Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Smells

    tag

    válasz Jakuu #1833 üzenetére

    Szerintem azok a változtatások, amik nagy tömeget vonzanának be és tartanának bennt a játékban valószínűleg túlságosan megváltoztatnák a játék jellegét, miközben kockázatot is hordoznának magukban.

    Én azt olvasom ki a hsz,-eidből, hogy folyamatosan a pénzre lyukdsz ki, mint a játékosállomány elszivárgásának fő okára. Merthogy így lenerfelték meg úgy lenerfelték és milyen nehéz hajót meg plex-et venni.

    Mondok pár dolgot, ami szerintem inkább ok és amiket megváltoztatni nagyon nehéz dolog:

    - monotonitás/egyszínűség: gyakorlatilag majdnem minden tevékenység az EVE-ben elég hamar monotonná válik, még a PVP bizonyos műfajai is. Ez eleve leszűkíti a játékosok körét, mert sokan nem bírják, ami miatt nem hibáztatom őket.
    Hogyan változtatnád ezt meg?

    - kevés a "content" és az is egysíkű: a combat jellegű PVE content minden esetben piros keresztek lövöldözésében merül ki. Az industry meg menüpont és gombkattintgatások ismétlődő sorozatában (javítsatok ki, ha nem így van, sosem merültem bele ebbe). Ha beraknál bármit, ami ettől lényegesen eltér, az már nem is EVE lenne. Egy évtized alatt meg lehet oldani, de egyik release-ről a másikra nem.

    - "hardcore"-nak mondott környezet, scam, gank, kalózkodás, stb., amit páran játékosok elüldözésének tekintenek. Nos ebben van némi tapasztalatom, mert aktívan részt veszek benne. Van nem egy, nem kettő player, aki közvetlenül annak a hatására hagyta abba, amit én vagy solo-ban vagy kis társaságban művelek.
    Én azt vallom, hogy az EVE maradjon rétegjáték és nem való azoknak, akik békés gyűjtögetést akarnak, amíg fél év után maguktól meg nem unják és lépnek le. Ezt lehet csinálni sok más játékban. Erről vitatkozni önmagában egy fél topic-ot kitenne, úgyhogy nem megyek bele jobban most.

    - komplexitás: nem akarom beadni senkinek, hogy zseninek kell lenni az EVE-hez, mert közel sem, de videójáték szinten azért elég sokrétű és sok ismeretet igényel.
    Persze tritkót fúrni meg level4-ezni nem nagy tudomány, de ez a game 5%-a és ráadásul a playerek 95%-a ezekben is fatális hibákat vét (pl. küldik salvázása, rossz agent választása stb).

    - játékélmény: kicsit megfoghatatlan dolog, meg szubjektív is, én személy szerint a pvp különböző műfajaiban találom meg, de itt meg igaz, hogy sokkal könnyebben büntet az játék, mint jutalmaz.

    Biztos tudnék még mondani dolgokat, de hosszú lenne.
    Viszont amiket írtam, azok mind olyanok, amik a kezdők nagy részét hamar lekaszálják és nem lehet őket egy-két patch-el megoldani.

    Figyelembe kell venni azt is, CCP szempontjából, hogy az MMO piacon 10 éves profitábilis múltra visszatekinteni nem kis dolog és sok változtatás, amiket bevállalnak így is beláthatatlan következményeket hordoz magában, nemhogy olyan változtatások, amik az egész game karakterét lényegesen módosítanák.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák