Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Smells

    tag

    Helló!

    Ha jól tudom, nemrég kivették a learning skillek tanulását, elvéve a már meglévő learning skilleket is.

    Ez azt jelenti, hogy innentől minden skillt olyan sebességgel lehet tanulni, mintha sose lettek volna learning skillek, tehát lassabban, mint eddig?

    Szerintetek miért hozták meg ezt a döntést, mi indokolja ezt?

    kösz

  • Smells

    tag

    válasz ollie #1008 üzenetére

    kösz a kimerítő választ!

    Lenne még néhány általános kérdésem, amiket a topic első hsz.-e és régebbi emlékeim a játékról ihlettek.

    Az első hsz. szerint "Néhány hónap után nincs havidíj". Ha jól sejtem ez azt jelenti, hogy elvben néhány hónap után már képes lehet egy kezdő játékos is annyit bányászni, hogy az abból befolyó pénzből vegyen game time-ot.
    Ez mennyire reális lehetőség? ha jól tudom az értékes nyersanyagok eleve csak low sec területen találhatóak meg, oda pedig egyedül (úgy, hogy nem vagy corp. tag) nem életbiztosítás menni, nemhogy még hosszabb távon ott tartózkodni.

    "Szinte teljesen mindegy milyen karakterrel indulsz"
    Ez valóban így van? Én csak trialt próbáltam ki egy-két éve és ha jól emlékszem nem volt mindegy melyik fajjal kezdesz neki, mert mindegyik faj más bónuszokat kap, mindegyikkel más féle hajót, fegyvereket lehet hatékonyan hasznáni. Vagy ez a bónusz elenyésző és nem érdemes vele foglalkozni?

    Harmadik kérdésem a játék beli utazással, közlekedéssel kapcsolatos. Amikor a trialt anno kipróbáltam, a fő problémám és egyben a fő ok, ami miatt abba is hagytam a játékot az volt, hogy nagyon nehézkes, lassú és unalmas volt a távolságok leküzdése a játékban.
    Percekig tartott az utazás néhány rendszer távolságba is. Felgyorul a hajó, warpol, lelassul, megközelíti a kaput, átmegy, felgyorsul....stb. Ha nem akartam sok percig ezt nézni, alt-taboltam a tálcára és neteztem, vagy beszélgettem, vagy elmentem a géptől, így viszont nem tudtam beleélni magam a játék világába se és sajnos nem fogott meg hosszabb távra. Én csináltam valamit rosszul, vagy a pro eve világában is ez a helyzet az utazással?

    Vannak működő/aktív (és viszonylag népes) magyar corpok jelenleg? Amikor kipróbáltam 2 hétre a game-t, találkoztam ugyan néhány magyarral és egy rokonszenvesebb corppal is, de ahogy emlékszem az a társaság szinte félholt állapotban volt már akkor is.
    Gondolom corp nélkül nem lehet és nem is érdemes komolyabban játszani, ezért kérdem, hogy nemzetközi corpok között kell keresgélni, vagy vannak magyar lehetőségek is?

    A végére lenne egy szemtelenebb kérésem is. Megszánna valaki az API key-ével, hogy belenézhessek az evemon és evehq progikkal egy működő kari skill tree-jébe?

    Sorry a bő lére eresztett dolgok miatt. :)

    Kösz

    [ Szerkesztve ]

  • Smells

    tag

    Tehát, ha jól értem ollie azt mondod, hogy több hónap után el lehet érni a 10millió ISK / órát bányászattal hisecben, és 50millió/h küldizéssel pedig 1,5-2 év alatt érhető el.

    v.tom szerint pedig a bányászat felejtős kezdők számára, viszont egy hónap alatt el lehet érni, hogy hisec lvl4 küldikkel ki tudd termelni a havidíjat és ez sikerült több corptársának is.

    Egyébként nem sajnálom a havidíjra a pénzt, ha a játékot élvezem, csak sosem voltam tisztában azzal, hogy mennyire nehéz "önfenntartóvá" is tenni. Viszont tetszik, hogy van erre legálisan lehetőség, nem tudok más fizetős mmo-ról, amiben ez megoldható.

    Mit jelent a Security Status egy karakter estében? Mennyire aktív PVP-s?
    Ha valakinek alacsony ez az értéke, akkor ugyanúgy mozoghat hisec területen és őt is csak akkor támadja meg a concord, ha előtte támadott, vagy önmagában az alacsony sec status-ra is ráugrik a védelem és ezek a játékosok emiatt nem tudnak mozogni hisec területen?
    Lehet növelni is ezt az értéket, vagy ez csak csökkeni tud?

    Itt Eve-ben mik a Corpok fő tevékenységi területei?
    Vannak akik kifejezetten pvp-znek, vannak szocáliás cégek, akik elvannak az űrben és jól érzik magukat, vannak akik főleg farmolgatnak küldiket vagy kifejezetten csak bányásznak?
    Tehát hogy telik egy játékos ideje a corpjában? (mindig a wow jut eszembe, mert azt évekig játszottam és ahhoz tudok más mmo-kat viszonyítani...ott a pve guildekben meg van szabva a raid idő és azon kívül szabadfoglalkozás van, a pvp és szociális guildekben meg el lehet lenni úgyis, hogy végig egyedül tevékenykedsz..szóval ehhez képest vagyok kíváncsi az EVE-beli szokásokra)

    [ Szerkesztve ]

  • Smells

    tag

    válasz ollie #449 üzenetére

    Nagyjából végigolvastam a topicot.

    ollie azt írtad valamivel korábban a kereskedésből való megélésre, hogy
    "Semmit sem kell szállítani. Beülsz Jitaba, és minden nap feladod/updateled a buy és sell ordereidet".

    Erről tudnál egy picit bővebben írni? Vagy bárki, aki foglalkozott kifejezetten kereskedelemmel. Szívesen olvasnék bármit ezzel kapcsolatban, mert ez a rész kifejezetten érdekel.

    Jól sejtem, hogy valami olyasmiről van szó, hogy kiírsz egy ajánlatot, hogy miből mennyit mennyiért vennél meg (nyílván olyan áron, aminél többért később eladod ugyanezt), és a korábban megvett cuccokat pedig eladásra kínálod magasabb áron, mint amennyiért vetted és vársz, hogy a játékosok teljesítsék ezeket? Ez akkor hasonló lehet a Wow beli auction housra.

    Azt is írtad, hogy nulla kockázatú a dolog. Ez hogy lehetséges?

    kösz

    [ Szerkesztve ]

  • Smells

    tag

    Ha Amarr/Caldari és Gallente/Minmatar ellenségek és én például Gallente vagyok, akkor be sem mehetek Caldari területre, pl. The Forge/Jitaba vagy Perimeterbe?

    Ugyanígy, ha én Gallente vagyok és agentezem, akkor azzal együtt folyamatosan veszítem a standinget az Amarr/Caldarival és vica versa is így lenne?

    Az Employment History-ban mindig csak annyi látszik, hogy mettől meddig voltam tag egy Corp.-ban, vagy olyan infók is elérhetőek például, hogy végül önként léptem-e ki vagy kirúgtak?

    Van valamilyen ignore list vagy hasonló lehetőség a játékban, hogy meg tudjak akadályozni embereket abban, hogy felvegyék velem a kapcsolatot?

    Lehet olyan megkülönböztetést tenni, hogy PVE -re melyik alkalmasabb/hatékonyabb

    az Armor vagy Shield Tanking,
    a Missile vagy Drone?

    kösz!

  • Smells

    tag

    Ha egy Trial acc-ra rátöltesz PLEX-szel, GTC-vel vagy bármivel X napot és ezzel aktiválod az accot mielőtt az öszes "trial nap" lejárt volna, akkor a rátöltött napok ugye hozzáadódnak a még meglévő trial napokhoz és nem pedig lecserléik azokat?

  • Smells

    tag

    válasz Mr.Csizmás #1040 üzenetére

    Akinek már van nem trial accountja, tud neked küldeni buddy-programos meghívót, ami 21 nap trialt tesz lehetővé.

    Egyik nap láttam a játékban, hogy valaki hírdette egy csatin, hogy ő küldd 21 napos trialt és ha utána befizetsz megdob 100 misivel. Hasonló ajánlat volt már itt a topicban is, ennél előnyösebb is.

  • Smells

    tag

    A következő kérdésem lenne azokhoz, akiknek van valamilyen szintű tapasztalatuk Corp Managementben:

    Egy Copr vezetői láthatják valamilyen naplóban vagy kimutatásban azt, hogy a corp egy tagja adott időben mivel foglalkozott?
    Tehát ha a corptag miningol vagy agentezik, annak van bármilyen nyoma a corp adminisztrációban, a corp irányítási felületen stb. és ilyen módon visszakövethető és bizonyítható, hogy adott időpontban ezzel foglalkozott valaki a cégből?

    Azért kérdem, mert a corp, ahova majd kezdésként szándékozom belépni szigorú szabályokat állított fel háborús időkre. Ilyenkor tilos agentezni, szállítani, explorationben részt venni, bányászni, stb. Kb. csak station campelni szabad vagy altozni vagy corp fleetben részt venni.
    Ez nem lenne gond, ha évente egyszer lenne háború két napra, de ilyen 5-10 fős noname alt corpok folyamatosan hadat üzennek és ilyenkor hosszú napokig érvényesek ezek a szigorú szabályok.

    [ Szerkesztve ]

  • Smells

    tag

    válasz Smells #1050 üzenetére

    Például látják a corp vezetők, hogy a tagok hol vannak épp ? Melyik rendszerben, ill. be vannak-e dockolva, milyen hajóban..ilyesmi.

    Ha egy mission után adó folyik be a corp walletba, akkor annak a pontos forrása látszik a hozzáférők számára? Tehát az, hogy missionből folyt be. Egyáltalán van más tevékenység is, amit érint a copr tax, vagy csak mission után folyik be oda pénz?

    Kösz és sry a duplaposztért, későn jutottak eszembe ezek és már lejárt a szerkesztési idő

  • Smells

    tag

    válasz v.tom #1052 üzenetére

    Értem. Tehát összességében ha 25 ugrásra is vagyok a corp hq-jától, ha akarják utána nézhetnek, hogy agenteztem-e akkor, amikor a szabályok szerint tilos lett volna, valamint szabályba ütköző hajót vezetek-e és hogy merre mászkálok az űrben. Szóval kockázatos, még akkor is, ha az 1500 tagból én csak egy vagyok.

    Ez szomorú kicsit, mert bár alapvetően szabálykövető vagyok, de abban reménykedtem, hogy tudok majd fejlődni háborús időkben is és nem kell campelnem egy hétig egy 10 fős alt corp wardec-je miatt, ami eléggé visszavetne kezdőként az elején a fejlődésben.
    Viszont ezzel szemben áll az a komoly háttér és közösség, amit a corp biztosítana, ha tag lennék.

    Még aludnom kell erre egyet, de valószínűbb, hogy mégis megpróbálok majd bekerülni hozzájuk legalább kis időre, ha elkezdem a game-t.

    A corp adó mértéke egyébként valószínűtlenül alacsony most náluk, amikor a minap néztem a corp attributes infói alatt, 0.1%-ot mutatott, pedig korábban azt olvastam a weboldalukon, hogy 7% körüli adó van. De akármelyik is van a gyakorlatban, nem vészes mértékű.

  • Smells

    tag

    válasz CsiguszMaxim #1055 üzenetére

    A kiszemelt corp nagyon is carebear, mert kifejezetten oktatással, új playerek segítésével foglalkoznak hi-secben. Csomó támogatási lehetőséget biztosítanak.

    Például: ingyenes skillbookok, ingyenes hajók és fitek hozzá, research slotot biztosítanak, kölcsönadnak drága mining és hauler hajókat, Jita ár alatt lehet venni náluk Obelisket, ha viszek nyersanyagot gyártathatok náluk hajót, a corphangárból különféle cuccokat lehet kivenni, stb. Persze vannak megkötések, feltételek és szabályok mindehhez, de ez természetes.

    Szóval teljesen jó arcok és az alapján, amit ollie írt fentebb, teljesen megérthető a háborúkra vonatkozó szigorú szabályozás. Ami zavar az az, hogy ezeket a háborúkat ilyen kis nulla alibi cégek indítják brahiból, nem pedig komoly ellenségek konkrét szándékkal, de hát ez van.

    Teszt jelleggel, ma indult egy olyan új lehetőség a buddy programmal, hogy a 30 nap helyett közvetlenül PLEX-et is lehet kérni a meghívott után. Gondolom láttátok Ti is.

    [ Szerkesztve ]

  • Smells

    tag

    válasz Pörp #1059 üzenetére

    Eve University, legjobb(nak tűník)! :)

    CsiguszMaxim: igen, valóban a legkönnyebb egy olyan laza társasággal lenne, akiknél nincsenek megkötések, be kell lássam, hogy az nagyon kényelmes lenne.

    Egyébként Eve Uni-ban tényleg nagyvonalúak, szóval nem kérnek ellenszolgáltatást cserébe.
    Például az ingyen skillbook program úgy működik, hogy csak 1 millánál olcsóbb könyvet kaphatsz és a napi limit is 1 millió, valamint hozzá van téve, hogy ne vigyük túlzásba az igénybevételt, szóval ilyen apróságok vannak, de amúgy tényleg nem kérnek semmit vissza.

    Azt hiszem hajókat meg hozzá fitet úgy adnak, ha corp fleetben vesztetted el, de ennek még nem olvastam részletesen utána és csak bizonyos osztályokra meg T1 module-okra vonatkozik stb.

    Ezen a wiki oldalon jobb felül ott van a "Programs & Services" lista, hogy mikben lehet részt venni és milyen lehetőségeket biztosítanak. És emellett persze ott van az 1500 fős közösség nyújtotta minden más is.

    Ami még nagyon rokonszenves bennük, hogy 2004 óta működik a cég és nagyon szépen ki van alakítva minden, az adminisztráció, a webes felületek, a szabályok, eljárások stb., nincs ködösítés, meg infóhiány, meg bénázás, hanem elvileg minden olajozottan működik.

    Én egyébként közel sem vagyok tag, nem azért "lobbizom" ennyire. :) Csak így kívülről megtetszett ez a cég.
    Majd ha befejeztem a trial accokkal való bohóckodást, akkor megnézem őket közelebbről.

    [ Szerkesztve ]

  • Smells

    tag

    válasz ollie #1062 üzenetére

    Teljesen jogos. Ha bennt leszek, be fogom tartani a szabályokat, csak nyafogtam itt.
    Egyébként sem szeretek kockáztatni, meg nem lenne jó érzés visszaélni a bizalmukkal sem.

    Public csatis kiírás szerint 3 corppal van most háború.
    Kettőben összesen 13 tag van, a harmadik viszont komolynak tűník. Pendulum of Doom.
    Ha lehet hinni ennek a killboardnak, 3723/295 kill/loss arány, kicsit kemény.

    [ Szerkesztve ]

  • Smells

    tag

    Planetary Interactionnel mennyire érdemes kezdőknek foglalkoznia?
    Egyáltalán mennyi zsé van ebben a lehetőségben?

  • Smells

    tag

    Ha CEO vagy egy corpban, át lehet adni a vezetést úgy más karakternek, hogy nincsenek fennt egyszerre online?

    Valamint beléphet kari úgy egy corpba, hogy annak tagjai közül senki sincs online a belépésnél? (nem tudom, hogy itt hogy vannak ezek az eljárások. wowban úgy van, hogy egy online karakter hívhat be egy másik online karaktert, valamint leader átadásnál és mindkét karinak online kell lennie egyidőben)

  • Smells

    tag

    Sziasztok!

    Nagy a csönd a topicban vagy csak nem terjed a hang az űrben? ;]

    Gondoltam megkérdem, hogy mi a helyzet azokkal, akik nemrég kezdték a game-t, mert láttam itt a topicban, hogy többen is kértek meghívót. Ők mesélhetnének picit, hogy hogy állnak.

    Mr.Csizmás, budo82, protosz1988, hogy ityeg nektek az űrben? :)

    Néhány trial kari elnyűvése után én is belekezdtem, ezúttal egy normál karival, amit meg is kívánok tartani.

    Narzistól kaptam egy jóféle 21 napos buddy meghívót és csináltam egy normális karaktert.
    Végülis az Eve University corpba léptem be, teszek velük egy próbát így az elején.
    Nagyon népszerű corp, talán a legnagyobb hi-sec társaság, 1600+ taggal, folyamatosan
    sorban állnak a jelentkezők és elég komoly a felvételi eljárás.
    Valószínűleg szerencsém volt, mert 4 vagy 5 nap alatt a jelentkezés után már fel is vettek.
    Napi 1 misi értékben lehet kérni pénzt a corp walletből skill bookokra, ami így az elején nagyon sokat segít. Vannak spider fleetek, bár még nem joinoltam eddig.
    És persze minden kérdésére választ kap az ember, ha felteszi valamelyik csatin, ami nagyon kellemes élmény a wow után, ahol nem ez a szokás.
    Van egy nagyon komoly wiki oldala is a cégnek, meg egy forgalmas fóruma csomó infóval, még időm se volt átböngészni.
    Ja és amióta beléptem, nem volt war, pedig előtte hetekig folyamatosan, úgyhogy csak így tovább! :K

    Egyébként most vagyok 360.000 SP-nél. Alap fitting skillekre megyek rá, a cél, hogy fel tudjak szerelni egy stabil cruisert L2 mission-ökre. Utána majd meglátom, de valószínűleg a combat vonalat fogom követni, először főleg PVE irányban.

    [ Szerkesztve ]

  • Smells

    tag

    válasz edfromhadria #1120 üzenetére

    Én először 2008 közepe táján találkoztam a játékkal és akkor próbáltam ki először egy trial karival, bár utána nem folytattam tovább.

    Emlékszem, hogy mennyit olvastam róla mielőtt kiválasztottam, hogy melyik néppel legyek és azon belül mit válasszak, mert akkor az egy komoly döntésnek tűnt, mert eltérően voltak elosztva az attribute-ok és ha például kereskedő akartál lenni, olyat volt érdemes választani, aminek magas charismája volt, viszont ekkor meg a combat skilleket tanultad lassabban azzal a karival.

    Amikor nemrég újra felfedeztem az EVE-t kellemes megkönnyebülés volt tudomásul venni, hogy ez már nincs így. Minden kezdő karinak ugyanúgy vannak elosztva a pontjai, amiket újra is rendezhetsz és ahogy v.tom is írta, nagyon minimális eltérés van a kezdeti skillpontokban az egyes faj/vérvonal/nemzetségek között.

    Erről a táblázatról ez szépen le is olvasható.

    Minden faj a saját frigate osztályú hajóját tudja az elején vezetni a hozzá tartozó fegyvervezettel, más különbség nincs. Ha akarod, bármelyik hajót, fegyverzetet használhatod, csak az ahhoz tartozó skillt kell megtanulnod, nincsenek megkötések, amik eldőlnek a népválasztásnál.

    Ami viszont fontosabb, az a role, a háttértörténet. Ha ez számodra szempont, mert például szeretnél valamilyen szinten azonosulni a kariddal, akkor olvass utána, hogy miféle nép az, amelyiket választod. Nekem például a Gallente nagyon rokonszenves volt, az Amarr viszont nagyon nem.

    És ha netán fontos, hogy hogyan néz ki a karid, akkor számításba veheted, hogy a népek között vannak eltérések a jellemző karakteriszikában, amit az arcukat, fejüket illeti.
    Ezen a linken vannak képek egymás mellé téve, amiből látszanak ezek a különbségek.
    Persze aztán teljesen át lehet szabdni a kinézetet, ezek csak a kb. kiindulási alapot mutatják.

    [ Szerkesztve ]

  • Smells

    tag

    válasz edfromhadria #1099 üzenetére

    Közben újra visszaolvasgattam és támadt még egy-két gondolatom.

    Nagyon tetszett ez a megközelítésed a függés felől, mert pont nemrég jutott eszembe, hogy feltűnt nekem az EVE-el kapcsolatban, hogy nem érzem ezt a klasszikus függőség érzését, amit más játékoknál időnként lehet érezni, különösen MMOG esetében és gondolkodtam kicsit, hogy ez miért lehet.

    Arra jutottam, hogy nálam alapvetően három oka van.

    1. Több éves WoW-os múltam van.
    2. Nem vagyok közösség tagja.
    3. "Depis" a játék színvilága. :)

    A wow-ban meghatározó a vizuális inger, ami nagyon erősen befolyásolja, hogy mennyire szórakoztató a játék és hogy mennyire tudsz elmerülni a világában.
    Az EVE-ben ehhez képest alig van valami látvány, szinte semmi, itt más tart a képernyő előtt, ha ott tart.
    Függést nagyrészt az is alakítja, hogy mennyire azonosulsz a karaktereddel, ami wowban sokkal-sokkal könnyebb, mint EVE-ben. Eleve EVE-ben nem is látod soha a karaktered, csak hajókat. Mindössze tudsz róla, hogy létezel emberi formában is, de az is "csak" egy klón, ami ha elpusztul, cserélhető. Persze a karid fejét látod egy kép formájában itt-ott, de ez pici és jelentéktelen.
    Ez fog megváltozni a kövi nagy fejelsztéssel, amit már előttem mások is említettek a topicban, bár nekem az a véleményem, hogy ez csak egyfajta hiánypótlás lesz vagy egy színes máz, mert minden ugyanúgy elvégezhető lesz anélkül, hogy mászkálnál a hajóddal az állomáson belül, nem úgy, mint egy "igazi" rpg-ben, ahol a karidat látod és azzal teszed a dolgokat. Szóval nem tudom, hogy "valódi" funkciója lesz-e a station walkingnak, de egyelőre nem látom ezt.

    Wowban és más multiplayer játékokban mindig valamilyen közösség tagja voltam, eleve haverokkal kezdtem el azokat játszani, majd egy nagyobb közösséget formáltunk és volt, hogy vezető szerepet is betöltöttem. Így ha épp nem is volt kedvem játszani, mégis volt okom belépni, mert rögtön kaptam a 6 privát üzenetet és még ott volt a közös chat is, szóval erős szociális komponens is része volt az egésznek.
    EVE-be nem jöttek velem a régi gamer haverok, szóval itt az űrben egyelőre senki nem hallja, hogy mit szeretnék mondani és nekem se akar senki mondani semmit, de ez idővel változni fog, de egyelőre emiatt sincs "függés".

    Depis színvilág meg számomra nagyon zavaró volt, főleg még évekkel ezelőtt, az első trialnél, mert akkor még aktívan wowoztam és az egy nagyon színes világ, ahol rajta mászkálsz a füvön, beúszol a tóba, repülsz a hegyek fölött és ha bemész egy városba, több száz másik hasonló karakter vesz körül, látványosan zajlik az élet, Eve-ben az overview-n látod, hogy valami van, de az is inkább csak szöveges infó, meg egy pici ikon, de kb. ennyi. Nagyon zavaró volt ez a sötét kékes, fekete világ, meg kellett szokni.

  • Smells

    tag

    válasz v.tom #1133 üzenetére

    Hát ha nem csak DDoS volt, hanem hozzá is fértek valamihez, akkor lehet érdemes lesz első lépésként jelszavakat és api kulcsokat cserélni.

  • Smells

    tag

    CCP elismerte a támadást twitteren, és azt írják biztonsági okokból leállították a dolgokat.

    Kérdezem az öregeket, hogy hosszabb, előre nem bejelentett kimaradás esetén szoktak adni valami kompenzációt, pl. ingyen napot vagy ilyesmi?

  • Smells

    tag

    válasz v.tom #1139 üzenetére

    100k skillpont most így free-be nem esne rosszul.

    Apropó skillpont...a skill queue pörög ilyenkor is, ugye?

    mod:

    Hát ha eddig nem volt ilyen, akkor majd most megtudjuk. EVEMon pörgeti és majd össze lehet hasonlítani a kettőt, amikor újra online lesz minden, de a tippem az, hogy nem lesz kimaradás, ott fog folytatódni a tanulás, ahol normál esetben is lenne, mintha nem történt volna semmi.

    legalább közben a támadó arcok jól szórakoznak:

    "Silly Eve have taken their entire network offline after our very simple DDoS attack. Oh well, another day, another lulz!"

    [ Szerkesztve ]

  • Smells

    tag

    Sziasztok!

    Szeretnék összeállítani egy 1 éves Skill Training tervet, hogy annak megfelelően remapoljam a karim attribute-jait.

    A fő karaktercélom, amit a tervnek ki kéne szolgálnia a következő, általánosabbtól a konkrétabb és időben közelebbi célokat felsorolva:

    - egy hatékony általános combat karakter létrehozása, ami megállja a helyét PVE-ben és PVP-ben is
    - small fleet és solo PVP
    - magas szintű PVE (nem tudom ezen a téren milyen lehetőségek vannak pontosan, Incursion fleetekben való szereplés, L5-ös küldetések?)
    - magabiztos L4 solo mission running

    (+ esetleg R&D agent datacore farmolás, valamint WH-kban található site-ok solozása vagy ilyen fleetekben való résztvétel)

    Tehát a legközelebbi és legmegvalósíthatóbb cél az L4 solo, utána a többi felfelé...

    Ennek megfelelően a jelenlegi tudásom alapján összeraktam egy kb. 75 napos tervet, ami biztosít egy T2 fites Ravent Drone-okkal és ez az, ahol megakadtam és itt kérem a segítségeteket, ugyanis ez még messze nem 1 éves távlat.

    Mivel töltsem ki a maradék időt, ami a fenti célokat tökéletesen szolgálja, főleg a PVE részt? Ugyanis jelenleg "nem látok tovább" egy t2 ravennél.
    Mi az, ami mindenképp hasznos lenne és később sem bánnám meg, ha megtanulnám?
    (a hangsúly a célokat kiszolgáló skilleken van, amik megérik az időt és behozzák a befektetést, tehát capital hajót nem szeretnék tanulni csak azért, mert az megdobná a tervet még 300 nappal :) )

    Köszönök minden tanácsot!

  • Smells

    tag

    v.tom, Wasp_HUN, ollie köszönöm az infókat!

    A kapott válaszok alapján a következő kép bontakozik ki előttem:

    Rattlesnake vs. Golem vs. Tengu

    Van az említett alap T2 Raven tervem Drone-okkal.

    Rattlesnake-t ha hozzáteszem, 10 nap tanulást igényel és nem ajánl hozzá semmi más Certificate-t.
    Golem az 96 nap + 222 napnyi Recommended Certi, ebből a Core Competency Elite 156 nap.
    Tengu 44 nap + 58 nap Certi.

    Kérdés, hogy az ajánlott certik ahhoz kellenek, hogy a hajó használható legyen, vagy ezekkel már-már pro szintet tudnék képviselni, nagyon nem mindegy, mert bár tény, hogy 1 éves tervet szeretnék, de ebből nem szívesen töltenék 100 napot a marauderrel, hogy aztán még kelljen 200 ahhoz, hogy ki merjek vele dockolni vagy egyáltalán fel tudjam fittelni.
    Szóval ebből a szempontból a másik kettő "élhetőbbnek" tűník, mert azokat sokkal hamarabb tudnám érdemben használni.

    A rattihoz több hónapnyi t2 heavy és sentry drone kell, a hajó önmagában 530 millió isk.
    Tengu egész rugalmas megoldásnak tűník, ahhoz nem kell ennyi drone, de 1 milliárd fölött van annak is az ára. De az ár végülis mindegy, eddig sem számítottam rá, hogy top hajót olcsón meg lehet úszni.

    Viszont...más megközelítésből szeretném feltenni az egész kérdést újra.

    A terv ahhoz kell, hogy az attribue-okat jól osszam el, de ehhez végülis nem feltétlenül szükséges hajszál pontosan tudnom előre, hogy cnr, tengu, rattlesnake, ha el tudom találni nagyjából az arányát annak, hogy melyik skillcsoportokkal fogom a legtöbb időt tölteni.
    Charismáról leveszek 2 pontot, mert többet nem lehet.
    A Memory mindenhol secondary, kivéve a drone-okat.
    A Willpower szinte mindig secondary a Perceptionnel szemben és "csak" a combat dolgokhoz kell.
    A Perception combat dolgoknál primary, tehát ezen 1 pont kétszer annyi SP-t jelent óránként, mint Willpoweren.
    Intelligence az mindenhol primary és mindenhez kell, ami nem fegyver, hajó vagy drone, még tengu subsystemhez is. Sőt, ha jól tudom, akkor R&D agentekhez is kell, a Science skillek miatt.

    Tehét Perceptiont és Intet magasan kellene tartani, willpowert nem nyomnám le, mert mégiscsak combat kari akarnék lenni, vagy mifene, kérdés, hogy a Memory-val mi legyen, arról talán le lehetne csippenteni egy-két pontot. Szerintetek?

    Egyébként rájöttem, hogy ha a Charismáról leveszem a 2 pontot, meg el tudom dönteni, hogy mi legyen a Memory-val, akkor nagyjából meg is leszek elégedve, mert 2100 SP/óra fölött tudok maradni tartósan (persze min. +4-es implantokkal) és ahogy néztem a 100 millió skillpontos ősarcok sincsenek átlagban annál magsabban. Arra meg nem gondolok, hogy ollie karija 2500-al pörgeti, mert akkor kicsordul a könnyem. :D

    Mindehhez esetleg valami okosság?
    (megint nyert a wall of text, sry :) )

    Köszönöm!

    [ Szerkesztve ]

  • Smells

    tag

    válasz Smells #1156 üzenetére

    Lejárt az időlimit (00:05), a hozzászólás már nem módosítható!

    Új hsz, mert egy kérdést, ami mindenképp érdekel, elfelejtettem.

    R&D agenteknek való Datacore farmolással kapcsolatban. Ők milyen küldetéseket adnak?
    Mert ha nem security, akkor felejtős az egész, nem fogok most elkezdeni bányászgatni meg szállítgatni a kedvükért.

    Ez a konkrét agenttől függ? Mert más kinéztem a szimpibbeket és akkor lehet el kéne utaznom hozzájuk és megnézni, hogy mit adnak, csak lehet szóba sem állnak velem, de ugyanakkor lehet, hogy az infópaneljüket meg tudom nézni vagy vmi...nyugi csak hangosan gondolkodom. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Smells

    tag

    válasz ollie #1158 üzenetére

    Na elvileg tiszta a kép az R&D agenteket illetően.

    Újra elolvstam az oldalt, amit linkeltél, ezúttal már az eddig ismeretim is segítettek, úgyhogy valószínűleg már értem az egészet.
    Ha egy R&D agent szóba áll velem, mert teljesítem az összes feltételt, akkor az már azt is jelenti, hogy termeli nekem a pontokat, ugye?
    Valamint egy bizontságos szállító vagy trade küldetést is ad naponta, ami szintén nagy mennyiségű ponttal jár. Hát akkor öldökölni kutató ügynöknek nem nagyon kell...de sebaj.

    Van két kérdesem:

    Tudsz küldeni linkeket, ahol olvasható a madárcsicsergés a datacore farming nerffel kapcsolatban?

    Hogyan tudom direkt módon növelni a Caldari State standingemet?
    A cég és ügynökstanding, akinek farmolok szépen növekszik, de maga a Caldari factioné nem. Van olyan corp, aminek ha farmolok, növeli ezt a standiget is és nem csak az ügynök/corp standinget? Pl. ha a Caldary Navy-nek farmolnék az Internal Security corp helyett, az segítene?

  • Smells

    tag

    válasz Wasp_HUN #1160 üzenetére

    "Amúgy az egész tanulási sorrend attól függ, hogy vannak most elosztva az attribútomaid, illetve mennyi remap-od van még."

    Mivel kezdő játékos vagyok, néhány hetes karakterrel, jelenleg úgy vannak a pontjaim, ahogy alapból voltak és van 2 remapom.

    "Egy jó tanács... ha már úgyis ennyi ISK-t elakarsz költeni, akkor nyugodtan vegyél magadnak +5-ös implant szettet."

    Nincsen pénzem, pláne nem 5-ös settre, de ha majd mennek az l4-ek, akkor farmolok annyit, amennyi kell egy jó hajóhoz, de az nem mostanában lesz, úgyhogy sajnos a Tengudra nem én leszek a vevő. :)

  • Smells

    tag

    Ez itt a reklám és a diplomácia helye. :)

    Aki szeretné, hogy a cége/allija jóban legyen az Eve Uni-val (megnemtámadási szerződés, non-aggression pact), az egyszerűen vegye fel contactnak az Ivy League-t és állítsa be kékre a standinget, cserébe ők is megteszik ugyanezt (send notification legyen bepipálva).

  • Smells

    tag

    válasz NRG #1230 üzenetére

    Ne viccelj...ha eddig NPC corpban voltál, akkor méginkább nálunk (No Mutants Allowed) a helyed. Főnyeremény adóráta van, jó a társaság és ha a WH-k érdekelnek, mégjobb. Ahogy v.tom is írta, részben WH-ban lakunk, egy C2-ben van POS-unk, ha több aktív emberünk lenne, sűrűbben is járhatnánk át a szomszéd C3-ba farmolni. :)

    Érzésem szerint velünk csak nyerhetsz. ;]

  • Smells

    tag

    válasz Jakuu #1833 üzenetére

    Szerintem azok a változtatások, amik nagy tömeget vonzanának be és tartanának bennt a játékban valószínűleg túlságosan megváltoztatnák a játék jellegét, miközben kockázatot is hordoznának magukban.

    Én azt olvasom ki a hsz,-eidből, hogy folyamatosan a pénzre lyukdsz ki, mint a játékosállomány elszivárgásának fő okára. Merthogy így lenerfelték meg úgy lenerfelték és milyen nehéz hajót meg plex-et venni.

    Mondok pár dolgot, ami szerintem inkább ok és amiket megváltoztatni nagyon nehéz dolog:

    - monotonitás/egyszínűség: gyakorlatilag majdnem minden tevékenység az EVE-ben elég hamar monotonná válik, még a PVP bizonyos műfajai is. Ez eleve leszűkíti a játékosok körét, mert sokan nem bírják, ami miatt nem hibáztatom őket.
    Hogyan változtatnád ezt meg?

    - kevés a "content" és az is egysíkű: a combat jellegű PVE content minden esetben piros keresztek lövöldözésében merül ki. Az industry meg menüpont és gombkattintgatások ismétlődő sorozatában (javítsatok ki, ha nem így van, sosem merültem bele ebbe). Ha beraknál bármit, ami ettől lényegesen eltér, az már nem is EVE lenne. Egy évtized alatt meg lehet oldani, de egyik release-ről a másikra nem.

    - "hardcore"-nak mondott környezet, scam, gank, kalózkodás, stb., amit páran játékosok elüldözésének tekintenek. Nos ebben van némi tapasztalatom, mert aktívan részt veszek benne. Van nem egy, nem kettő player, aki közvetlenül annak a hatására hagyta abba, amit én vagy solo-ban vagy kis társaságban művelek.
    Én azt vallom, hogy az EVE maradjon rétegjáték és nem való azoknak, akik békés gyűjtögetést akarnak, amíg fél év után maguktól meg nem unják és lépnek le. Ezt lehet csinálni sok más játékban. Erről vitatkozni önmagában egy fél topic-ot kitenne, úgyhogy nem megyek bele jobban most.

    - komplexitás: nem akarom beadni senkinek, hogy zseninek kell lenni az EVE-hez, mert közel sem, de videójáték szinten azért elég sokrétű és sok ismeretet igényel.
    Persze tritkót fúrni meg level4-ezni nem nagy tudomány, de ez a game 5%-a és ráadásul a playerek 95%-a ezekben is fatális hibákat vét (pl. küldik salvázása, rossz agent választása stb).

    - játékélmény: kicsit megfoghatatlan dolog, meg szubjektív is, én személy szerint a pvp különböző műfajaiban találom meg, de itt meg igaz, hogy sokkal könnyebben büntet az játék, mint jutalmaz.

    Biztos tudnék még mondani dolgokat, de hosszú lenne.
    Viszont amiket írtam, azok mind olyanok, amik a kezdők nagy részét hamar lekaszálják és nem lehet őket egy-két patch-el megoldani.

    Figyelembe kell venni azt is, CCP szempontjából, hogy az MMO piacon 10 éves profitábilis múltra visszatekinteni nem kis dolog és sok változtatás, amiket bevállalnak így is beláthatatlan következményeket hordoz magában, nemhogy olyan változtatások, amik az egész game karakterét lényegesen módosítanák.

    [ Szerkesztve ]

  • Smells

    tag

    válasz ollie #1837 üzenetére

    Csökkentem a ccp bevételeit? Miről beszélsz? Már most bánom, hogy ezt leírom, de próbáld már értelmesen levezetni azt a gondolatmenetet, aminek a végén erre a következtetésre jutottál.

    Félek kb. ennyi lesz:
    pistike elkezd eve-ezni, befizet egy hónapot
    legankelem
    abbahagyja
    a ccp elesik x havi bevételtől, amit pistike már nem fog befizetni
    és mindez miattam.
    :D

    Miért folytatod az EVE-et 2 év kihagyás után egyáltalán? Semmi újdonság nincs benne számodra.
    Izgi, hogy a burner jaguart megölted 1 perc alatt?
    Ezt lefaragod még 30 mp-re és akkor boldog leszel?
    Vagy nekiállsz lefúrni egy titánt, mint megannyi tritkóbányász, amíg örökre ki nem égsz?

    És ezekkel a tevékenységekkel hogyan is tartod fennt hosszú távon a játék működését meg a cég profitábilitását?

    Pontosan te vagy az, aki árt a játéknak, mert semmi contentet nem generálsz, nem veszel részt a vérkeringésben, csak gyűjtögetsz a gyűjtögetés érzéséért, amíg meg nem unod.

    [ Szerkesztve ]

  • Smells

    tag

    válasz Zsoxx #2499 üzenetére

    Backspace: "legalább SP arányos a költség."

    Nem teljesen arányos, hacsak nem volt valami változás, amiről nem tudok.
    Ha 15 euró / hó az előfizetési díj, akkor egy évre 15*12 = 180 euróba kerül a játék.
    Kb. 20-22 millió skill pontot lehet 1 év alatt egy kariba beletenni "természetes módon", ha nem költesz erre külön.
    Tehát a "12,960,000 Skill Points for €285.99" az jelentősen drágább mulatság az előfizetési díjért kapott skillpont-tanuláshoz képest.

    Zsoxx: "Ennyire rosszul menne a CCP-nek?"

    Ne felejtsünk el egy dolgot. A CCP-t megvette egy dél-koreai cég 425 millió dollárért. Ennek a befektetésnek van egy alternatív költsége. Csak 5%-al számolva ez éves szinten 25,5 millió dollár. Tehát ha ennyit nem szednek ki az Eve-ből (és egyéb CCP termékekből) évente tiszta profitként, akkor kétséges, hogy megérte megvenni ennyiért.
    Ha 15 dollár a havidíj és ez a 15 dollár tiszta profitként realizálódik (ami abszolút lehetetlen, csak az egyszerűség kedvéért írom így) a pénzügyi év végén, akkor könnyen kiszámolható, hogy a 25,5 milliós alternatív költség eléréshez 1,7 millió előfizető szükséges. Amikor még képben voltam az Eve-el, max néhány százezer aktív előfizető volt. Ezek alapján könnyen belátható, hogy más forrásokból kell a befektetést megtéríteni. Itt jönnek képbe az ilyen promóciók, meg a "pay-to-win", a mikrotranzakciók és barátai.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák