szín, akkor a gyártók nem játszanának a lapok színével! Hoppá.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen