- DIGI internet
- Facebook és Messenger
- Microsoft Excel topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- A ChatGPT-re mennek a Reddit tartalmai
- Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
- Videó stream letöltése
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Windows 10
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Newlachka
őstag
a többiek majd jól szétszívják a vérem, de meg kell íratni😂 180 ló környéke lesz,az meg elég.
318D ez is, gyári 143 lóval kevésnek éreztem,kapott egy írást, 184Le 430 NM. 5,9l/100km az átlagom.szerk: Ezredes úgyis azt írja hogy a váltót érdemes okosítani.
[ Szerkesztve ]
-
chess001
aktív tag
válasz Chris0321 #71350 üzenetére
A nyomatékot.
Nekünk konkrétan világos bőr BMW belső van a nappaliban, több éve szép, nincs kímélve, kisgyerekek is látogatják. A világos és a sötét is ugyanannyira koszolódik ugyanannyi kosztól, szóval tényleg azt is rosszul tudtad!A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
válasz Newlachka #71351 üzenetére
Pontosan, egy modern TD annyi nyomatékot kap pluszban egy írás után, ami a kolléga szívójában van összesen... Nyilván egy hathengeres még többet tudna, de biztos tudja a vevő, hogy mi az igénye...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
veterán
Köszi mindenkinek az infót és a helpet. Nem akarom elkapkodni szóval kedden megnézem egy "szakival" újra, ha ő is rá bólint valamint az eladó is javul még akkor lehet el is hozom. Addig is nézelődök, 4.5M-ig ha valaki tud valamit ne tartsa magában!
The greatest trick the devil ever pulled off was convincing the world he didn't exist.
-
Newlachka
őstag
Ezzel kapcsolatban amúgy felmerült most egy kérdésem.
A menüben található "teljesítmény mérő" hol és mit mér? Mennyire reális számot mutat az a kijelző?
[ Szerkesztve ]
-
KAMELOT
titán
válasz Chris0321 #71355 üzenetére
Azaz meddig bírják majd az alkatrészek, mert azt már senki nem garantálja.
sylex: Mit fog látni a szaki? Motorba belélát? 200k km motornál mindjárt kezdheted a komplett motor felújítással. Porlasztó átnézése, diózás, lánc, turbó stb. Arra is tettél félre?
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
chess001
aktív tag
válasz Chris0321 #71355 üzenetére
Valóban kis költői túlzás van benne, de előzésnél az megindulás az nyomatékból megy és egy 8-as váltóval támogatott turbódízel elég szépen szedi a lábát még gyárilag is. Gyári turbóval is lehet kicsit játszani, de utána még van sokkal tovább. A 2.2-es szívóbenzin nagyon más kávéház, mégha papíron lóerőben több is. De utálok minden evidens dolgot magyarázni. Lényeg, hogy hülyeséget ne írogassunk már be tanácsként!
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
veterán
válasz KAMELOT #71358 üzenetére
Azért akarom le alkudni, mert amint írtam teljes körű szervíz kell rá. Lánc, olaj, váltó olaj, szűrők. Mivel minden adott pont és ezt az eladó is tudja így engednie kellene belőle még, ha megteszi van miről beszélni.
A szaki, hogy mit fog látni nem tudom. 6 évig szerelt BMW-t, valamit csak jobban kunyít hozzá, mint én kis laikus.The greatest trick the devil ever pulled off was convincing the world he didn't exist.
-
KAMELOT
titán
Pont meg is jött Ezredes. Írj rá aztán elmondja neked mit vegyél!
Chris0321: "ott legalább van normális motorhang, főleg egy szívó benzinesnél" Ott a pont!
Haverom 406 Coupé 3.0 V6 jaj de szépen húz 2-esben egészen 6000rpm-ig. Szép hangja van. Szoktuk terrorizálni az embereket győrben.[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Chris0321
addikt
válasz chess001 #71359 üzenetére
Több oldalt is megnéztem és nem akarlak elkeseríteni de a 0-100-ra kb. annyit írtak neki mint az én autómnak 8.x másodperc. Igen, jobban húz alacsony fordulatszámról a dízel de ez mindig is így volt. Viszont nem pörög annyit ami miatt más áttételek kellenek hozzá. Az e46-nál is így van mégis hasonló adatai vannak pl. a 20d-nek mint a 20i-nek. Igen, a benzinest pörgetni kell, hogy menjen viszont ott legalább van normális motorhang, főleg egy szívó benzinesnél.
-
Chris0321
addikt
válasz chess001 #71365 üzenetére
Nem tudok egy olyan autóba beleülni, nincs az ismerettségi körünkben. A sógoromnak van egy e46-nál fiatalabb de ennél idősebb Touring ha jól emlékszem 18d-je, autómata váltóval. Abban többször ültem és sógor szeret bandukolni de nem estem tőle hanyatt. Menni ment, de kb. mint az enyém. Nem versenyeztünk még soha, nem is fogunk. Pestre az ő kocsijával mentünk mikor megvettük az enyém, visszafelé együtt jöttünk. A 4-esen előzgettük a lassú forgalmat és ha tudtam, hogy előzni fog akkor szépen haladtunk együtt. Mondjuk ő sokat panaszkodott rá, hogy lassú a váltó de mivel autószerelő így valószínűleg annyit tud.
Ezért is írtam a kollegának, hogy azért próbáljon ki nagyobb motorost is. -
Chris0321
addikt
válasz nincsnév007 #71368 üzenetére
Én is általában öregurasan vezetem, tiltásig még soha nem ment pedig 2019 márciusa óta megvan. Azért néha megtaposom a pedált, nem árt állítólag a vanos miatt sem ha pörgetve van néha ne ragadjon le.
-
chess001
aktív tag
válasz Chris0321 #71367 üzenetére
Akkor az E91 lehet, abban még a 6-os ZF van, az tényleg nem egy villám, de a motor hasonló-300-320 Nm. Ha kevéselli, akkor lehet 400 felett, nem az lesz a limit az előzésnél...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
KAMELOT
titán
válasz nincsnév007 #71368 üzenetére
Azért néha oda kell lépni, azért van. Hadd szóljon a muzsika. Neked mid van? E60 V10 ?
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
nincsnév007
őstag
-
NyalokAA
aktív tag
Nekem 2013 as gyártású 318d f30 am van amit 2014 elején helyeztek forgalomba szintén 190ló ~420Nm-re megírva.Most van benne ~167 ezer km , de mivel szerencsésen beleszakadt a lánc 148 ezer km-nél kapott teljes motor generált , hengerfej felújítással , turbó is fel lett újítva mert félig már a halálán volt. + kopó alkatrészek , olaj cserék , lengéscsillapítók minden biz basz amit csak ki kell/lehet cserélni egy közel 10 éves autón. Olyan 2-3 millió között költöttem rá 100 ezer és 170 ezer km között. Cserébe most jó esetben 4-5 évig nem kell komolyan hozzá nyúlni még , ha le is cserélem teszem azt egy g20-ra akkor is megy anyámnak a kocsi. Amire igazából célozni szeretnék , hogyha volt gazdája megúszhatod 1 misiből kb , hogy rendben legyen , de ha hanyagolták a bármelyik pillanatban felmerülő problémákból a határ a csillagos ég anyagilag meg semmiképp sem lesz baráti Ebben a korban ilyen futásteljesítménnyel ezekhez a modellekhez sok türelem és megfelelően mély pénztárca szükséges.
-
NyalokAA
aktív tag
Sajnos az n47 ilyen “beteges” konstrukció van olyan barátom akinek 80 ezernél szakadt bele a lánc benzinkúton tankolás után. Ami meg kopik az kopik . Én 80%-ban városban használom . + ma már itt a sötét szabolcsban is egy normálisabb műhelyben 15-20 ezres óradíjjal számolnak a bmw-be meg van az már közel 30 ezer is.
-
negro
őstag
válasz NyalokAA #71375 üzenetére
M52-be nekem most 400 ezernel lesz Vanos csere. Lanc eredeti meg. 300e -nel kapott gyurocseret, henger, szelepfedel tomitest. Kapott egy trafosor cseret. Illetve meghalt benne 20 evesen a fotengelyfordultszam jelado. Ettol meg ment persze. 15 ev es tobb mint 200.000 km utan 1x volt treleren es oda is labon alltam fel vele. Eltort az EREDETI +20 eves vizpumpa.
Oradijakat ne is mond. Egyre tobbet szerelek magam, mar amit tudok.''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
negro
őstag
válasz Shadowbull #71378 üzenetére
ez a tema orok... de meg akkor is
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
KAMELOT
titán
-
nincsnév007
őstag
válasz Shadowbull #71378 üzenetére
Ez érdekes téma egy autóban lehet 300-400k km de kívül belül gyönyörű vigyázva volt rá, minden szervizt megkapott. Mellette áll a vissza tekert orás autó, de le szarva, le élve de az órájában "csak" 100k km van. Tudjuk melyiket fogják hamarabb megvenni. :/
-
NyalokAA
aktív tag
válasz Shadowbull #71378 üzenetére
Wallisban vettük a kocsikat , de amilyen tapasztalatokat szereztem a magyar bmw szalonokban ( pest , nyíregyháza , győr , debrecen ) az elmúlt években . Igazából meg se lepne , ha azt is megtehetik , hogy tekert órás kocsikat árulnak
-
kardkovacsi
senior tag
válasz chess001 #71365 üzenetére
Őszintén, te beszélsz butaságokat. Teljesen mindegy a nyomaték, egy szám ami akkor jött divatba amikor megjelentek a turbó dízel autók 30 éve, mert abban lehet villogni. Az igazi szám a teljesítmény. Villanyos példával a teljesítmény az áram szorozva a feszültséggel. Hiába van neked nagy áramod ha kicsi a feszültséged hozzá és fordítva. Azzal, hogy tudod az áramot és elkezdesz azzal menőzni, hogy neked 100A-ed van...na ezzel mit mondtál? SEMMIT. Mert kell hozzá a feszültség is. Ugyanígy a nyomaték semmit nem mond magában.
Chrisnek pedig tökéletesen igaza van, mert a bár a dízel autóknak magas a nyomatékuk, a példánknál maradva az áramuk, viszont kis fordulatszámon tudják azt leadni, azaz alacsony feszültségen. Aki nyomatékra vesz autót az egyszerűen buta a fizikához, ennyi.
-
CharlieDrop
veterán
válasz kardkovacsi #71384 üzenetére
Pedig elindulni nyomatékból lehet. Ez is fizika…
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
kardkovacsi
senior tag
válasz CharlieDrop #71385 üzenetére
Ja, csak épp energia kell ahhoz, nem? Az meg miből is van, csak nem a teljesítményből? Mondtam már a nyomaték egy szorzat egy eleme, semmit nem érsz vele magában ha nem ismered a hozzá tartozó fordulatszámot. Viszont a fordulatszám meg osztható szorozható (ez hívják váltónak), ezért egy 1 Nm tengelyen lévő nyomatékkal is el tudsz indulni ha van olyan motorod ami egymilliós fordulatszámon adja ezt le. Elé raksz egy váltót és meg is van oldva. Hirtelen lesz a 1Nm-edből ezer.
-
kardkovacsi
senior tag
Valójában aminek van információ tartalma az a nyomaték görbe, mert abból látod az autó rugalmasságát, hogy egyes fordulatokon mire számíts a motorral szemben. De ez is csak a kézi váltók idejében volt érdekes. Manapság amikor ott egy ZF a motor mögött már ez is érdektelen, mert a váltó nagyon is jól ismeri a motor ezen karakterisztikáját. Így egy padló gáz esetén mindig oda fog váltani ahol a maximum teljesítmény érhető el és nem oda ahol a maximum nyomaték van.
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz kardkovacsi #71386 üzenetére
"Mondtam már a nyomaték egy szorzat egy eleme" -
Mint mondtam már a nyomaték egy szorzat egy eleme -
chess001
aktív tag
válasz kardkovacsi #71386 üzenetére
Pontosan a nyomatékleadás a lényeg, a max teljesítmény nem egy adott pillanatig-ban van meg, hanem folyamatosan, egy elég széles tartományban. Az egész előzés semmi előkészületet nem kíván, egy szívónál kapcsolgathatsz, amire felpörög oda, ahol már menni is fog...
[ Szerkesztve ]
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
H.Ezredes
őstag
válasz kardkovacsi #71386 üzenetére
Ezzel még te mondasz faszsagot... Érdekes ott van az E92 M3 420Le könnyebb mint én az 535D-vel ugyan olyan erősek vagyunk mégis elmegyek 0-100 402m 100-200-on is meg az M2C - nek is!!! Igaz az csak 410Le enyem ~420Le... Akkor, hogy van ez? Vagy M4 cabrio annak is elmegyek... Pedig az erősebb is... Most akkor, hogy van ez? Enyem dizel ~420Le / ~850Nm és ~4000-nel adja le a csucsteljesitmenyt. Számít a nyomaték is.... De nézd meg itt van egy videó... Enyem minimum így de jobban megy foleg 100-200-on és nézd meg miket vér el az 535D... [link]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
kardkovacsi
senior tag
válasz H.Ezredes #71390 üzenetére
Mert rengeteg más dolog is lehet, váltó beállítás, vagy mondjuk az egyik nem annyi mint aminek gondolod, mert épp kicsivel több vagy kevesebb. Padon mértétek mindkettőt? A Hondam anno az összes ugyanolyan Hondát lerakta, 3-ikban szépen elment mindegyik mellett, mindkettő gyári volt.
Ezért én egy számból nem indulnék ki. viszont sokkal inkább hiszek a fizikában meg a matematikában ami a dolgok mögött van. De ha levezeted nekem miért van igazad szívesen elhiszem neked. -
kardkovacsi
senior tag
Más.
Mikor kell akkumulátort cserélni? Szól az autó vagy ha már x éves akkor inkább csere? -
chess001
aktív tag
válasz kardkovacsi #71392 üzenetére
M54B22 vs N47D20 között tudod értelmezni a különbséget?
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
oliwire
őstag
F11-es ötös szériánál melyik motortípust mondanátok a megproblémamentesebbnek, feltételezve a korrekt karbantartást?
-
KAMELOT
titán
Ez az ami sajnos nem lesz [link] Senki nem fog itt cserélni valami ismeretlen márkára. Ott a Dacia, hiába olcsó mégsem veszik. Ssangyong hiába olcsó az a SUV azt is alig veszik.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
chess001
aktív tag
válasz KAMELOT #71396 üzenetére
Én simán vennék kínait, az MG4 Xpower a franciáknál 14 millió 400 pacival, nálunk az alapmodell adják annyiért. Kiváncsi leszek az új Tesla Model 3 Performance-ra, bár nekem a mostani is nyerő eddig, de ha már eddig vártam... Neuer Classé-ra még sokkal többet kell várni és szerintem árban nem lesz versenyképes...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
válasz brumi1024 #71398 üzenetére
Papíron se szép, de ha sokkal olcsóbb lenne, akkor annyira nem érdekelne, ha amúgy meg jó... Kínában azt nézem, hogy 10 millió alatt is van élet, nálunk az 20 felett kezdődik.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs